Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er av den oppfatningen at Fjørtoft har helt rett! Norsk fotball er for tiden langt svakere jfr. ligaer det er naturlig å sammenligne seg med enn det de var på slutten av 90 tallet. Vi tok desidert færrest poeng av samtlige land i RL gruppespillet og har kun ett lag igjen i finalespillet.
Norske lag sanket 29 poeng, de danske tok 31 og de svenske 32. "Desidert færrest" blir vel en aldri så liten overdramatisering av en veldig jevn realitet. Og så lenge det umulig kan delta flere enn fire lag i semifinalene, er ikke det å ha med ett lag fryktelig dårlig. Sverige fikk også kun ett lag videre... Klarer ikke helt å se logikken i det du sier om serienivået. Uansett tror jeg ikke Royal League, som er en vinterturnering, gir noe absolutt signal om styrkeforholdet. Det er bare Rosenborg som er dårligere enn på slutten av 90-tallet. Tror ikke det generelle nivået har svekket seg i forhold til de andre ligaene.

På landslags- og enkeltspillernivå, derimot, der er saken en helt annen, og der er jeg enig med deg i at Norge ligger et godt stykke bak både Danmark og Sverige. Men den forskjellen gjenspeiles ikke i nivået på ligaene, for det som skiller er nivået på de beste enkeltspillerne, og de beste svenske og danske spiller ikke i hjemlig liga.

For øvrig enig angående Hæstad også. At han liksom holder landslagsnivå, kan jeg ikke fatte og begripe.

Litt off-topic dette, men det skjer jo ikke et pip på spillerfronten, så da gjør det vel ingen stor skade å diskutere andre ting i mellomtiden..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatningen at Fjørtoft har helt rett! Norsk fotball er for tiden langt svakere jfr. ligaer det er naturlig å sammenligne seg med enn det de var på slutten av 90 tallet. Vi tok desidert færrest poeng av samtlige land i RL gruppespillet og har kun ett lag igjen i finalespillet.
Norske lag sanket 29 poeng, de danske tok 31 og de svenske 32. "Desidert færrest" blir vel en aldri så liten overdramatisering av en veldig jevn realitet. Og så lenge det umulig kan delta flere enn fire lag i semifinalene, er ikke det å ha med ett lag fryktelig dårlig. Sverige fikk også kun ett lag videre... Klarer ikke helt å se logikken i det du sier om serienivået. Uansett tror jeg ikke Royal League, som er en vinterturnering, gir noe absolutt signal om styrkeforholdet. Det er bare Rosenborg som er dårligere enn på slutten av 90-tallet. Tror ikke det generelle nivået har svekket seg i forhold til de andre ligaene.

På landslags- og enkeltspillernivå, derimot, der er saken en helt annen, og der er jeg enig med deg i at Norge ligger et godt stykke bak både Danmark og Sverige. Men den forskjellen gjenspeiles ikke i nivået på ligaene, for det som skiller er nivået på de beste enkeltspillerne, og de beste svenske og danske spiller ikke i hjemlig liga.

For øvrig enig angående Hæstad også. At han liksom holder landslagsnivå, kan jeg ikke fatte og begripe.

Litt off-topic dette, men det skjer jo ikke et pip på spillerfronten, så da gjør det vel ingen stor skade å diskutere andre ting i mellomtiden..?

Greit at Norge var det landet som tok færrest poeng i RL, men det skal legges til at et skadeskutt lag fra Kristiansand kun tok totalt 3 poeng i RL. Så vi skal ikke sutre for mye ..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. Hæstad, så ligger jo ikke problemet i hans kvaliteter som den type fotballsparker han er. Hæstad er en perfekt figther og ballvinner, og står på en god dag ikke mye tilbake ift Italias Gattuso. Problemet er jo at Hæstad ikke skal være en spillfører, han skal bare løpe og takle. Ved siden av han skal det ligge en type som Martin Andresen eller Christian Grindheim. Noe det forsåvidt gjør også, men problemet er jo at de gutta faller helt igjennom internasjonalt. Vi har spisser og forsvarer som holder både greit og bra internasjonalt nivå, men en sentral midtbanespiller med internasjonalt snitt er Norge i beit for.

Tror en spiller som Grindheim kan bli bra, men da bør han flytte ut av landet i løpet av et års tid. For at landslaget skal kunne komme tilbake til gamle høyder må vi nok få flere spillere ut.

Fryktelig off-topic innlegg - beklager.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ergo: Så lenge vi ikke har denne typen ved siden av Hæstad på midten så er det meningsløst å ha han med på landslaget, altså et dårlig valg av Hareide.

Tilbake til topic: kommer Creedence en tur, eller?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter :)

Mens vi venter kan vi jo lese litt om en gammel kjenning. Petur den Store

Hepp,

VG i dag hadde en liten notis om at vi lå godt i rute med å signere 1 EN ny offensiv spiller spiss/kant for å avlaste Nannskog.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

VG i dag hadde en liten notis om at vi lå godt i rute med å signere 1 EN ny offensiv spiller spiss/kant for å avlaste Nannskog.

@ringo

"Arild Sundgot er en annen spiss som er "vraket". LSKs tidligere førstespiss er degradert til offensiv midtbane. Lillestrøm fungerer glimrende på banen med store, tunge Sundgot som banebryter, men spissen selv innrømmer at han sikler på en plass litt høyere i banen.

- Jeg skulle mye heller spilt spiss ja, innrømmer Sundgot overfor VG Nett."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137380

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Tror du det er PFO!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Kan det ha vært PFO de sikter til? Håper på en annen, men det hadde uansett vært deilig med en såkalt "stor" signing nå, gjerne i løpet av dagen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Kan det ha vært PFO de sikter til? Håper på en annen, men det hadde uansett vært deilig med en såkalt "stor" signing nå, gjerne i løpet av dagen!

Hepp,

Ja, mavefølelsen sier vel at det er PFO....

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder de mer etablerte toppspillerne – klassespillerne – har vi nå gjort et klart valg på hvilken spiss vi går for. Han er fortsatt duellsterk, hodesterk, med internasjonal erfaring og spill ute i Europa. Slike spillere er det alltid kamp om, de kan alltid vurdere andre tilbud, andre klubber og andre land, men vi har bestemt oss for at han skal hit og da havner han her.

Blant gode kantspillere har vi også et førstevalg og jobber for fullt med ham og hans klubb. En tredje spiller av internasjonalt format som kan bekle både kant, back- og midtstoppertollen har fått et konkret tilbud av oss og tenker på det.

Da må vel PFO være førstevalget som kantspiller? ...ser ikke for meg han som "duellsterk, hodesterk, med internasjonal erfaring og spill ute i Europa"...? Eller?

Men han med internasjonalt format som kan bekle kant, back og midstopper, må jo ha takket nei til det konkrete tilbudet...ellers hadde vi vel hørt noe.

Hmmm - er litt engstelig for utviklingen jeg altså!

Endret av Blaatter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en følelse av at Petter Furuseth Olsen ikke var en av de som er blitt omtalt tidligere, men et navn som er dratt opp av hatten igjen, dessverre, nå nylig. Antakelig forsøkene på å hente dem man hadde lyst på mislyktes. Mulig jeg er overspessimistisk, men PFO er ikke en spiller man er interessert i hvis man fremdeles har muligheten til å hente en av disse som har blitt beskrevet av Ingo tidligere, så jeg synes det virker som det har blitt bom, bom, bom i forhold til de tre "klassespillerne".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde blitt godt fornøyd om vi signa PFO. Han er en spiller som kan blomstre i Stabæk.

PFO sier imidlertid at "Nu är det full koncentration på Allsvenskan"...

http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/...articleid=28721

Det er vel i forhold til at de røk ut av Royal league, ikke i forhold til hvilken klubb han skal spille for videre?

Som i: "Ute av køppen, konse om serien.."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde blitt godt fornøyd om vi signa PFO. Han er en spiller som kan blomstre i Stabæk.

Han var vel 100% klar for Stabæk en gang i tiden også. Vi skal nok ikke legge for mye i hva han sier. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel i forhold til at de røk ut av Royal league, ikke i forhold til hvilken klubb han skal spille for videre?

Jeg er enig i det, men det er vel litt spesielt at de intervjuer han dersom en overgang nærmer seg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig i det, men det er vel litt spesielt at de intervjuer han dersom en overgang nærmer seg?

Det er vel ikke noe spesielt at www.hammarbyfotboll.se intervjuer egen spiller, er det vel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller at de har hørt rykter og vil prøve å berolige fansen...... Det har jo stått i endel aviser i sverige også tenker jeg.

Nå tror jeg vi overvurderer interessen rundt PFO..... <_<

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen Sundgot-type, men en meget bra spiller...

Kan han være moden nå ettersom han er litt i "køen" - og hva kan sånt bety i overgangssum Ringo(eller andre)??

Mulig spiss/kant?

Hepp,

Tja, Andersson ble vel solgt for rundt 3,5 mill til Hanover 96. Transfermarkt.de fastslår transfereverdien til rundt 250.000 euro, jeg vil tro at et sted mellom 1,5 og 3 mill kroner... Men Mifsud vil til en større liga...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen hørt noe mer om Creedence??

Vi bør hvertfall teste han ut, selv om det rota seg til nede i Spania.

Men nei, har ikke hørt noe.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingo sa jo i nye spillere2 at de var i tett kontakt med en spiss som mange andre også ville ha men siden stabæk ville ha han, skulle han komme til oss... men det har jo ikke skjedd no så d tyder vel på at stabæk ike fikk han likevel? noen som vet noe?

"Han er fortsatt duellsterk, hodesterk, med internasjonal erfaring og spill ute i Europa. Slike spillere er det alltid kamp om, de kan alltid vurdere andre tilbud, andre klubber og andre land, men vi har bestemt oss for at han skal hit og da havner han her."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...