Gå til innhold

Anbefalte innlegg

PFO? Nei takk.

Glemmer ikke overgangen i 2003

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...rticle22142.ece

Kort oppsummert:

Nå har FIFA-agent Gunnar-Martin Kjenner forlatt 25-åringen etter vinglingen

Det eneste som gjensto var en skriftlig avtale med Petter. Han hadde sagt ja muntlig

Stabæks sportslige leder Tom Schelvan var helt sikker på at han hadde sikret klubben en ny spiss

Vi sendte over kontrakten til underskrivning, men da ble det helt stille.

vi har ikke noe å utsette på agentenes virksomhet, forsikrer Schelvan.

I Bergens Tidende lørdag innrømte Furuseth Olsen at han hadde rotet det til for seg selv.

Det er nemlig ikke første gang Tønsberg-gutten har vinglet.

- Petter har sagt ja til flere klubber. Han har opptrådt uproft,

- Egentlig er vi glade for at avtalen ikke ble noe av når spilleren er så vinglete. Vi ønsker spillere som tenker på klubben og laget. Han er helt uaktuell for oss nå, forsikrer Schelvan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO? Nei takk.

Kort oppsummert:

Det eneste som gjensto var en skriftlig avtale med Petter. Han hadde sagt ja muntlig

Stabæks sportslige leder Tom Schelvan var helt sikker på at han hadde sikret klubben en ny spiss

I Bergens Tidende lørdag innrømte Furuseth Olsen at han hadde rotet det til for seg selv.

- Egentlig er vi glade for at avtalen ikke ble noe av når spilleren er så vinglete. Vi ønsker spillere som tenker på klubben og laget. Han er helt uaktuell for oss nå, forsikrer Schelvan.

Hmm. Det kan jo henne at han er blitt mer voksen i løpet av et par år i utlandet......

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO? Nei takk.

Kort oppsummert:

Hvis Schelvan kan tilgi PFO burde vel vi gjøre det også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter Sundgot-saken, og ikke minst Jesper-saken i fjor som holdt på å bli ødelagt av Budstikka, så er jeg naturlig skeptisk når overgangssaker blir kjent før de er i boks. Vi får ser hva som skjer.

Mulig dette er mannen for oss ;)

Mulig vi er laget for han. Han virker ikke videre imponert over Brann som lag. :P

Det tror jeg også. Han må være drittlei av Bergen nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter Sundgot-saken, og ikke minst Jesper-saken i fjor som holdt på å bli ødelagt av Budstikka, så er jeg naturlig skeptisk når overgangssaker blir kjent før de er i boks. Vi får ser hva som skjer.

Mulig dette er mannen for oss ;)

Mulig vi er laget for han. Han virker ikke videre imponert over Brann som lag. :P

Det tror jeg også. Han må være drittlei av Bergen nå.

Har han ikke fortsatt leiligheten i Ullevoll Hageby???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO? Nei takk.

Vi kan vel alltids gi mannen en ny sjangs, hvis han fremdeles er knallgod og billig.

Men det som bekyrmrer meg mest, er nok at han faller under definisjonen "Typer" av Ingo. Betyr det at også Hulsker og Normann er blant de andre vi ser på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO? Nei takk.

Vi kan vel alltids gi mannen en ny sjangs, hvis han fremdeles er knallgod og billig.

Men det som bekyrmrer meg mest, er nok at han faller under definisjonen "Typer" av Ingo. Betyr det at også Hulsker og Normann er blant de andre vi ser på?

Ja, sammen med Basma, Muri og Jørgensen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt et lite håp om en finne og en tsjekker, men jo lenger tida går jo mer pessimistisk blir man. Det skal godt gjøres å være like optimistisk som Ingo...

Hvis PFO er den store kanonen Ingo snakker om synes jeg det er litt trist. Vil likevel poengtere at PFO hadde vært en bra signing og forhåpentligvis en styrkning av laget og ikke bare bredden.

