Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Det viktige her er at man ikke får panikk! Det nærmer seg siste dans og det er mange som har bommet stygt i minuttene før stengetid før. Da er det bedre å ha is i magen og vente til nest gang vinduet åpner seg.

@ringo

Uff, det hørtes veldig lenge til ut.....er jo enig da. Men såååålenge å vente! Jeg har jo ventet såååålenge allerede!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel historien gjentatt seg litt fra i fjor, og året før der. Med det mener jeg at det har gått lang tid før spillere kom, og særlig i 2004 sesongen var dette uheldig. Tenker da på Jørgensen og Wowoah. Nå ble jo ikke Mads noe bedre utover i sesongen, men det har jo alltid sine fordeler at spillere blir hentet inn tidligere enn noen få uker før seriestart.

Jeg kommer selvsagt ikke til å klage hvis vi signerer en bra spiller i tiden frem mot 9. april, men det er lovlig sent. Om vi kommer til å gjøre det er en helt annen sak, og det orker jeg ikke mene noe om lenger.

Forza Stabæk

Hepp,

Det viktige her er at man ikke får panikk! Det nærmer seg siste dans og det er mange som har bommet stygt i minuttene før stengetid før. Da er det bedre å ha is i magen og vente til nest gang vinduet åpner seg.

@ringo

Det er et godt poeng at vi bør ha is i magen. Samtidig har jeg aldri sluppet tanken om å se Oygua i Blaatt. Riktignok er han snart 33 år men han har flere gode år foran seg. Med tre spillere utenfor EØS-området, Allan Gaarde på plass samt en Maruti som begynner å finne formen så bør vi legge han til på listen om han ikke er der allerede. Spm. blir vel om Bryne fortsatt krever for mye for spilleren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrikstad for et par sesonger siden er et godt eksempel på at det går an å berge sesongen ved å signere nye spillere i sommerferien. Det er greit å ha litt ressurser igjen når det overgangsvinduet åpner, sånn at man kan korrigere underveis i sesongen. Så kan man jo alltid spørre seg om den type forsterkninger midt i sesongen hadde vært nødvendige dersom man hadde gjort jobben sin før serien startet...

Det er bedre å få en klassespiller til sommeren enn en middelmådighet nå, men hadde man klart å gjøre jobben skikkelig og ha et par solide forsterkninger på plass allerede, noe som strengt tatt burde vært en overkommelig oppgave med tanke på hvor utrolig god tid man har hatt til dette arbeidet, ville det veldig mye bedre.

Selvsagt kan vi unnskylde både den ene og den andre med at det er et vanskelig marked, vi må være sikre før vi handler og alt det der. Men sånn som det er per dags dato, kan man like fullt ikke påstå at det er gjort noen god jobb i forhold til forsterkninger. Både spillere og ledere må prestere for at klubben skal nyte suksess. Akkurat nå føler jeg at den kanskje viktigste forsterkningen vi trenger er en skikkelig talentspeider. Det er rett og slett for dårlig hvis man ikke klarer å hente inn én eneste åpenbar førsteelleverspiller når man er nyopprykket til Tippeligaen og har hatt så god tid på å forberede seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med han som trente med Molde, men som også var nevnt i forbindelse med oss? Og hva skjedde med han som var så god i Allsvenskan i fjor, men som sliter med spilletid i SAS-Ligaen i år, som også var nevnt ang. oss i forbifarten?

Grahn??? hva faen?

når åpner vinduet igjen da? mai/juni?

1. Juli-1 september

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg depper ikke! Dagens lag er fortsatt det beste Stabæk noen gang har hatt. Vi har endelig en fantastisk målscorer i Nannskog. En skikkelig målscorer har vi ikke hatt siden Belsvik herjet. Og Nannskog er dobbelt så giftig som det Petter var.

Vi hadde 2 foreløpig vellykkede forsterkninger i sommer, i Jokke og Alan, og en allright forsterkning i Markus.

