Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Spillerne begynner tydeligvis å bli bekymret for mangelen på forsterkninger. Daniel sa på TVNorge Sporten i kveld at han mener klubben MÅ forsterke med 3-4 klassespillere og at 2 av disse bør være spisser. Han mener stallen er alt for tynn per i dag.

Saken går sikkert om igjen på Sporten klokken 22:30.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frode er akkurat den spisstypen vi trenger. Hvorfor ikke, bortsett fra at RBK sikkert ikke vil selge?

Frode Johnsen er en glimmrende hodespiller og der stopper det. Hans beste dager var da Rbk var sammspilt og hvor vingene la perfekte baller inn på hodet hans.

Den tiden er forbi, Frode har ikke noe i Stabæk å gjøre.

Får bare håpe Rbk holder på han lengst mulig , for det svekker laget!

Endret av Morten
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spillerne begynner tydeligvis å bli bekymret for mangelen på forsterkninger. Daniel sa på TVNorge Sporten i kveld at han mener klubben MÅ forsterke med 3-4 klassespillere og at 2 av disse bør være spisser. Han mener stallen er alt for tynn per i dag.

Tror ikke jeg vil se det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Takk for tipset!

Det var rene ord for pengene fra Nannskog og jeg kunne ikke vært mer enig!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når han sier at vi ha 3-4 klassespillere, lurer jeg litt på hvilke 3-4 spillere i dagens førsteellever han mener ikke er bedre enn at de bør være andrevalg i et Tippeligalag. Den andre spissplassen og begge kantene, kanskje? Det bør i hvert fall være brukbart Tippeliganivå i forsvarsfireren og sentralt på midten. Vi har jo ingen klar venstrekant, og på høyre er det spillere som kan være litt variable.

Jeg skal ikke påstå at jeg er uenig i at det hadde vært flott å få 3-4 forsterkninger som alle er gode nok til å gå rett inn i laget, man vil jo så klart alltid ha best mulig spillere, men jeg tror at så mange gode forsterkninger er helt urealistisk, og sannsynligvis ikke strengt tatt nødvendig.

Føler det er litt unødvendig å gå såpass hardt ut i media og kanskje skape et litt overdramatisert bilde av forholdene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når han sier at vi ha 3-4 klassespillere, lurer jeg litt på hvilke 3-4 spillere i dagens førsteellever han mener ikke er bedre enn at de bør være andrevalg i et Tippeligalag. Den andre spissplassen og begge kantene, kanskje? Det bør i hvert fall være brukbart Tippeliganivå i forsvarsfireren og sentralt på midten. Vi har jo ingen klar venstrekant, og på høyre er det spillere som kan være litt variable.

Jeg skal ikke påstå at jeg er uenig i at det hadde vært flott å få 3-4 forsterkninger som alle er gode nok til å gå rett inn i laget, man vil jo så klart alltid ha best mulig spillere, men jeg tror at så mange gode forsterkninger er helt urealistisk, og sannsynligvis ikke strengt tatt nødvendig.

Føler det er litt unødvendig å gå såpass hardt ut i media og kanskje skape et litt overdramatisert bilde av forholdene.

nei, uenig, bra noen prater litt, så ting kanskje skjer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Uenig, det er viktig at spillerene sier i fra. Altså som sagt tidligere det er et faresignal i seg selv når klubben går fra å si de skal ha 2 kanskje 3 klassespillere for å forsterke stallen og forhandle med Arild Sundgot. Til å ha en halvproff nederlender på trening og å gå ut i media at man er fornøyd med stallen og kun ser etter litt krydder.

Vi skal huske på at Nannskog scoret over 40% av målene våre i fjor. Han kommer til å få svært dårlige arbeidsforhold i tippeligaen. Det spekuleres nok allerede på om det er tilstrekkelig å stoppe Nannskog for å stoppe Stabæk og per i dag tror jeg det holder. La gå Veigar puttet også bra med mål, men han er veldig ustabil! Altså er det huller i troppen hva gjelder spillere som vet hvor målet står. Midtbanespillerene scoret bare 14 mål undr hele fjorårssesongen(4 i siste kamp), flere av disse på dødball. Det er der jeg synes behovet er mest prekært, en offensiv midtbanespiller som scorer mål!

Når det gjelder forsvaret så slapp vi inn veldig lite mål i fjor. Det skyldes først og fremst godt forsvarsspill. Men vi spiller ikke typisk norsk i forsvar. Vi jager ikke ballen over hele banen, men trekker oss tilbake og tetter rommene. Viking gjorde mye av det samme i fjor. Det er uansett underordnet. Vi kan ikke glemme at den taktikken de fleste motstanderene brukte mot oss i fjor var ultradefensiv. Vi ble sjelden eller aldri satt under press. Det kommer til å bli et helt annet ballspill neste år. Nyopprykkede vinnere av 1. div slipper i gjennomsnitt inn 24% flere mål i TL (på færre kamper). Ikke så halvavskrekkende egentlig, men de scorer også i snitt bare drøyt halvparten så mange mål. Da blir marginene mindre, mye mindre. Det er ikke til å underslå at vi har et tempoproblem i midtforsvaret som kommer til å bli tydliggjort når vi i år møter bedre motstandere. I grunn er det vel bare Markus som har bra speed i beina. Dekningen på backplass kunne også ha vært bedre, selv om både Tom og Tommy er brukbare spillere. Ungutta Håkon og Ulrik er nok ennå en sesong eller to unna noe særlig spilletid. Forsvaret vårt er i utgangspunktet OK besatt og jeg er enig i at det ikke er her skoen trykker mest, men vi kan få en utfordring på tempo.

Tilbake til spillerjakta. Jeg tror ikke Nannskog mener at vi skal ha 3-4 spillere av typen rett inn på laget. Men at vi skal ha flere alternativer. Har man f.eks. tenkt tanken på hva man gjør hvis Nannskog blir grisetaklet av en treg norsk forsvarer og kanskje blir skadet??? Har vi god nok backup i laget? Eller må vi da sette vår lit til ungutter som Aouida og Haugstad?? Det kan funke som bare faen, det kan fungere jævlig dårlig... En slik uviss situasjon vil jeg helst slippe.

La oss være enige om at vi har en solid stall i utgangspunktet, men vi mangler bredde og litt kvalitet på topp og ikke minst vi mangler en virkelig målscorer på midtbanen...

Er det ikke noen andre 1. divisjonsspillere vi kunne ta med oss opp i Eliten?

Hadde Paul Ouyga vært et par år yngre ville jeg påstått at han var et meget bra alternativ. Han er etter min mening den soleklart beste spilleren vi har møtt i år. Men han fyller 33 i April, og derfor kjennes det ikke som et bra alternativ. Jeg synes kanskje Pors Grenlands John Erling Kleppe kunne vært interessant å sjekke ut. Det er noe spesielt med en midtbanespiller som putter 24-25 mål over 2 sesonger i 1. divisjon. Han kan brukes på flanken, men seier selv at han foretrekker å spille sentralt. Han er kanskje ikke noen kvalitetsspiller, men jeg tviler på at han er så mye dårligere en Arash Talebinejad og Hilmi Michi. DEt må også finnes andre kandidater! Forslag????

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom Stabæk ikke klarer å komme opp med 2-3-4 spillere til som holder godt tippeliganivå, så vil jeg påstå at Tom Schelvan og Stabæk har gjort en meget mislykket jobb på overgangsmarkedet! Hvis jeg ikke husker feil så har Einar Schultz t.o.m sagt at det er gitt ekstra penger til spillerkjøp...

MEN heldigvis for oss er det fremdeles en del uker igjen til seriestart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom Stabæk ikke klarer å komme opp med 2-3-4 spillere til som holder godt tippeliganivå, så vil jeg påstå at Tom Schelvan og Stabæk har gjort en meget mislykket jobb på overgangsmarkedet! Hvis jeg ikke husker feil så har Einar Schultz t.o.m sagt at det er gitt ekstra penger til spillerkjøp...

Hepp,

første forsterkningen i fjor kom vel 8/2... Men vi er mer utålmodig i år, det bør være lettere å få på plass nye spillere i TL enn i 1. div.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

første forsterkningen i fjor kom vel 8/2... Men vi er mer utålmodig i år, det bør være lettere å få på plass nye spillere i TL enn i 1. div.

@ringo

Det jeg er redd for er at det er for stor fokus på ny spiss, og at man glemmer resterende forsterkninger litt... Men jeg gjetter bare...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble vell sagt at det skulle bli mye lettere å skaffe spillere til TL... Ikke imponert over Tom og gutta i spillerjakten akkurat!!

Nuvel, bedre at de bruker tid til å finne riktig mann til riktig pris, enn at de lar seg stresse til å kjøpe katta i sekken. Men jeg er enig i at det snart må komme en bra signering, om ikke annet for mitt eget stressnivå... :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke bare Stabæk som skal handle spillere nå.. Jo lenger tid det går, desto færre spillere blir det å velge mellom, det igjen kan føre til ett panikkjøp av en eller annen spiller som ikke holder høy nok klasse... Synes egentlig det er veldig merkelig at denne nederlenderen ble hentet på prøvespill i det hele tatt...

Etter min mening er han i feil aldersgruppe, trenger ikke flere spillere rundt 30 nå. Da går vi på en stjernesmell når generasjonsskifte kommer. Spillere mellom 23 og 27 år tror jeg passer bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig har jeg sansen for Peter Kovacs i Viking, stor og sterk med bra målteft. Han slet jo med spilletid forrige sesong men er ikke sikker på kontraktsforholdene hans..

Jeg har også sansen for Kovacs. Når det gjelder midtbanespillere så har John Muiruri i Moss imponert meg de få gangene jeg har sett ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke bare Stabæk som skal handle spillere nå.. Jo lenger tid det går, desto færre spillere blir det å velge mellom, det igjen kan føre til ett panikkjøp av en eller annen spiller som ikke holder høy nok klasse... Synes egentlig det er veldig merkelig at denne nederlenderen ble hentet på prøvespill i det hele tatt...

Etter min mening er han i feil aldersgruppe, trenger ikke flere spillere rundt 30 nå. Da går vi på en stjernesmell når generasjonsskifte kommer. Spillere mellom 23 og 27 år tror jeg passer bedre.

Etter min mening er det riktigere å prøve å hente "ferdige" spillere som kan heve oss med en gang. Vi har en drøss med unggutter som kommer i fremtida. Henning Hauger, Alan og co. er fremtida vår.

Nå trenger vi folk som Nanne og Jesper Jansson som ikke er dyre, men holder et meget høyt nivå!!! Chelski har jo nesten bare folk som er 27-32 og Arsene Wenger mener det er en av grunnene til at de gjør det så bra. De har en stall med taktisk voksne spillere! Vi kan jo også referere til Rosenborg de siste 5 åra, med unntak av i fjor. Der er vell snittalderen nærmere 40!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det som blir sagt om spillerjakt her. Vi var strengt tatt klare for TL selv før serien var ferdig, og fra og med da burde fokus vært på å forsterke. Vi kan rett og slett ikke risikere å spille 1. div fotball på Fornebu Arena. Jeg har aldri vært imponert over Schelvis (til tross for Nanne kjøpet), og jeg er vel ikke akkurat sjokkert over at vi henger etter på overgangsmarkedet.

Æsj, liker ikke å være negativ.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får vel gi vår hollandske venn en sjanse som alle andre, van Ankeren overrasket de fleste!

Bør vel også innse at Stabæk med tidligere manglende lønnsutbetalinger etc. har et litt frynsete rykte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får vel gi vår hollandske venn en sjanse som alle andre, van Ankeren overrasket de fleste!

Bør vel også innse at Stabæk med tidligere manglende lønnsutbetalinger etc. har et litt frynsete rykte.

Hva med ett fremstøt på follos Strand?? Vil heller se han i blaat en en 29 år gammel nederlender som ikke akkurat har imponert for bånnlaget i nederlandsk 1.div... Strand havnet ihvertfall rimelig høyt på toppscorerlisten ifjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært på noen treninger eller har hørt noe om hvordan Hilmi klarer seg?? Selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk hadde jo ikke noe vært mere morro enn hvis han slo skikkelig til..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir gal av å gå og lure!!!!

Hadde ikke gjort noe om ledelsen skriver litt på Stabak.no. Ikke at de skal nevne navn, men vi trenger litt feedback og beroligene ord for å bearbeide magesåret.

Kan jeg sende deg en sms istedenfor terje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke gjort noe om ledelsen skriver litt på Stabak.no. Ikke at de skal nevne navn, men vi trenger litt feedback og beroligene ord for å bearbeide magesåret.

Hvis det er snakk om beroligende ord i forhold til nært forestående spillerkjøp tror jeg de fleste sier et ubetinget ja til et sånt spørsmål. Ihvertfall jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja gjerne det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uenig, det er viktig at spillerene sier i fra.
At det er viktig med spillere som tør å si ifra er en selvfølge, men jeg synes månten Daniel sa fra på i media i går var helt feil. Han er en mann som sier det han mener, og det er i og for seg en bra egenskap, men ved et par anledninger nå synes jeg han har overreagert litt og sagt ifra om ting på feil måte og via feil kanaler. Jeg kan ikke helt se hva slags hjelp det skal gi i spillerjakten å uttrykke stor misnøye i en sportssending på TV. Tviler på at noen i ledelsen som tenke "Å..? Trenger vi spillere?! Eureka!" pga det der. Og jeg tviler på at det bidro til større optimisme rundt, eller positiv reklame for, Stabæk. Det er ingen stor sak at Daniel sa det han sa, men det var veldig unødvendig, og i den grad det kan ha noen effekt er det av den negative sorten.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...