Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det i det hele tatt flere navn på lista nå?

Her er listen

1 Arild Sundgot

.

.

28 Arash Talebinejad

.

.

35 Hilmi Mihci

.

.

261 Andreas Strand

.

.

.

386 Creedence Clearwater

387 Rade Prica

388 Morten Henriksen

389 Thomas Finstad

The End

Endret av $uperTerje
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en beroligende kommentar tror jeg absolutt tiden er inne for å komme med den Markus!!

Jeg tror Rade var på lista til Ingo, men jeg ble ikke lei meg. Er vel ikke en beroligende kommentar, men det er det jeg har å by på. Personlig liker jeg oppadgående spillere som presterer istedenfor utenlandsproffer i retur. Espen og Andreas er topp kjøp! men meg om det

Vel talt. Stabæk har i liten grad historie som klubben for pensjonister og dalende stjerner (joda, jeg vet om noen). Vi har først og fremst funnet relativt ukjente spiller og laget stjerner av dem. Lykkes vi i det igjen vil vi her inne lovprise ledelsen som framsynte og geniale. (Lykkes de ikke vil vi sikkert være de første til å rope om deres avgang).

Is i magen - blod på tann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel talt. Stabæk har i liten grad historie som klubben for pensjonister og dalende stjerner (joda, jeg vet om noen). Vi har først og fremst funnet relativt ukjente spiller og laget stjerner av dem. Lykkes vi i det igjen vil vi her inne lovprise ledelsen som framsynte og geniale. (Lykkes de ikke vil vi sikkert være de første til å rope om deres avgang).

Nå er jo ikke "vi" som har lagt lista da, men ledelsen gjennom Ingos to utspill på stabak.no. Alle her har jo hatt stjerner i sikte, og da blir fallhøyden fort stor. Spesielt hvis stjernene heter Andreas Strand og Espen Nystuen. Mulig begge kan bli gode spillere for oss i årene som kommer, men per dags dato er ingen av dem spillere som vi kan sette vår lit til i sesongen som kommer. Om de ikke tar nivået lekende lett på 3 uker da, og blir braksuksesser.

At Nannskog har slått igjennom på den måten han har gjort, er vel i utgangspunktet en større overraskelse enn at Rade skulle slått igjennom i Stabæk? Rade er såvidt jeg vet 1980 modell, og langt yngre enn Daniel. Da synes jeg det blir feil å snakke om pensjonist. Tror han hadde tatt en Martin Andresen jeg.

Jeg har fortsatt troen på at vi haler i land det som trengs (2 spillere?), men lurer fælt på hvem sitt ermet disse essene skal trekkes ut av.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig begge kan bli gode spillere for oss i årene som kommer, men per dags dato er ingen av dem spillere som vi kan sette vår lit til i sesongen som kommer. Om de ikke tar nivået lekende lett på 3 uker da, og blir braksuksesser.

Si ikke det, jeg vet om spillere med europa, skandinavisk og tippeligaerfaring som er av en annen oppfattning... Men herregud - dette vet du sikkert mye bedre en de som trener med Espen og Andreas hver dag.

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da ble min liste tom. Grrr!

Har selv fulgt med litt på samme forumet, og etter hva jeg har fått med meg, så ville mange at Rade skulle bli i Hansa.

Så var ikke Rade altså ikke Mr. X. I følge @ringo, så er dialogen med Mr X god, bare så synd jeg ikke vet hvem det er.

"We need a spiss"

Hepp,

Mr X var Rade desverre!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det vet jeg selvsagt ikke. Og jeg har ikke annet å forholde meg til enn hva som har blitt rapportert fra La Manga. Strand har uttalt at han synes nivået er høyt, men at han skal være der etterhvert. Har vel heller ikke klart å danne meg et bilde av at Nystuen har vært outstanding, Mike sa vel at han klarte seg greit.

Poenget mitt er at når det er uttalt at en søker noen spillere til å spisse 11ern med, så er det for meg overraskende at det er de to seneste signeringen som skal være disse spillerne. De kan jo selvsagt ha overbevist såpass mye på trening og i kamp de siste ukene, at klubben ikke finner det nødvendig å hente inne andre spillere. Hva vet vel jeg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det blir bra.

