Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Stusser litt på at alle tror at laget er "godt nok". Rykka vi ikke ned med nogenlunde samme mannskap (Minus Nanne og Jokke)?

Og "nogenlunde" samme lag som rykket ned kom også på 3.plass året før det igjen! B)

Det er mer enn bare store spillerprofiler som gjør et lag godt. Det er samspill, lagmentalitet, selvtillit i egne ferdigheter m.m.

Jeg tror at det å tro at en kjent spillerprofil skal komme inn og "frelse" laget er helt feil! For det første; -hva sier det om kvaliteten til resten av laget? For det andre; hva sier det om både vår og spillernes tillit og tro på egne ferdigheter. Sist tror jeg ikke det kommersielle i å hente en kjent profil er så stort!

Tror ikke vi trekker så mye publikum på en enkelt spiller, i hvertfall ikke i den prisklassen vi handler. For å få økt publikumstilstrømning må publikum ha en realistisk forventning om seier, og spillet må ha en viss underholdningsverdi. For de publikumerne som ikke nødvendigvis går på alle kampene kan et lekkert brassespark og et godt timet hælspark kontra et umotivert tilbakespill eller lavt tempo utgjøre motivasjonen for om man går på neste kamp eller ikke. Jeg kan ikke husket at jeg dro på Nadderud for å se på Fjørtoft enda han både hadde internasjonal og landslagserfaring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter bare ikke hvorfor Jokke, Alan, Nanne, Henning osv skal gidde å bli hos oss når de som styrer beviser at det ikke finnes evne/vilje til å satse. Nanne har etterlyst nye spillere høyt og tydelig lenge. Han var en dagmamma unna å forlate klubben og reise tilbake til Sverige. Stallen uten Nanne per i dag er ok til å overleve tippeligaen, ikke mer. Jeg svartmaler ikke, jeg rosemaler heller ikke. Vi må ha forsterkninger, og det er et stort svakhetstegn at vi ikke klarer å lokke noen hit når vi til og med har et fantastisk nytt stadion på trappene.

Vi må da klare å presentere oss som mer attraktive enn f.eks Odd, Molde og HamKam!?

Noe må skje før seriestart. Det blir ikke mer attraktivt å komme til en klubb som sliter på nedre halvdel av tabellen når overgangsvinduet åpner til sommeren.

Håper ledelsen sover jævlig dårlig om natten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at det å tro at en kjent spillerprofil skal komme inn og "frelse" laget er helt feil! For det første; -hva sier det om kvaliteten til resten av laget? For det andre; hva sier det om både vår og spillernes tillit og tro på egne ferdigheter.

Når spillerne (og trenerne) selv sier at vi trenger forterkninger, kan vel ikke dette argumentet trekkes inn.

Kan ikke den jævla serien begynne snart, så vi får noe annet å fokusere på....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Talen fra Mike bekrefter bare våre mistanker. Sjansen for at det blir en klasse-signering blir mindre og mindre...Om det er avgjørende for å klare seg? Kanskje ikke..Men det hadde gitt oss flere mulgheter.

Ja, ja...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stusser litt på at alle tror at laget er "godt nok". Rykka vi ikke ned med nogenlunde samme mannskap (Minus Nanne og Jokke)?

Du skal ikke se bort fra verdien av å ha en spiss som scorer mål da (Nanne). En spiss som scorer mål kan lett være forskjellen på nedrykk og en syv-åttendeplass...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare en liten notis, om hvorfor jeg nesten er utelokkende kritisk til det som skjer for tiden: de neste to årene vil, etter min mening, være de viktigste i Stabæks historie. Uten en ny stadion vil ikke klubben overleve som toppklubb, og vi kan rett og slett ikke gamble med å være en 1.div klubb når Fornebu Arena skal virkeliggjøres. Vi klarte å kjempe oss tilbake i toppen i fjor, og takk og pris for det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fatter bare ikke hvorfor Jokke, Alan, Nanne, Henning osv skal gidde å bli hos oss når de som styrer beviser at det ikke finnes evne/vilje til å satse.

???

Spørsmåltegn her og! Stabæk er jo kjent for å ha et meget bra miljø! og i alle intervjuer og lignende har spillerne uttalt at de stortrives!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare undres jeg, for alt vi egentlig har fått vite er at PFO og RP ikke kommer. Disse to var altså blant spillerne Ingo nevnte i sine utspill. Såvidt jeg husker så var det vel opptil 3-4 spillere til som var aktuelle. Har alle disse sagt nei? Står vi på bar bakke?

