Rubbster 0 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Blir nok ingen kjempegod ny spiss nå... Tipper hvis vi kjøper en, så er prisen under 6mill! Hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt forresten? vel du hadde jo AS som VAR prisa til 4 mill. for 6 mill, så skal det være mulig å få en god spiss Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 248 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Blir nok ingen kjempegod ny spiss nå... Tipper hvis vi kjøper en, så er prisen under 6mill! Hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt forresten? Hvorfor ikke? Nannskog var ikke så veldig dyr.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Richard Ackon. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 13. Januar 2006 (endret) Del Skrevet 13. Januar 2006 (endret) Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det richard ackon for 4,5 mill tror jeg. Men hvor gammel er du chelsea? du har tålmodighet som en treåring. Endret 13. Januar 2006 av jokke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Det der er et poeng: Er det ikke bedre å friste gode gratis Bosmannspillere med fet lønn, fremfor å kjøpe en dyr spiller for penger som kan fylle hele Onkel Skrues pengebinge? @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Det der er et poeng: Er det ikke bedre å friste gode gratis Bosmannspillere med fet lønn, fremfor å kjøpe en dyr spiller for penger som kan fylle hele Onkel Skrues pengebinge? @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? skjønner ikke jeg heller, på FM handler jeg vilt på de som er bosman spillere @ringo må vel ha tatt en del bosman spillere som han kan hoste opp når han spiller FM Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Markus 5 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Det der er et poeng: Er det ikke bedre å friste gode gratis Bosmannspillere med fet lønn, fremfor å kjøpe en dyr spiller for penger som kan fylle hele Onkel Skrues pengebinge? @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? skjønner ikke jeg heller, på FM handler jeg vilt på de som er bosman spillere @ringo må vel ha tatt en del bosman spillere som han kan hoste opp når han spiller FM SIgn-on fee er omtrent det samme som spilleren koster ved kjøp fra klubben! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Dumt spørsmål av meg men hva er FM som alle snakker om?? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? Kan vel være at de fleste Bosmennmannene rett og slett jevnt over er dårligere? Eller vanskelige, siden de ikke skrev ny kontrakt med klubben de er i. Dumt spørsmål av meg men hva er FM som alle snakker om?? FellesMeieriet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabækLars 1 977 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? Kan vel være at de fleste Bosmennmannene rett og slett jevnt over er dårligere? Eller vanskelige, siden de ikke skrev ny kontrakt med klubben de er i. Dumt spørsmål av meg men hva er FM som alle snakker om?? FellesMeieriet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 FellesMeieriet. Å? Var det det det var... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Juve 0 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Det der er et poeng: Er det ikke bedre å friste gode gratis Bosmannspillere med fet lønn, fremfor å kjøpe en dyr spiller for penger som kan fylle hele Onkel Skrues pengebinge? @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? Ser man til det Europeiske markedet så er ju det mange kontrakt som går ut nå til sommeren men akkurat nå er det ju vanskelig å finne noen. nå er ikke jg så oppdatert på spillere i skandinavia som står uten kontrakt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Problemet med de største talentene som elsker skandinavia er at det har valgt idretter med ski på bena. Og det gjør dem ofte uegnet til å spille fotball. Særlig på kunstgress. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Det som forundrer meg er at det fortsatt er norske spillere som heller vil spille i land som Belgia og Sveits osv. enn i Norge... Lønningene kan da umulig være sååå mye bedre der. Ikke er nivået generelt særlig mye bedre der heller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 --> QUOTE(d*u*b @ 13. Jan 2006, 15:11) 59679[/snapback] Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Det som forundrer meg er at det fortsatt er norske spillere som heller vil spille i land som Belgia og Sveits osv. enn i Norge... Lønningene kan da umulig være sååå mye bedre der. Ikke er nivået generelt særlig mye bedre der heller. Heldigvis er det ikke alle som foretar sine valg på bakgrunn av økonomi. Eksempelvis er det noen som ønsker å prøve ferdighetene i en annen liga og bo i et annet land med en annen kultur. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pauligirl 236 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 --> QUOTE(d*u*b @ 13. Jan 2006, 15:11) 59679[/snapback] Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Det som forundrer meg er at det fortsatt er norske spillere som heller vil spille i land som Belgia og Sveits osv. enn i Norge... Lønningene kan da umulig være sååå mye bedre der. Ikke er nivået generelt særlig mye bedre der heller. 100 % enig med deg. men spør gjerne spillere som dro til belgia eller sveits...de vil svare at de synes at begge land er bedre fotball land enn norge fordi forholdene (angående lønn, trening, spillestil...) er mye bedre, fordi de er europæiske, og fordi de ligger i nærheten av større (fotball)land som feks italia, frankrike, spania...og fordi de store fotballlandene ser gjerne til sveits, belgia, holland når de handler. og dette gir håp at kanskje en dag man selv blir kjøpt av en stor klubb. jeg for min del synes at betalingen i belgia er ikke mye bedre (hvis du ikke havner i anderlecht, brugge standard), men spillerne blir behandlet som stjerner, og de har mange friheter de ikke har i norge. klubbene gjør alt for å tilfredstille spillerne, mens supporterne er bare med fordi de kan gi massevis av penger. men man burde også legge merke til at belgiske klubber forlanger mye av spillerne, nesten for mye (sportslig sett) slik at mange spillere blir syk, skadet osv. fordi de ikke tåler pressen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tommy_Bob 0 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 13. Jan 2006, 15:11) 59679[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Problemet er vel at skadinaviske spillere helst vil sørover i europa fordi det er mer penger der, men bare de dårligste spillerne derfra vil komme hit. Det som forundrer meg er at det fortsatt er norske spillere som heller vil spille i land som Belgia og Sveits osv. enn i Norge... Lønningene kan da umulig være sååå mye bedre der. Ikke er nivået generelt særlig mye bedre der heller. Heldigvis er det ikke alle som foretar sine valg på bakgrunn av økonomi. Eksempelvis er det noen som ønsker å prøve ferdighetene i en annen liga og bo i et annet land med en annen kultur. Tror det er noen som er keen på å spille på digge grønne gressmatter året rundt også. Så er det jo endel land hvor det er litt mer tilskuere på kampene enn i eliteserien. Trykket jeg på noe feil? Hvordan får jeg sånn fin ramme rundt andres tekst? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Greit nok at det er enkelte fordeler i disse "bakgårdslanda", men det må da være et poeng at i Norge blir man "konge i eget land" om man gjør det bra. Dessuten slipper man å gi slipp på hele sitt sosiale nettverk ved å flytte til et annet land. Og hvis hovedpoenget er å bruke disse oppholdene som et slags utstillingsvindu for å havne i bedre "fotball-land", så virker det rart å ikke vise dette i et land som Norge hvor både svensker og andre drar for å "stille seg ut". Jeg tror det hele bygger direkte på lønningene. Er det virkelig så mye bedre betalt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Trykket jeg på noe feil? Hvordan får jeg sånn fin ramme rundt andres tekst? bare å trykke på "quote" før du trykker "add reply" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 248 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 --> (d*u*b @ 13. Jan 2006, 18:24) 59688[/snapback] Greit nok at det er enkelte fordeler i disse "bakgårdslanda", men det må da være et poeng at i Norge blir man "konge i eget land" om man gjør det bra. Dessuten slipper man å gi slipp på hele sitt sosiale nettverk ved å flytte til et annet land. Og hvis hovedpoenget er å bruke disse oppholdene som et slags utstillingsvindu for å havne i bedre "fotball-land", så virker det rart å ikke vise dette i et land som Norge hvor både svensker og andre drar for å "stille seg ut". Jeg tror det hele bygger direkte på lønningene. Er det virkelig så mye bedre betalt? Har vel noe med at det er litt mer stas med sesonger som varer 10 mnd enn de usle 6 mnd. i norge, uten at jeg veit at sesongen i belgia varer i 10 mnd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lars77 0 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Betalte vi ikke 5,5 mill for tryggvi? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 13. Januar 2006 Del Skrevet 13. Januar 2006 Betalte vi ikke 5,5 mill for tryggvi? Var det ikke ca. 2 mill? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 219 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Hva med nok en islending? 16 mål i Allsvenskan i 2005 er ikke ille. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rubbster 0 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Hva med nok en islending? 16 mål i Allsvenskan i 2005 er ikke ille. har lagt merke til han jeg også, å score så mange mål for et lag som med noen poeng redda plassen(?). Uten å vite hva som er styrke og svakheten hans så vil jeg tro dette er skikkelig forsterkning OG DET VAR INLEGG NUMMER 1000!!!!!!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Halmstad var med i Royal League i 2004, så de kan vel ikke være så aller verst? Tror det var først og fremst en elendig vårsesong i fjor som ødela, og at de gjorde det relativt bra i siste halvdel av sesongen. De kom jo til og med videre til gruppespillet i UEFA-cupen etter å ha slått ut Sporting Lisboa. Minner ikke så rent lite om Tromsø, det her. Og da kan muligens han islendingen sammeliknes med Årst. I så fall hadde det ikke vært meg i mot om han ble Stabækspiller. Betalte vi ikke 5,5 mill for tryggvi? Var det ikke ca. 2 mill? Husker ikke beløpet, men mener at det ganske sikker var nærmere 5,5 enn 2 mill. Han ble jo hentet i Texas-perioden i norsk fotball. Skulle ikke forundre meg om Tryggvi er vårt dyreste kjøp noen sinne. Og sånt sett var han vel strengt tatt en aldri så liten flopp... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Lars77 0 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Texas-perioden er vel nesten et understatement!! Makan til søling har jeg aldri sett, så det er vel ikke så rart at det gikk som det gikk. Her er utklipp fra VG-nett. TRYGGVI GUDMUNDSSON (bildet) forlater Tromsø og går til Stabæk. Bæringene betaler 5,2 millioner kroner for den islandske landslagsmannen. Gudmundsson (26), som scoret 15 mål for TIL eliteserien i årets sesong, får en drøy million i årslønn i Stabæk. Ved et videresalg skal TIL ha 30 prosent av overgangssummen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 961 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Ja, men hvem er den dyreste spilleren vi har kjøpt? Ingen som vet det Det der er et poeng: Er det ikke bedre å friste gode gratis Bosmannspillere med fet lønn, fremfor å kjøpe en dyr spiller for penger som kan fylle hele Onkel Skrues pengebinge? @ringo, kan du forklare meg den rare dynamikken der? Hvorfor går man ikke løs på Bosmenn i større grad? Hepp, Tja, så lenge overgangsvinduet ute i Europa fremdeles er åpent så er de mest attraktive bosmann spillerene ikke så veldig interessert i Norge. Etter at vinduet har stengt natt til 1. februar, så skal du se at det finnes endel attraktive bosmannspillere som synes norsk fotball høres mer interessant ut. Hvis vi skulle gått etter bosmannspillere nå, ville vi endt opp med spillere på samme nivå som det Sandefjord har hentet inn og det er ikke akkurat noe å hige etter synes nå jeg. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 14. Januar 2006 Del Skrevet 14. Januar 2006 Halmstad var med i Royal League i 2004, så de kan vel ikke være så aller verst? Tror det var først og fremst en elendig vårsesong i fjor som ødela, og at de gjorde det relativt bra i siste halvdel av sesongen. De kom jo til og med videre til gruppespillet i UEFA-cupen etter å ha slått ut Sporting Lisboa. Minner ikke så rent lite om Tromsø, det her. Og da kan muligens han islendingen sammeliknes med Årst. I så fall hadde det ikke vært meg i mot om han ble Stabækspiller. Betalte vi ikke 5,5 mill for tryggvi? Var det ikke ca. 2 mill? Husker ikke beløpet, men mener at det ganske sikker var nærmere 5,5 enn 2 mill. Han ble jo hentet i Texas-perioden i norsk fotball. Skulle ikke forundre meg om Tryggvi er vårt dyreste kjøp noen sinne. Og sånt sett var han vel strengt tatt en aldri så liten flopp... FLOPP!? Det synes jeg blir feil å si... Men hadde vært morsomt med en islending til her, vi har jo hatt suksess med Tryggvi, Marel, Veigar og Helgi... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå