Mortimer 4 395 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Jeg mener faktisk seriøst at noen bør vurdere sin egen stilling.... Enig!! :angry: Likevel har man greid å gjøre Stabæk til en attraktiv klubb også for toppspillere i Norden. At man ikke lykkes hver gang får man bare akseptere. Så da får vi bare akseptere spenningen som blir i bunn av tabellen og konsentrere oss om å reise kjerringa i adecco ligaen neste år? Det er viktig å finne balansegangen mellom hva ledelsen bør si og hva de bør holde kjeft om. Det er utrolig fint å lese at det skal komme minst 3!! klassespillere før seriestart.. Hadde vært fornøyd med en jeg, men når det ikke skjer engang så kan man jo begynne å lure. De samme personene uttalte også at når opprykket var sikret så hadde man ett forsprang på konkurrentene i forhold til å hente nye spillere.. Men akkurat som i nedrykkssesongen så kommer spillerne som kommer rett før seriestart... Daniel har flere ganger blitt sitert på at han vil se nye gode spillere i klubben. Går det utover motivasjonen hans når det ikke kommer noen klassespillere? Nå er ikke vinduet stengt enda, men at vi skal klare å signere en klassespiller på en ukes tid har jeg mine store tvil om. Er jo bare ett halvt år eller noe i den duren siden vi rykka opp og jakten startet.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Når det gjelder at Steen-Jensen lovte klassespillere blir selvsagt fallhøyden stor når det ikke lyktes. Men når ledelsen ikke sier noen ting blir det klaget over det også. Det blir liksom feil uansett. For min del vil jeg heller høre at ledelsen er offensiv og forsøker, for så å feile, enn at man ikke sier en dritt, med det samme resultat- at det ikke kommer noen nye spillere. Hadde lurt mer på hva ledelsen drev med da. Er selvsagt lov å være skuffa, er det selv, men litt bakkekontakt får man beholde. Jeg gidder ikke svare på kommentarene om at vi har hentet inn div spillere, for hvis du ser på hva vi faktisk diskuterer her, så er det ikke om vi har grei å hente inn spillere før, det er snakk om hva som har skjedd i vinter. Men, når vi er inne på det, hvem skaffet Tobbe og Chippen? Anders Linderoth. Hvem skaffet Jokke, Markus og Daniel? JJ. Martin og Jeppe returnerte til klubben fordi de har hjertet sitt her. Det som har skjedd i vinter er at ledelsen har gått ut, ufattelig mange ganger, og sagt at de skal merkbart forsterke troppen. Resultatene har uteblitt, og vi blir framstilt som overgangstapere i media, noe som er med på å svekke interessen og til en viss grad svekke selvtillit både blant spillere og supportere. Det er snakk om en jobb som ikke har blitt gjort, og de som ikke har gjort jobben forsøker å skyve fra seg ansvaret. Hvis vi skal begynne å skylde på potensielle spillere fordi de ikke vil komme til oss, blir det litt patetisk. Hvordan vi per i dag ligger ann sportslig i forhold til å overleve i TL har ikke noe med diskusjonen å gjøre, hvertfall ikke når vi diskuterer hvordan ledelsen har forholdt seg til overganger. Jeg mener Ingo har oppført seg amatørmessig (og det er ikke første gangen), men det er forsåvidt greit det, hvis han viser litt selvinnsikt. Det gjennstår å se. Nå begynner hverfall jeg å bli lei av denne diskusjonen, kan ikke serien begynne snart? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Nå som det er avblåst at det kommer nye spiller så kan vi vel slutte å vente, fantasere og analysere for en stund. Lene oss tilbake og nyte de få dagene igjen før seriestert og kjenne spenningen stige i kroppen. Jeg er forøvrig veldig enig med deg. Nå som det er seriestart rett rundt hjørnet skal ihvertfall jeg kjenne kriblingen og spenningen. Deilig vær; utepils; tenke på laget som skal starte mot Sandefjord.