Alle snakker jo om at vi har mislykkes, noe som indikerer at vi står på absolutt bar bakke.

Klarer ikke helt å kvitte meg med skuffelsen over Prica, kjip følelse. Han må jo ha gitt signaler om at han har vært interessert, derfor føles det ekstra bittert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve oss på denne karen: :P

Glimt møtte Levadia Talinn som hadde en ung dyktig spiss ved navn Vladimir Voskoboinikov på laget, etter at han imponerte i begge kampene mot Glimt forhørte de seg om mulighetene for å signere ham. Den gangen gikk planen i vasken og Voskoboinikov signerte istedet for FC Brussel.

Voskoboinikov, heretter kalt Vosko, klarte aldri å spille seg til fast plass i FC Brussel og i Juni 2005 var Glimt igjen på hugget for å sikre seg Vosko.

Glimt ble relativt raskt enige med FC Brussel om en overgang verd 2 millioner kroner og Vosko dukket opp i Bodø for å forhandle om sin personlige kontrakt.

Vosko dukket derimot ikke opp alene, han hadde med seg en "rådgiver" som ingen helt kjente til, en person ved navn Valerij Ochinnikov som ikke hadde noen offisiell status utenom "rådgiver".

Forhandlingene gikk tilsynelatende uten problemer, Vosko var veldig fornøyd med betingelsene og han reiste hjem for å tenke over saken.

Glimt var flere ganger i kontakt med Vosko mens han er borte, men 12 timer før Vosko igjen skal befinne seg i Bodø kommer den overraskende beskjeden om at Vosko likevel ikke kommer.

Hans russiske "rådgiver" har bestemt at vosko skal på prøvespill hos en klubb basert i Moskva, ifølge ryktene var dette Lokomotiv Moskva.

Vosko uttaler over telefon til daværende daglig leder i Glimt Gunnar Carlsen at han veldig ønsket å spille for Glimt men at han måtte forholde seg til det hans "rådgiver" sier.

FC Brussel på sin side er ikke interessert i å selge til noen russisk klubb og gir Vosko beskjed om at enten går ham til Glimt eller så blir det b-lagsfotball i Belgia de neste tre årene.

Så er det stille rundt saken fram til August måned når AN presenterer en ny artikkel rundt Vosko.

De har intervjuet sportsdirektør Dimitri M'Buyou i FC Brussel, han stiller seg uforstående til hvorfor Vosko ikke signerer for Glimt og understreker at dette er den eneste løsningen for Vosko.

Videre legger han alt skyld for rotet på den russiske "rådgiveren" og sier at Vosko selv har sagt at det er denne mannen som er problemet.

M'Buyou sier videre at han inviterte Vosko til Belgia så skulle han personlig bli med Vosko opp til Nord-Norge, Vosko sa seg enig med dette. Men så "forsvinner" Vosko og M'Buyou er ute av stand til å få tak i spilleren igjen.

Artikkelen nevner også at FC Brussel har sperret spillerlisensen til Vosko slik at han ikke kan signere for andre klubber.

Så er det den store stillhet igjen, fram til slutten av Januar når Vosko selv overraskende ringer Glimt for å høre om de er interessert og uttryker sin interesse for å spille for klubben.

Glimt spør nærmest umiddelbart om den russiske rådgiveren fortsatt er involvert og svaret er JA. Glimt er naturligvis skeptiske og stiller følgende krav:

-FC Brüssels krav om overgangssum må halveres – minst.

-Spilleren må kvitte seg med sin russiske rådgiver.

-Voskoboinikov må senke sine personlige krav i kontrakten.

I den mellomliggende tiden har FC Brussel sett seg nødt til å holde hans lønn tilbake siden spilleren aldri dukket opp i Belgia men har oppholdt seg hele tiden i sin hjemby Talinn der han har trent med sin gamle klubb Levadia.

I Mars blir det klart at Glimt vil gi Vosko en siste sjanse og ønsker å ha ham med til oppholdet på La Manga. AN klarer å få tak i Vosko og overbringer nyheten om at han skal få en sjanse, de skriver at han virker oppriktig glad over å få sjansen og er innstilt på å vise seg positivt frem.

Så kommer vi til fredag 10.3, kanskje ikke så overraskende så dukket 23 åringen aldri opp til flyet som skulle ta ham fra Talinn til Oslo.

Torsdag morgen snakket Indrek Peterasoo, sportsjef i Levadia, med Vosko og spilleren virket da godt fornøyd med tingenes tilstand. Senere samme dag forsvinner Vosko og ingen er i stand til å få tak i ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjedde egentlig med han som trente med Molde, men som også var nevnt i forbindelse med oss? Og hva skjedde med han som var så god i Allsvenskan i fjor, men som sliter med spilletid i SAS-Ligaen i år, som også var nevnt ang. oss i forbifarten?

Grahn??? hva faen?

Ijeh og Roussell tenkte jeg på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stallen var vel strengt tatt bedre i nedrykkssesongen enn den er nå...

Hepp,

Njaaaa, det er jeg vel ikke sikker på... Men det er ikke kun det sportslige som lider av manglende suksess på overgangsmarkedet. Det som bekymrer meg mest er de kommersielle aspektene av at vi sliter med å lande spillere av adekvat kvalitet.

@ringo

Jeg mener grunnen til at vi rykket ned i 2004 var Gaute Larsen. Han hadde bygget opp hele spillet rundt Martin Andresen og da han ble borte var det ingen som kunne fylle rollen hans. Og da han kom tilbake var han halvfeit og ikke i form + at gutta ikke hadde selvtillit etter vårsessongen.

Uansett, nå spiller laget en annen type fotball og alt handler ikke om at en spiller må være god for at vi skal vinne.

Endret av Martin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er listen

1 Arild Sundgot

.

.

28 Arash Talebinejad

.

.

35 Hilmi Mihci

.

.

261 Andreas Strand

.

.

.

386 Creedence Clearwater

387 Rade Prica

388 Morten Henriksen

389 Thomas Finstad

The End

Og det betyr at vi nå prøver oss på Morten Henriksen?

Sant. Men jeg velger å ikke konkludere med at de har mislykkedes ennå. Jeg gir dem 15 dager til. Så får vi se hva jeg sier 1. april...

Jepp, vi skal vente til hva du sier 1. april?! Jepp. 1. april er en bra dag for spillernyheter. Det blir nok ikke bare deg som kommer med friske nyheter da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er listen

1 Arild Sundgot

.

.

28 Arash Talebinejad

.

.

35 Hilmi Mihci

.

.

261 Andreas Strand

.

.

.

386 Creedence Clearwater

387 Rade Prica

388 Morten Henriksen

389 Thomas Finstad

The End

Og det betyr at vi nå prøver oss på Morten Henriksen?

Sant. Men jeg velger å ikke konkludere med at de har mislykkedes ennå. Jeg gir dem 15 dager til. Så får vi se hva jeg sier 1. april...

Jepp, vi skal vente til hva du sier 1. april?! Jepp. 1. april er en bra dag for spillernyheter. Det blir nok ikke bare deg som kommer med friske nyheter da.

Ser for meg overskriften på forsidene av avisene 1/4:

"Henke dropper Helsingborg til fordel for Stabæk" :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jesper kom vel 25 mars vis jeg husker riktig? så det kan fortsatt komme noen de siste 15 dagene... vi har en veldig bra egnet stall, men fokuset på nye spillere har kanskje vært for stort, så når skuffelsen kommer morningen 1. april at de eneste signingene ble espen og andreas, så tror de fleste at da vil alt gå galt, og da vil alt gå galt fordi det er feil mentalitet. jeg håper virkelig at gutta er innstilt på at det kanskje akkurat er dem som er der nå som skal berge plassen i TL og ikke sitte å håpe og vente på en storspiller som skal komme, fordi da kan skuffelsen blitt fort stort. Det kan hende ledelsen dummet seg ut når de sa de skulle hente "klassespillere". når vi snakker klassespillere så snakker vi om spillere som er på nivå med alex valencia, kristoffer hæstad og chrisitian grindheim, noen spillere som ikke går til en nyopprykket klubb, men til de store klubbene som tilbyr ordentlig med penger. jeg tror stabæk burde sagt de skulle forsterke stallen, ikke hente inn klassespillere som skulle forsterke førsteellevern med en gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...