Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

sykt hva folk tror om alan. han er 33 år og har ikke spilt fotball på over ett år. Tippeligaen er ikke så rævva at han plutselig skal briljere og skaffe oss fulle hus og sponsorer i hue og rævva

Hvis Martin Andresen kan, kan alan

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sykt hva folk tror om alan. han er 33 år og har ikke spilt fotball på over ett år. Tippeligaen er ikke så rævva at han plutselig skal briljere og skaffe oss fulle hus og sponsorer i hue og rævva

Hvis Martin Andresen kan, kan alan[/quote

Martin Andresen? Du tenker på at Stabæk manglet profosjonelle spillere, signerte han og Skeidar sponset stb med beløpet han fikk i lønn?

Mange nye her ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Martin Andresen kan, kan alan[/quote

Martin Andresen? Du tenker på at Stabæk manglet profosjonelle spillere, signerte han og Skeidar sponset stb med beløpet han fikk i lønn?

Mange nye her ass.

Martin spilte noen kamper for Sandefjord i fjor og gjorde en grei figur. Kom på rundens lag i vg en runde også. Da hadde vel ikke han spilt tippeliga siden 2010 (?) Derfor tror jeg ikke det er helt usannsynlig at alan kunne bitt godt fra seg i årets tippeliga

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jo lett være verdt de to mill vi fikk for Nico, evt spedd på med litt Hullopprykningspenger eller erstatningskroner fra Staten. Fulle hus på Nadderud, TV-kamper, ferske sponsorkroner og sikret Tippeligakontrakt må vel kunne forsvare en moderat investering ... Det er vel ikke utenkelig at en gammel HoF'er kjenner Stabæks situasjon godt og vil kunne tilby en generøs vennepris

Litt usikker på om dette innlegget er kødd eller ei, men det får heller være.

1) Fulle hus er langt fra sikkert

2) Kanskje vi hadde fått flere tv-kamper, men det er langt fra sikkert.

3) Èn spiller alene klarer ikke å sikre tippeligakontrakten

4) Går du minus fra før, er ikke de "to mill vi fikk for Nico, evt spedd på med xxxxx" noen moderat investering.

5) Jeg er neppe alene om å huske farsen fra da Alan i sin tid ble solgt, og dermed ha særdeles liten tro på at den karen opererer med generøse vennepriser..

Om du ikke fikk privatøkonomien til å strekke til, hadde du da satset alle pengene dine på flaxlodd og lottokuponger?

Get your point ; ) Får skylle på overtenning. Ser at det er en del forutsetninger som langt ifra er på plass eller garantert. Vil likevel kommentere dine 5 punkter; 1) Fulle hus er langt fra sikkert ... Det er jeg helt enig, men en spiller som Alan ville nok kunne lokke en del av de tidligere trofaste Stabækfans (jmf Chr. kollega) tilbake. Grunnfjellet har forvitret kraftig siden storhetstiden, og det trengs noe ekstraordinært å få dem tilbake. Det hjalp ikke å henge med i toppen ifjor, men litt Alan nostalgi vil ihvertfall ikke skade på publikumsoppslutningen

2) Kanskje vi hadde fått flere tv-kamper, men det er langt fra sikkert ... Norsk fotball trenger desperat profiler, også lenge TV2 er ved skuta (ut sesongen) så er jeg trygg på at det vil bli tatt tabloide hensyn

3) Èn spiller alene klarer ikke å sikre tippeligakontrakten ... Naturligvis ikke, men vi har en ung tropp med mye potensial som sikkert vil kunne bli inspirert og lære av å spille med Alan (Moussa f.eks. Å ha han og Alan på være sin kant som er så gode en mot en vil kunne gitt oss kort som gjør at vi kan true side-, mellomrom og åpne opp bakrom på en enda mer uforutsigbar og effektiv måte)

4) Går du minus fra før, er ikke de "to mill vi fikk for Nico, evt spedd på med xxxxx" noen moderat investering. ... Sant, forutsetningen er at det må lønne seg for klubben og ikke innebærer noen stor risiko. Dette er jeg trygg på at IA og Espen har kontroll på

5) Jeg er neppe alene om å huske farsen fra da Alan i sin tid ble solgt, og dermed ha særdeles liten tro på at den karen opererer med generøse vennepriser.... Da var han et helt annet sted i livet. Det hadde vært gøy om de fikk til en avtale som er vinn-vinn for begge parter. Skulle Alan spille for Stabæk ut sesongen så skjønner alle at det ikke først og fremst er for pengenes skyld, men noe som passer begge parter. Hva vet jeg, kanskje han til og med har lyst til å bevise at han fortjener en plass i HoF. Uansett tror jeg en Alansignering vil kunne tilført klubben et skudd av entusiasme som hadde gjort klubben godt ... også in the long run.

