arni 9 540 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar Finstad sa til Stikka for 8 dager siden at de måtte bestemme seg raskt om Obesi, siden klubber i Danmark og Norge var interesser i gutten. Så da tok de vel et valg da.. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar Hadde vært veldig interessant å høre hva Finstad har å si rundt Obasi til Enga og hvorfor han ikke endte opp med å signere for oss. Tror dette fort kan bli en ordentlig sur signering å glippe... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar 34 minutter siden skrev asmats: Her har Finstad sovet på jobb Hvordan vet du det? 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marandinho 3 454 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar 32 minutter siden skrev arni: Finstad sa til Stikka for 8 dager siden at de måtte bestemme seg raskt om Obesi, siden klubber i Danmark og Norge var interesser i gutten. Så da tok de vel et valg da.. Helt riktig, Arni. Kan hende sportslig ledelse har bestemt at de ikke går videre med Obasi. Fair det. Tror ikke Enga har snappet han opp foran oss. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ÅsmundJ 455 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar Er vell også en mulighet for at han fikk tilbud fra oss, men ønsket å se om noen andre var villige til å signere også? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
guttensindet 1 711 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar Og da var han Engaspiller! https://www.eurosport.no/fotball/valerenga-med-ny-signering-draumen-min_sto20000983/story.shtml Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 25. Februar Del Skrevet 25. Februar Akkurat nå skrev guttensindet: Og da var han Engaspiller! https://www.eurosport.no/fotball/valerenga-med-ny-signering-draumen-min_sto20000983/story.shtml Da får vi vende snuten mot Thomas Roberts, burde vel skje noe der snart? 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
StabækMykle 1 442 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 14 timer siden skrev Marandinho: Helt riktig, Arni. Kan hende sportslig ledelse har bestemt at de ikke går videre med Obasi. Fair det. Tror ikke Enga har snappet han opp foran oss. Får håpe det var vi som droppet han og ikke VIF som snappet han. Men synes ikke Jon virker veldig happy på Twitter. Uansett litt synd for synes han virket spennende. Men vi har Vinge, Spiten, Hammy, Wendt og Nysveen som kan spille kant så relativt greit dekket. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 479 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 1 time siden skrev StabækMykle: Får håpe det var vi som droppet han og ikke VIF som snappet han. Men synes ikke Jon virker veldig happy på Twitter. Uansett litt synd for synes han virket spennende. Men vi har Vinge, Spiten, Hammy, Wendt og Nysveen som kan spille kant så relativt greit dekket. For oss som ikke har X/Twitter! Hva sier Jon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morriz 1 105 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 44 minutter siden skrev blaasoldat: For oss som ikke har X/Twitter! Hva sier Jon? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Virker ikke sånn fryktelig bitter. Jeg tror dette var en spiller vi hadde kontroll på. Men at vi var litt usikre på om det var riktig å signere,og at han da ender i VIF. Så vil tiden vise om det er var riktig valg av oss eller ikke. Han var ihvertfall ikke SÅ god i de kampene han spilte for oss - så jeg tenker det uansett har vært en grei vurdering av oss akkurat nå. NEXT! 17 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 605 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar Man har vel kanskje tenkt at vi heller satser på egne talenter i den posisjonen - i tråd med filosofi👍 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 3 minutter siden skrev M-A-N: Man har vel kanskje tenkt at vi heller satser på egne talenter i den posisjonen - i tråd med filosofi👍 Dette! Pluss at vi trenger å bruke midlene våre på en etablert spiss og muligens en ny høyreback. 6 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar Viser vel heller at det ikke er så enkelt for Joakim Jonsson og VIF for tiden, da det er stor ståhei når de signerer en spiller vi ikke vil ha. Helt topp! Og samme Joakim Jonsson er ute i media og sutrer over overpriset norsk marked han selv hauser og presser opp når andre er interessert i Vålerengaspillere.. Han er merkelig type. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 384 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 18 minutter siden skrev kuk: Viser vel heller at det ikke er så enkelt for Joakim Jonsson og VIF for tiden, da det er stor ståhei når de signerer en spiller vi ikke vil ha. Helt topp! Og samme Joakim Jonsson er ute i media og sutrer over overpriset norsk marked han selv hauser og presser opp når andre er interessert i Vålerengaspillere.. Han er merkelig type. https://www.budstikka.no/18-aringen-ble-bare-dyrere-og-dyrere-sa-havnet-han-i-valerenga-for-flere-millioner/s/5-55-1647778 Dette er kortversjon av plussaken: Og Finstad melder at prisen på Obasi bare ble dyrere og dyrere og at vi ga oss. Viff betaler over 4 mill og høy lønn visstnok. Og: Finstad melder også at Thomas Roberts kommer i dag. Kun formaliteter gjenstår 28 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Konklusjon: enga bruker på nytt penger de ikke har / Trøim-penger. Helt korrekt av Finstad og co. Bruk heller Spiten, Hammy… Spiss og høyreback må prioriteres. 27 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kristh0707 1 389 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 30 minutter siden skrev kuk: https://www.budstikka.no/18-aringen-ble-bare-dyrere-og-dyrere-sa-havnet-han-i-valerenga-for-flere-millioner/s/5-55-1647778 Dette er kortversjon av plussaken: Og Finstad melder at prisen på Obasi bare ble dyrere og dyrere og at vi ga oss. Viff betaler over 4 mill og høy lønn visstnok. Og: Finstad melder også at Thomas Roberts kommer i dag. Kun formaliteter gjenstår Herlig med Roberts så godt som klar. For de som ønsker å se litt mer av han: 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 351 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 41 minutter siden skrev kristh0707: Herlig med Roberts så godt som klar. For de som ønsker å se litt mer av han: Kult, men dette må vel bety Hammy på kant? Har vel nå nesten dobbeldekning med seniorspillere på midtbanen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 5 minutter siden skrev Blaakækse: Kult, men dette må vel bety Hammy på kant? Har vel nå nesten dobbeldekning med seniorspillere på midtbanen Det er der han har spilt i treningskampene iaf. Han kan strengt tatt spille i alle de 6 fremste plassene på banen. Utfordringen for han er at han ikke virker å være 1. valg i noen av possisjonene. Mulig jeg husker feil, men han har vel blitt byttet inn for Vinge i det siste. Jeg tror ikke det er gunstig for Hammy om han skal konkurrere med Vinge, selv om basert på prestasjonene i treningskampene så langt så ville jeg prioritert Hammy forran Vinge nå. Det er vel hva vi fra tribunen kan kalle et luksusproblem for Bob & Co, men ikke en særlig kul situasjon for unge Geelmuyden. Mitt inntrykk er at han er en spillertype/person som vil blomstre om han føler tillitt over tid. Dette er jo en trener/leders dillemma, ulike spillere krever ulik lederstil - en form for situasjonsbetingen ledelse som bl.a. Tom Nordlie snakker mye om. Jeg er fremdeles helt sikker på at vi kan få masse ut av Hammy om vi gjør de riktige tingene. Det er iaf. uendelig mye bedre enn å blåse 4mnok på et usikkert kort fra Afrika! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øyvind 2 035 Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 26. Februar 1 time siden skrev kuk: Viser vel heller at det ikke er så enkelt for Joakim Jonsson og VIF for tiden, da det er stor ståhei når de signerer en spiller vi ikke vil ha. Helt topp! Og samme Joakim Jonsson er ute i media og sutrer over overpriset norsk marked han selv hauser og presser opp når andre er interessert i Vålerengaspillere.. Han er merkelig type. Det merkeligste av alt er vel at han fortsatt sitter. Må vel være blant tidenes dårligste resultater (gitt forutsetningene) levert av en sportsjef i norsk fotball. Tenk hvordan JJ-Eurosport ville ha hudflettet JJ-Vifs prestasjoner. Kanskje JJ-Vif ikke engang mener at fotball er ferskvare. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakækse 351 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 13 minutter siden skrev Øyvind: Det merkeligste av alt er vel at han fortsatt sitter. Må vel være blant tidenes dårligste resultater (gitt forutsetningene) levert av en sportsjef i norsk fotball. Tenk hvordan JJ-Eurosport ville ha hudflettet JJ-Vifs prestasjoner. Kanskje JJ-Vif ikke engang mener at fotball er ferskvare. Har han vært så dårlig da? Synes Enga hadde en stall som var god på papiret ifjor, Ilic var jo knall. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar På 24.2.2024 den 23.03 skrev Kongen23: Benjamin Stokke venter på avgjørelse etter å ha takket nei til ny kontrakt med KBK to ganger. https://www.tk.no/det-benny-ble-tilbudt-skuffet-ham-jeg-folte-meg-ikke-nok-onsket-og-verdsatt/s/5-51-1492068 Ny klubb kan det bli i utlandet. Benjamin Stokke forteller at han har fått flere tilbud allerede. Toppscorertittelen på nivå to i norsk fotball er god å ha på CV-en. – Akkurat nå har jeg tilbud fra både Polen og Litauen, sier Stokke som tidligere har prøvd lykken i danske Randers FC. FK Eik Tønsberg spiller i 2. divisjon i år etter opprykket i fjor høst. Stokke stenger ikke døra helt for gamleklubben. – Skulle det ende med at jeg bare får tilbud fra en dårlig 1. divisjonsklubb, velger jeg heller Eik, sier Benjamin Stokke. Bør vi være på ballen her? Trossalt gode stats i OBOS. Men selvfølgelig ikke en spiller for fremtiden... https://www.nettavisen.no/sport/nettavisen-erfarer-obos-toppscoreren-pa-vei-til-islandsk-klubb/s/5-95-1667492 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSpanjol 1 135 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar Tenker det egentlig er helt greit at vi har dobbeltdekning på midten for en gangs skyld, og spesielt at det er forskjellige spilletyper. En målgarantist på topp og en erfaren høyreback er essensielt nå 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Luringen 3 390 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 10 timer siden skrev kristh0707: Herlig med Roberts så godt som klar. For de som ønsker å se litt mer av han: Noe Veigar-sk over de gjennombruddspasningene i den videoen der 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øistein 1 858 Del Skrevet 26. Februar Del Skrevet 26. Februar 1 time siden skrev Luringen: Noe Veigar-sk over de gjennombruddspasningene i den videoen der Da mangler vi bare en spiss det er noe Nannskog-sk over 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 413 Del Skrevet 27. Februar Del Skrevet 27. Februar Mistenker at veldig mange lag i år vil ligge langt bakpå når de møter Stabæk, men får håpe vi klarer å få inn noen Veigar-baller i bakrom uansett Når det er sagt så ser jo midtbanen veldig sterk ut før sesongstart med Heghart, Christensen, Diabate og Bawa (+ muligens Thomas) inn når man har Kostadinov, Olderheim, Hammy og Vinge i tillegg. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 27. Februar Del Skrevet 27. Februar Det tror jeg du har veldig rett i @yiddo. Vi må nok lure ut en taktikk for hvordan vi bryter ned etablert forsvar. Brann sto jo høyt og presst og presset og presset til motstanderene ikke orka mer. Jeg er usikker på om det passer oss like godt. Vi har litt mindre og mer tekniske spillere. Men jeg tror det blir vanskelig å spille ut motstanderene, da blir vi fort holdende på med den "vugginga" vi har sett over mange år, hvor ballen går veldig mye på tvers og frem og tilbake gjennom ledd. Vi mangler den store sterke spissen som kan bryte end et forsvar. Spent på hva vi ender med å signere. Det etterlyses vel også innleggsfot fra høyre etter hva jeg forstår. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 697 Del Skrevet 27. Februar Del Skrevet 27. Februar Når et Barcelona med kraftplugger som Messi, Iniesta og Xavi kunne presse høyt skal nok vi også kunne få det til 🙂 Litt mer seriøst: Evne til å presse høyt handler da ikke så mye om styrke. Det er mer løpskraft og smartness? Aller mest handler det nok om å være smarte. Ikke kaste bort krefter med enkeltinitiativer, men jage i flokk når vi først jager. Det virker ikke som Bob er redd for å presse helt opp mot 16. Spørsmålet er da om vi har spillere som er smarte nok til å utføre den jobben, uten at vi blir spilt rundt og blottlagt. Christensen virker å ha duellkraft og styrke nok til å ta jobben sentralt. Har han også hodet til å styre presset? Litt usikker på Kostadinov og Olderheim her. Hva med Hegardt eller Roberts? Kan det være fotballhodet som gjør at Hammy klarer å kapre en kantrolle? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 150 Del Skrevet 27. Februar Del Skrevet 27. Februar Litt fysikk inngår nok, jeg ser jeg formulerte meg upresist. La oss kalle det press styrke Altså evnen til å forflytte seg både individuelt og kollektivt for å sette et effektivt press spill. Fysiske elementet blir da evnen til å orke å gjøre jobben uten ball og så motpolen små tekniske spillere som kanskje er bedre med ball enn uten. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Februar Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. Februar Brage Tobiassen klar https://www.stabak.no/nyheter/brage-tobiassen-17-klar-for-stabaek 19 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå