Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stabæk vurderer tilbud.

Men fra hvem, til hvem? Adressa!! Hallo! Få ut noe mer her.

Edit; siden det er Adressa så er det sikkert Brattbakk/Stikka som er bakgrunnen her.

Det er mulig du har rett - men det virker som det er noe hemmelighetskremmeri over det. Kanskje det er viktig for RBK å få solgt en-eller-annen, og Adressa (i motsetning til det Stikka forsøkte på da vi kjøpte hjem Jesper) har ingen ønske om å ødelegge.

Nyheten går forøvrig sin seiersgang: Østlandssendinga

Hepp

Morsomt hvordan media virker..., nå har vi gått fra å vurdere til å ha han høyt på ønskelista...

Hviskeleken anyone?

@ringo

POFF så hadde fjøra blitt høns

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv etter fristillingen av HMB har RBK nå 8 angrepsspillere igjen. Jeg vil ha Helstad!

9. Frode Johnsen

16. Karim Essediri

17. Øyvind Storflor

20. Thorstein Helstad

22. Harald Martin Brattbakk

23. Michael Kleppe Jamtfall

24. Yssouf Kone

25. Daniel Braaten

30. Steffen Iversen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv etter fristillingen av HMB har RBK nå 8 angrepsspillere igjen. Jeg vil ha Helstad!

9. Frode Johnsen

16. Karim Essediri

17. Øyvind Storflor

20. Thorstein Helstad

24. Yssouf Kone

25. Daniel Braaten

30. Steffen Iversen

Det ville brann også men han ble for dyr.. Da kan jo vi bare se laaaaaaaaaaangt etter han

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9. Frode Johnsen

16. Karim Essediri

17. Øyvind Storflor

20. Thorstein Helstad

24. Yssouf Kone

25. Daniel Braaten

30. Steffen Iversen

Helstad hadde vært spennende, men da må vi få inn en rik onkel:

Branns førstevalg var opprinnelig Thorstein Helstad, men Helstad ble for dyr for bergensklubben

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man virkelig spekulere (desperat):

Betyr det at Markus ikke er innom sidene idag at han har mye å gjøre....?

(Kankjse han prøver å reparere faksen) :)

Det ble ikke stående ovasjoner i denne tråden forrige gang Markus var faksvakt, så jeg tar det med knusende ro (men overrask meg gjerne, Markus!)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg riktignok sinnsykt spent hva hvorfor Markus er faxvakt

Det har kommet meldinger om at faxen har hatt kontakt med David Toska, og et rømningsforsøk er ikke usannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det er mye snakk om angrepsspillere, når det åpenbare problemet vårt er at vi slipper inn for mange mål... Jeg gjentar! Jeg vil ha en ung midtstopper jeg ass!!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det er mye snakk om angrepsspillere, når det åpenbare problemet vårt er at vi slipper inn for mange mål... Jeg gjentar! Jeg vil ha en ung midtstopper jeg ass!!!!

@ringo

Muri?

Tar meg sjøl i å sjekke nettsiden til Rævbk flere ganger om dagen om det skjer noe salg der. Dette lover ikke bra og tyder på at noe er løst i huet etter alle disse spekulasjonene. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel liten tvil om at vi trenger ihvertfall en skikkelig god spiss til. Strengt tatt, trenger vi to til. Det er vel helt åpenbart at grunnen til at vi rykket ned i 04 var at vi manglet spisser. Toppscoreren vår hadde 3 (!) scoringer på en hel sesong. Nå har vi Nannskog, blir han skadet/ formsvikt, er rett og slett uhyggelig tynt.

Vel har vi sluppet inn 9 mål på to av treningskampene, men den mot Odd kan vi vel ikke legge for mye vekt på. Vi spilte vel med pall og Sund sentralt på midten i en lang periode, såvidt jeg har skjønt ihvertfall. Det kommer neppe til å skje veldig mange ganger til. Situasjonen da var spesiell, det er grenser for hvor mye man skal gardere seg for eventualiteter.

Kan heller ikke se at vi ikke har gode nok midtstoppere. Kjølø, I.A Markus Karlsson, Jeppe er alle solide. I en perfekt verden skulle vi hatt litt mer fart, men det er ikke der det kniper nå.

Men la oss si at vi hadde skaffet oss en ung god midtstopper da, hadde vi ikke sluppet inn 9 mål på de to kampene da? Tror ikke sånne siffre skyldes at enkeltspillerene ikke holder mål, da er det hele laget som ikke gjør jobben.

Med de ressursene vi har må vi jo bruke dem der vi trenger dem mest, og det er i angrep. Fornyelse av forsvaret får komme senere.

Dessuten, et sterkt angrep vil føre til flere avslutninger, ergo færre brudd i mot, i tillegg til at motstander nok blir noe mer forsiktig fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel liten tvil om at vi trenger ihvertfall en skikkelig god spiss til. Strengt tatt, trenger vi to til. Det er vel helt åpenbart at grunnen til at vi rykket ned i 04 var at vi manglet spisser. Toppscoreren vår hadde 3 (!) scoringer på en hel sesong. Nå har vi Nannskog, blir han skadet/ formsvikt, er rett og slett uhyggelig tynt.

Vel har vi sluppet inn 9 mål på to av treningskampene, men den mot Odd kan vi vel ikke legge for mye vekt på. Vi spilte vel med pall og Sund sentralt på midten i en lang periode, såvidt jeg har skjønt ihvertfall. Det kommer neppe til å skje veldig mange ganger til. Situasjonen da var spesiell, det er grenser for hvor mye man skal gardere seg for eventualiteter.

Kan heller ikke se at vi ikke har gode nok midtstoppere. Kjølø, I.A Markus Karlsson, Jeppe er alle solide. I en perfekt verden skulle vi hatt litt mer fart, men det er ikke der det kniper nå.

Men la oss si at vi hadde skaffet oss en ung god midtstopper da, hadde vi ikke sluppet inn 9 mål på de to kampene da? Tror ikke sånne siffre skyldes at enkeltspillerene ikke holder mål, da er det hele laget som ikke gjør jobben.

Med de ressursene vi har må vi jo bruke dem der vi trenger dem mest, og det er i angrep. Fornyelse av forsvaret får komme senere.

Dessuten, et sterkt angrep vil føre til flere avslutninger, ergo færre brudd i mot, i tillegg til at motstander nok blir noe mer forsiktig fremover.

Hepp,

Vel talt, men jeg er ikke helt enig. Av flere årsaker.

For det første så ser det ut til at vi kommer til å trenge Jeppe på midtbanen. videre så ser Markus ser ut til å fungere bedre enn Bjørnar på venstre back. Da sitter vi i utgangspunktet bare igjen med IAO og Mike på midtstopperplass. OK, kanskje Håkon blir tatt opp i A-stallen, men han er fremdeles veldig ung. En skade på Mike eller IAO vil bety at vi må begynne å rokere om på laget, eller sette vår lit til Håkon. En lovende spiller inn derimot frigjør Jeppe til å konsentrere seg om midtbanespill, gir oss en bra dekning på stopperplass og sikrer fremtiden i en etterhvert smått geriatrisk lagdel.

Nei, min prio liste er følgende:

spiss, midtstopper, offensiv midtbane/angriper og høyre flanke.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er jo ikke uenig med deg i at det hadde vært fint med en ny stopper. Alle gode spillere tas i mot med takk. Men, vi må på en måte se hvor vi er og hvor vi skal. Skal vi vinne mesterligaen neste år, må det nok utskiftninger til både her og der. Men det er vel ikke målsettningen, foreløpig.

Vi forsterket bra i sommer, skal vi hevde oss brukbart i Tippeligaen må vi forsterkes ytterligere, men må samtidig innse at vi har bare så mye ressurser å rutte med. Da blir det ikke så mange nye, ergo så må vi disponere den stallen vi har på en best mulig måte.

Når det gjelder stoppere mener jeg alle disse kan brukes; I.A, Kjølø, Jeppe, Jokke, Markus, evt. Håkon. Det er 6 spillere det.

Jeppe og i høyeste grad Jokke skal jo primært brukes på midten. Men ved skader ol. er disse solide midtsoppere også. Altså, vi har bra dekning på stopper plass, når det skulle knipe der, ved skader ol.

Som backup på midten, dersom noen av disse to må trekkes ned har vi Tom, Stenersen, Hauger, Alan (i en offensiv rolle) I tillegg snakkes det vel om å styrke med ytterligere en offensiv midtbanespiller.

Mener vi er brukbart forspent på stopper og midtbaneplass da.

I angrepet derimot... Det er jo ikke utopisk å tenke seg at Nannskog blir skadet. Hvem skal vi sette inn da? Det er ikke mange i dagens stall som kan erstatte han på en tilfredsstillende måte. Poenget mitt er vel at det finnes backup på stopperplass

Ser heller at vi skaffer en målfarlig sentral midtbanespiller (som jeg har sett du også har etterlyst) føre en stopper. Kanskje Alan kan bli denne spilleren?

Min liste: spiss, spiss, kant, off sentralt midtbane, stopper

T.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her venter vi på spillere (sitat Ingebrigt) som

"Vi skal ha spillere som:

- utvilsomt forsterker spillergruppa, ikke bare fyller den ut.

- har ferdigheter vi mangler - for eksempel en luftsterk spiss, en målfarlig innleggskant og en fotrapp midtbanespiller smed gjennombruddskraft.

- er TYPER - dvs. har personlighet, egenskaper som bidrar også utenfor banen, som er lagspillere og som blir spillere å støtte seg på også menneskelig. "

og så er Brattbakk det første navnet som konkretiserer seg....

Det var en skikkelig nedtur. I beste fall en mann som er helt på tampen av karrieren og som slett ikke imponerer noen måte lenger (selv om han har scoringsrekorden i TL).

Hmmmm... skikkelig betenkt nå...

Endret av palau
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her venter vi på spillere (sitat Ingebrigt) som

"Vi skal ha spillere som:

- utvilsomt forsterker spillergruppa, ikke bare fyller den ut.

- har ferdigheter vi mangler - for eksempel en luftsterk spiss, en målfarlig innleggskant og en fotrapp midtbanespiller smed gjennombruddskraft.

- er TYPER - dvs. har personlighet, egenskaper som bidrar også utenfor banen, som er lagspillere og som blir spillere å støtte seg på også menneskelig. "

og så er Brattbakk det første navnet som konkretiserer seg....

Det var en skikkelig nedtur. I beste fall en mann som er helt på tampen av karrieren og som slett ikke imponerer noen måte lenger (selv om han har scoringsrekorden i TL).

Hmmmm... skikkelig betenkt nå...

Brattbakk er nok bare fjæra som ble til 5 høns. Tar ikke det veldig seriøst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vell ikke Brattbakk vurdert noe annet enn at JJ sa han skulle ta dette opp på morgenmøtet så veien til en kontrakt er vell fortsatt lang.. Jeg synes personlig Brattbakk kan være en fin mann og ha i back-up mot slutten av kamper, betydelig bedre enn Markegård som vi hadde ifjor. Når det er sagt synes jeg ikke Brattbakk bør komme på bekostning av en annen spiss men itillegg..:=)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...