Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det siste laget trenger nå er ukjente og aviste Jamaicamenn som på eget initiativ melder seg tll prøvespill!! Daniel m.fl. har gjentatte ganger etterlyst KVALITETSSPILLERE og jeg frykter impulshandlinger ala reaggaman kan påvirke troppen negativt.

Nå synes jeg det blir mye synsing og vissvass her. Vi kommer NEPPE til å gjøre noen impulskjøp, det tror jeg de fleste hadde fått med seg. Alt tyder på at det er nøye og møysommelig arbeid som ligger til grunn for de spillerne vi hendvender oss til, samtidig som det er en klar strategi for hvilke spillertyper vi ønsker. At det dukker opp en spiller på trening uten forvarsel er jo ikke noe å ta på vei etter. Det koster jo ikke klubben noen ting, bortsett fra at han svetter i treningstøyet han får låne. Kanskje overbeviser han, kanskje ikke.

Hva Daniel etterlyser eller ikke, har jo på slutten av dagen ingenting å si. Hva Jønsson og ledelsen ønsker, er jeg derimot mer opptatt av. Daniel er en av 20 i troppen, og ikke ansvarlig for spillerkjøp. Han repeterer vel bare det som ble uttalt etter sesongslutt; (ca) En spiller i hvert ledd.

FS

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På meg virker det som en impulshandling å la Stirling få trene med oss. jeg har ikke nevnt ordet kjøp.

Ikke tolk så mye, han spurte om han kunne få trene med oss og vi er en hyggelig gjeng, så vi sa stig på. Ikke noe værre enn det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På meg virker det som en impulshandling å la Stirling få trene med oss. jeg har ikke nevnt ordet kjøp.

Ikke tolk så mye, han spurte om han kunne få trene med oss og vi er en hyggelig gjeng, så vi sa stig på. Ikke noe værre enn det.

Tror dere jeg kan få trene med klubben om jeg spør pent?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere jeg kan få trene med klubben om jeg spør pent?

Det får du garantert om du er i alderen 15-35, med tilhørende landskamper de siste årene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får du garantert om du er i alderen 15-35, med tilhørende landskamper de siste årene

Må det være 15 minus 35? Om det er 15 pluss 35 er jeg absolutt ung nok. Og jeg har vært på landskamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner vi en ny Morten Henriksen spire fram i Albert her?

Spørsmålet er bare om han har dobbelt statsborgerskap ( norsk - islandsk )

Da kan ledelsen si de har hentet inn 2 spillere når han signerer.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke legg mange tolkninger i dette. Jeg er faktisk av den oppfatning at å signe HMB er en veldig bra løsning. Sikkert ikke verdens dyreste signing på en 1 års kontrakt og garanterer vel nesten10 mål. Er ikke så mange andre i TL som leverer så mange -hvor mange hadde Ivers? Hvis ikke vi henter han kommer han bombesikkert til å score på oss. Rutine og teft i tonnevis, reddet neste BG alene i fjor

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke legg mange tolkninger i dette. Jeg er faktisk av den oppfatning at å signe HMB er en veldig bra løsning. Sikkert ikke verdens dyreste signing på en 1 års kontrakt og garanterer vel nesten10 mål. Er ikke så mange andre i TL som leverer så mange -hvor mange hadde Ivers? Hvis ikke vi henter han kommer han bombesikkert til å score på oss. Rutine og teft i tonnevis, reddet neste BG alene i fjor

Enig! Signèr i vei! Og gi oss en kraftig hodespiller også. Inshallah!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en rar drøm i natt. Drømte at Enga ledet serien, kjentes ganske virkelighetsnært ut må jeg tilstå.

Alt virket veldig realistisk og jeg smilte meg gjennom drømmen. Alt virket ekte og ingenting var galt. Med et bærer drømmen inn i et snålt scenario som ikke hadde noen rot i virkeligheten.

På Tv2sporten kom det frem at Stabæk hadde fått en kvalitetsspiller.

Da lo jeg godt for meg selv og våknet med et lite smil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en rar drøm i natt. Drømte at Enga ledet serien, kjentes ganske virkelighetsnært ut må jeg tilstå.

Alt virket veldig realistisk og jeg smilte meg gjennom drømmen. Alt virket ekte og ingenting var galt. Med et bærer drømmen inn i et snålt scenario som ikke hadde noen rot i virkeligheten.

På Tv2sporten kom det frem at Stabæk hadde fått en kvalitetsspiller.

Da lo jeg godt for meg selv og våknet med et lite smil.

Her er det noe Muffens! Lager en egen tråd til deg, jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På hvilken måte kan Brattbakk garantere for 10 mål? Han var en storscorer på den tiden da Rosenborg var totalt dominerende i Norge og Brattbakk hadde rollen med å ligge og "fiske" - en relativt takknemlig oppgave å ha i et lag som overkjører enhver motstander og produserer et tosifret antall målsjanser hver kamp.

Hvilke ferdigheter har så Brattbakk? Han var relativt rask før i tiden, men tempoet har tydelig dalt de siste årene. En habil avslutter er han sikkert fremdeles og posisjoneringsevnen innenfor sekstenmeteren er bra. Men han eier ikke et fnugg av spilleforståelse, teknikken er dårlig, han er ingen lagspiller, han har ikke spesilet god fysikk, han er ingen hodespiller...og sånn kan man fortsette i lang tid. Brattbakk er ikke og har aldri vært noen god spiller. Han har alltid vært direkte dårlig, men har lyktes i å utnytte sin eneste ferdighet i et totalt overlegent Rosenborglag.

Hvis Brattbakk vurderes helt seriøst av Stabækledelsen, blir jeg virkelig dypt bekymret og mener at det er på sin plass at både den ene og den andre bør ta hatten og gå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Vi skal ha spillere som:

- utvilsomt forsterker spillergruppa, ikke bare fyller den ut.

- har ferdigheter vi mangler - for eksempel en luftsterk spiss, en målfarlig innleggskant og en fotrapp midtbanespiller smed gjennombruddskraft.

- er TYPER - dvs. har personlighet, egenskaper som bidrar også utenfor banen, som er lagspillere og som blir spillere å støtte seg på også menneskelig"

Det eneste av disse kriteriene Brattbakk kanskje utfyller er det siste da han visstnok skal være svært ålreit mot fansen, medspillere og ha gode holdninger. At han er lojal har han vel også bevist.

Men alikevel: Dette holder ikke for meg, jeg trodde, og tror fortsatt, at man sikter høyere enn en avdanka 35 år gammel bartemann.. Hvis Brattbakk blir signa (jeg er enig at det ikke er noen katastrofe hvis så skjer) håper jeg virkelig han blir signert "i tillegg til" - og ikke "på bekosting av" .

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- har ferdigheter vi mangler - for eksempel en luftsterk spiss, en målfarlig innleggskant og en fotrapp midtbanespiller smed gjennombruddskraft.

- er TYPER - dvs. har personlighet, egenskaper som bidrar også utenfor banen, som er lagspillere og som blir spillere å støtte seg på også menneskelig"

Det eneste av disse kriteriene Brattbakk kanskje utfyller er det siste da han visstnok skal være svært ålreit mot fansen, medspillere og ha gode holdninger. At han er lojal har han vel også bevist.

Men alikevel: Dette holder ikke for meg, jeg trodde, og tror fortsatt, at man sikter høyere enn en avdanka 35 år gammel bartemann.. Hvis Brattbakk blir signa (jeg er enig at det ikke er noen katastrofe hvis så skjer) håper jeg virkelig han blir signert "i tillegg til" - og ikke "på bekosting av" .

Jeg føler meg trygg på at Brattbakk ikke står øverst på listen over potensielle, nye spisser. Her er det snakk om helt andre spillere. Men jeg støtter Markus i at det kan være interessant å hente ham inn på en kort kontrakt og benytte han som en joker. Et annet alternativ kan være å hente Macallister som nå ser ut til å være ledig på markedet. Disse spillerne vil i så fall komme i tillegg til en klassespiss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler meg trygg på at Brattbakk ikke står øverst på listen over potensielle, nye spisser. Her er det snakk om helt andre spillere. Men jeg støtter Markus i at det kan være interessant å hente ham inn på en kort kontrakt og benytte han som en joker. Et annet alternativ kan være å hente Macallister som nå ser ut til å være ledig på markedet. Disse spillerne vil i så fall komme i tillegg til en klassespiss.

Jeg sier nei takk til både Brattbakk og Macallister. Å hente brattbakk minner litt for mye om "PR-stuntet Fjøra", selv om Brattbakk er en mye mer sympatisk og grei kar enn Jan Plage Fjørtoft. Macallister er perfekt som benkevarmer. Men den jobben kan jeg gjøre mye, mye billigere...helt gratis faktisk (hint, hint)!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter gjerne på benken jeg også, kan vi hoppe med gutta "hopp på benken!"

men nå må det snart skje noe, går ut over eksamenslesningen å leve i usikkerhet om når det kommer nye spillere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Brattbakk vil gjøre dagens tropp bedre er det ingen tvil om. At jeg heller vil ha John Carew er en annen sak. Brattbakk er tilgjengelig. Muligens for dyr i forhold til andre, men han veit hvor målet står. Jeg har alltid beundret hans skudd - hvor mange har putta like mange goaler fra 16-20 meters hold som ham i norsk eliteserie? Neppe noen. Troppen ville hatt svært godt av en habil avslutter. Ja HMB er ofte lite synlig i en kamp, og ikke akkurat noen arbeidshest. Det var ikke Belsvik heller. Men hvem bryr seg om det hvis du scorer 1 mål i hver kamp? Jeg holder Nannskog for å være bedre enn HMB, selv om jeg ikke har sett ham noe særlig mot TL-lag. Men hvor får vi tak i en Daniel til? (Svar sendes til Tom Schelvan snarest!)

HMB vil jeg gjerne ha, selv om han mangler luftstyrke og muskler. Men vi må uansett ha noen til. Får vi en spiss som er bedre enn HMB vil jeg juble hemningsløst.

Kresne kan vi være når vi har noe å velge mellom. I dag har ikke Jønsson noe valg på topp. Det er DN+VPG.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå må det snart skje noe, går ut over eksamenslesningen å leve i usikkerhet om når det kommer nye spillere!

Da tropper vi opp på klubbhuset i morgen og melder oss til tjeneste. "Hei Tom! Her er vi! Dine to nye benkeslitere!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Macallister er perfekt som benkevarmer. Men den jobben kan jeg gjøre mye, mye billigere...helt gratis faktisk (hint, hint)!

Har jeg tilbudt meg før i dag, heller??? Beklager at jeg ikke har dobbelt statsborgerskap. Født norsk. Av norske foreldre (og besteforeldre og oldeforeldre og tipper så langt tilbake som jeg vet om). Etnisk norsk som bare ....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At Brattbakk vil gjøre dagens tropp bedre er det ingen tvil om. At jeg heller vil ha John Carew er en annen sak. Brattbakk er tilgjengelig. Muligens for dyr i forhold til andre, men han veit hvor målet står. Jeg har alltid beundret hans skudd - hvor mange har putta like mange goaler fra 16-20 meters hold som ham i norsk eliteserie? Neppe noen. Troppen ville hatt svært godt av en habil avslutter. Ja HMB er ofte lite synlig i en kamp, og ikke akkurat noen arbeidshest. Det var ikke Belsvik heller. Men hvem bryr seg om det hvis du scorer 1 mål i hver kamp? Jeg holder Nannskog for å være bedre enn HMB, selv om jeg ikke har sett ham noe særlig mot TL-lag. Men hvor får vi tak i en Daniel til? (Svar sendes til Tom Schelvan snarest!)

HMB vil jeg gjerne ha, selv om han mangler luftstyrke og muskler. Men vi må uansett ha noen til. Får vi en spiss som er bedre enn HMB vil jeg juble hemningsløst.

Kresne kan vi være når vi har noe å velge mellom. I dag har ikke Jønsson noe valg på topp. Det er DN+VPG.

Hadde vært litt kult med HMB. Får vi han har vi de to mestscorende tippeligaspillerne i klubben. Det er det bare Rbk som kan måle seg med. Og hvor kult hadde det ikke vært om HMB sender Rbk ned i 1.div utpå høsten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tropper vi opp på klubbhuset i morgen og melder oss til tjeneste. "Hei Tom! Her er vi! Dine to nye benkeslitere!"

Den er god! Mon tro hvor mye de ler av oss da...

Macallister er perfekt som benkevarmer. Men den jobben kan jeg gjøre mye, mye billigere...helt gratis faktisk (hint, hint)!

Har jeg tilbudt meg før i dag, heller??? Beklager at jeg ikke har dobbelt statsborgerskap. Født norsk. Av norske foreldre (og besteforeldre og oldeforeldre og tipper så langt tilbake som jeg vet om). Etnisk norsk som bare ....

signèr meg da, mamma er født i Rio, jeg kan sikkert orden en eller annen form for dobbelt statsborgerskap! trenger sikkert lang tid for å komme i form, men varmer mer enn gjerne benken!!!

kan sitte og kødde med Alan de gangene han ikke spiller også, hvis noen bare gidder lære meg portigisisk...

Endret av Caz
Lenke til innlegg
Del på andre sider

...eller innavl som genforskere kaller det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...