Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Halmstad var med i Royal League i 2004, så de kan vel ikke være så aller verst? Tror det var først og fremst en elendig vårsesong i fjor som ødela, og at de gjorde det relativt bra i siste halvdel av sesongen. De kom jo til og med videre til gruppespillet i UEFA-cupen etter å ha slått ut Sporting Lisboa. Minner ikke så rent lite om Tromsø, det her. Og da kan muligens han islendingen sammeliknes med Årst. I så fall hadde det ikke vært meg i mot om han ble Stabækspiller.

Betalte vi ikke 5,5 mill for tryggvi?

Var det ikke ca. 2 mill?

Husker ikke beløpet, men mener at det ganske sikker var nærmere 5,5 enn 2 mill. Han ble jo hentet i Texas-perioden i norsk fotball. Skulle ikke forundre meg om Tryggvi er vårt dyreste kjøp noen sinne. Og sånt sett var han vel strengt tatt en aldri så liten flopp...

FLOPP!? Det synes jeg blir feil å si...

Men hadde vært morsomt med en islending til her, vi har jo hatt suksess med Tryggvi, Marel, Veigar og Helgi...

Hei, ikke glem Petur da!!!!

Halmstad var med i Royal League i 2004, så de kan vel ikke være så aller verst? Tror det var først og fremst en elendig vårsesong i fjor som ødela, og at de gjorde det relativt bra i siste halvdel av sesongen. De kom jo til og med videre til gruppespillet i UEFA-cupen etter å ha slått ut Sporting Lisboa. Minner ikke så rent lite om Tromsø, det her. Og da kan muligens han islendingen sammeliknes med Årst. I så fall hadde det ikke vært meg i mot om han ble Stabækspiller.

Var det ikke ca. 2 mill?

Husker ikke beløpet, men mener at det ganske sikker var nærmere 5,5 enn 2 mill. Han ble jo hentet i Texas-perioden i norsk fotball. Skulle ikke forundre meg om Tryggvi er vårt dyreste kjøp noen sinne. Og sånt sett var han vel strengt tatt en aldri så liten flopp...

Men hadde vært morsomt med en islending til her, vi har jo hatt suksess med Tryggvi, Marel, Veigar og Helgi...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ikke ca. 2 mill?

Var det ikke ca. 2 mill?

OPS :blink: Petur Marteinsson må jeg heller ikke glemme B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er vel kanskje landslagsmann også? Ikke det at det er så vanskelig å komme med på det islandske landslaget, da spillere som er skadet blir tatt ut.

Tryggvi kan vel neppe ha vært en flopp! Du husker bare hans siste sesong da han scoret to mål, men da var han skadet store deler, pluss at han spilte ving..

En ny islending hadde ikke vært dumt, vi har vel ikke hatt en eneste en som har vært helt på "bærtur"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje tidligere Arsenalspiller Olafur-Inga Skulason kunne vært noe? Bosmanspiller nå! Offensiv midtbane-spiller, men kanskje vi kunne ha omskolert han litt, til spiss...

Endret av chelsea
Lenke til innlegg
Del på andre sider

gunnar heidar: han ER landslagsspiller. så han spille mot sverige, malta og ungarn, og han var veldig bra. så bra at flere utenlandske klubber prøver å få han nå. dvs han blir tolig for dyr for oss, og jeg kunne tenke meg at han ønsker seg til en større klubb enn stabæk.

olafur ingi: vet ikke hva han driver med nå, men det siste jeg hørte var at han ble skadet (kne).

hehe, kanskje vi kan få arnar vidarsson? hørte noen rykter at han har store problemer med lokerens ny trener aime anthuenis, og at han nestenn ønsker seg vekk...

hm, egentlig spiller det ingen rolle hvilken islending kommer - hvis det er bare en islending som kommer, er jeg heldig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Tryggvi var en flopp, hva i allverden var Finsi da...
Ok, kanskje litt overdrevet å si at Tryggvi var en flopp, men jeg står fast på at det ikke var så veldig langt unna heller - i forhold til hva han kostet i overgangssum og lønn. Synes han aldri var noe mer enn en helt middels spiller med til tider veldig bra arbeidsinnsats. Vårt dyreste kjøp noen sinne bør være langt over middels for ikke å nærme seg et flopp-stempel, mener jeg. 16 mål i sin siste sesong i Tromsø, og det ble vel ikke mer enn halvparten av det i hans første sesong i Stabæk? Min mening er at vi aldri fikk Tryggvi til å fungere i forhold til roller og posisjoner. Flopp er kanskje litt drøyt, men han var i hvert fall en relativt stor skuffelse. Sannsynligvis den som har imponert minst av alle islendingene vi har hatt.

Det blir ikke helt det samme med Finstad, for han kostet ikke 5,2 millioner. Han var bare et lovende talent som ikke utviklet seg sånn som vi håpet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Tryggvi var en flopp, hva i allverden var Finsi da...
Ok, kanskje litt overdrevet å si at Tryggvi var en flopp, men jeg står fast på at det ikke var så veldig langt unna heller - i forhold til hva han kostet i overgangssum og lønn. Synes han aldri var noe mer enn en helt middels spiller med til tider veldig bra arbeidsinnsats. Vårt dyreste kjøp noen sinne bør være langt over middels for ikke å nærme seg et flopp-stempel, mener jeg. 16 mål i sin siste sesong i Tromsø, og det ble vel ikke mer enn halvparten av det i hans første sesong i Stabæk? Min mening er at vi aldri fikk Tryggvi til å fungere i forhold til roller og posisjoner. Flopp er kanskje litt drøyt, men han var i hvert fall en relativt stor skuffelse. Sannsynligvis den som har imponert minst av alle islendingene vi har hatt.

Det blir ikke helt det samme med Finstad, for han kostet ikke 5,2 millioner. Han var bare et lovende talent som ikke utviklet seg sånn som vi håpet.

Du må ha røyka svært sure sokker ass.. Tryggvi kan ikke kalles flopp. Han var stor da han var skadefri... men i forhold til dagens prisnivåvar han dyr.

Skal vi snakke om flopp: R. Ackon

PS: Finsi var ingen flopp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, deg om det, men da lurer jeg egentlig på hva han gjorde som var så stort. Synes faktisk Ackon imponerte mer enn Tryggvi, men han spilte jo ikke mye så det var ikke ofte han imponerte heller. Om han var en flopp fordi han var dårlig eller om han fikk altfor liten tillit, kan definitivt diskuteres. Men av og til når han fikk spille, mener jeg, viste han bra ferdigheter og større prestasjoner enn Tryggvi, som jeg mener først og fremst viste bra arbeidsinnsats og tenning, men også det tok et års tid. Hvis Tryggvi ikke var en stor skuffelse i forhold til pris og forventninger, er det hukommelsessvikt, etter min forståelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tryggvi hadde vel trefot på nivå med Jostein Flo og Øyvind Leonartsen. Han jobbet hardt og det var det. Hadde vi ikke betalt så mye for han hadde han aldri fått spille så mye. Husker også han skjelte ut en ballgutt fordi han var for treig til å gi han ballen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er kanskje Tryggvi temaet litt utenfor hva som denne tråden skal handle om! En ting som er sikkert er at tryggvi brukte nok en sesong på å komme igang, men det var nok noe med at han var ukomfortabel, eller ikke følte seg tilrette. Personlig husker jeg ham som stille og VELDIG sjenert den første tiden.. Alle som har sett Tryggvi vet at han er LANGT ifra det!

Det at han har kjeftet på en ballgutt er ikke akkurat oppsiktsvekkende, MANGE som har gjort det! Tryggvi har glimt i øyet, hater å tape og en kjempe innsatsvilje (selvom den ikke alltid var like bra på slutten da han ville bort...). Man får ta han for det han er. Tryggvi scorte vel 16-17 mål for oss her en sesong, og hadde en kniving med Brattbakk om toppscorer tittelen i siste kamp mot Moss (vi vant vel 7-2).

R. Ackon kostet oss vel ca 5 mill også så.. Apropo flopp.. Dennis Iliohan (noen som vet hva han gjør nå?)

nye spillere:

Hva med Jeffry Aubynn, Sulan eller Max von Sch... (fra Bajen)? :P

Endret av pondus87
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig er kanskje Tryggvi temaet litt utenfor hva som denne tråden skal handle om! En ting som er sikkert er at tryggvi brukte nok en sesong på å komme igang, men det var nok noe med at han var ukomfortabel, eller ikke følte seg tilrette. Personlig husker jeg ham som stille og VELDIG sjenert den første tiden.. Alle som har sett Tryggvi vet at han er LANGT ifra det!

Det at han har kjeftet på en ballgutt er ikke akkurat oppsiktsvekkende, MANGE som har gjort det! Tryggvi har glimt i øyet, hater å tape og en kjempe innsatsvilje (selvom den ikke alltid var like bra på slutten da han ville bort...). Man får ta han for det han er. Tryggvi scorte vel 16-17 mål for oss her en sesong, og hadde en kniving med Brattbakk om toppscorer tittelen i siste kamp mot Moss (vi vant vel 7-2).

R. Ackon kostet oss vel ca 5 mill også så.. Apropo flopp.. Dennis Iliohan (noen som vet hva han gjør nå?)

nye spillere:

Hepp,

Max von Schlebrügge... Ja da snakker vi, men han går nok ikke fra allsvenskan til tippeligaen gitt... Er vel linket til holland? Uansett vi har Bjørnar på den plassen(og godt med dekning på midtstopperplass også)!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye spillere:

Hepp,

Max von Schlebrügge... Ja da snakker vi, men han går nok ikke fra allsvenskan til tippeligaen gitt... Er vel linket til holland? Uansett vi har Bjørnar på den plassen(og godt med dekning på midtstopperplass også)!

@ringo

von Schlebrügge hadde vært noe ja!! Tidenes beste Brommapojkarna-spiller!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nye spillere:

Hepp,

@ringo

von Schlebrügge hadde vært noe ja!! Tidenes beste Brommapojkarna-spiller!!!!

Hepp,

Vi var faktisk tett på å signe Richard Henriksson fra Brommapojkarna i fjor, ser ha har gått til Danmark nå..

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det var vi som prøvde å snappe han Dede fra AAFK jeg... Leser rundt på forksjellige fora at han fikk ett tilbud fra en TL klubb...

Har det kommet frem hvor mye Aalesund måtte ut med for å få tak i dede?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om det var vi som prøvde å snappe han Dede fra AAFK jeg... Leser rundt på forksjellige fora at han fikk ett tilbud fra en TL klubb...

Har det kommet frem hvor mye Aalesund måtte ut med for å få tak i dede?

Nix...

og ehe, Hepp...

1,2 mil SKr i lønn er vel alt...

Blir spennende å se hva han får til... Foreløpig ser dog resten av AaFK stallen litt tynn ut.

@rinog

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...