AndersBD 1 000 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Humøret og humoren begynner å bli svart som natta... Haha, sannere ord har sjelden blitt sagt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Thomas 212 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Hva med å prøve oss på denne karen: Glimt møtte Levadia Talinn som hadde en ung dyktig spiss ved navn Vladimir Voskoboinikov på laget, etter at han imponerte i begge kampene mot Glimt forhørte de seg om mulighetene for å signere ham. Den gangen gikk planen i vasken og Voskoboinikov signerte istedet for FC Brussel. Voskoboinikov, heretter kalt Vosko, klarte aldri å spille seg til fast plass i FC Brussel og i Juni 2005 var Glimt igjen på hugget for å sikre seg Vosko. Glimt ble relativt raskt enige med FC Brussel om en overgang verd 2 millioner kroner og Vosko dukket opp i Bodø for å forhandle om sin personlige kontrakt. Vosko dukket derimot ikke opp alene, han hadde med seg en "rådgiver" som ingen helt kjente til, en person ved navn Valerij Ochinnikov som ikke hadde noen offisiell status utenom "rådgiver". Forhandlingene gikk tilsynelatende uten problemer, Vosko var veldig fornøyd med betingelsene og han reiste hjem for å tenke over saken. Glimt var flere ganger i kontakt med Vosko mens han er borte, men 12 timer før Vosko igjen skal befinne seg i Bodø kommer den overraskende beskjeden om at Vosko likevel ikke kommer. Hans russiske "rådgiver" har bestemt at vosko skal på prøvespill hos en klubb basert i Moskva, ifølge ryktene var dette Lokomotiv Moskva. Vosko uttaler over telefon til daværende daglig leder i Glimt Gunnar Carlsen at han veldig ønsket å spille for Glimt men at han måtte forholde seg til det hans "rådgiver" sier. FC Brussel på sin side er ikke interessert i å selge til noen russisk klubb og gir Vosko beskjed om at enten går ham til Glimt eller så blir det b-lagsfotball i Belgia de neste tre årene. Så er det stille rundt saken fram til August måned når AN presenterer en ny artikkel rundt Vosko. De har intervjuet sportsdirektør Dimitri M'Buyou i FC Brussel, han stiller seg uforstående til hvorfor Vosko ikke signerer for Glimt og understreker at dette er den eneste løsningen for Vosko. Videre legger han alt skyld for rotet på den russiske "rådgiveren" og sier at Vosko selv har sagt at det er denne mannen som er problemet. M'Buyou sier videre at han inviterte Vosko til Belgia så skulle han personlig bli med Vosko opp til Nord-Norge, Vosko sa seg enig med dette. Men så "forsvinner" Vosko og M'Buyou er ute av stand til å få tak i spilleren igjen. Artikkelen nevner også at FC Brussel har sperret spillerlisensen til Vosko slik at han ikke kan signere for andre klubber. Så er det den store stillhet igjen, fram til slutten av Januar når Vosko selv overraskende ringer Glimt for å høre om de er interessert og uttryker sin interesse for å spille for klubben. Glimt spør nærmest umiddelbart om den russiske rådgiveren fortsatt er involvert og svaret er JA. Glimt er naturligvis skeptiske og stiller følgende krav: -FC Brüssels krav om overgangssum må halveres – minst. -Spilleren må kvitte seg med sin russiske rådgiver. -Voskoboinikov må senke sine personlige krav i kontrakten. I den mellomliggende tiden har FC Brussel sett seg nødt til å holde hans lønn tilbake siden spilleren aldri dukket opp i Belgia men har oppholdt seg hele tiden i sin hjemby Talinn der han har trent med sin gamle klubb Levadia. I Mars blir det klart at Glimt vil gi Vosko en siste sjanse og ønsker å ha ham med til oppholdet på La Manga. AN klarer å få tak i Vosko og overbringer nyheten om at han skal få en sjanse, de skriver at han virker oppriktig glad over å få sjansen og er innstilt på å vise seg positivt frem. Så kommer vi til fredag 10.3, kanskje ikke så overraskende så dukket 23 åringen aldri opp til flyet som skulle ta ham fra Talinn til Oslo. Torsdag morgen snakket Indrek Peterasoo, sportsjef i Levadia, med Vosko og spilleren virket da godt fornøyd med tingenes tilstand. Senere samme dag forsvinner Vosko og ingen er i stand til å få tak i ham. Spilleren prøvespiller nå for Lyn. Han virker enda mer vinglete enn PFO. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Kunne JJ fått skikk på denne mannen?? Hepp, Tja han har vel ikke hatt en helt lykket periode i Bergen. Men de gangene jeg har sett ham så har han stort sett skapt mye uro i forsvaret til motstander laget. Har en kompis som er Enga fan og som er nesegrus i sin beundring. Han har visstnok herjet stygt med VIF forsvaret ved et par anledninger. Men han får ikke ut potensialet sitt i Bergen. Spørsmålet er om han er litt for lik Andreas Strand og ikke særlig mye bedre... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Kunne JJ fått skikk på denne mannen?? Hepp, Tja han har vel ikke hatt en helt lykket periode i Bergen. Men de gangene jeg har sett ham så har han stort sett skapt mye uro i forsvaret til motstander laget. Har en kompis som er Enga fan og som er nesegrus i sin beundring. Han har visstnok herjet stygt med VIF forsvaret ved et par anledninger. Men han får ikke ut potensialet sitt i Bergen. Spørsmålet er om han er litt for lik Andreas Strand og ikke særlig mye bedre... @ringo Siden han vil fylle opp en av de to plassene i utenlandskvoten, så sier jeg nei takk!!! Stabæk har også uttalt at siden det er begrenset hvor mange utlendinger man kan ha på banen om gangen (det visste du ikke Bratseth...) som kommer utenfra EU/EØS så ønsker man ikke fylle opp den sisten med mindre det er skikkelig klasse over spilleren - og Dyllan er ikke god nok til å ta den siste plassen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Jeg depper ikke! Dagens lag er fortsatt det beste Stabæk noen gang har hatt. Bortsett fra 98-sesongen (og muligens 03-sesongen). But time will show. Eller tabell will show som det heter på fotballspråket. Jeg sitter faktisk her og kaster terning på hvor vi kommer til å havne på tabellen i år. Og det ser faktisk ikke så ille ut, gutter (og jenter). Absolutt ikke ille. Vi ender alltid på plassen 1 - 6? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Caz 1 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 med mindre han triller en sånn rollespillterning, den har vel 24 tall eller noe.... Ikke vet jeg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 16. Mars 2006 (endret) Del Skrevet 16. Mars 2006 (endret) Kunne JJ fått skikk på denne mannen?? Hepp, Tja han har vel ikke hatt en helt lykket periode i Bergen. Men de gangene jeg har sett ham så har han stort sett skapt mye uro i forsvaret til motstander laget. Har en kompis som er Enga fan og som er nesegrus i sin beundring. Han har visstnok herjet stygt med VIF forsvaret ved et par anledninger. Men han får ikke ut potensialet sitt i Bergen. Spørsmålet er om han er litt for lik Andreas Strand og ikke særlig mye bedre... @ringo Så har jo de unevnelige en gammel kjenning i forsvaret også da... Endret 16. Mars 2006 av boie Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 151 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 med mindre han triller en sånn rollespillterning, den har vel 24 tall eller noe.... Ikke vet jeg... Hepp, De har 4, 6, 8, 10, 12, 20 eller 100 sider... @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pondus73 0 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Vi ender alltid på plassen 1 - 6? Alltid????? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Vi ender alltid på plassen 1 - 6? Alltid????? Bortsett fra de gangene vi rykker ned.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaSeier 83 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Vi ender alltid på plassen 1 - 6? Alltid????? Uansett!!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 119 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Vi ender alltid på plassen 1 - 6? Alltid????? Bortsett fra de gangene vi rykker ned.. Eh, den gangen vi rykket ned fra TL. Prøve alt en gang, og nå har vi gjort det. End of story! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 16. Mars 2006 Del Skrevet 16. Mars 2006 Eneste gangen vi har rykka ned fra hvilkensomhelst divisjon... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øystein 33 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er det helt urealistisk å håpe på pressekonferanse kl 15.00 i ettermiddag hvor to nye stjernespillere blir presentert? Det hadde unektelig vært en god start på helgen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er det helt urealistisk å håpe på pressekonferanse kl 15.00 i ettermiddag hvor to nye stjernespillere blir presentert? Det hadde unektelig vært en god start på helgen.. Dream on... Enda en uke er snart over uten av vi har sett snurten av "klassespillerne" til Ingo... Noen som egentlig er sjokkert? Følg med neste uke og les om frykten for at hunden til Tom har fått fugleinfluensa og at Tom derfor må holde seg inne istedet for å speide etter nye spillere mens Ingo deltar i det uoffisielle Norgesmesterskapet i å være stor i kjeften. Over og ut - God helg Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
atleten 1 675 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er det helt urealistisk å håpe på pressekonferanse kl 15.00 i ettermiddag hvor to nye stjernespillere blir presentert? Det hadde unektelig vært en god start på helgen.. Det hadde væt noe det. Da skulle jeg jaggu jekket opp en six-pack med pils i kveld. Skjønt, det skal jeg vel uansett... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er det helt urealistisk å håpe på pressekonferanse kl 15.00 i ettermiddag hvor to nye stjernespillere blir presentert? Det hadde unektelig vært en god start på helgen.. Hadde jo vært sinnsykt konge men det er vell ikke spes sannsynlig!! Vi må nok stole på de spillerene vi har i stallen.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Randers 40 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er han virkelig så ille?Tja, jeg synes i hvert fall det ut i fra det lille jeg har sett. Håpløs. Og garantert overpriset... Og nå på vei til odd: http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/17/460978.html Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Øystein 33 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Er han virkelig så ille?Tja, jeg synes i hvert fall det ut i fra det lille jeg har sett. Håpløs. Og garantert overpriset... Og nå på vei til odd: http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/17/460978.html Drit. Jeg har faktisk tro på at han kunne blitt meget god å ha for oss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Akkurat det tror jeg det er like greit om vi slipper å finne ut av. Vi har snart for mange angripere uansett, så om vi skal ha enda en, må det i så fall være noe mere enn en flopp som kanskje, muligens, under ytterst sterk tvil kunne prestert et ørlite hakk bedre hos oss en i sin tidligere klubb. Vi har Daniel, Veigar, Andreas, Trond, Karim, Alan og Branimir (og muligens Ola) som alle kan spille på topp. Syv-åtte alternativer! Skal vi ha enda en, må det være en toppspiss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Vi har for mange spisser..... den var ny! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chri$ 0 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Vi har for mange spisser..... den var ny! Det er mange alternativer på topp da! Det er vel eller det at mange av de er unge og lovende og mer tilretteleggere en skikkelige målscorere Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Akkurat det tror jeg det er like greit om vi slipper å finne ut av. Vi har snart for mange angripere uansett, så om vi skal ha enda en, må det i så fall være noe mere enn en flopp som kanskje, muligens, under ytterst sterk tvil kunne prestert et ørlite hakk bedre hos oss en i sin tidligere klubb. Vi har Daniel, Veigar, Andreas, Trond, Karim, Alan og Branimir (og muligens Ola) som alle kan spille på topp. Syv-åtte alternativer! Skal vi ha enda en, må det være en toppspiss. Jeg tviler på at Karim, Alan og Branimir kommer til å bli brukt ofte på spissplass. Ola er juniorspiller, og vi kan ikke regne med at han slår ut i full blomst riktig ennå. Han får sikkert noen (gode) innhopp i løpet av sesongen, men tipper vi ser mer til ham til neste år. Da gjenstår Daniel, Veigar, Andreas og Trond. Andreas har jeg tro på, men hverken han eller Trond har etablert seg som tippeligaspisser. Jeg syns ikke vi har for mange - vi trenger en toppspiss, da har vi mange nok, hverken mer eller mindre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Altså, vi bruker jo bare to om gangen, så det er opplagt at flere av dem ikke får veldig mye spilletid. Men poenget er at det er ikke kvantitet vi mangler. Vi kan ikke hente inn enda en angriper, om det ikke er fordi han er klart bedre enn de vi har fra før. Det får være grenser for hvor mange eventualiteter man skal gardere seg mot og hvor mye penger man kan bruke på å lønne spillere som ikke benyttes. Etter at vi hentet inn Strand, synes jeg det er andre posisjoner vi heller bør fokusere på enn spissplassen. Greit, vi fikk ikke den toppspissen vi ønsket/forventet, men da får vi helle legge det på is til det dukker opp et realistisk alternativ som uten tvil er bra nok til å spille fast. Å eventuelt hente inn en spiller som Macallister ser jeg på som ren idioti. Det blir bare nok en konkurrent til de unge talentene, som allerede i utgangspunktet ikke kan regne med å få all verden med kamper. Det må jo reserveres et minimum av muligheter for dem og, hvis ikke kunne vi like gjerne latt være å signere Karim og ta Trond opp i A-stallen. Stabæk går tross alt ikke så det suser økonomisk, så da bør vi i det minste ikke sløse med ressurser på ting vi ikke har noe behov for. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Altså, vi bruker jo bare to om gangen, så det er opplagt at flere av dem ikke får veldig mye spilletid. Men poenget er at det er ikke kvantitet vi mangler. Vi kan ikke hente inn enda en angriper, om det ikke er fordi han er klart bedre enn de vi har fra før. Det får være grenser for hvor mange eventualiteter man skal gardere seg mot og hvor mye penger man kan bruke på å lønne spillere som ikke benyttes. Etter at vi hentet inn Strand, synes jeg det er andre posisjoner vi heller bør fokusere på enn spissplassen. Greit, vi fikk ikke den toppspissen vi ønsket/forventet, men da får vi helle legge det på is til det dukker opp et realistisk alternativ som uten tvil er bra nok til å spille fast. Å eventuelt hente inn en spiller som Macallister ser jeg på som ren idioti. Det blir bare nok en konkurrent til de unge talentene, som allerede i utgangspunktet ikke kan regne med å få all verden med kamper. Det må jo reserveres et minimum av muligheter for dem og, hvis ikke kunne vi like gjerne latt være å signere Karim og ta Trond opp i A-stallen. Stabæk går tross alt ikke så det suser økonomisk, så da bør vi i det minste ikke sløse med ressurser på ting vi ikke har noe behov for. Er helt enig med deg i dette. Når det gjelder Dylan Macallister så ser jeg ikke helt bort fra at han kunne vært en klar forsterkning, uten at jeg mener det er en tabbe å ikke prøve seg på han. Gjør dem ikke det tyder det på at man sikter høyt, og det er bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
htj 0 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Hva med å hente en spiss i Aalborg? Var det ikke de som fikk Rade Prica? De har noen veldig gode spisser der de sikkert vil bli kvitt nå.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tellefsen 0 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Odd ønsker Dylan Macallister. Men ville egentlig han passe bedre som makker til Daniel? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 Leser i Aften Aften intervju med JJ som varsler 2 forsterkninger til uken!! Både norske og utenlandske spillere som skal bekle midtbane og spiss!!! Spennende!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 FETT!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 17. Mars 2006 Del Skrevet 17. Mars 2006 kult, er det noen link? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå