Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Hele laget kan være utenlandsk for min del. 3 poeng er alt som teller.

Hva er igjen av Stabæk da, hvis hverken spillere eller trener er norsk? Kan like gjerne dra å heie på Enga da, er nesten samme farge på drakta også.....

Nei takke meg til en lag som har lokale spillere, og vi er heldige som har de sterke unge profilene Henning, Branimir, Trond, Bjørnar og Morten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er igjen av Stabæk da, hvis hverken spillere eller trener er norsk? Kan like gjerne dra å heie på Enga da, er nesten samme farge på drakta også.....

Ja det var jaggu logisk. Heier vi på spillerne eller klubben?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helligbrøde!!!!

Trekke paralleller mellom norges styggeste fotballdrakt og vår egen vakre Blaa trøye... Vask munnen din med sterk såpe gutt!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei takke meg til en lag som har lokale spillere, og vi er heldige som har de sterke unge profilene Henning, Branimir, Trond, Bjørnar og Morten.

Nå får du gi deg.... Spiller ingen rolle hvor folka er fra! Det viktigste er at vi vinner kamper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

B)-->

QUOTE(d*u*b @ 17. Jan 2006, 20:09) 59997[/snapback]

Dette tar jo helt av...! En drøss med, i norske øyne, "ukjente svensker" som spiller sammen en gjeng, i andres øyne, "Bærums drittunger". Skal vel ikke se bort i fra at vi trenger en profil snart... En som Budstikka kan skrive om, når ikke Nannskog kan stille opp. Håper og tror Henning blir denne profilen.

Hvor har du disse opplysningene fra forresten?

Nannskog var ganske så ukjent spiller i Norge, men det tok ikke lang tid før han faktisk ble en profil i norsk fotball, og det kun ved å spille i Adeccoligaen. Hvis det er spilleren vi fikk tak i når klubben egentlig var ræævkjørt, så gleder jeg meg til å se hvilke "ukjente" spillere vi får som skal herje rundt i Eliteserien i år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå får du gi deg.... Spiller ingen rolle hvor folka er fra! Det viktigste er at vi vinner kamper...

Hvem er "vi"?

Har ingenting imot utlendinger på laget, for meg er det (i denne sammenheng) tre typer spillere, de vi har dyrket fram selv (fra junior), de vi har videreforedlet (eks hvis Karim blir dyrket fram til noe stort), og de vi har kjøpt "fiks ferdige", tenker her på spillere som Daniel.

Så jeg gjentar, hvem er vi? Er Stabæk-drakta hele kriteriet? Hadde det vært greit om Fredriksen ble Stabæk-fan, men likte spillerene fra Enga så godt at kan kjøpte hele gjengen og satt draktene våre på dem, mens våre gamle spillere ble sparket ut? Da hadde ikke jeg dratt på meg drakt og kommet på kamp lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hulsker til AIK kan åpne en annen mulighet også. Arash Talebinejad er en spiller jeg riktignok ikke har sett på et par år, men såvidt jeg husker er han en stor, sterk, teknisk og hyfsad rask spiss. Han har tydeligvis hatt en slags konflikt med treneren i AIK, mens flere supporterne har mye positivt å si om han, og ønsker at han blir ifølge Gnagarforum.

Ja, ja... B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hulsker til AIK kan åpne en annen mulighet også. Arash Talebinejad er en spiller jeg riktignok ikke har sett på et par år, men såvidt jeg husker er han en stor, sterk, teknisk og hyfsad rask spiss. Han har tydeligvis hatt en slags konflikt med treneren i AIK, mens flere supporterne har mye positivt å si om han, og ønsker at han blir ifølge Gnagarforum.

Ja, ja... B)

Jøsses! post nr. 3000!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem er "vi"?

Har ingenting imot utlendinger på laget, for meg er det (i denne sammenheng) tre typer spillere, de vi har dyrket fram selv (fra junior), de vi har videreforedlet (eks hvis Karim blir dyrket fram til noe stort), og de vi har kjøpt "fiks ferdige", tenker her på spillere som Daniel.

Så jeg gjentar, hvem er vi? Er Stabæk-drakta hele kriteriet? Hadde det vært greit om Fredriksen ble Stabæk-fan, men likte spillerene fra Enga så godt at kan kjøpte hele gjengen og satt draktene våre på dem, mens våre gamle spillere ble sparket ut? Da hadde ikke jeg dratt på meg drakt og kommet på kamp lenger.

Det er mange tiår siden fotballagene besto av lokale folk. Da var fotballen en hobby ved siden av full jobb. Dette er profesjonell fotball. Lagene forsøker å få tak i de beste spillerne. Vi heier på drakta og klubben. Vanskeligere er det ikke. Om Abramowitsch eller hva faen han heter kjøper Stabæk og skaffer oss en haug med stjerner - brillefint. Men det skjer ikke. Om Fredriksen satte stabækdrakter på alle VIF-spillerne? Tja, jeg kan se for meg adskillig værre ting skje.

Det kan da ikke være noe krav at folk som skal spille for SIF er født og oppvokst i Bærum har blondt hår, blå øyne, plettfri vandel og rein norsk stamtavle tilbake til Harald Hårfagre?

Større Bærumspatriot enn Jesper Jansson skal du lete lenge etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terry er den største helten i Chelsea.

Gerrard er den største helten i Liverpool (etter at Owen dro).

Raul er den største helten Real Madrid.

Puyol er den største helten i Barcelona.

Maldini er den største helten i Milan.

Alle er lokale gutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Kanskje med unntak av Puyol, har du tenkt på at dette har vært lagets beste spillere gjennom mange år?

Kanskje med unntak av Puyol fordi de har en mann som heter Ronaldinho på laget. Man skal kanskje ikke generalisere av to personer, men mine to katalanske venner virker mye mer begeistret for Ronaldinho enn Puyol.

På vår side så tenk litt på Finsi. Superhelt fordi han var lokal i 98, latterliggjort fordi han var dårlig i fjor. Og ingen er vel som Alz sier mer blaa enn Jeppe?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Jada, og Di Canio er den største helten i Lazio - lokal lad han også

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Jada, og Di Canio er den største helten i Lazio - lokal lad han også

Ikke glem Newcastle's Alan Shearer, som også er en lokal spiller og kanskje den spilleren med aller størst heltestatus i sin hjemby av alle fotballspillere i hele Europa!

Men likevel, man kan komme opp med akkurat like eksempler på spillere som blør for drakta og som har heltestatus uten å være oppvokst med klubben. Se på Frank Lampard, han er ikke lokalgutt (han er fra London men ikke "Chelsea-født"), men fy flate for en spiller som gir alt og enda mer for klubben sin! Han er bevis på at man kan gå til en rival og likevel blø for drakta!

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke litt over hvem mine helter har vært i Stabæk. Før jeg sier noe, kan jeg si at jeg ikke fulgte laget tett nok på den tiden til å huske Jokke Grimstad, men hans posisjon gir meg gåsehud. Det spesielle med han var at han var med på klubbens ferd opp, ikke at han var lokal.

Mine helter har vært Martin A. Spesielt etter at han kom "hjem", skjerpet treningsholdningen og ble landslagsspiller. En fantastisk spiller som virkelig blødde for drakten og ville Stabæks beste. Som da han ofret helse, og kanskje karriere, for å holde oss i Tippeligaen.

Tobbe var en spiller jeg elsket. Kanskje ikke så synlig, men dødelig effektiv som sliter på midtbanen. Taklet så det sang. Løp hele tiden og hadde det magiske tuchet.

Chippen med sine driblinger har blitt en klassiker jeg alltid vil huske. Kombinasjonen ekstrem fart og gode driblekunster er det mest klassiske en fotballelsker kan tenke seg.

André Flem. Selvfølgelig. Klippen som utviklet seg med laget, og ble en eliteseriespiller av klasse. Nådeløs mot motspillerne, alltid full innsats og evne til å ta ut landets beste spisser totalt fra kampene.

De tre første har ett kjennetegn; de var best på laget. I tillegg hadde de spillestiler det var lett å like.

Flem var kanskje ikke best, men hadde klubbtilhørighet, uavhengig om han kom fra øst eller vest. Tror vi supportere elsker de beste spillerne hvor enn de kommer fra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kom det mange rare innlegg gitt. Jeg er helt enig med de som sier at "hvor spilleren kommer fra er uvesentlig". Ja, sålenge det ikke er BARE spillere som kommer fra andre steder sier jeg da. Jeg er ikke tvil om at det er mer stas med en god Finstad enn en god Oscean f.eks.

Det at noen prøver å generalisere det hele med at det er drakta og navnet på klubben som er eneste momenter å heie på blir helt galt. Lokal tilhørighet er viktig, og til tider undervurdert. No offence Chelsea-supportere, men Chelsea er nok det minst sympatiske laget sett fra sidelinja. Den strake kontrasten til Sogndal, der innavl har blitt problemet. Det hele handler om å ballansere mellom å ta VIF/Chelsea-metoden, å kjøpe seg til gull, eller å spare seg til fant. At en til enhver tid skal ha nok egenproduserte spillere til å gjøre det godt er en utopi. Likevel er det lov å være ekstra glad i lokale spillere (unntatt Muri) som går foran som lokale idealer. Vi liker Flem usedvanlig godt, men han har da også blitt en lokal person, ettersom han ikke ble kjøpt inn som overbetalt proff. Samme med Holter, som tross alt kommer fra Asker. Han blir på en måte ekstra mye vår. Finstad heier nok på Stabæk ennå. Det gjør sikkert ikke Mads Jørgensen...

At Daniel ble en profil er det ikke tvil om. Det kom nok overraskende på alle. At han var såååå bra, og positiv som person var nok ingen forberedt på. Nå skal jeg banne litt i kirken, men jeg tror nok han aldri vil nå Holter/Flem/Finstad-nivå hva supporterpopulæritet angår. I såfall trenger han å gjøre noe helt ekstraordinært i fremtiden OGSÅ. JA, jeg håper og tror han vil dra lasset i år også, men i 10 år til...

Jeg må innrømme at Tommy Stenersen er en av disse som bør stå på lista over supporter-favoritter, men at han gikk til vif var sårt. Nettopp fordi han med tiden har blitt "vår" gjorde det mer vondt å se han i den styggeste drakta. Det blir litt som et slags utroskap. En spiller som Jan Åge Fjørtoft dreit vi jo i hvor havnet. Han var jo til-og-med utro ved å komme til oss.... Skjønner? Null troverdighet = Null forventning.

Mye kan også sies om lokalpatriotisme, og hvor dumt det blir om man overdriver. Man skal heller ikke undervurdere hvor viktig et sånt midtpunkt som et fotballag kan være for nærmiljøet. Men det er vel liten tvil om at de lokale blir mer tatt vare på i forhold til klubbens ansikt utad. Det er stas med lokale landslagsspillere, og det er stas med spillere som blir med ned i Adecco en sesong fordi hjertet brenner for klubben.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som nevner Henning på Stabæk?

Joda, han var med blant mine unge, lokale profiler. Jeg vil ikke si han er den aller største av dem pr i dag, men vil ikke bli forundret om han er det om 2 år. Heldigvis er konkurransen hard.

Godt med støtte vedr mine synspunkter på lokale spillere. Det er ingen med vettet i behold som tror vi kan kjøre dette med utelukkende lokale, men klarer man å holde en andel på 50% selv/videre utviklede så er det etter min mening bra. Det å være lokal er selvfølgelig ikke nok i seg selv, men et stort pluss veid opp mot en annen like god spiller. Jeg tror også lojaliteten jevnt over er høyere hos de lokale spillerne, selv om man alltid vil finne unntak begge veier

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag hadde helst sätt Arash kvar i AIK, men Norling vill annat och jag litar på han såklart.

Vi får se hur det går för Arash imorgon.

Han är stor och stark, löper över motståndarna.

Arash klarte seg bra i treningskampen idag synes jeg. Ikke så fysisk stor som jeg håpet på men godt overblikk, meget gode mottak, fine pasninger og var der han skulle være på scoringen. Hvis ikke prisen er avskrekkende skjønner jeg ikke hvorfor han ikke spiller i blaat denne sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Kanskje med unntak av Puyol, har du tenkt på at dette har vært lagets beste spillere gjennom mange år?

Kanskje med unntak av Puyol fordi de har en mann som heter Ronaldinho på laget. Man skal kanskje ikke generalisere av to personer, men mine to katalanske venner virker mye mer begeistret for Ronaldinho enn Puyol.

På vår side så tenk litt på Finsi. Superhelt fordi han var lokal i 98, latterliggjort fordi han var dårlig i fjor. Og ingen er vel som Alz sier mer blaa enn Jeppe?

Vel, jeg ser poenget ditt, men er ikke umiddelbart enig. Alle er klubbspillere, som selvsagt er fantastiske spillere, men som ikke nødvendigvis er lagets beste spiller. Maldini har i hele sin tid hatt spillere som har vært regnet som bedre enn han (Baresi, Van Basten, Weah, Sheva). Men over 20 år har selvsagt Maldini vært lagets beste...

Jeg mener ikke at lagets største helter må komme fra nabolaget, men selv i verdens største klubber, så er jo ofte dette tilfelle.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Jeg er enig med deg, men Terry er i fra West Ham og ikke Chelsea!

Klubbene må satse på å få frem egne talenter, ikke ha en kjøpekultur ala Kål'enga og Chelsea.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som nevner Henning på Stabæk?

Joda, han var med blant mine unge, lokale profiler. Jeg vil ikke si han er den aller største av dem pr i dag, men vil ikke bli forundret om han er det om 2 år. Heldigvis er konkurransen hard.

Godt med støtte vedr mine synspunkter på lokale spillere. Det er ingen med vettet i behold som tror vi kan kjøre dette med utelukkende lokale, men klarer man å holde en andel på 50% selv/videre utviklede så er det etter min mening bra. Det å være lokal er selvfølgelig ikke nok i seg selv, men et stort pluss veid opp mot en annen like god spiller. Jeg tror også lojaliteten jevnt over er høyere hos de lokale spillerne, selv om man alltid vil finne unntak begge veier

Spillere med klubbfølelese er 110 ganger viktigere enn hvor de er født, om du er fra bekkestua eller om du er fra yttre karasjok, spiller ingen rolle.

Jeg gudebenåder klubbsjela til Jesper Jansson!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ironi hoppas jag?

Jesper Judas Jansson har minst "klubbsjel" av alla människor i världen.

Hur var Arash i träningsmatchen idag föresten?

Oh, no! jesper er gud. Men å dra fra AIK til Djurgården var vel ikke så populært..... :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes Arash spilte bra. Han har nok likevel noe å bevise for JJ og resten av trenerteamet. Men jeg tror nok han kan komme til å bli en signing som absolutt kan kjempe med Veigar og Daniel om spissplassene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle er lokale gutter.

Jeg er enig med deg, men Terry er i fra West Ham og ikke Chelsea!

Klubbene må satse på å få frem egne talenter, ikke ha en kjøpekultur ala Kål'enga og Chelsea.

Må nok dessverre korrigere deg der. John Terry er riktignok ikke Chelseagutt fra han var veldig liten, men juniortiden tilbrakte han der. West Ham var bare en kort låneperiode. På Wikipedia kan du lese hele historien:

Terry was born in Barking, East London and attended Eastbury Comprehensive School. Before being spotted by Chelsea, he played for Sunday League Team Senrab FC. This team featured many future stars including Terry himself, Bobby Zamora, Paul Konchesky, Ledley King and J Lloyd Samuel. He rose through the Chelsea youth system, playing for the club's Youth and Reserve teams before making his Chelsea debut in October 1998. He spent three months with West London rivials West Ham United F.C. before in March 2000 he joined Nottingham Forest F.C. on loan for two months.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var vel det x antall år siden han gjorde det! Vi vet alle at man gjør litt "merkelige" ting når man er yngre. Jeppe har blitt voksen og har en klubb følelse av en annen verden når det gjelder en klubb ala Stabæk!(Han burde heller gått til Bajen :P) Stabæk er og blir en klubb litt utenom det vanlige på mange områder, og dermed lett å bli glad i! Han forlot heller ikke HIF med lett hjerte..

Jeppe, Alltid. Uansett!

Tilbake til tema; jeg ser ikke problemet i å kjøpe spillere, vi har ikke gode nok i egne rekker, da er det bare å kjøpe. Man heier på spillerne som er i klubben, klubben og drakta! (men om berre eller en annen klysete person skulle ende opp her skal det mye til for at man heier på han, men gjør han jobben sin så klarer man å bite tenna sammen og være glad for klubbens vegne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var vel det x antall år siden han gjorde det! Vi vet alle at man gjør litt "merkelige" ting når man er yngre. Jeppe har blitt voksen og har en klubb følelse av en annen verden når det gjelder en klubb ala Stabæk!(Han burde heller gått til Bajen :P) Stabæk er og blir en klubb litt utenom det vanlige på mange områder, og dermed lett å bli glad i! Han forlot heller ikke HIF med lett hjerte..

Jeppe, Alltid. Uansett!

Tilbake til tema; jeg ser ikke problemet i å kjøpe spillere, vi har ikke gode nok i egne rekker, da er det bare å kjøpe. Man heier på spillerne som er i klubben, klubben og drakta! (men om berre eller en annen klysete person skulle ende opp her skal det mye til for at man heier på han, men gjør han jobben sin så klarer man å bite tenna sammen og være glad for klubbens vegne!

Hør, hør! Vi er Stabæk Support, og vi elsker STABÆK! ALLTID. UANSETT!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes Arash spilte bra. Han har nok likevel noe å bevise for JJ og resten av trenerteamet. Men jeg tror nok han kan komme til å bli en signing som absolutt kan kjempe med Veigar og Daniel om spissplassene.

Veigar trente på SATS i dag så han ble svett på ryggen. Han føler sikkert konkurransen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...