Jeg stoler ihvertfall på at ledelsen gjør så godt de kan, utifra tilmålte ressurser og forrutsetninger (sånn som at vi faktisk er nyopprykket). Uansett hva vi ender opp med, så tror jeg vi skal bite godt fra oss. Blir herlig å få tilbake Henning og Branjimir etterhvert, det er jo nesten å regne som to signeringer ift tilgjengelige spillere i forsesongen.

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det vet jeg selvsagt ikke. Og jeg har ikke annet å forholde meg til enn hva som har blitt rapportert fra La Manga. Strand har uttalt at han synes nivået er høyt, men at han skal være der etterhvert. Har vel heller ikke klart å danne meg et bilde av at Nystuen har vært outstanding, Mike sa vel at han klarte seg greit.

Poenget mitt er at når det er uttalt at en søker noen spillere til å spisse 11ern med, så er det for meg overraskende at det er de to seneste signeringen som skal være disse spillerne. De kan jo selvsagt ha overbevist såpass mye på trening og i kamp de siste ukene, at klubben ikke finner det nødvendig å hente inne andre spillere. Hva vet vel jeg?

Hepp,

Så vidt jeg har forstått så var det spillergruppa som ønsket Strand og Nystuen. De ble håndplukket fordi våre egne spillere mente de var blandt de aller beste de spillte mot i fjor. Det er faen meg det beste begrunnelsen jeg kan få for at vi skal signe en spiller!

MEN og det her er viktig, vi har ikke oppnådd de målene vi har satt oss selv på overgangsmarkedet. Det må vi regne med å bli konfrontert med frem til sesongstart og ikke minst dersom vi skulle komme til å få trøbbel når serien begynner.

Når det gjelder Ingo sine uttalelser så burde han ha vært med såpass lenge nå at han hadde lært å holde kjeft hvis ting var så usikre som de har vist seg å være. Men Ingo er Ingo, han brenner mer for det her en resten av oss til sammen og han vil bare hjelpe. Vise oss at JO det her går framifrå... Så gikk det dritt denne gangen. La gå, det får vi leve med!

Det er ikke ved veis ende ennå. Men la det være sagt, Prica var på en måte sikkerhetsventilen, spilleren som har ligget på toppen av listen i snart ett år. Spilleren vi skulle ha. Nå ble det ikke sånn, har mann noen ess i ermet? Tja, det finnes nok noen alternativer. Man kan gå tilbake på de spillerene man har forsøkt seg på tidligere og det finnes kanseje noen alternativer som ikke har vært fremme i dagslyset ennå. Men vi kan vel en gang for alle avskrive planene om å få 2-3 internasjonale klassespillere til klubben...

Er stallen vi har nå god nok for å overleve i tippeligaen? Tja, det tror jeg nok! Er den god nok for en plass på øvre halvdel, nei det tror jeg ikke... Det har vel ikke vært utalt noen offisielle mål for sesongen, men ledelsen kan ikke forvente topplasseringer uten å levere en bedre jobb på overgangsmarkedet enn det de har gjort. Målene må være realistiske.

Det som er tragisk oppe i det hele her er at suksess på overgangsmarkedet er HELT avgjørende for å få fyllt opp stadionen. Vi klarer ikke å få skapt fotballfeber i Bærum og omegegn uten å lykkes på overgangsmarkedet. Drit i oss som surmuler, depper og kjefter her inne på forumet. Vi går på kamp likevel vi! Vi er stort sett alle Stabækjunkies. Men vi fyller i bestefall opp ståtribunen til $$. Det er alle de andre som kanskje kunne tenke seg å kjøpe et sesongkort dette går ut over, folk som er nyskjerrige på stabæk, men som sitter på gjerdet. Når vi mislykkes i overgangsak etter overgangsak så blir de i bestefall sittende på gjerdet. I verstefall går de heller og ser Lyn eller gud forby VIF. DERFOR var det så veldig viktig for oss å lykkes på overgangsmarkedet i år. Vi hadde desuten kanskje det beste utgangspunktet av samtlige tippeligalag. Nå har vi satt oss selv i en veldig vanskelig situasjon. Det er noen få uker igjen til seriestart. Det er de få ukene man har igjen til å rette på inntrykket, til å snu dette til noe positivt...

