Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

nederlandsk -> norsk oversettelse

(takk til at marel spilte 3 år i belgia, og jeg fikk med meg nok nederlands/flamsk ;-)

Gouden Gids Divisie Nyheter

Mihçi på prøvespill i norge

fra: Jeroen van den Kroonenberg

21/01/2006 18:05

hilmi trener fra i dag med det norske laget stabæk if.

det skandinaviske laget håper at spissen er den ønskete forsterkningen de leter etter.

29-årig hilmi spiller som amatør for fc omniworld. på 12 kamper scoret han 9 mål

stabæk spiller i den høyeste norske divisjonen, og for noen år siden var klubben en "stor" klubb i deres eget land. men de siste årene gikk det ikke så bra med stabæk, og klubben forsvant fra toppen.

med nye spillere pröver klubben nå å komme tilbake til toppen.

HAN ER IKKE NOE FOR STABÆK!

HAN ER AMATÖR! dvs. han er kanskje likegodt som st.pauli spillere!

selv om han er fysisk sterk, og villig til å trene mye/lære mye, er han ikke god nok til å holde tippeliga nivå!

jeg håper virkelig at stabæk har jokeren fortsatt i ermet!

PUH!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om han er fysisk sterk, og villig til å trene mye/lære mye, er han ikke god nok til å holde tippeliga nivå!

PUH!

Helt enig! Hva med å prøve og hente Andrè Schei Lindbæk eller har han stagnert helt i BoIS?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PUH!

Helt enig! Hva med å prøve og hente Andrè Schei Lindbæk eller har han stagnert helt i BoIS?

Hepp,

Schei Lindbæk som nektet å prøvespille for godset fordi det var under hans verdighet å måtte prøvespille for en klubb? Tror ikke det!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PUH!

Vell, hva var brumundal spilleren da?

Han var vel verken rikskjendis, tjente av å spille fotball.

Kan ikke si noe om han før Janne har gitt den endelige dom....i hvertfall ikke jeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klinger ikke stjernespiller i mine ører heller, MEN han trener ikke med klubben uten grunn...

Schelvan, jonsson eller hvem det nå enn er, har sikkert hentet han fordi han innehar en eller annen kvalitet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Ipswich signerte en spiller fra Brumunddal betyr ikke at han er god nok, på samme måte som at da Stabæk signerte Iliohan, var han ikke nødvendigvis god nok. Dessuten er han ikke med på førstelaget til Ipswich, så han er neppe noe godt eksempel på at amatørspillere kan ta sjumilssteg opp på et helt annet nivå enn de er vant til å spille på.

Har vanskelig for å tro at ikke både Arash og Kone er langt bedre alternativer enn Mihci, både ut i fra kvalitet og alder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Ipswich signerte en spiller fra Brumunddal betyr ikke at han er god nok, på samme måte som at da Stabæk signerte Iliohan, var han ikke nødvendigvis god nok. Dessuten er han ikke med på førstelaget til Ipswich, så han er neppe noe godt eksempel på at amatørspillere kan ta sjumilssteg opp på et helt annet nivå enn de er vant til å spille på.

Har vanskelig for å tro at ikke både Arash og Kone er langt bedre alternativer enn Mihci, både ut i fra kvalitet og alder.

Hvilken forutsetning har du for å si det? Football manager? <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører rykter om at Fjørtoft har blitt observert ved Stabækkontoret idag.

Det kan jo isåfall tolkes som at det fortsatt er liv i Sundgot-saken... - Eller at Fjøra personlig vil løse Stabæks spissjakt med et etterlengtet comeback på topp ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken forutsetning har du for å si det? Football manager?
Har ingen forutsetninger annet enn at Mihci tydeligvis er en amatørspiller som ennå ikke har prestert noe av betydning til tross for at han er hele 29 år, og da vil det overraske meg stort om han er på nivå med Arash og Kone som i det minste har visse meritter.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men du kan ikke si at han ikke er god nok uten å ha sett spilleren eller uten at han har fått bevist hva han står for. Iliohan var ikke god nok/passet inn i vårt i system. Ta f.eks Zane, han scorte knapt for Molde og gjorde vel ingenting, når han kom til LSK ble han klubbens beste

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnet lite spilletid hos Bochum har det vært rykter om en mulig retur til dansk fotboll for Tommy Bechmann. Det er vel nettopp en slik spiller vi er på utkikk etter. Høy, fysisk sterk, rask og vet hvor målet står. Scoret hele 11 mål på 15 kamper for Danmarks U-21.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt, ingen skal dømmes nedenom og hjem før de har fått vist seg frem. Poenget mitt var bare det at sjansene for at en amatørspiller skal vise seg å være bra nok er rimelig mye mindre enn folk som kommer fra et høyere nivå. Prøvespillere får sjelden kontrakt, og da tar jeg det nesten for gitt at Mihci ikke er et av unntakene, ut i fra den informasjonen som har kommet frem om han.

Bechmann er derimot interessant.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnet lite spilletid hos Bochum har det vært rykter om en mulig retur til dansk fotboll for Tommy Bechmann. Det er vel nettopp en slik spiller vi er på utkikk etter. Høy, fysisk sterk, rask og vet hvor målet står. Scoret hele 11 mål på 15 kamper for Danmarks U-21.

Høres bra ut det der. Få ham til Nadderud så han kan vise seg frem! Var ikke så mange som hadde hørt om Allan Gaarde da Roy H. hentet ham til Viking, men der har han gjort sakene sine meget bra. Noe liknende her kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut det der. Få ham til Nadderud så han kan vise seg frem! Var ikke så mange som hadde hørt om Allan Gaarde da Roy H. hentet ham til Viking, men der har han gjort sakene sine meget bra. Noe liknende her kanskje?

