Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

12 784

Ifølge Mjøndalen sine nettsider, stenger overgangsvinduet om 5 dager. Stemmer dette?

I så fall vil jeg tro at vi signerer en eller to spillere de nærmeste dagene, eller hva?

I følge fotball.no stenger overgangsvinduet i Norge i 2015 klokken 23:59 tirsdag 31. mars. Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Mjøndalen sine nettsider, stenger overgangsvinduet om 5 dager. Stemmer dette?

I så fall vil jeg tro at vi signerer en eller to spillere de nærmeste dagene, eller hva?

I følge fotball.no stenger overgangsvinduet i Norge i 2015 klokken 23:59 tirsdag 32. mars.

32. Mars???

Endret av greatone
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke posisjoner er det dere mener vi trenger flere signeringer på nå egentlig? I stede for å få inn benkefyll, vil jeg mye heller la noen juniorer få prøve seg ved skade, karantene e.l.

Det er jeg helt enig i, vi skal ikke bare være gode på akademiet, men vi skal også la de få sjansen til å bidra hvis de er gode nok på A-laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke posisjoner er det dere mener vi trenger flere signeringer på nå egentlig? I stede for å få inn benkefyll, vil jeg mye heller la noen juniorer få prøve seg ved skade, karantene e.l.

Ser at en del på forumet har etterlyst noe backup på midtstopperplassen som førsteprioritert nå, etter jakten på ny spiss er over nå som vi sikret oss Diomande. Er selv litt uenig i at backup på midtstopperplass er det som burde være førsteprioritert akkurat nå. Hammer og en Jalasto som kan steppe inn som midtstopper mener jeg er ok dekning. Granli og eventuelt Haugstad ville da blitt alternativer på høyrebacken om finnen skulle ta en eventuelt plass i midtforsvaret. Mener også at vi kunne ha godt av å få litt noe nytt på midtbanen. Vi er enda tynnere besatt der enn vi er i forsvaret per dags dato, etter min mening.

Angående el- Ghanassy: Jeg likte alt i alt det jeg så i den ene omgangen han fikk mot Tromsø. Ja, han gikk veldig mye innover i banen og søkte stort sett alltid å spille vegg, fremfor og avslutte selv. Skal sies at den ene gangen han avsluttet smalt det i stolpen. Ellers så viste han ved flere anledninger at han er typen som lett kan dra av en mann eller to, selv i svært trange situasjoner. Ulempen er at han virker dårlig trent, og med bare litt over en uke igjen til seriestart er det ikke så veldig gunstig at han er såpass langt unna kampform. Likevel så mener jeg det er verdt å ta sjansen på han.

Så prioriteringene fremover:

1. Signer el- Ghanassy

2. Noe nytt på midtbanen (backup)

3. Noe nytt på stopperplass (backup)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4. Legge ned akademiet

(Ja, jeg vet jeg gnåler, men hva skal vi med et akademi hvis vi fyller benken med innleid/innkjøpt stallfyll?)

Slikt tar tid, det kommer sikkert mange spillere i årene som kommer.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som sier at 2 og 3 ikke kan komme fra akademiet vel?

Det kan like gjerne være noen derfra ja. Problemet blir bare at når det er snakk om backup er det spillere som kan steppe inn ved skader/karantene, og være med å gi konkurranse om plassene og dermed øke motivasjonen til de som allerede er faste. Det er ikke alltid det er lett for unge spillere, som uerfarne og skulle plutselig steppe inn i en viktig kamp eller to. Det er heller ikke noe en ung spiller vil utvikle seg på. Spillere som kommer fra akademiet skal helst være spillere man forutser kan bli faste, og har dermed en god sjanse på å utvikle seg. Når det er snakk om spillere som er ment som backup/gi bredde i stallen, er gjerne rutine en viktig forutsetning. På en annen side er det ikke verdens enkleste sak og skulle finne etablert og rutinerte spillere som kun er tenkt som backup.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som sier at 2 og 3 ikke kan komme fra akademiet vel?

Det kan like gjerne være noen derfra ja. Problemet blir bare at når det er snakk om backup er det spillere som kan steppe inn ved skader/karantene, og være med å gi konkurranse om plassene og dermed øke motivasjonen til de som allerede er faste. Det er ikke alltid det er lett for unge spillere, som uerfarne og skulle plutselig steppe inn i en viktig kamp eller to. Det er heller ikke noe en ung spiller vil utvikle seg på. Spillere som kommer fra akademiet skal helst være spillere man forutser kan bli faste, og har dermed en god sjanse på å utvikle seg. Når det er snakk om spillere som er ment som backup/gi bredde i stallen, er gjerne rutine en viktig forutsetning. På en annen side er det ikke verdens enkleste sak og skulle finne etablert og rutinerte spillere som kun er tenkt som backup.

Er spilleren over 16 år og god nok, er det bare å bruke spillere fra akademiet. Det er det flust av eksempler på, også fra STB de siste sesongene i Stengel, Trondsen etc etc.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

4. Legge ned akademiet

(Ja, jeg vet jeg gnåler, men hva skal vi med et akademi hvis vi fyller benken med innleid/innkjøpt stallfyll?)

Slikt tar tid, det kommer sikkert mange spillere i årene som kommer.

Det har da ikke manglet på talenter som har jobbet seg inn i stallen de senere år. Var vel i en annen tråd det ble satt opp en 11'er med ex-STB jr, som er i andre klubber i dag.

Min bekymring er hvordan vi forvalter de når de blir tatt inn, og at vi ikke fyller benken med innleide/innkjøpte spillere.. Hvilket signal sender vi? Hvordan skal jr slippe til, om vi stadig velger å hente stallfyll utenfra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi klare å holde oss i Tippeligaen, og kunne komme i toppen, må vi nok hente utenfra og ikke bare ha lokale talenter. Tror det blir umulig å gjøre det godt i Tippeligaen med 7-10 unge egene spillere i tropp på kampdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva man definerer som unge, egne spillere. Det må jo være et poeng å holde på en del av de egenutviklede lenge nok til at de blir etablerte, og til og med erfarne bærebjelker. Å trekke frem Barcelona er sikkert litt oppbrukt, men like fullt: Kan de ha en så stor andel spillere fra La Masia som de hadde da de var på sitt mest dominerende, bør det være fint mulig å sparke godt fra seg i Tippeligaen med en stall som i hovedsak består av egenutviklede spillere. Klart, det vil alltid være behov for å hente en del utenfra også for å komplementere det man klarer å dyrke frem selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av utfordringen nå er kanskje at det kun er toppene, eller de største talentene, som får sjansen. Som Thorsby i fjor, og kanskje Bencsik i år. Spillere som har stort potensial, og som tar nivået raskere enn andre, og som dermed forsvinner før en får rukket å få skikkelig nytte av dem. Daniel Granli er sånn jeg ser det et av få eksempler på det motsatte, og for meg er han en potensiell Tom Stenvoll. Uten at jeg vet det, så vil jeg tro at det arbeidet som legges ned vil sørge for at de som er kanskje er 4,5,6, 7,8,9 i rekken på de yngre lagene, i snitt holder et høyere og høyere nivå, i takt med kvaliteten på hele akademiet.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet vi er næreme å signere El Ghanassy? Tror han kan bli gull (eller kanskje bronsje er mer realistisk) verdt...

Jeg håper og tror han kommer. Men i så fall kun på en korttidskontrakt.

Han er nok i utgangspunktet for god for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting.... bør ikke denne tråden være litt mer aktiv akkurat nå. Er strengt tatt bare 2-3 dager igjen av vinduet.. og vi trenger vel egentlig minst 1 spiller inn til. For min del vil jeg ha inn en midtbanespiller, som kan spille både offensiv og defensiv midtbane. Får vi inn en slik type, som er meget god defensivt, og i tillegg El Ghanessy på kortid, skal vi si oss fornøyde...

Hva tenker dere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting.... bør ikke denne tråden være litt mer aktiv akkurat nå. Er strengt tatt bare 2-3 dager igjen av vinduet.. og vi trenger vel egentlig minst 1 spiller inn til. For min del vil jeg ha inn en midtbanespiller, som kan spille både offensiv og defensiv midtbane. Får vi inn en slik type, som er meget god defensivt, og i tillegg El Ghanessy på kortid, skal vi si oss fornøyde...

Hva tenker dere?

Tror de fleste er enig i den summeringen der. Slik jeg skjønte det så leverte el- Ghanassy mye av det samme mot Mjøndalen igår som det var i den ene omgangen mot Tromsø. Akkurat her bør det ikke være så veldig mye å lure på. Med kort tid til seriestart er det bare å starte den kommende uken med å gi han en (kortids)kontrakt. Denne midtbanespilleren du etterlyser kan jo like gjerne være Sokolowski. Er selv veldig skuffet over at han ikke fikk ny kontrakt etter jul, det ville på en måte vært veldig rart om han plutselig fikk ny kontrakt nå rett før seriestart, når han de siste månedene har trent for seg selv/andre lag, fremfor å være med på sesongoppkjøringen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva tenker dere?

Tror de fleste er enig i den summeringen der. Slik jeg skjønte det så leverte el- Ghanassy mye av det samme mot Mjøndalen igår som det var i den ene omgangen mot Tromsø. Akkurat her bør det ikke være så veldig mye å lure på. Med kort tid til seriestart er det bare å starte den kommende uken med å gi han en (kortids)kontrakt. Denne midtbanespilleren du etterlyser kan jo like gjerne være Sokolowski. Er selv veldig skuffet over at han ikke fikk ny kontrakt etter jul, det ville på en måte vært veldig rart om han plutselig fikk ny kontrakt nå rett før seriestart, når han de siste månedene har trent for seg selv/andre lag, fremfor å være med på sesongoppkjøringen.

Kan vel da være en ide å fire litt på lønnskrav ol. Om han virkelig ønsket å bli altså.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

De sier at Soko ikke er matchfit...

Men 4 baklengs mot 2 nyopprykkede lag er bekymringsfullt, vi burde nok hanke inn en god defensiv spiller gitt...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på at budstikka eller stabak.no kommer med noe info i løpet av de to neste dagene, forhåpentligvis allerede i morgen :)

Hadde vært gøy med samme prinsipp som med spissen, med snap og instagram osv...

Blir spennende de 2 neste dagene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...