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være innafor å nevne at det meldes under Blaatråden at Alanzhino trener med Stabæk nå

Kontrakt ut sesongen hadde vært ypperlig. Kan vel ikke koste klubben så altfor mye?
Det er vel ikke utenkelig at en gammel HoF'er kjenner Stabæks situasjon godt og vil kunne tilby en generøs vennepris
Ser ikke bort fra det! Sporten.com melder forresten at Stabæk ikke har direkte planer om å tilby noen kontrakt. Er fortsatt rimelig sikker på at IA tar seg en prat med Alan om en potensiell mulighet til å komme "hjem".
I Budstikkas fremstilling så virker det helt uaktuelt, mens IAs formuleringer i Sporten er ikke like kategoriske ... Håper og tror at dette er noe mer enn bare et feriebesøk ... Stabæk vil vel gjerne sjekke ut formen hans og Alan vil vel sjekke om kjemien fortsatt er der og om Stabæk er den rette plassen å være i denne fasen av livet.
Med Alans kommentarer og snakk om cup er cup så fremstår plutselig Budstikkas artikkel i et langt mer forhåpningsfullt lys ...
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk om mer enn et besøk tro...

Ref Nanne på Instagram.

Edit: vedlagte skjermdump av insta kom ikke med grunnet størrelse på bilde

Men han sier:

Alanzinho tilbake på Stabæk trening. Håper han er i god nok fysisk form for å få kontrakt og hjelpe Stabæk i en tøff situasjon.

Endret av Kongen23
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror personlig det blir for naivt å tro at Alanzinho reiser helt til Norge kun for å besøke Morten og for å trene med klubben når han nettopp har blitt far (og når han har fått tilbud fra brasilianske klubber), uten en tanke om en potensiell kontrakt med Stabæk i bakhodet. Han har hintet til en STB-retur opptil flere ganger på Instagram, så jeg er ikke i tvil om at han vil tilbake (for den rette lønnen så klart).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror personlig det blir for naivt å tro at Alanzinho reiser helt til Norge kun for å besøke Morten og for å trene med klubben når han nettopp har blitt far (og når han har fått tilbud fra brasilianske klubber), uten en tanke om en potensiell kontrakt med Stabæk i bakhodet. Han har hintet til en STB-retur opptil flere ganger på Instagram, så jeg er ikke i tvil om at han vil tilbake (for den rette lønnen så klart).

Enig, bare det at han er her tyder på at det er gjort sonderinger som gjør at dette ikke er helt urealistisk å få til. Når han først er på disse kanter, så vil Nanne hilse på, og vips så har du en seriemesterreunion
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var også observert på Værnes tidligere i uka, og noen mener at RBK venter inn "en storfisk". Om han er for for fight regner jeg med at RBK også slenger seg på...

Ser jeg Alan i RBK drakt kommer jeg til å bli akutt fysisk syk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han var også observert på Værnes tidligere i uka, og noen mener at RBK venter inn "en storfisk". Om han er for for fight regner jeg med at RBK også slenger seg på...

Kilde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har observert han der?

Han kom nemlig fra Brasil i går kveld.

Endret av Anette
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jeg Alan i RBK drakt kommer jeg til å bli akutt fysisk syk

Da må han hvertfall ut av HoF....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alan er da ingen "storfisk", så nei!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilde?

Den pålitelige Sommervindu2016 siden til Nettavisen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det var en random person som mente han hadde observert Alan?

Mente han hadde observert? Alan var jo der!

Så han hadde et kort møte der før han dro til Bærum (via Paris)?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke kimse av bonuspoeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde han mente observert på Nadderud, men må ha vært Trondheim han mente. Skjønte ikke at det kunne være noen uklarhet rundt at han ble observert i Bærum. Trondheim virker ikke sannsynlig, nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alanzinho la ut et bilde på Instagram (av han og Fredrik Risp) hvor det sto:

"After a long time, nice to be back! Thank you for all bro @fredrikrisp✌️??"

Leste at Risp har blitt agent, men har han blitt Alan sin? I så fall kan det jo ligge noe i dette om en overgang. Kan jo også være at jeg overtenker Instagram bildet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke få trusa helt i knuter nå da over en spiller som kun har spilt 1 hel kamp på de siste 8 månedene og kun scoret et mål i hele forrige sesong på nivå 2 i Tyrkia.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke i februar han spilte siste hele kamp a? Så ut som han ble skadet etter det og fikk 2 halve kamper på slutten av sesongen, så er ikke sikkert formen hans er så ille hvertfall. Men nivå to i Tyrkia er vel ikke all verden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...