Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Firebackslinje gir oss en ekstra spiller på midtbanen og det gir også backene mer hjelp. Fembackslinjer gir også voldsomt slitasje på backene og vi sliter stort med å hindre innlegg bl.a. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

57 minutter siden skrev @ringo:

Fordi vi blir overspilt på midtbanen i 5212

La om til 541 i forsvar på slutten i går for eksempel, så ikke ut som det hjalp, og da er man 4 på midten.

Men det jeg egentlig lurer på er om du mener 5 bak alltid er feil, eller om det alltid er feil for Stabæk, eller om det er feil med den troppen Stabæk har nå? Isåfall, hva er det du mener skal til for å lykkes med 5 bak?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe grunnleggende feil med en 3 backs linje.

Men det fungerer åpenbart ikke for oss. Jeg mener vi var bedre med 4 bak tidligere i sesongen. Det blir tellefeil med en gang vi blir satt press på med 3 stoppere.

Angående i går, så reagerer jeg på hvem vi bytter inn - hvorfor blir Hegardt og Wendt sittende på benken og Geelmuyden og Ferrington byttet inn når vi skal trygge en ledelse? Hadde vi måttet jage et mål hadde det gitt mening. Jeg synes det vitner om lite taktisk klokskap på benken. Så effekten av å legge om uteblir, vi fortsetter å bli løpt over.

Nå er som sagt ikke jeg overrasket over at vi slipper inn mange mål. Det har fulgt Bob stort sett hele karriæren. Men det blir ekstra spektakulært når det blir som i går.

Vi må stikke fingern i jorda - Det viser seg at vi dessverre har mangler i spillertroppen og vi har klare begrensinger i trenerteamet. Frem til 4-0 spiller vi brilliant fotball - men bruker vi for mye energi på det??? En kamp varer 90 ikke 60 minutter.

Og hva skjer egentlig  når det begynner å snu. Man har ganske mange "liv" før det ender med poengtap. Hvorfor makter man ikke å korrigere? Presset vårt glipper feks. helt.

Jeg vil ikke skylde på enkeltspillere - det er kollektiv svikt og den her kan komme til å sitte i mentalt for hele troppen. Kjeft funker ikke her. Her må man jobbe analytisk for å forstå hvorfor det revner helt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 backslinje med hurtighet på alle med unikum av noen vingbacker er jo å foretrekker. Hadde vi hatt det hadde vi kanskje ikke spilt i Obos osv. Vi er IKKE Manchester City og Bradley er ikke Gardiola. Når vi alle erkjenner det må trenerteamet rigge en strategi for hvordan vi skal spille. La oss håpe de stikker fingeren i jorda og tilpasser formasjon til spillerstallen vi har pr i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

31 minutter siden skrev @ringo:

Angående i går, så reagerer jeg på hvem vi bytter inn - hvorfor blir Hegardt og Wendt sittende på benken og Geelmuyden og Ferrington byttet inn når vi skal trygge en ledelse? Hadde vi måttet jage et mål hadde det gitt mening. Jeg synes det vitner om lite taktisk klokskap på benken. Så effekten av å legge om uteblir, vi fortsetter å bli løpt over.

Ferrington kom inn på 4-4 og jeg tror de fleste mener at vi skulle presse på for å få 5-4 i stedet for å safe inn ett poeng. Så sånn sett sier du litt imot deg selv, men jeg er enig i Geelmuyden/Hegardt/Wendt og at det burde vært gjort andre endringer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 minutter siden skrev Hanse:

Ferrington kom inn på 4-4 og jeg tror de fleste mener at vi skulle presse på for å få 5-4 i stedet for å safe inn ett poeng.

Han sto klar og skulle byttes inn på 4-4. Byttet ble gjort før avspark etter 4-5, så den strategiske vurderingen fra trenerteamet ble gjort ut fra 4-4.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

53 minutter siden skrev @ringo:

Det er ikke noe grunnleggende feil med en 3 backs linje.

Men det fungerer åpenbart ikke for oss. Jeg mener vi var bedre med 4 bak tidligere i sesongen. Det blir tellefeil med en gang vi blir satt press på med 3 stoppere.

Nå er som sagt ikke jeg overrasket over at vi slipper inn mange mål. Det har fulgt Bob stort sett hele karriæren. Men det blir ekstra spektakulært når det blir som i går.

Vi må stikke fingern i jorda - Det viser seg at vi dessverre har mangler i spillertroppen og vi har klare begrensinger i trenerteamet. Frem til 4-0 spiller vi brilliant fotball - men bruker vi for mye energi på det??? En kamp varer 90 ikke 60 minutter.

Og hva skjer egentlig  når det begynner å snu. Man har ganske mange "liv" før det ender med poengtap. Hvorfor makter man ikke å korrigere? Presset vårt glipper feks. helt.

Jeg vil ikke skylde på enkeltspillere - det er kollektiv svikt og den her kan komme til å sitte i mentalt for hele troppen. Kjeft funker ikke her. Her må man jobbe analytisk for å forstå hvorfor det revner helt.

Så det du mener er feil ved Stabæk sin måte å spille 3/5 bak er at man blir løpt over på midtbanen (kan du forklare hva du mener med dette? Er det fordi man er undertall sentralt? For smale? Eller noe annet?) og at Stabæk ikke lykkes i frispillingen mot høyt press? Har jeg forstått riktig? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

56 minutter siden skrev @ringo:

Angående i går, så reagerer jeg på hvem vi bytter inn - hvorfor blir Hegardt og Wendt sittende på benken og Geelmuyden og Ferrington byttet inn når vi skal trygge en ledelse? 

Spesielt Wendt føler jeg bidrar med noe helt annet enn de andre på midten. Olderheim, Christensen og Roberts har alle sine sterke sider, men ingen av dem er "hissige veps" (nå kom jeg på at jeg savner Edvardsen sine defensive bidrag da han spilte kant). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en måned til overgangsvindu, så da er det vell lov å begynne å snakke om spillere inn. Kunne godt tenke meg en 2 meter høy nederlender på lån som vi kan bytte inn på slutten av kampene eller noe sånt. Trenger noen som stanger litt mer unna, men som ikke tar plassene til talentene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 minutter siden skrev 지소차:

Er en måned til overgangsvindu, så da er det vell lov å begynne å snakke om spillere inn. Kunne godt tenke meg en 2 meter høy nederlender på lån som vi kan bytte inn på slutten av kampene eller noe sånt. Trenger noen som stanger litt mer unna, men som ikke tar plassene til talentene. 

Tipper vi kan finne gode nok spillere rundt oss i OBOS som allerede tar nivået og kanskje er gode nok for eliteserien. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 2 uker senere...

8 minutter siden skrev Luringen:

Skal man være så kyniske å prøve og hente Andreas Helmersen i sommer?

Liker tanken, men hvis han forlater Egersund tipper jeg han går til en av klubbene i eliteserien som selger unna sin spiss i sommer dessverre.. 😕

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 minutter siden skrev rykkinn:

Liker tanken, men hvis han forlater Egersund tipper jeg han går til en av klubbene i eliteserien som selger unna sin spiss i sommer dessverre.. 😕

Lukter vel RBK på Helmersen? Prøver seg på en Ole Sæter V2

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egersund har Enga, Mjøndalen (Borte. Mjøndalen har tapt 1 av 7 hjemmekamper i år), og Bryne i de tre neste. Blir spennende å se hvordan poengfangsten deres blir gjennom de tre kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

14 minutter siden skrev odd:

Egersund har Enga, Mjøndalen (Borte. Mjøndalen har tapt 1 av 7 hjemmekamper i år), og Bryne i de tre neste. Blir spennende å se hvordan poengfangsten deres blir gjennom de tre kampene.

Stabæk borte med 4-0 i sekken en halvtime før full tid høres ut som en mindre overkommelig oppgave enn alt det der, men neimen klarte de ikke det også... 🙃

Endret av BelgiskBlaa
Skriveleif
Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Luringen:

Skal man være så kyniske å prøve og hente Andreas Helmersen i sommer?

1 time siden skrev rykkinn:

Nå jakter TIL på Heine Åsen Larsen, kommer Egersund til å selge begge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 timer siden skrev Luringen:

Stopper med fotballhjerne

Sentral midt med fart

Spiss med høyde (som ikke er kjeks)

Enig i de tre, men skal vi fortsette med tre bak kan du egentlig legge på 1 stopper til. Akkurat nå føler jeg det bare er Øya som viser potensial til å sende oss tilbake i Eliteserien. 

Å oppgradere Christensen er en no brainer, men jeg er også usikker på om vi skal sette vår lit til Roberts. Det blir noen prosent for dårlig på han og. Mulig Kay kan være redningen her, men skummelt å satse på det. Vi trenger to rivjern på midten som kan sette opp supertalentene våre med gode pasningsferdigheter, samtidig som de stabiliserer og eier midtbanen defensivt. 

Jeg tror også vi burde begynne å se oss om etter ny keeper… Det sprer jo usikkerhet over hele linja når han er parkert på streken kamp etter kamp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 time siden skrev Andreas:

Enig i de tre, men skal vi fortsette med tre bak kan du egentlig legge på 1 stopper til. Akkurat nå føler jeg det bare er Øya som viser potensial til å sende oss tilbake i Eliteserien. 

Å oppgradere Christensen er en no brainer, men jeg er også usikker på om vi skal sette vår lit til Roberts. Det blir noen prosent for dårlig på han og. Mulig Kay kan være redningen her, men skummelt å satse på det. Vi trenger to rivjern på midten som kan sette opp supertalentene våre med gode pasningsferdigheter, samtidig som de stabiliserer og eier midtbanen defensivt. 

Jeg tror også vi burde begynne å se oss om etter ny keeper… Det sprer jo usikkerhet over hele linja når han er parkert på streken kamp etter kamp. 

Roberts har tekniske ferdigheter nok til at det kan fungere med han synes jeg, enn så lenge at andre i midtbanen har noe som helst form for tempo. Om han er god nok for eventuell eliteserie-spill om vi kommer dit er en annen sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...