Samtidig skal vi huske på følgende. Det er alltid noen som har det værre. Molde har 16 utespillere og 3 keepere...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det Ringo sier om at å lykkes på overgangsmarkedet er viktig for å fylle stadion og få god medie-omtale, men det som irriterer meg mest her at Stabæk "blåser røyk opp i ræva på oss" som amerikanerene ville sagt. Helt siden vi rykket opp (det begynner å bli en stund siden) har det vært snakk om å forsterke i hver lagdel, signere spillere som går rett inn i 11ern, landslags-nivå, etc etc etc. Dette har gått helt på tryne (gitt at vi ikke signerer noen helt på tampen av overgangsvinduet). Ok, markedet er vanskelig, men det er vanskelig for alle, bortsett fra RBK og kanskje VIF. Sentrale skikkelser har også gått ut og sagt at hvis vi finner spillere som passer oss godt, skal det frigjøres penger til overgangen. At vi ikke gambler på spillere er selvsagt bra, men man kan også treffe blink (ref Odd og Olivier). Stabæk har proklamert gang på gang at vi skal forsterke, og når den jobben rett og slett ikke blir gjort, blir jeg ufattelig irritert. Det er snakk om å gjøre en jobb, og den blir ikke gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg at vi ikke får flere spillere før sesongstart må jeg virkelig stille spørsmål om Ingos vurderingsevne. Det går ikke an å skrive to slike artikler uten at noen klassespillere blir signa. Det kan virke som om den ydmykheten ledelsen påstod at de hadde fått i fjor har forsvunnet med opprykket, og at det igjen er mange store ord uten særlig innhold.

Jeg tror vi er relativt godt rustet til eliteserien, men det er ikke poenget nå. Vi har på ingen måte nådd de mål som er satt for overgangsjobbingen, og det er kritikkverdig. Men det er fortsatt noen uker igjen, så vi får fortsatt håpe. Må allikevel innrømme at jeg ikke har tro på en signing denne uka.

Endret av Øystein
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har en beroligende kommentar tror jeg absolutt tiden er inne for å komme med den Markus!!

Jeg tror Rade var på lista til Ingo, men jeg ble ikke lei meg. Er vel ikke en beroligende kommentar, men det er det jeg har å by på. Personlig liker jeg oppadgående spillere som presterer istedenfor utenlandsproffer i retur. Espen og Andreas er topp kjøp! men meg om det

Enig, vi må se laget med de nye spillerne i aksjon før vi lar dommen falle over ledelsen... La oss for guds skyld slippe en "Nye spillere 3", nå vil jeg ikke høre noe annet enn at vi har signert en ny spiller. Alt annet kan de holde for seg selv!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det viser seg at vi ikke får flere spillere før sesongstart må jeg virkelig stille spørsmål om Ingos vurderingsevne. Det går ikke an å skrive to slike artikler uten at noen klassespillere blir signa. Det kan virke som om den ydmykheten ledelsen påstod at de hadde fått i fjor har forsvunnet med opprykket, og at det igjen er mange store ord uten særlig innhold.

Jeg tror vi er relativt godt rustet til eliteserien, men det er ikke poenget nå. Vi har på ingen måte nådd de mål som er satt for overgangsjobbingen, og det er kritikkverdig. Men det er fortsatt noen uker igjen, så vi får fortsatt håpe. Må allikevel innrømme at jeg ikke har tro på en signing denne uka.

Jeg synes ikke kritikken mot Ingo egentlig er beretighet. Han har vært åpen hele veien, og det er bra. At det viser seg å være vanskelig å signe stjerner som hever et allerede brukbart lag - med det budsjettet vi har - har vist seg å være vanskeligere enn folk trodde.

Men heller det enn at vi tvangsnedrykkes fordi vi ikke får lisens. Pga overinvistering og økonomisk rot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med han som trente med Molde, men som også var nevnt i forbindelse med oss? Og hva skjedde med han som var så god i Allsvenskan i fjor, men som sliter med spilletid i SAS-Ligaen i år, som også var nevnt ang. oss i forbifarten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig, vi må se laget med de nye spillerne i aksjon før vi lar dommen falle over ledelsen... La oss for guds skyld slippe en "Nye spillere 3", nå vil jeg ikke høre noe annet enn at vi har signert en ny spiller. Alt annet kan de holde for seg selv!

Hepp,

Ingo har bommet stygt, men jeg forstår at det skjer... Dessverre så blir det som da var ment som en oppløftende artikkel til oss, helt feil. Men vi må huske på at dette ble skrevet med de beste intensjoner og med en solid tro på at dette kom til å løse seg til det beste for Stabæk. Så får Ingo ta til etterettning at han må være vagere i sine formuleringer neste gang! For vi vil fortsatt vite hvordan det jobbes!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke kritikken mot Ingo egentlig er beretighet. Han har vært åpen hele veien, og det er bra. At det viser seg å være vanskelig å signe stjerner som hever et allerede brukbart lag - med det budsjettet vi har - har vist seg å være vanskeligere enn folk trodde.

Men heller det enn at vi tvangsnedrykkes fordi vi ikke får lisens. Pga overinvistering og økonomisk rot.

Av to onder er selvfølgelig alle enig med deg, men når Ingo går ut å lover 2-3 nye spillere av internasjonalt format er det stusselig å ikke klare noen. Jeg tror vi overlever greit i TL med stallen vi har nå, og klager ikke over den i seg selv, men at løfter har vært gitt uten å bli holdt! Det gir en negativ følelse av at vi har mislykkes, noe som også er tilfelle i forhold til løftene, mens vi egentlig er i en helt akseptabel situasjon

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommen over ledelsen skal ikke falle før overgangsviduet stenges. Men dersom vi ikke signer flere, mener jeg kritikken mot Ingo i denne saken bør være ganske sterk. Alle forstår at det er vanskelig å skaffe stjerner, men Ingo burde ikke gått så sterkt ut som han gjorde. Det hele blir ganske latterlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av to onder er selvfølgelig alle enig med deg, men når Ingo går ut å lover 2-3 nye spillere av internasjonalt format er det stusselig å ikke klare noen. Jeg tror vi overlever greit i TL med stallen vi har nå, og klager ikke over den i seg selv, men at løfter har vært gitt uten å bli holdt! Det gir en negativ følelse av at vi har mislykkes, noe som også er tilfelle i forhold til løftene, mens vi egentlig er i en helt akseptabel situasjon

Sant. Men jeg velger å ikke konkludere med at de har mislykkedes ennå. Jeg gir dem 15 dager til. Så får vi se hva jeg sier 1. april...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig.

Hadde det vært sagt fra starten at vi har stall god nok, at vi vil utvikle de vi har, og at det er tvilsomt om vi kommer til å signere nye spillere, vill alle jo vært "happy-as-can-be" nå, med to forsterkninger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel historien gjentatt seg litt fra i fjor, og året før der. Med det mener jeg at det har gått lang tid før spillere kom, og særlig i 2004 sesongen var dette uheldig. Tenker da på Jørgensen og Wowoah. Nå ble jo ikke Mads noe bedre utover i sesongen, men det har jo alltid sine fordeler at spillere blir hentet inn tidligere enn noen få uker før seriestart.

Jeg kommer selvsagt ikke til å klage hvis vi signerer en bra spiller i tiden frem mot 9. april, men det er lovlig sent. Om vi kommer til å gjøre det er en helt annen sak, og det orker jeg ikke mene noe om lenger.

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel historien gjentatt seg litt fra i fjor, og året før der. Med det mener jeg at det har gått lang tid før spillere kom, og særlig i 2004 sesongen var dette uheldig. Tenker da på Jørgensen og Wowoah. Nå ble jo ikke Mads noe bedre utover i sesongen, men det har jo alltid sine fordeler at spillere blir hentet inn tidligere enn noen få uker før seriestart.

Jeg kommer selvsagt ikke til å klage hvis vi signerer en bra spiller i tiden frem mot 9. april, men det er lovlig sent. Om vi kommer til å gjøre det er en helt annen sak, og det orker jeg ikke mene noe om lenger.

Forza Stabæk

Hepp,

Det viktige her er at man ikke får panikk! Det nærmer seg siste dans og det er mange som har bommet stygt i minuttene før stengetid før. Da er det bedre å ha is i magen og vente til nest gang vinduet åpner seg.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forza Stabæk

Hepp,

Det viktige her er at man ikke får panikk! Det nærmer seg siste dans og det er mange som har bommet stygt i minuttene før stengetid før. Da er det bedre å ha is i magen og vente til nest gang vinduet åpner seg.

@ringo

Nettopp!! I og med at det er så kaldt ute, så er det jo bare å åpne vinduet, så FÅR man is i magen. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...