Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her har det foregått mye rart på bakrommet, og jeg tror man må regne med at Fjøra er kraftig vingeklippet (du verden for et bilde når man snakker om fugla). Neppe noen tvil om at treneren må ha markert seg, særlig tatt i betraktning "unnskyldningene" LSK AS kom til RB.

Så den første til å stå uten kontrakt kan kanskje bli en tidligere Stabækspiller... :huh:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man skal tolke det utsagnet til Schelvan, sitter man ikke igjen med veldig sterk følelse av at han har et ess i ermet. Men som flere har sagt her - la oss ha is i maven. Selv om det hadde vært kjekt å troppen klar til de første treningskampene, er vinduet åpent til slutten av februar.

Dessuten tror jeg den troppen vi har er mer enn god nok til å innfri de forventningene som ofte blir presentert her på Forumet - å berge plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten tror jeg den troppen vi har er mer enn god nok til å innfri de forventningene som ofte blir presentert her på Forumet - å berge plassen.

Troppen vi har er ikke mer enn god nok til å berge plassen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har tolket dette LSK mølet riktig ble vi tilbudt AS gjennom en agent for ikke så lenge siden. Vi tok altså ikke initiativet. Det tilsier at vi MÅ ha andre alternativer, med mindre Schelvis gikk rundt og ventet på at noen skulle ta kontakt med han.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Da var sirkelen sluttet og julefreden kan atter senke seg over forumet. Vi får huske på at ingen her inne hadde trukket frem Sundgot som et seriøst alternativ før det plutselig stod i media at vi hadde en avtale med LSK. En avtale de valgte å ikke hedre. Men sån er det i fotballen, you win some and you lose some...

Nye friske alternativer på blokka i morgen...

Jeg hører Rade Prica gjør det skarpt i tyskland for tiden!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Registrerer jo at det nå ble fokus på at forutsetningene er endret, ettersom LSK nå bare sitter med fem spisser. Dette er jo bare visvas. De eneste forutsetningene denne saken handler om, er det som Fjøra sa i begynnelsen av denne farsen. Alle LSKs spillere er til salgs hvis de får rette prisen, da Stabæk bød den rette prisen for Sundgot, var også han til salgs. Her må det ha skjedd mye moro på kanaribakrommet den siste uka, siden de kontinuerlig har endret deres offentlige synspunkter og alle har forskjellige virkelighetsoppfatninger. Jævla dåsemikler.

Forbanna nå. Ikke minst fordi det virker som om det er noe som ikke stemmer her. Også kommentaren om at han ikke skal bort før LSK har seks spisser kan bety flere ting. Enten er det en mulighet for at han kommer til oss senere (jobb på Tom!) eller som noen har antydet på forsiden, at Engen har kommet inn med et høyere bud som LSK er mer ivrig å forfølge.

Endret av Klodrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får spore tilbake til George Mourad…

Mourad skal være i samtaler med AIK, men i følge agenten hans er han mest interessert i å bli værende i IFK, eller dra til utlandet. Det spekuleres dog i at det er Agenten hans som pusher på for å få til en overgang og at Mourad selv helst vil forbli i blåhvitt…

Ellers minner Mourad diskusjonen blant IFK fansen mye om våre diskusjoner rundt Markegoal. Det ser ut til at han hadde en riktig kanonsesong i 2004 ( 7 mål på 23 kamper), for så å møte motgang i årets sesong (3 mål på 23 kamper). Ankepunktet mot ham ser først og fremst ut til å være at han mangler tempo. Når han også er ute av form så fungerer teknikken og spilleforståelsen, som normalt skal være hans sterke sider, dårlig. Det er mange som mener at han kunne hatt godt av et miljøskifte.

Spørsmålet er dette spissen for oss?

Det andre kjente alternativet er Hansa Rostocks svenske angriper Rade Prica. Prica har vært aktuell for Stabæk helt siden Jocke Persson først ble linket til klubben. HIF har også gitt tydelige signaler om at de ønsker å hente hjem angriperen fra utlendighet, men så langt har den tyske klubben nektet å selge. På samme måte som Mourad har fått mye kritikk for sitt spill i IFK, har Prica fått mengder av tyn fra Rostock fans, mest fordi han brenner for mange sjanser. Likevel ser han ut til å ha trenerens tillitt enten han spiller spiss eller offensiv midtbane. Kicker har også gitt ham brukbare karakterer for innsatsen i så langt i år.

Er Prica mannen?

Felles for begge, foruten om å være svenske, er at de er relativt storvokste, sterke spillere. Mourad 188cm/81kg – Prica 185/80kg, og at de er røffe i spillestilen (Begge pådrar seg mange kort) Altså spisser som ville passet godt sammen med ”snille” Nannskog. Men det er også en hvis usikkerhet forknippet med begge to, tør vi ta sjansen?

Kjør debatt!!!????

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som både Mourad og Prica begge er typisk offensive midtbanespillere som også kan spille spiss (eller motsatt). Dette bygger jeg kun på hva jeg har lest her inne, ikke på egne observasjoner på banen. Spørsmålet blir da om vi ikke allerede har spillere i troppen som kan bekle denne rollen (Veigar, Alan), og at vi heller bør satse på en rendyrket targetspiss (typen Sundgot representerer). Samtidig har jeg etterlyst flere mål fra midtbanen, men det kan kanskje våre eksisterende spillere bidra til allerede kommende sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får virkelig inntrykk av at lsk er en klubb som drives av høyt kompetente folk for tiden. Sundgot saken kunne riktignok se ut til å forkludre dette inntrykket littegrann, men de rettet jo opp inntrykket og vel så det, men sin velformulerte og høyst klargjørende melding på sine nettsider. Særlig dette sitatet synes jeg sier mye om at vi snakker om en ansvarlig og proff aktør her: "Som meldingen under viser så har forutsetningene for LSK endret seg noe, i tillegg til at andre klubber har kommet på banen i forhold til Arild. Noe som gjør at vi uansett ville brukt lengre tid". Her har altså lsk inngått avtale med Stabæk om å selge Sundgot, under forutsetning av at han selv vil. Nå vil det altså uansett ikke lenger være aktuelt å selge Sundgot, selv om han selv måtte ønske det (det er jo det det må bety?), fordi det har kommet andre klubber på banen!!!! Hallo!!??? Et slikt tilbud om salg er jo faktisk juridisk bindende og ikke noe man bare kan gå tilbake på dersom det plutselig skulle passe bedre. Så det lsk klarer å proklamere på sine egene hjemmesider er altså at de ville tatt løpe fart og driti i sine forpliktelser, dersom Sundgot hadde ønsket en overgang. Det får'n si!!

Det at det finnes logiske brister og gramatiske feil i hver eneste setning i den artikkelen, i tillegg til at det virker som om vedkommende som har skrevet den heller ikke skjønner hva man prøver å si, hjelper jo ikke akkurat på inntrykket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det høres ut som både Mourad og Prica begge er typisk offensive midtbanespillere som også kan spille spiss (eller motsatt). Dette bygger jeg kun på hva jeg har lest her inne, ikke på egne observasjoner på banen. Spørsmålet blir da om vi ikke allerede har spillere i troppen som kan bekle denne rollen (Veigar, Alan), og at vi heller bør satse på en rendyrket targetspiss (typen Sundgot representerer). Samtidig har jeg etterlyst flere mål fra midtbanen, men det kan kanskje våre eksisterende spillere bidra til allerede kommende sesong.

Hepp,

Jeg tror igrunn at det er motsatt. De er store og sterke og tekniske spisser som også kan spille offensiv midtbane!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers minner Mourad diskusjonen blant IFK fansen mye om våre diskusjoner rundt Markegoal. Det ser ut til at han hadde en riktig kanonsesong i 2004 ( 7 mål på 23 kamper)

Hmm, 7 mål på 23 kamper kan vel ikke kalles en kanonsesong, med mindre han hadde svært mange assist også. Tosifret antall mål bør man kunne forvente.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers minner Mourad diskusjonen blant IFK fansen mye om våre diskusjoner rundt Markegoal. Det ser ut til at han hadde en riktig kanonsesong i 2004 ( 7 mål på 23 kamper)

Hmm, 7 mål på 23 kamper kan vel ikke kalles en kanonsesong, med mindre han hadde svært mange assist også. Tosifret antall mål bør man kunne forvente.

Hepp,

Enig, antallet mål er ikke så mye å skryte av. Men flere av målene var visstnok av det riktig vakre slaget og slikt legges det merke til. Han gjorde vel ellers også en svært god figur og fikk sin landslagsdebut.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge et rykte på IFK supportersiden baraben.com skrives følgende: "Såg Mats Persson idag på ett litet café som heter "Brunos".........Dessutom fick han samtal under tiden om George Mourad. Han nämnde bland annat siffran 2 miljoner och dessutom sa till den som ringde att "Det sköter vi".

Jeg håper det var Schelvan som ringte...... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge et rykte på IFK supportersiden baraben.com skrives følgende: "Såg Mats Persson idag på ett litet café som heter "Brunos".........Dessutom fick han samtal under tiden om George Mourad. Han nämnde bland annat siffran 2 miljoner och dessutom sa till den som ringde att "Det sköter vi".

Jeg håper det var Schelvan som ringte...... :rolleyes:

Spennende!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd med Sundgot, men det er ingen krise. Laget vi har per i dag er mer enn godt nok for å berge plassen, og det virker som at klubben har forstått hvor de burde bruke pengene. Når vi får inn en topp spiss (for det får vi til slutt, enten om det er sundgot eller noen andre) så har vi et BRA lag med fin miks mellom talent og rutine.

Vi gjorde mye av arbeidet midveis i sesongen i fjor ved å signere 3 meget gode spillere. At IA Olsen valgte å gå for tre nye år var jo en ganske viktig "signing" det også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd med Sundgot, men det er ingen krise. Laget vi har per i dag er mer enn godt nok for å berge plassen, og det virker som at klubben har forstått hvor de burde bruke pengene.

Laget vi har nå er ikke mer enn godt nok for å berge plassen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er selvfølgelig lov til å være uenig, men

Jon Knudsen

Morisbak IA Olsen Kjølø Holmvik

Branimir Jansson Pärsson Hauger

Nannskog Veigar Pall

er ingen dårlig 11'er! Tipper at vi ender opp midt på tabellen i etableringssesongen. Sandefjord, Kamma og Molde på bånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

And the saga continues... http://www.rb.no/lokal_sport/article1880051.ece

Dette betyr ikke at Stabæk helt har gitt opp å få se Sundgot i klubbens blå drakt kommende sesong.

– Dialogen med Arild har vært god, og vi kommer nok til å fortsette å prate med ham. Uansett hva vi blir enig med LSK om, så må jo Arild ville gå til Stabæk for at det skal bli noe av, sier Schelvan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slettes ikke dårlig. Men 2005-sesongen var veldig gjevn, og det er ingenting som tyder på at det skal bli mindre gjevnt til nesteår. Derfor er man avhengig av et lag med konkurranse og back-up på alle plasser. De andre lagene har helt sikkert ikke gjort seg ferdige med innkjøpene heller, så hvis vi skal være sikre (så sikker man kan), så må vi ha klare forsterkninger.

Stabæk pr. i dag har et solid fundament, men mangler fremdeles det lille ekstra. Iallefall ikke mer enn gode nok, som det blir nevnt her. Nannskog behøver ikke slå til like godt i TL, og han kan jo bli skadet. Vi trenger en bra spiss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 23. Dec 2005, 11:35) 58372[/snapback]

Slettes ikke dårlig. Men 2005-sesongen var veldig gjevn, og det er ingenting som tyder på at det skal bli mindre gjevnt til nesteår. Derfor er man avhengig av et lag med konkurranse og back-up på alle plasser. De andre lagene har helt sikkert ikke gjort seg ferdige med innkjøpene heller, så hvis vi skal være sikre (så sikker man kan), så må vi ha klare forsterkninger.

Stabæk pr. i dag har et solid fundament, men mangler fremdeles det lille ekstra. Iallefall ikke mer enn gode nok, som det blir nevnt her. Nannskog behøver ikke slå til like godt i TL, og han kan jo bli skadet. Vi trenger en bra spiss!

Er helt enig i at vi trenger en spiss til! Nå jobber jo Stabæk-ledelsen aktivt med å hente inn akkurat det, og med 4 mill øremerket en angriper så blir det nok en god en. En spiss og en forsvarer som kan spille høyre og midten så er jeg strålende fornøyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg som vil ha en ving?? i tillegg til spiss assa...

Nå satser vi jo på Branimir, Allan og Henning på sidene. Iillegg har jo Karim kommet som kan spille ving forutsatt at han klarer å tilpase seg nivået.. Men for all del, ja takk til ving men enig i at en sterk spiss og back-up spesielt på høyre back er første prioritet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare jeg som vil ha en ving?? i tillegg til spiss assa...

Nå satser vi jo på Branimir, Allan og Henning på sidene. Iillegg har jo Karim kommet som kan spille ving forutsatt at han klarer å tilpase seg nivået.. Men for all del, ja takk til ving men enig i at en sterk spiss og back-up spesielt på høyre back er første prioritet.

Hepp,

Men du skal se at det er en sentral midtbanespiller vi får ;)

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...