Bechmann har vært toppscorer i SAS-ligaen så helt ukjent er han ikke. Utfordringen blir kanskje prisen. Bochum betalte 10 mill i 2004. Men i og med at det er så som så med spilletid er nok prisen i dag mer på Sundgot nivå. Noe mer info finnes på hans ikke oppdaterte hjemmeside. AGF har drømt om han i tospann med Peter Graulund men BT skriver i dag at disse planene nå er skrinlagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. div i nederland heter i dag "Gouden Gids Divisie", og tippeligaen i nederland heter "Eredivisie".

litt forvirrende når dere skriver "Eerste Divisie" på forsiden.

hilmi er 29 år gammel, altså ganske gammel, og spiller på en 1.div. klubb som sitter på 17. plass av 20.

høres ike så veldig lovende ut, for å være ærlig.

hvis jeg ser videre på klubbene som spiller i Gouden Gids Divisie, ser jeg cambuur og fortuna sittard...klubbene som er mindre/dårligere enn st.pauli. husker at vi en gang kjøpte en spiller fra cambuur...han holdt ikke regioanlliga nivå.

og hvis denne hilmi hadde blitt så målfarlig, hadde han ikke spilt i nederlandsk 1. div.! da hadde han lengst gått til en større eredivisie klubb!

lurer på om hilmi er den riktige for oss?

"det lille ekstra" kan han ihvertfall ikke ha...synes jeg.

Hepp,

Helt enig! Han har ingen meritter på øverste nivå og falt helt gjennom i Duisburg i 2. bundesliga. Men det er jo greit å prøve ham ut da!

@ringo

Lurer litt på hvordan de fant han? Han kan umulig ha vært på blokka i november!

Hepp,

Jeg gjetter at det er en agent inne i bildet. Mihci har ikke meritter, men er en spillertype som Stabæk har funnet interessant. Så får vi overlate til JJ å vurdere om han er god nok for oss. Men det er vel lite trolig omstendighetene tatt i betrakning.

Kone har ihvertfall gjort et solid inntrykk på RBk, så der kan det jo være at vi har tur. Det er ikke meg i mot om vi finner en ukjent spiller som slår til, men akkurat i år skulle jeg ønske at vi kjørte litt mer safe!

@rigo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes ihvertfall.

Stabækkontoret kl. 19.00 i kveld; 8 - 10 biler utenfor og lys på alle kontorene.

Ikke gi oss for store forhåpninger nå

er det nå jeg skal drepe alt med å si at det nok var foreldremøte for et av jentelagene i Stabæk??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes ihvertfall.

Stabækkontoret kl. 19.00 i kveld; 8 - 10 biler utenfor og lys på alle kontorene.

er det nå jeg skal drepe alt med å si at det nok var foreldremøte for et av jentelagene i Stabæk??

Eller kanskje bingokveld?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stabæk finner han spennende? OK.

men hva nytter det når han ikke er god nok, ikke scorer, ikke holder tl nivå?

og hvis stabæk ledelsen synes hilmi er en bra kjøp, hvorfor beholdt de ikke jørgen p.?

jøren er jo egentlig likegodt, samme alder, samme erfaring (1. div.).

men han var ikke od nok til nok et år med stabæk.

jeg har ikke noe imot hilmi, men jeg forstår ledelsen absolutt ikke, jeg forstår ikke at de henter en slik spiller.

tommy bechmann fra bochum: ja, gjerne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes ihvertfall.

Snufs :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvis stabæk ledelsen synes hilmi er en bra kjøp, hvorfor beholdt de ikke jørgen p.?

jeg har ikke noe imot hilmi, men jeg forstår ledelsen absolutt ikke, jeg forstår ikke at de henter en slik spiller.

Med all respekt; klarer Hilmi å overbevise JJ i løpet av en treningsuke, driter ihvertfall jeg i hva han har gjort før....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jobbes ihvertfall.

Jisses - er de også sponset av VW?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoler mer på JJ enn deg, for å si det sånn. Ditt eneste kritterie for å hente spillere er vel at de er islandske og kjekke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoler mer på JJ enn deg, for å si det sånn. Ditt eneste kritterie for å hente spillere er vel at de er islandske og kjekke.

pffff...hadde det vært som du sier hadde jeg vært helt misfornøyd med daniel, jesper, markus, jokke, alan...

hvor mye anelse har du når det gjelder nederlandsk amatørfotball?

forstår du nederlandsk og kan du finne ut informasjoner om evtl. spillere på egen hånd?

nederland ligger ved siden av tyskland, er altså ikke helt fremmed til meg, og det skjer ganske ofte at små tyske klubber henter såkalte "superlovende" talenter fra denne gouden gids ligaen. jeg husker ikke for ingenting klubber som cambuur og fortuna sittard som spiller på samme liga som fc omniworld...

og selvfølgelig henter også større tyske klubber noen ganger spillere fra nederland - men det skulle ikke være av interesse her fordi sånne spillere er for dyre for stabæk.

jeg holder kjeft når det gjelder spillere fra sverige fordi jeg vet for lite om svensk fotball, svenske divisjoner, fotballnivå i sverige. sverige er din nabo, og her på forumet stoler jeg på deg og andre nordmenn når dere snakker om svenskere. nederland er min nabo, og kanskje burde du gjøre det som meg - i hvertfall på forumet: hold kjeft og stol på de som vet litt mer ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...