Norris 2 930 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Håper det blir stilt spørsmål vedr. nettopp det Chr. sier der til klubbledelsen på medlemsmøtet i morgen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Henrik 2 281 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Tja. Asker har fått spillere som har fått en fantastisk skolering i Stabæk. Hanse skriver vel "fått" ettersom han regner med at Stabæk ikke har krevet utdanningskompensasjon, noe man har krav på dersom spilleren er under 23 år, selv om spilleren er kontraktsløs. Men ettersom disse ikke er vurdert gode nok av Stabæk ville jo Asker kunne fått dem uansett, så jeg skjønner ikke helt hvilken interesse de skulle ha av å inngå et samarbeid der de forplikter seg til å sende sine beste til Stabæk. Jeg tipper at det som skal til for et forpliktende samarbeid er en avtale som er spunnet rundt videresalg og hva de vil få ut av dette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Når en spiller ikke blir funnet god nok av Stabæk er det ofte fordi spilleren veies opp mot andre, alternative, spillere i en tropp som har en kvantitativ begrensning. I de tilfellene der Stabæk tror på vedkommende spiller, men likevel ikke har plass til spilleren i troppen, kan det være hensiktsmessig å kunne 'guide' spilleren til en samarbeidende klubb, feks Asker, gitt at samarbeidet også innebærer en eller annen form for motytelse naturligvis. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Et krav for at det skal betales utdanningskompensasjon er at "selgende" klubb har gitt spilleren tilbud om ny kontrakt. I våre tilfeller har spillerne rett og slett ikke blitt funnet gode nok for Stabæk, og vi har sluppet dem. Som Henrik skriver, vi kan neppe forvente et formelt samarbeid, til det er det ikke nok for Asker. Gitt at Sander Berge heller ville gått til oss enn Enga, så stoppet det vel på at Enga kunne betale for han, vi kunne ikke. Høres ikke ut som et stort poeng for Asker å heller sende han gratis til oss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Chr: Hvis en ung spiller har gått gjennom akademiet vårt og ikke klart å slå gjennom, burde vi ikke være rause nok til å la spilleren selv velge en ny klubb i stedet for å tvinge/guide han til Asker? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Chr: Hvis en ung spiller har gått gjennom akademiet vårt og ikke klart å slå gjennom, burde vi ikke være rause nok til å la spilleren selv velge en ny klubb i stedet for å tvinge/guide han til Asker?Å guide er ikke synonymt med å tvinge. Nei, jeg ser stadig unge spillere utviklet gjennom systemet som kunne trengt og hatt glede av guiding og fremdeles være 'under oppsikt' av Stabæk-systemet. Det er etter min oppfatning litt dumt å utvikle mange gode spillere og slippe dem helt på en gitt dato (sommeren G16 eller som siste års junior) fordi det ikke er gitt at de da har nådd sitt potensial. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Går juniorspillernes kontrakter ut midt i sesongen, altså følger de skoleåret og ikke fotballsesongen? Eller er det slik at siden de ikke har proffkontrakt så kan den avbrytes når de selv vil? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Husk at det er siling ved særlig to anledninger i Akademi-løpet: I overgangen fra G16 til G19 reduseres normalt en tropp fra drøyt 20 spillere til 6-9 spillere. Her forsvinner altså rundt to tredjedeler av godt utviklede spillere til våre naboklubber; feks Asker, Bærum og Vålerenga. Deretter skjer en siling av siste års G19-spillere. Disse skal da ha TL-potensiale. Endret 31. August 2016 av Chr. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Går juniorspillernes kontrakter ut midt i sesongen, altså følger de skoleåret og ikke fotballsesongen? Eller er det slik at siden de ikke har proffkontrakt så kan den avbrytes når de selv vil?Det er nok varierende, vil jeg tro. Enkelte JR-spillere har kontrakt, andre ikke. Endret 31. August 2016 av Chr. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Del Skrevet 31. August 2016 (endret) Det er dyrt å være fattig. Tviler på om vi hadde hatt råd til å takke nei til 40 mill om vi hadde hatt råd til å betale Asker Utdanningskompensasjon; http://www.vg.no/sport/fotball/vaalerenga/vaalerenga-avslo-stort-pl-bud-paa-sander-berge/a/23781189/ Noen som vet om Knophs nesegruse beundring for VIF er noen hindring for Stabæk samarbeid? Endret 31. August 2016 av Offside Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Det er dyrt å være fattig. Tviler på om vi hadde hatt råd til å takke nei til 40 mill om vi hadde hatt råd til å betale Asker Utdanningskompensasjon; http://www.vg.no/sport/fotball/vaalerenga/vaalerenga-avslo-stort-pl-bud-paa-sander-berge/a/23781189/ Noen som vet om Knophs nesegruse beundring for VIF er noen hindring for Stabæk samarbeid?Kanskje en litt ydmyk holdning fra begge parter vil gjøre susen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Asker har vel hatt ett samarbeid med Godset, noe som i seg selv er helt sykt om vi skal ha forankring lokalt! Asker sendte Berge på prøvespill i Asker, ikke populært i Drammen, før han ble solgt til VIF! Etter dette har jeg hørt samarbeidet røk! Hva med at vi knyter samarbeider i vest, virker som vi alt har knytt samarbeid mot øst mtp Holmlia. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. August 2016 Kongeinnlegg! Del Skrevet 31. August 2016 NY BOK OM STABÆK? Siden dette er den mest brukte av alle tråder, tillater jeg meg å fortelle at jeg har skrevet en ny bok ("Steen i glasshus") med to sterke kapitler om både nye og gamle spillere, klubbledere, arenaeiere og overganger. Og ikke minst, om all angsten vi føler og alle absurde samtaler vi fører på tribunen når vi leder 1-0 og det et fem minutter igjen til pause. Hvis en av dere har lyst til å lese og deretter skrive en liten "anmeldelse" (ikke til Stene, men til Forums brukere) av boka, hadde det vært kjempegøy. Den som føler seg kallet, når meg på 95 84 84 17. Send sms! 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 NY BOK OM STABÆK? Siden dette er den mest brukte av alle tråder, tillater jeg meg å fortelle at jeg har skrevet en ny bok ("Steen i glasshus") med to sterke kapitler om både nye og gamle spillere, klubbledere, arenaeiere og overganger. Og ikke minst, om all angsten vi føler og alle absurde samtaler vi fører på tribunen når vi leder 1-0 og det et fem minutter igjen til pause. Hvis en av dere har lyst til å lese og deretter skrive en liten "anmeldelse" (ikke til Stene, men til Forums brukere) av boka, hadde det vært kjempegøy. Den som føler seg kallet, når meg på 95 84 84 17. Send sms!Kjøpt og sendt til Kindle. Blir spennende å lese. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
GeirSJ 632 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 NY BOK OM STABÆK? Siden dette er den mest brukte av alle tråder, tillater jeg meg å fortelle at jeg har skrevet en ny bok ("Steen i glasshus") med to sterke kapitler om både nye og gamle spillere, klubbledere, arenaeiere og overganger. Og ikke minst, om all angsten vi føler og alle absurde samtaler vi fører på tribunen når vi leder 1-0 og det et fem minutter igjen til pause. Hvis en av dere har lyst til å lese og deretter skrive en liten "anmeldelse" (ikke til Stene, men til Forums brukere) av boka, hadde det vært kjempegøy. Den som føler seg kallet, når meg på 95 84 84 17. Send sms! Var så heldig å få lese et forhåndseksemplar. Veldig spennende, også delene som ikke var om stabæk:-P Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Latmann 4 389 Del Skrevet 31. August 2016 Del Skrevet 31. August 2016 Tornes? Neste bok inn på min Kindle. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 1. September 2016 Del Skrevet 1. September 2016 Asker har vel hatt ett samarbeid med Godset, noe som i seg selv er helt sykt om vi skal ha forankring lokalt! For vår del ja, men ikke for Asker. Kjøreturen fra Føyka til Marienlyst egår vel akkurat like fort som fra Føyka til Nadderud. Men sett opp mot de historiske Asker og Bærum tilknytningene burde vi/de åpenbart se mot hverandre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 1. September 2016 Del Skrevet 1. September 2016 Jeg er opprinnelig fra Asker, og om ikke ting har endret seg er det fortsatt bedre med en dram i timen enn en time i Drammen for en askerbøring! De har vel alltid historisk sett mot Bærum og hovedstaden og ikke mot vest og Buskerud ;-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ShermanCostello 2 576 