Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser at det er en del buzz angående overganssummen for Espen Nystuen.

Skal man kjøpe en av de beste midtbanespillerene i første divisjon så må man jo gi penger for det.

Stabæk og Kongsvinger har avtalt at de skal holde overgangssummen hemmelig, men etter det Glomdalen kjenner til ligger summen på rundt 1,5 millioner, og trener Vegard Skogheim sier at det ikke hadde vært aktuelt å selge Espen for en halv million.

Det har vel ligget i kortene at 1. divisjon ikke er noe blivende sted for Nystuen, og at han kom til å gå til en eliteserieklubb. Derfor tegnet også Nystuen ny kontrakt med KIL, slik at de skulle få penger for han. Han er/var kanskje den mest trofaste spilleren KIL hadde, og har alltid vært en supporterfavoritt, som også hans far var for klubben i sin tid.

Når det nå er Stabæk som har kjøpt han, betyr nok det at han kommer til å spille fast på laget. Noe annet ville overraske meg.

Stabæk har fulgt Nystuen over en periode, og det har vært flere andre klubber som har vist interesse for Nystuen. Personlig tror jeg Nystuen er en mye bedre signing for Stabæk enn en mer etablert og noe eldre eliteseriespiller. Det er jeg også rimelig sikker på at dere kommer til å mene et års tid fra i dag.

Det tror nok Stabæk selv også - man blar ikke opp millionbeløp for en 1.divisjonsspiller for å bruke han som stallfyll...

Hilsen fra Lynsupporter og forhenværende Kongsvingerboer:o)

Endret av oslogutt
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingos inlegg på stabak.no er beroligende lesning. Blir spennede å se hvilke wildcards som kommer på La Manga. Hvis Ingos planer lykkes, kan dette bli morsomt. Det er selvfølgelig et godt poeng at vi ikke er alene om å lete, og at vi derfor ikke får konkret informasjon før saken er nærmest klar.

Det ligger an til noen særs nærvepirrende uker...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Ingo kan vi vente oss så mye som 3-5 spillere til. Én eller to i samme kategori som Nystuen - folk som bidrar til større bredde i stallen - og to eller tre etablerte toppspillere. Det er jo strålende hvis alt dette går i orden, men har vi økonomi til det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I følge Ingo kan vi vente oss så mye som 3-5 spillere til. Én eller to i samme kategori som Nystuen - folk som bidrar til større bredde i stallen - og to eller tre etablerte toppspillere. Det er jo strålende hvis alt dette går i orden, men har vi økonomi til det?

Hepp,

Si det...

Men det vi ikke har råd til er å rykke ned...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Si det...

Men det vi ikke har råd til er å rykke ned...

@ringo

Det skjer ikke!!! B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han er fortsatt duellsterk, hodesterk, med internasjonal erfaring og spill ute i Europa.

Kan dette være HMB??

Tviler på det... duellsterk og hodesterk er ikke det jeg ser for meg når jeg hører navnet HMB....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette være HMB??

tviler.. For det første er han hverken spesielt hodesterk, eller duellsterk. I tillegg synes jeg at det virket som Ingo snakket om no litt mer enn et par år i Skottland og Danmark!¨

Er forresten Sundgot fullstendig avskrevet?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snart er denne tråden opp i 200 sider. Moro gitt. Da passer det jo med at en knallforsterkning vipper oss over på 200 tallet. Får satse på at det skjer Mandag morgen :)

Rune Lange...komme til pappa....

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Landslagspillere på vei til Molde

"Han strekker seg til å bekrefte at det dreier seg om en forsvarsspiller og en angriper, og at begge holder landslagsnivå."

Kan dette være noe vi allerede snuser på? Spissen f.eks?

Det finnes MANGE landslag http://www.fifa.com/en/mens/statistics/ind...eb-2006,00.html .

Kanskje Molde henter landslagsspillere fra Samoa, Aruba, Bhutan e.l....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper vi har større kontroll på planene våre enn at molde stjeler dem.

Hvem vil vel til Molde?? <_<

ganske mange, ihvertfall under jazzfestivalen, men hvem som vil spille fotball i klubben er vel heller spørsmålet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at kvoten vår på ikke-EU-spillere blir overfylt og at det kun er aktuelt med et utlån, hadde jeg vært for. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig for Rosenborg å kvitte seg med sin beste forsvarsspiller fra fjorårssesongen. Men de har vel ikke plass til mere enn to spillere fra utenfor EU de heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere denne grabben er en av guttene vi er på jakt etter?

Passer kanskje inn i beskrivelsen av utenlandsproff som har erfaring fra store ligaer og som også har en link til JJ etter å ha spillt for Landskrona BOIS...

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=18646

Med en prislapp på 20-25 mill? Tror nok ikke det gitt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tror jeg det kan være. men jeg tviler litt på det, siden pontus har over 2 år igjen på kontrakten tror jeg prislappen kan havne opp mot 5 mill. men hadde vært artig å se om pontus kunne fått karieren sin på rett kjøl igjen hos oss!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dere denne grabben er en av guttene vi er på jakt etter?

Passer kanskje inn i beskrivelsen av utenlandsproff som har erfaring fra store ligaer og som også har en link til JJ etter å ha spillt for Landskrona BOIS...

http://www.fotbolldirekt.com/IndexNews.cfm?ID=18646

Med en prislapp på 20-25 mill? Tror nok ikke det gitt..

det sto 15-20 svenske mill og 1-2 mill euro, altså 8-16 mill norske mill, men det er uansett litt i overkant mye

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeli...ticle570478.ece

Dette høres så skummelt likt våre planer at jeg svetter litt. Akkurat det samme som Ingo skriver. Ikke usannsynlig at både molde og Stabæk parallellt byr på samme spillere og at disse spillerene kan velge mellom de to klubbene. Får håpe de da ser på treningskampresultatene da :)

Hvis alle holder kortene så inni hampen tett inntil brystet er det langt fra sikkert at Stabæk vet om det er andre tippeligaklubber som legger inn bud på spillerne de har jobbet lenge med. Slik vil de heller ikke kunne høyne budet sitt dersom det blir nødvendig, eller?

Begynner å bli paranoid nå kjenner jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...