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 423 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Enig med Mortimer, Nannskogs ærlige kommentar nå blir veldig interessant. Han har vært klar på at kvaliteten må heves noen hakk! Hvor ble det av de 4 mill som ble budt for Sundgot? Strand + Nystuen ble vel ikke så dyrt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Nå som det er avblåst at det kommer nye spiller så kan vi vel slutte å vente, fantasere og analysere for en stund. Lene oss tilbake og nyte de få dagene igjen før seriestert og kjenne spenningen stige i kroppen. Jeg er forøvrig veldig enig med deg. Nå som det er seriestart rett rundt hjørnet skal ihvertfall jeg kjenne kriblingen og spenningen. Deilig vær; utepils; tenke på laget som skal starte mot Sandefjord.. Jeg satt på ettermiddagstoget hjem fra Bergen på torsdag og koste meg med vårt forrige møte med Sandefjord. Jeg fikk frysninger på ryggen og tårer i øynene nok engang. Særlig når Veigar (banens beste iflg Hoff) snapper opp en ball, frispiller Daniel som er alene med keeper og opprykket er et faktum. Gleder meg til nytt møte med Sandefjord. Vi skal DUNKE dem sønder og sammen en gang til. Både på tribunen og på banen. Kun 16 dager igjen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
overlord 16 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Enig med Mortimer, Nannskogs ærlige kommentar nå blir veldig interessant. Han har vært klar på at kvaliteten må heves noen hakk! Hvor ble det av de 4 mill som ble budt for Sundgot? Strand + Nystuen ble vel ikke så dyrt? Pengene er der sikkert, men vi får ikke tak i kvalitet. Jeg synes det var meget bra at de sendte hjem CCC, det betyr jo at de tenker. Ingen er vel int. i å bruke opp 4 mill bare for å bruke de. Jeg tror de har vært veldig uhledige med tanke på de spillerne de trodde de skulle få. Allikevel tror jeg dette laget er godt nok til 4 - 8 plass. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 493 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg husker ikke helt hvor jeg har lest d hen men her på forumet har noen sagt at de har stabæk sandefjord på pcen... jeg skulle gjerne hatt den kampen! noen som vet hvor jeg kan laste den ned eller hvordan jeg kan få tak i den? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Jeg satt på ettermiddagstoget hjem fra Bergen på torsdag og koste meg med vårt forrige møte med Sandefjord. Jeg fikk frysninger på ryggen og tårer i øynene nok engang. Særlig når Veigar (banens beste iflg Hoff) snapper opp en ball, frispiller Daniel som er alene med keeper og opprykket er et faktum. Gleder meg til nytt møte med Sandefjord. Vi skal DUNKE dem sønder og sammen en gang til. Både på tribunen og på banen. Kun 16 dager igjen. Hva har dette med nye spillere å gjøre da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
asbjorn 0 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Skal gå gjennom et artig lite scenario,som GARANTERT vil komme! Før sesongen-start er de fleste lag i tvil angående hvorvidt de VIRKELIG må forsterke stallen,selv om de dog får noen pekepinn.Desperasjonen etter å anskaffe spillere som kan forsterke laget er MIDDELS,jaget etter nye spillere er tilsvarende,husk ettersp på gode spillere driver også PRISENE Etter halvspilt sesong ,kan vi vel regne med at så mange som 5-6 lag kan ligge i en faretruende posisjon,dvs nedrykk er innenfor rekkevidde.Nå er desperasjonen HØY,jaget etter nye spillere som kan forsterke er HØYT, etterspørselen er HØY, OG PRISENE STIIIIIGER utvoer det STABÆK har ment er forsvarelig.En spiller som Christer George vil stige vesentlig i verdi til sommeren. Er vel egentlig ikke rart at folk er irriterte,når både spillere(Daniel Nannskog) og trener og støtteapparat går ut og sier at FORSTERKNINGER MÅ komme.Stabæk skal få det JÆVLIG tøft denne sesongen,DESSVERRE:( Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 --> QUOTE(d*u*b @ 24. Mar 2006, 11:13) 67612[/snapback] Jeg satt på ettermiddagstoget hjem fra Bergen på torsdag og koste meg med vårt forrige møte med Sandefjord. Jeg fikk frysninger på ryggen og tårer i øynene nok engang. Særlig når Veigar (banens beste iflg Hoff) snapper opp en ball, frispiller Daniel som er alene med keeper og opprykket er et faktum. Gleder meg til nytt møte med Sandefjord. Vi skal DUNKE dem sønder og sammen en gang til. Både på tribunen og på banen. Kun 16 dager igjen. Hva har dette med nye spillere å gjøre da? Nye spillere? Hvor? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 --><div class='quotetop'>QUOTE(d*u*b @ 24. Mar 2006, 11:13) 67612[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--> Jeg satt på ettermiddagstoget hjem fra Bergen på torsdag og koste meg med vårt forrige møte med Sandefjord. Jeg fikk frysninger på ryggen og tårer i øynene nok engang. Særlig når Veigar (banens beste iflg Hoff) snapper opp en ball, frispiller Daniel som er alene med keeper og opprykket er et faktum. Gleder meg til nytt møte med Sandefjord. Vi skal DUNKE dem sønder og sammen en gang til. Både på tribunen og på banen. Kun 16 dager igjen. Hva har dette med nye spillere å gjøre da? Nye spillere? Hvor? Anbefaler å ringe Tom S eller Ingo. De vet det helt sikkert... Tror de bare kødder med oss og at de nye spillerne egentlig er på plass. Vi kan bare ikke se dem helt enda. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Jeg gidder ikke svare på kommentarene om at vi har hentet inn div spillere, for hvis du ser på hva vi faktisk diskuterer her, så er det ikke om vi har grei å hente inn spillere før, det er snakk om hva som har skjedd i vinter. Men, når vi er inne på det, hvem skaffet Tobbe og Chippen? Anders Linderoth. Hvem skaffet Jokke, Markus og Daniel? JJ. Martin og Jeppe returnerte til klubben fordi de har hjertet sitt her. Det som har skjedd i vinter er at ledelsen har gått ut, ufattelig mange ganger, og sagt at de skal merkbart forsterke troppen. Resultatene har uteblitt, og vi blir framstilt som overgangstapere i media, noe som er med på å svekke interessen og til en viss grad svekke selvtillit både blant spillere og supportere. Det er snakk om en jobb som ikke har blitt gjort, og de som ikke har gjort jobben forsøker å skyve fra seg ansvaret. Hvis vi skal begynne å skylde på potensielle spillere fordi de ikke vil komme til oss, blir det litt patetisk. Hvordan vi per i dag ligger ann sportslig i forhold til å overleve i TL har ikke noe med diskusjonen å gjøre, hvertfall ikke når vi diskuterer hvordan ledelsen har forholdt seg til overganger. Jeg mener Ingo har oppført seg amatørmessig (og det er ikke første gangen), men det er forsåvidt greit det, hvis han viser litt selvinnsikt. Det gjennstår å se. Nå begynner hverfall jeg å bli lei av denne diskusjonen, kan ikke serien begynne snart? Dette innlegget er jo et kroneksempel på hva jeg mener med syting og klaging. I tillegg er det så herlig usakelig at jeg ikke klarer å la være å kommentere det. For det første - Joda, jeg vet at det "diskuteres" hva som har skjedd i vinter, og ikke hvilke spillere som er hentet inn tidligere. Det er vel likevel i overkant å si at det DISKUTERES hva som har skjedd i vinter. Vi har vel alle konkludert med klassespillerene ikke har kommet (noe som jeg også er svært skuffet over), men akkurat hvorfor det ikke har skjedd er vel ikke veldig diskutert. Det har vi vel heller ikke forutsetninger for, da vi ikke vet veldig mye om hva som foregår på Stabæk kontoret. Det gjør ihvertfall ikke jeg. Når man begynner å snakke om at folk i ledelsen bør trekke seg, er det vel ikke fullstendig bak mål å se hva disse personene har prestert før med tanke på å hente spillere til klubben, er det? Derfor jeg trakk inn det. Du gjorde det klart at du ikke gadd å kommentere det, men gjorde det jo likevel. Og her begynner det virkelig komiske... Det er altså sånn at ledelsen hører på treneren, som de selv har ansatt, når det gjelder hvilke spillere klubben skal hente/ forsøke å hente??? Jøsses!! Det må jeg si var sjokkerende å høre. Det er klart at treneren har betydning både for hvilke spillere som ønsker å kommer til klubben, og hvilke spillere man skal forsøke å hente. Det sier seg jo selv. Du nevner Linderoth hentet Chippen og Tobbe, det er tidligere nevnt her at Jønnsson hentet Nannskog, så dette kan liksom ikke ledelsen ta kred for? For noe forbanna pisspreik! Det er klart det er lettere for Stabæk enn andre klubber å hente Tobbe når faren er trener, Nannskog når han har hatt Jønnsson som trener tidligere, Chippen når Linderoth kjenner hans potensiale godt fra Sverige. Men, hallo! Dette henger jo sammen. Kan det rett og slett være sånn at det er et moment ved ansettelsen av en trener, hvilke spillere man da får brukbare muligheter for å hente? For det andre- Det er vel ikke så enkelt som å si at å hente inn forsterkninger er en jobb som skal gjøres. Det er liksom ikke som om en murer får beskjed om å mure opp en vegg. Noe som vel i utgangspunktet er greit, men som plutselig kan bli litt vanskelig dersom ingen vil selge hansement, eller sement av ønsket kvalitet. Igjen, se hva de andre klubbene har greid å skaffe seg av spillere i de posisjonene vi har ønsket å forsterke. For det tredje- Det er jo utrolig kreativt å foreslå å kvitte seg med den sportslige ledelsen. Da er det sikkert ikke noe problem å komme opp med et navn på hvem som skal overta, og hvorfor heller da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 24. Mars 2006 (endret) Del Skrevet 24. Mars 2006 (endret) Må hive meg på: 1. La oss slutte å kaste dritt mot sportslig ledelse. De har gjort sitt beste, men klubben er ikke attraktiv nok i øyeblikket + at man har hatt noen "stang ut" (ref. Ingo i Aftenposten i dag). De bør heller evaluere om du er tidlig nok ute med å "fri" til ønskede spillere. 2. Klubbledelsen (les: Ingo) MÅ snart begynne å lære: Ingen "hårete mål" og løfter uten substans! Gi meg heller n reell og overraskende kvalitetsspillerovergang enn masse (de)motiverende pepptalk gjennom vinteren. Pepptalk som bare gjør nedturen større når spillerjakten ikke lykkes. Det handler noe om bjørner,skinn og salg... + "ulv,ulv.." - INGO: Skjerping! 3. Vi HAR fått suppleringer som virker solide og spennende! Selv om det ikke er snakk om landslagsklasse. 4. Vi har et meget bra lag! Og en av TL beste trenere. Vi greier oss bra i TL, men er ikke i nærheten av RL osv slik stallen er pt. Frykten er skader på sentrale spillere tidlig i sesongen -> da kan vi slite i bunnen! La oss glede oss til at vinduet stenger - og til at vi kan SE fotball fremfor å lese flere INGO-løfter. Endret 24. Mars 2006 av palau Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Begrepet "hårete mål" er vel ikke akkurat kjent for å ha liten fall høyde? Det gir vel hentydninger til at en setter seg et kanskje urealistisk mål, for å ha noe å strekke seg etter. Ingenting er umulig! "Uten substans" - rimelig meningsløst å si at det ikke er substans i det Ingebrigt skrev, og han sa aldri på noe tidspunkt at noen av spillerne hadde signert. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