Del Skrevet 1. September 2016 Del Skrevet 1. September 2016 Jeg er opprinnelig fra Asker, og om ikke ting har endret seg er det fortsatt bedre med en dram i timen enn en time i Drammen for en askerbøring! De har vel alltid historisk sett mot Bærum og hovedstaden og ikke mot vest og Buskerud ;-) Jeg har vokst opp med å spille i Asker SK, og jobbet til og med et par år i administrasjonen til Asker FH da jeg var yngre. Såvidt jeg husker er det nok ganske delt på midten. Ikke noe mer tilknyting til STB enn SIF. (Men lite glad i Bærum SK) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vi som er stb 259 Del Skrevet 9. September 2016 Del Skrevet 9. September 2016 Belgier prøvespiller for STB, men ender trolig ikke med kontrakt http://www.budstikka.no/sport/stabak-fotball/toni-ordinas/belgier-22-provespiller-for-stabak/s/5-55-364499 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
SAU 3 469 Del Skrevet 9. September 2016 (endret) Del Skrevet 9. September 2016 (endret) Så han på treningen på mandag og da var han veldig tung/treg så det var tydelig at han har vært borte fra fotballen en periode (hørte 2 år?). Noe bedre i dag og som budstikka nevner er han her bare for å trene med laget. Hørte det var familiære årsaker til at han ikke har spilt på en stund. Endret 9. September 2016 av SAU Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 10. September 2016 Del Skrevet 10. September 2016 Belgiere som vil rebooste sine fotballkarrierer er kanskje ikke en så dum nisje for Stabæk ... CL erfaring hadde han også; http://www.sporten.com/nyhet/22-aring-med-champions-league-erfaring-provespiller-for-tippeliga-klubb Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 10. September 2016 Del Skrevet 10. September 2016 Belgiere som vil rebooste sine fotballkarrierer er kanskje ikke en så dum nisje for Stabæk ... CL erfaring hadde han også; http://www.sporten.com/nyhet/22-aring-med-champions-league-erfaring-provespiller-for-tippeliga-klubb De driver utvilsomt godt i Belgia når det kommer til talentutvikling, men det siste vi trenger nå er en spiller som må spille seg i form. Men, jeg tror dette kan være en svært spennende signering etter sesongen, slik at han får en hel preseason på å trene seg opp 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Klarer vi å få tak i Lundemo http://www.vg.no/sport/fotball/odd/odd-vil-ha-marius-lundemo/a/23797453/ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
greatone 861 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Klarer vi å få tak i Lundemo http://www.vg.no/sport/fotball/odd/odd-vil-ha-marius-lundemo/a/23797453/ Med en onkel I Odd og en far I rævbk så tror jeg det vil bli vanskelig. Men det hadde ikke vært dumt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Klarer vi å få tak i Lundemo http://www.vg.no/sport/fotball/odd/odd-vil-ha-marius-lundemo/a/23797453/ Fagermo ute og raller igjen... Jepp, de hadde et sterkt kollektiv som virkelig styrte kampen etter målet, og Keita hadde nok putta 3 mål for Odd, han er jo kjent for å være en mye bedre spiss enn Occean... Vi får vel si som vi alltid sier når han åpner munnen... Klovn! 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Drosselmeyer 2 563 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Odd har jo en angrepsrekke med sterk tilknytning til Telemark - Occean, Bentley og Riski - så det er jo rart de ikke gjorde det bedre i går. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
JespV 823 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Odd har jo en angrepsrekke med sterk tilknytning til Telemark - Occean, Bentley og Riski - så det er jo rart de ikke gjorde det bedre i går. Sant det. De driver ikke med spillerkjøp i Odd. Kun spillere fra Skien der. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
havardw 693 Del Skrevet 19. September 2016 Del Skrevet 19. September 2016 Det er egentlig ikke så rart med tanke på at det var kjøpelaget og pengesekken fra Bærum som kom på tur. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
vi som er stb 259 Del Skrevet 27. Oktober 2016 Del Skrevet 27. Oktober 2016 Stabæk skal være interessert i Martin Ellingsen fra Kongsvinger, og Skeids høyre (venstre) back Essaeh 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå