Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Forsterkninger i alle ledd, betyr jo også forsterkning i mål. Dette vil bare gjøre Jon enda bedre!

Morsomt å lese dette: "I dag kan vi avslöja ännu en storklubb blandat sig i leken. Norska Stabaek.:"

Hmm,

34 baklengs på 30 matcher i år er ikke så ille igrunn....

@ringo

Trelleborg kom på 11 plass i superettan med 9/9/12 34-34 i målforskjell! -> Slapp inn 1mål de første 7 kampene... Har 5 kamper med 3 mål baklengs - 15 mål det... Med 12 tap kan neppe forsvaret sammelignes med vårt!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterkninger i alle ledd, betyr jo også forsterkning i mål. Dette vil bare gjøre Jon enda bedre!

Morsomt å lese dette: "I dag kan vi avslöja ännu en storklubb blandat sig i leken. Norska Stabaek.:"

Hmm,

@ringo

Trelleborg kom på 11 plass i superettan med 9/9/12 34-34 i målforskjell!

Hepp,

Tror han har hele 15 matcher uten baklengs i år.... Det her lukter 1. keeper materiale...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,

@ringo

Hepp,

Tror han har hele 15 matcher uten baklengs i år.... Det her lukter 1. keeper materiale...

@ringo

Det her lukter arvtager....

Noen som vet noe om isak? Er han på vei bort? Har aldri fått sett han skikkelig, men keepere har det jo med å blomstre med tillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,

@ringo

Hepp,

@ringo

Noen som vet noe om isak? Er han på vei bort? Har aldri fått sett han skikkelig, men keepere har det jo med å blomstre med tillit.

Bra alder på han også.. 26 år..

Har lett 6-7 år igjen med toppfotball...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,

@ringo

Hepp,

@ringo

Bra alder på han også.. 26 år..

Har lett 6-7 år igjen med toppfotball...

Han er keeper så vi snakker vel nærmere 10...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har jo lengtet etter Geir Ludvig Fevang... Han slapp vi ihvertfall..

http://www.dagbladet.no/sport/2005/10/25/447419.html

Fy faen for en nisse av en spiller. 5 dager før opprykksfinalen så skriver han under for en annen klubb. Smartass!!

Hva med å vente en bitteliten uke, så kan klubben få tenke på kamp og ikke spillere som forsvinner.

Glad vi ikke har sånne spillere, esse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi ha en midtbanekriger så er denne mannen kontraksløs:

Stig Töftings kontrakt går ut och det har en längre tid stått klart att hans Göteborgsvisit är ett ettårsprojekt. Töfting har varit en uppskattad profil och hans sejour i klubben kommer att bli ihågkommen länge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vi ha en midtbanekriger så er denne mannen kontraksløs:

Stig Töftings kontrakt går ut och det har en längre tid stått klart att hans Göteborgsvisit är ett ettårsprojekt. Töfting har varit en uppskattad profil och hans sejour i klubben kommer att bli ihågkommen länge.

Hepp,

Ellers så er Landskriona BOIS gamle midtbanesliter Hasan Cetinkaya kontraktsløs etter at Assyriska rykket ned...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig Tøfting - ho ho som Skjelbreid hadde fått juling... Her snakker vi om en skikkelig tanks som garrantert bretter opp ermet hver kamp han spiller. Kanskje ikke den beste omtalen i pressen og et litt lugubert rykte. Men fy faen så morsomt det hadde vært. Og vi hadde garrantert fått masse omtale. Dessutten kan Jesper og Stig stå over annehver kamp... Perfekt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor interessant er det egentlig med spillere som har spilt for lag som har rykket ned?

Han VIF-pojken fra AIK. Husker ikke navnet nå, men han skulle være en fantastisk spiller, men har egentlig ikke vist noe. Kanskje det var en grunn til at de rykket ned?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor interessant er det egentlig med spillere som har spilt for lag som har rykket ned?

Han VIF-pojken fra AIK. Husker ikke navnet nå, men han skulle være en fantastisk spiller, men har egentlig ikke vist noe. Kanskje det var en grunn til at de rykket ned?

Hepp,

Tenker du på han Tamaguchi eller noe???? Høyrevingen fra AIK?

Martin Andresen klarte ikke å forhindre at vi rykket ned. Betyr det at han er en dårlig spiller?

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, egentlig ikke et godt poeng. Mange som siklet på våre spillere etter vårt nedrykk. Det er somregel ikke kvaliteten på spillere, men taktikken og samholdet som gjør at en klubb rykker ned... Seff, jeg er ikke keen på noen FK Tønsberg spillere, men det kan hende at Swift hadde gjort seg bra i Sandefjord selvom TØnsberg rykket ned!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke det. Men allikevel. Det er jo en grunn til at lag rykker ned, og det er som regel spillerne som må ta store deler av skylden. At "alle" derfor sikler rundt spillerne til nynedrykkede lag, kan derfor synes litt merkelig. Iallefall bør man ha den tanken i bakhodet når spillerne vurderes.

Ishizaki, eller noe, tenkte jeg på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg mener ikke det. Men allikevel. Det er jo en grunn til at lag rykker ned, og det er som regel spillerne som må ta store deler av skylden. At "alle" derfor sikler rundt spillerne til nynedrykkede lag, kan derfor synes litt merkelig. Iallefall bør man ha den tanken i bakhodet når spillerne vurderes.

Ishizaki, eller noe, tenkte jeg på.

Hepp,

Stemmer vel det ja :)

Han har vel vært og prøvd seg en runde i Italia også... Tror det er litt tilfeldigheter som gjør at han ikke har slått til, spørs om han ikke hadde passet bedre i en annen klubb enn enga...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daniel Hoch får ikke nytt kontrakt av SolnaAIK.

Husker att STB var ute etter ham før ses2004.

Spillere som Daniel Niklasson(Gais) og Pelu(Øster) er spillere som har gjort det godt for sine lag.

Har sansen for en spiller i GIF Sundsvall(Nylund), Djurgårn, IFK å Malmø slåss om denne spilleren.

Tvivler på at han blir nå som Giffarna har åkt ur men god hjelp fra Torsken John Halvor Halvorsen.

Han blir nok kanskje litt for dyr for STB, tipper han har en prislapp på 8milj SEK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg får lov vil jeg gjerne lufte min bekymring for å lage et helt (les: store deler av) lag av svensker. Hvor lenge de blir værende vil være fullstendig avhengi av hverandre og av vår svenske trener. Går en er det stor sansynlighet for at mange av de andre gjør det samme. Og hvis Jan Jönsson som henter dem til klubben skulle finne på å gjøre noe annet er jeg redd hele laget rakner.

På kort sikt er kanskje disse svenskene løsningen, men på lengre er jeg usikker. Daniel og Jesper er det litt andeledes med. Daniel kom hit uten at det var andre svenske som lokkemiddel og Jesper kjenner jo klubben godt fra før, men jeg er redd for at disse brukes som lokkemiddel overfor andre svensker.

Da vil jeg gjerne tilbake til dette. Jeg har stor forståelse for poenget med at spillere fra sverige er billigere. I tillegg må jeg jo nevne at jeg er meget fornøyd med de svenskene vi har her nå (Daniel og Jocke har vært fantastiske!). I tillegg observerer jeg også at mange av de store profilene i andre klubber er utenlandske.

Men, jeg skulle gjerne se at man også jobbet litt med norske spillere. Det finnes tross alt en del gode bosmenn i Norge også, hvis det er overgangsummer man ønsker å unngå. Etter det man leser så virker det som det som jobbes hovedsaklig med utenlanske spillere. Jeg er derfor litt engstelig for at hungeren på bosmanspillere fra andre ligaer kan føre til at man priorterer spillere på tampen av karrieren fremfor lokale unge.

I mine øyne er noe av hovedårsaken til at vi har gjort det så bra i år at vi har fått beholde mesteparten av laget fra i fjor (minus de ville bli kvitt) samt noen få forsterkninger. Hvis vi fortsetter med bare å forsterke utenfra og ikke opplever sportslig suksess, eller får andre problemer (gud forby, man jeg er naturlig pessimist), er jeg redd vi kan oppleve noe av de samme som Bryne gjorde for to år siden da de hadde et lag hovedsaklig bestående av utenlandsimporter, og sto temmelig ribbet tilbake ved sesongslutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sansen for en spiller i GIF Sundsvall(Nylund), Djurgårn, IFK å Malmø slåss om denne spilleren.

Tvivler på at han blir nå som Giffarna har åkt ur men god hjelp fra Torsken John Halvor Halvorsen.

Han blir nok kanskje litt for dyr for STB, tipper han har en prislapp på 8milj SEK

Skal vi hente spillere fra Sundsvall må jo også U21-spissen Mikael Dahlberg sies å være interessant. AIK, Djurgården, Fortuna Sittard og Reading skal ifølge ryktene være ute etter denne spileren, så her må vi være raske.

Han har riktignok bare 2 mål i serien i år, men har spilt på et bunnlag og har imponert meg i de U21-kampene jeg har sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg får lov vil jeg gjerne lufte min bekymring for å lage et helt (les: store deler av) lag av svensker. Hvor lenge de blir værende vil være fullstendig avhengi av hverandre og av vår svenske trener. Går en er det stor sansynlighet for at mange av de andre gjør det samme. Og hvis Jan Jönsson som henter dem til klubben skulle finne på å gjøre noe annet er jeg redd hele laget rakner.

På kort sikt er kanskje disse svenskene løsningen, men på lengre er jeg usikker. Daniel og Jesper er det litt andeledes med. Daniel kom hit uten at det var andre svenske som lokkemiddel og Jesper kjenner jo klubben godt fra før, men jeg er redd for at disse brukes som lokkemiddel overfor andre svensker.

Da vil jeg gjerne tilbake til dette. Jeg har stor forståelse for poenget med at spillere fra sverige er billigere. I tillegg må jeg jo nevne at jeg er meget fornøyd med de svenskene vi har her nå (Daniel og Jocke har vært fantastiske!). I tillegg observerer jeg også at mange av de store profilene i andre klubber er utenlandske.

Men, jeg skulle gjerne se at man også jobbet litt med norske spillere. Det finnes tross alt en del gode bosmenn i Norge også, hvis det er overgangsummer man ønsker å unngå. Etter det man leser så virker det som det som jobbes hovedsaklig med utenlanske spillere. Jeg er derfor litt engstelig for at hungeren på bosmanspillere fra andre ligaer kan føre til at man priorterer spillere på tampen av karrieren fremfor lokale unge.

I mine øyne er noe av hovedårsaken til at vi har gjort det så bra i år at vi har fått beholde mesteparten av laget fra i fjor (minus de ville bli kvitt) samt noen få forsterkninger. Hvis vi fortsetter med bare å forsterke utenfra og ikke opplever sportslig suksess, eller får andre problemer (gud forby, man jeg er naturlig pessimist), er jeg redd vi kan oppleve noe av de samme som Bryne gjorde for to år siden da de hadde et lag hovedsaklig bestående av utenlandsimporter, og sto temmelig ribbet tilbake ved sesongslutt.

Hepp,

Det er betimelig å bekymre seg over dette. Dilemmaet er at det er flere interessante rimlige (les gratis) spillere i Sverige. Men det må da finnes noen interessante norske spillere også?

Når det gjelder keepere så er ikke jeg så sikker på at vi tenger en ny keeper og skal vi ha en, er en nordmann å foretrekke. f.eks. Mossekeeperen Per Morten Kristiansen (24) som også er kontraktsløs.

Ellers så mener vel jeg at vi trenger et par tre offensive forsterkninger. Først og fremst på topp og på flanken. Hvor mange gode norske, tilgjengelige flankespillere finnes det... Jeg kan tenke meg 5 stykker. Samuel Isaksen, Rune Bolseth, Tommy Øren, Anders Stadheim og Jan Derek Sørensen. De fire førstnevnte er jeg usikker på kontraktsituasjonen til, Sørensen er Bosmann. Ellers så har klubben lenge siklet etter Øyvind Storflor. Selv om han ser ut til å være rimelig fast på RBK for tiden, kan det være at han likevel ikke er helt utilgjengelig. Når vi er inne på RBK, hva med Fredrik Winsnes?

Dilemmaet kommer når vi skal se på angrepsspillere. Her finnes det ikke noen med adekvat kvalitet tilgjengelige i markedet. Den eneste jeg kan tenke meg er Erik Nevland, men han har gode dager i Groeningen....

Tja, det finnes faktisk gode norske alternativer til Hoch, Cetinkaya, Richardsson, Nicklasson, Pelu, Prica, Allbäck, Skoog, Nyland, Dahlberg, Pettersson.... eller hva de nå heter alle sammen...

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det en ting som teller - å vinne fotballkamper. Hvor spillerne kommer fra kommer i andre rekke. Å si at utlandsimporter ikke har klubbfølelse (har vel ikke blitt sagt, men antydet), er jo det feil. Se på Jeppe, og sikkert Daniel nå også. Disse kara blør for klubben like mye som Bjørnar og Mike.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er det en ting som teller - å vinne fotballkamper. Hvor spillerne kommer fra kommer i andre rekke. Å si at utlandsimporter ikke har klubbfølelse (har vel ikke blitt sagt, men antydet), er jo det feil. Se på Jeppe, og sikkert Daniel nå også. Disse kara blør for klubben like mye som Bjørnar og Mike.

Jepp,

Det tror jeg også, det handler mer om å finne de rette mennesketypene enn hvilken farge de har på passet sitt! Likevel så kan det bli brukt i mot oss at vi har for mange utenlandsek spillere og det er det greit å slippe!

N

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp,

Det tror jeg også, det handler mer om å finne de rette mennesketypene enn hvilken farge de har på passet sitt! Likevel så kan det bli brukt i mot oss at vi har for mange utenlandsek spillere og det er det greit å slippe!

N

I den ideelle verden driver vi fram lokale talent. Helst ungdom som vokser opp i Stabæk, eller som ganske unge kommer til klubben fra andre lag i Asker og Bærum. (Og som helst ikke stikker av til f.eks vålerenga den dagen det butter litt imot). Lokale talent SKAL til Stabæk. Ikke til Lyn og andre merkverdigheter.

Kombinert med dette kan vi gjerne ha mange spillere fra andre steder i Norge og fra utlandet. Så lenge de elsker drakta og blør for den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ingen hemmelighet at vi vil ha lokale spillere på a-laget, men fotballverden er vel engang blitt slik at dette er urealistisk. UEFA jobber vel med et forslag på at et gitt antall spillere i troppen skal ja lokal tilhørighet. Det verste eksemplet er vel Arsenal som var det første laget som stilte en 11'er uten engelskemenn. Dette skjer neppe i Stabæk, men:

Richardsson -

Morten, Marcus, Mike, Bjørnar -

Alan, Jocke, Jeppe, Sund -

Veigar, Nannskog

er vel ingen umulighet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...