I tillegg så er jeg meget positiv til både Nystuen, Andreas og Karim. Det lille jeg så av Ola, fikk meg nesten til å bli kristen.

Vi har kvitta oss med en del stagnerte spillere, og fått nytt blod inn.

Vi har et fantastisk trenerteam i Jönsson og Wold jfr. feks. Brann som kommer til å slite BIG TIME med Mjelde, noe som igjen kommer til å kuliminere i at Martin kjøper seg fri fra kontrakten med Brann og kommer hjem til Stabæk til sommer'n.

Men det aller, aller beste akkurat nå, er at interessen for Stabæk er skyhøy. ENDELIG!

Det som er trist, på tross av alt dette flotte og positive, er at fordi lovnadene fra ledelse ikke har infridd (ennå, det er fortsatt 18 dager igjen), så sitter vi igjen med en dustete svarteper-følelse.

Jeg er happy med de spillerne vi har. Det skulle kanskje bare vært et par ekstra av dem. Jeg trenger overhode ikke noen merriterte slabedusker på laget som kan vise til større kvaliteter på CVen enn på banen. Det er så utrolig mye kulere å lage fotballstjerner enn å kjøpe dem!

Husk hvordan direkte dårlige og planløse halvparten de andre klubbene i tippeligaen er. Sesongen 2006 blir så jævlig bra! HEIA STABÆK!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg depper ikke! Dagens lag er fortsatt det beste Stabæk noen gang har hatt. Vi har endelig en fantastisk målscorer i Nannskog. En skikkelig målscorer har vi ikke hatt siden Belsvik herjet. Og Nannskog er dobbelt så giftig som det Petter var.

Vi hadde 2 foreløpig vellykkede forsterkninger i sommer, i Jokke og Alan, og en allright forsterkning i Markus.

I tillegg så er jeg meget positiv til både Nystuen, Andreas og Karim. Det lille jeg så av Ola, fikk meg nesten til å bli kristen.

Vi har et fantastisk trenerteam i Jönsson og Wold jfr. feks. Brann som kommer til å slite BIG TIME med Mjelde, noe som igjen kommer til å kuliminere i at Martin kjøper seg fri fra kontrakten med Brann og kommer hjem til Stabæk til sommer'n.

Men det aller, aller beste akkurat nå, er at interessen for Stabæk er skyhøy. ENDELIG!

Det som er trist er, på tross av alt dette flotte og positive, at pga at lovnadene fra ledelse ikke infridde, så sitter vi igjen med en dustete svarteper-følelse.

Jeg er happy med de spillerne vi har. Det skulle kanskje bare vært et par ekstra av dem. Jeg trenger overhode ikke noen merriterte slabedusker på laget som kan vise til større kvaliteter på CVen enn på banen. Det er så utrolig mye kulere å lage fotballstjerner enn å kjøpe dem!

Husk hvordan direkte dårlige og planløse halvparten de andre klubbene i tippeligaen er. Sesongen 2006 blir så jævlig bra! HEIA STABÆK!

Amen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har et fantastisk trenerteam i Jönsson og Wold jfr. feks. Brann som kommer til å slite BIG TIME med Mjelde, noe som igjen kommer kuliminere i at Martin kjøper seg fri fra kontrakten med Brann og kommer hjem til Stabæk til sommer'n.

Det som er trist er, på tross av alt dette flotte og positive, at pga at lovnadene fra ledelse ikke infridde, så sitter vi igjen med en dustete svarteper-følelse.

Enig. Er ikke helt sikker på hvor viktig det er for oss med forsterkninger. Jeg tror laget vårt nå er mer enn godt nok til å redde plassen i TL. Med kun få forsterkninger tror jeg vi kan være godt etablert rundt topp fem innen 5-6 år...

Forza Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er trist, på tross av alt dette flotte og positive, er at fordi lovnadene fra ledelse ikke har infridd (ennå, det er fortsatt 18 dager igjen), så sitter vi igjen med en dustete svarteper-følelse.

Slenger meg nøkternt med heia-gjengen...

Tror og håper at Stabæk holder plassen, men jeg skulle gjerne ha sett at vi fikk inn den(de) forsterkningen(e) som gjør at vi uten tvil beholder plassen. Når vi taper med 3 mål mot Odd og B/G skal vi ikke se bort i fra at det blir mange tøffe oppgjør i nedre halvdel av tabellen. Jeg tror bredden på stallen blir avgjørende for å overleve.

Vi er der nesten, men mangler fremdeles en i hvert ledd. Vi kan vente til sommeren med å hente inn disse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg depper ikke! Dagens lag er fortsatt det beste Stabæk noen gang har hatt.

Bortsett fra 98-sesongen (og muligens 03-sesongen). But time will show. Eller tabell will show som det heter på fotballspråket. Jeg sitter faktisk her og kaster terning på hvor vi kommer til å havne på tabellen i år. Og det ser faktisk ikke så ille ut, gutter (og jenter). Absolutt ikke ille.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ER veldig enig med dere at stabæk laget er veldig bra!! Men etter min mening trenger vi to spillere til, en spiss( kanskje Rune Lange), får jeg tror andreas trenger litt itd ogsåen solid back up i midtforsvaret,, husk mike er ikke ung lenger.. på kantene derimot så har vi noe av det beste i tippeligaen.. hauger og alan er jo sinnsykt!!

ER veldig enig med dere at stabæk laget er veldig bra!! Men etter min mening trenger vi to spillere til, en spiss( kanskje Rune Lange), får jeg tror andreas trenger litt itd ogsåen solid back up i midtforsvaret,, husk mike er ikke ung lenger.. på kantene derimot så har vi noe av det beste i tippeligaen.. hauger og alan er jo sinnsykt!!

sorry for skrivefeilene men,, men lunsj pausen er kort :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sorry for skrivefeilene men,, men lunsj pausen er kort :P

Det er derfor jeg skriver i arbeidstiden...... :P:P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om Ingo har gått i "peptalkfella" nok en gang, skal vi ikke bruke mange kaloriene på dét.

Det er mye mer kritisk for klubben at Tom ikke makter å få resultater i jobben sin * . Og det er ikke første året hans ansvarsområde er på etterskudd.

Lærdom til neste overgangsvindu (og neste sesong): Jobbes mye tidligere og mye mer målrettet.

Kommer det ikke solide forsterkninger innen 1.4 er vi på nedre tredjedel av tabellen ved sesongslutt.

Tror ikke det kan fixe seg a la FFK i "juli/september-vinduet" heller.

-------

* Jada, unntak var Nannskog i 05. Men den jobben var 90 % Jønssons...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lærdom til neste overgangsvindu (og neste sesong): Jobbes mye tidligere og mye mer målrettet.

Her tror jeg du tar litt feil. Det har vær jobbet målrettet, men så målrettet at man har kjørt seg fast i enkeltspillere som plutselig ikke kommer likevel, og som vanlig har Stabæk da manglet en plan B. OG det har vært jobbet lenge. Enklete har det vel vært jobbet med ca et år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vær jobbet målrettet, men så målrettet at man har kjørt seg fast i enkeltspillere som plutselig ikke kommer likevel, og som vanlig har Stabæk da manglet en plan B.

Hvordan er det egentlg mulig at såpass proffe folk ikke har en plan B?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vær jobbet målrettet, men så målrettet at man har kjørt seg fast i enkeltspillere som plutselig ikke kommer likevel, og som vanlig har Stabæk da manglet en plan B.

Hvordan er det egentlg mulig at såpass proffe folk ikke har en plan B?

NETTOPP!! Kanskje eneste "plan B" er å sette "Blenda" inn i spillergruppa...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#0 Kamara, Ola 0 1 0 0 0

#0 Mihci, Hilmi 1 0 0 0 0

#0 Nystuen, Espen 2 1 1 1 0

#0 Skogseid, Håkon 0 3 0 0 0

#0 Strand, Andreas 1 2 0 0 0

#1 Knudsen, Jon 4 0 0 0 0

#4 Kjølø, Mike 7 0 0 0 0

#5 Karlsson, Markus 5 2 0 0 0

#6 Stenvoll, Tom 7 0 0 1 0

#7 Hauger, Henning 1 0 0 0 0

#8 Jansson, Jesper 5 0 1 2 0

#9 Haugstad, Trond 0 4 0 0 0

#10 Gunnarson, Veigar Pall 5 0 0 0 0

#11 Nannskog, Daniel 6 0 6 0 0

#14 Sund, Christian 1 0 0 0 0

#15 Skjønsberg, Morten M. 6 0 0 0 0

#17 Persson, Joakim 5 0 0 1 0

#19 Poljac, Branimir 1 0 0 0 0

#20 Olsen, Inge Andrè 4 0 0 2 1

#21 Stenersen, Tommy 2 3 0 0 0

#24 Aoudia, Karim 1 4 1 0 0

#25 Gomes da Costa, Alan Carlos 6 1 2 0 0

#26 Holmvik, Bjørnar 4 2 0 2 0

#28 Waltorp Sørensen, Jens

Hva Faen??? er han klar alikevell??

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å lese om hvor fornøyd Stabæk (altså de som er internt i klubben) er med stallen. Det blir som å spørre VG om de er fornøyde med egne journalister. Å tro at de samme som holdt nivået i 1. div skal kunne gjøre det bra i TL er utopisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger har vel ikke Daniel Nannskog sagt at forsterkninger "behövs som fan!"? Nå som disse ikke ser ut til å komme likevel, kan ikke spillerne gjøre annet enn å tro at de er gode nok som de er.

Det med at Hilmi Mihci sto oppført blant våre spillere, kan vel hende er bare pga statistikken, ikke at han plutselig har fått kontrakt likevel..? Får i hvert fall håpe det. Vi trenger ikke seks angripere, og enda mindre trenger vi at nummer seks er en spiller vi tidligere har vraket og som i beste fall er bedre enn kun et par av de vi allerede har.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper den argumentasjonen jeg..... :)

Ingen grunn til å bli stressa.

Jeg må innrømme at jeg er noe mer stressa nå enn tidligere. Det er en grunn til at de søker etter spillere med lys og lykter. Vi har ikke fått inn disse 2-3 FORSTERKNINGENE. Vi har fått inn noen ERSTATTERE... Jeg vet at det er et knallhardt marked, og at økonomien er vanskelig. Jeg tror også at stammen i laget er mer enn god nok, men vi trenger disse som gjør det lille ekstra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stallen var vel strengt tatt bedre i nedrykkssesongen enn den er nå...

Hepp,

Njaaaa, det er jeg vel ikke sikker på... Men det er ikke kun det sportslige som lider av manglende suksess på overgangsmarkedet. Det som bekymrer meg mest er de kommersielle aspektene av at vi sliter med å lande spillere av adekvat kvalitet.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusser litt på at alle tror at laget er "godt nok". Rykka vi ikke ned med nogenlunde samme mannskap (Minus Nanne og Jokke)?

Er nok litt fler enn det i dagens stall:

Alan

Jokke

Markus

Daniel

Jeppe

Bjørnar

Henning (var veldig urutinert)

Branimir (lånt ut)

+ de to nye

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusser litt på at alle tror at laget er "godt nok". Rykka vi ikke ned med nogenlunde samme mannskap (Minus Nanne og Jokke)?

Er nok litt fler enn det i dagens stall:

Alan

Jokke

Markus

Daniel

Jeppe

Bjørnar

Henning (var veldig urutinert)

Branimir (lånt ut)

+ de to nye

Henning, Bjørnar og Brani er strengt tatt ikke nye, og vi mista også flere gode spillere året vi rykka ned.

Men dette er forsåvidt en "off-topic" diskusjon...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...