Håper likevel på hardere skyts mot våre motstandere i Tippeligaen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt et lite håp om en finne og en tsjekker, men jo lenger tida går jo mer pessimistisk blir man. Det skal godt gjøres å være like optimistisk som Ingo...

Hvis PFO er den store kanonen Ingo snakker om synes jeg det er litt trist. Vil likevel poengtere at PFO hadde vært en bra signing og forhåpentligvis en styrkning av laget og ikke bare bredden.

Her faktisk litt trua på PFO i kombinasjon med den troppen vi har nå. Mulig jeg er rar.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her faktisk litt trua på PFO i kombinasjon med den troppen vi har nå. Mulig jeg er rar.....

ingen Stabæk supporter er rar :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Hoffa! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Er ikke Ivar Dyrhaug Stabæk-supporter?

Er ikke du - og jeg - Stabæk-Supportere?

(Nå beveger vi oss kanskje langt inn i "Er jen en supporter"-tråden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfet gjennom samtlige tippeligaklubbers hjemmeside og sjekket stallstr:

Sandefjord 27

Start 26

Brann 25

Fredrikstad 25

Viking 24

RBK 23

LSK 22

Stabæk 21

Ham-Kam 20

Tromsø 20

VIF 20

Lyn 19

Molde 19

Odd 16 (står oppført med 15, uten Hugo) sikkert feil

Med et par signaliserte spillere til er vi der vi ønsker... Spillerstaller på 27 er jo sinnsykt. Mourinho vil ha 23 spillere i sin stall, verken mer eller mindre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye koster egentlig en godt etablert spiss i brasil? de fleste spillere som hentes derfra er jo store talenter, men de har sikkert noen spillerere som er mer enn god nok for stabæk i den ligaen, men mulig de er altfor dyre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En skal ikke kimse av brasilianske klubber; Corinthians (hvor Abramovich er inne i bildet) betalte rundt 200mill for Tevez, når han kom fra Boca.

De beste og nest beste spillerne i Brasil er dyre, og går gjerne til klubber i Frankrike, Portugal, Spania og Italia. En kan jo selvsagt gjøre varp, slik som Milan gjorde da de hentet Kaká for 60mill for 2 1/2 år siden (alt er relativt, men ManU betalte vel 4-5 ganger det beløpet for Rooney).

Hvis vi skulle tenkt på Brasil, så burde vi ihvertfall forhørt oss med Alan. Når faren til kompisen hans heter Zico, så bør det vel være mulig å gjøre skikkelig scouting i kaffelandet.

Når alt dette er sagt, og jeg ser ut av vinduet (snø og kuldegrader), så er nok ikke Norge det landet en brasilianer ønsker seg til i utgangspunktet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når alt dette er sagt, og jeg ser ut av vinduet (snø og kuldegrader), så er nok ikke Norge det landet en brasilianer ønsker seg til i utgangspunktet.

Norge er nok ikke pri 1 men mange ønsker å spille i Europa og Norge kan slik sett være et godt utgangspunkt. Jeg er overrasket over at vi ikke har flere brasilianere i norsk fotball enn det vi har. Ta for eksempel AIK. De spilte allerede på 50-tallet en turnering i Brasil men fikk såvidt jeg vet sin første brasilianske spiller først i 97. Kjøpt fra et finskt lag! Valter Tomaz Jr. har vel vært i ÖIS i nærmere 10 år. Malmö hadde vel også en brasilianer på slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet. Når svenskene klarer å trekke til seg gode brasilianske spillere, for det har vært mange gode, så ser jeg ikke hvorfor vi ikke skal klare det samme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsåvidt enig i det.

Men om du lyttet til hva Jesper og Jokke mente var forskjellen på svensk og norsk klubbfotball, så kan jo noe av forklaringen ligge i spillestil og hva slags tilnærming en har til fotball i Norge og Sverige. I Norge har vi jo altfor lenge sett til England, og beundret fotballen der gjennom tippekampene. I Svergie har en også hatt tippekamper, men blant annet gjennom store profiler som Gunnar Nordahl (5 ganger toppscorer i Serie A, for Milan), har en latt seg inspirere av andre ligaer enn den engelske.

Det svenske landslaget spiller da også en langt mer teknisk fotball, hvor ballen flyttes langs bakken. Spillere som Källström, Chippen, Zlatan, Ljunberg, mfl, har jo ferdigheter med ball langt utover det norske landslagsspillere har.

For Stabæk sin del, må det jo sies at vi har vært en anderledes klubb i Norge, og Anders Linderoth skal ha mye av æren for mye av den kulturen som er i klubben i dag (selvsagt også de som valgte å ansette Linderoth). At vi har vært med på å utvikle den nest største artisten på det svenske landslaget, sier jo ikke så rent lite.

I dag har vi altså Alanzinho, som forhåpentligvis blir en av de store lirarene i årets tippeliga. Samtidig har vi typer som Branjimir og Veigar, som har over gjennomsnittlig teknikk.

Jeg håper denne kulturen videreutvikles, og at vi kanskje kan hente en lirare til i løpet av 2006. Om det er en brasse, svenske, bosnier eller portugiser, spiller mindre rolle. Vi bør dog kanskje ikke hente en argentiner, for Alans skyld.

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk fotball har, heldigvis, utviklet seg mye. Vi har gradvis fått et godt rykte gjennom landslagets prestasjoner (under Drillo) og ikke minst Rosenborg sin innsats i Champions League. Resultatene har blitt lagt merke til internasjonalt og det er bra for norsk fotball. Selv om mange drømmer om spill for europiske toppklubber er ikke dette realistisk for veldig mange. Brasil har veldig mange fotballspillere og nåløyet er trangt. Alan er vel et eksempel på en spiller som slett med å få spilletid på øverste nivå i Brasil. Slike er det mange av. Om de så får sjansen til spill i utlandet, enten det er i en teknisk eller ikke teknisk liga, vil noen velge dette. Det er derfor du finner en Alex i Færøysk fotball, en Adreano i Iransk fotball eller en dos Santos i Liechtenstein. Svenskene har vært flinke i dette markedet. Det håper og tror jeg også vi vil bli. Men dette begynner etterhvert å bli litt off topic...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk fotball har, heldigvis, utviklet seg mye. Vi har gradvis fått et godt rykte gjennom landslagets prestasjoner (under Drillo) og ikke minst Rosenborg sin innsats i Champions League.

Jeg tror du bør droppe "godt", og å nøye deg med å si at norsk fotball har fått et rykte fra tiden under drillo og fram mot i dag. Rosenborg har gjort det bra, men Rosenborgs fall betyr ikke at øvrige lag har blitt bedre. Om du gidder kan du lese Fjørtoft i dagens VG.

Norske stjernespillere i utlandet har gått kraftig ned. Det kan selvfølgelig skyldes at norske spillere ofte var et godt kjøp i gamle dager, mens alle nå har skaffet seg skruppelløse agenter. Men det kan også være et tegn på at vi ikke faktisk har en negativ utvikling.

Men som du selv sier - det blir litt vel off topic.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne Babis, som det har vært pratet en del om her, hvor har det blitt av han? Så han gikk til Brøndy i 2004. Ser forøvrig at Mads Jørgensen spiller regelmessig for Brøndby, og har puttet på 3 mål.

Denne tråden har havnet altfor langt ned, sovet i timen @ringo?

Fra tråden kan en se at allerede i august 2004, var noe var på gang i Start:

PS:

Ser at Branmir snakker om at tempoet på Startreningene var veldig høyt... Liker ikke det jeg ass... Trener Start bedre enn oss????

Vi rykket ned, Start rykket opp, og fikk sølv i TL. Start trente nok bedre enn oss, er jeg redd for. Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror du bør droppe "godt", og å nøye deg med å si at norsk fotball har fått et rykte fra tiden under drillo og fram mot i dag. Rosenborg har gjort det bra, men Rosenborgs fall betyr ikke at øvrige lag har blitt bedre. Om du gidder kan du lese Fjørtoft i dagens VG.

Hepp,

Jeg er av den oppfatningen at Fjørtoft har helt rett!

Norsk fotball er for tiden langt svakere jfr. ligaer det er naturlig å sammenligne seg med enn det de var på slutten av 90 tallet. Vi tok desidert færrest poeng av samtlige land i RL gruppespillet og har kun ett lag igjen i finalespillet. Viking gjorde en bra innsats i UEFA cupen i år, men TIL var VANVITTIG heldige som kom med i gruppespillet i det hele tatt. I mellomtiden har RBK blitt redusert fra å være et lag som hadde muligheten til å gå videre fra gruppespillet i CL til å bli en vits i den samme turnering.

Landslaget suger også skikkelig dritt, men det kan selvsagt forklares med at vi har ansatt den jævla klovnen Hareide som landslagstrener. Men på tross av at Hareide mangler de fleste egenskaper som en landslagstrener burde hatt, så har han med all respekt en vanskelig jobb å skape resultater med det spillermaterialet han rår over! Det er i det hele tatt en falitterklæring når en spiller med så begrensede ferdigheter som det Doffen Hæstad har blir en nøkkelspiller på landslaget! OK, han kan løpe til mannen med ljåen spyr av utmattelse og takle så det lukter mer svidd enn når gamleerik selv viser seg, men for en spiller som skal prestere noe internasjonalt så kreves det litt mer en god innsats og at man er flink til å løpe langt!

Det er likevel lys i tunellen. Nå har klubbene endelig begynt å få litt penger i mellom fingrene i gjen. La oss håpe noen er smarte nok til å bruke dette til å ansette utenlandske trenere som er opptatt av andre ting en defensiv organisereing, kollektivt press og det værste jeg hører fra en fotballtrener; evnen til å rive opp motstanderenes spill! Jeg vil ha trenere som snakker om hvordan de selv har tenkt til å angripe ikke hvordan de har tenkt til å stoppe motstanderene! Viking er spennende i så måte, jeg tror og håper Tom Prahl kan komme til å tilføre norsk fotball mye! Vår egen JJ er et annet eksempel og ikke minst LSK's Uwe Rössler. Markeringsforsvar i TL? Det er ganske uhørt, rart ikke meningsgribbene i forbundet og lakeiene deres i media har vært mer pågående for å få fjernet utysket fra norske fotballbaner. Eller er de som skriver om fotball for opptatt av hvilken dusjsåpe spillerene bruker i garderoben til å bry seg om hva som foregår ute på gresset?????

Snart er det seriestart!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puh!

En sjeldent aggressiv @Ringo. Klumper i grøten, eller bare alvorlige fotballabstinenser som melder seg?

Jaja. Noen som vet om hva som skjer denne uka. Blir det noe prøvespill for Creedence f.eks.?

Ellers hadde det vært moro å vite hva som skjedde med den godeste Cederic Roussel som prøvde seg i Moille. Ble han ikke tilbudt kontrakt? Tornekratt forumet er så ræva...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Puh!

En sjeldent aggressiv @Ringo. Klumper i grøten, eller bare alvorlige fotballabstinenser som melder seg?

Jaja. Noen som vet om hva som skjer denne uka. Blir det noe prøvespill for Creedence f.eks.?

Ellers hadde det vært moro å vite hva som skjedde med den godeste Cederic Roussel som prøvde seg i Moille. Ble han ikke tilbudt kontrakt? Tornekratt forumet er så ræva...

Hehe,

Neida, hverken fotballabstinenser eller dårlig rørt grøt! Jeg har ment dette svært lenge jeg!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...