palau 0 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Begrepet "hårete mål" er vel ikke akkurat kjent for å ha liten fall høyde? Det gir vel hentydninger til at en setter seg et kanskje urealistisk mål, for å ha noe å strekke seg etter. Ingenting er umulig! "Uten substans" - rimelig meningsløst å si at det ikke er substans i det Ingebrigt skrev, og han sa aldri på noe tidspunkt at noen av spillerne hadde signert. greit... han sa ikke det, men mitt poeng er: For fremtiden: Hold kjeft til det ER signert! Burde gjelde for Ingo også. Bedre med en ekte opptur, enn pepptalksoppturer som ender på trynet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Noe for oss? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=141989 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
apk 16 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 2. Klubbledelsen (les: Ingo) MÅ snart begynne å lære: Ingen "hårete mål" og løfter uten substans! Gi meg heller n reell og overraskende kvalitetsspillerovergang enn masse (de)motiverende pepptalk gjennom vinteren. Pepptalk som bare gjør nedturen større når spillerjakten ikke lykkes. Det handler noe om bjørner,skinn og salg... + "ulv,ulv.." - INGO: Skjerping! Og vi må lære å ta det Ingo sier med noen spader salt! Mannen snakker og tenker i STORE BOKSTAVER! Jeg liker han for akkurat dét, men jeg trekker selvfølgelig fra litt på det han sier for å komme ned på et realistisk nivå! Det er uansett mange ganger bedre enn gråe, usynlige ledere som ikke skaper engasjement i det hele tatt!!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Albert 921 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Må hive meg på:1. La oss slutte å kaste dritt mot sportslig ledelse. De har gjort sitt beste, men klubben er ikke attraktiv nok i øyeblikket + at man har hatt noen "stang ut" (ref. Ingo i Aftenposten i dag). De bør heller evaluere om du er tidlig nok ute med å "fri" til ønskede spillere. 2. Klubbledelsen (les: Ingo) MÅ snart begynne å lære: Ingen "hårete mål" og løfter uten substans! Gi meg heller n reell og overraskende kvalitetsspillerovergang enn masse (de)motiverende pepptalk gjennom vinteren. Pepptalk som bare gjør nedturen større når spillerjakten ikke lykkes. Det handler noe om bjørner,skinn og salg... + "ulv,ulv.." - INGO: Skjerping! 3. Vi HAR fått suppleringer som virker solide og spennende! Selv om det ikke er snakk om landslagsklasse. 4. Vi har et meget bra lag! Og en av TL beste trenere. Vi greier oss bra i TL, men er ikke i nærheten av RL osv slik stallen er pt. Frykten er skader på sentrale spillere tidlig i sesongen -> da kan vi slite i bunnen! La oss glede oss til at vinduet stenger - og til at vi kan SE fotball fremfor å lese flere INGO-løfter. Jeg synes dette er en god oppsummering. 1 - Å skaffe internasjonale toppspillere er vanskeligere enn ledelsen trodde. Sånt skjer. 2 - Slenge rundt seg meg fagre løfter (selv om man forsøker å oppnå dem) kan fort slå en i trynet 3 - Ledelsen har skaffet spennede supleringer av brukbar norsk standard. 4 - Vi har et bra lag, som med topp innsats fra alle kan greie seg bra i eliteserien. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBD 997 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 For det første - Joda, jeg vet at det "diskuteres" hva som har skjedd i vinter, og ikke hvilke spillere som er hentet inn tidligere. Det er vel likevel i overkant å si at det DISKUTERES hva som har skjedd i vinter. Vi har vel alle konkludert med klassespillerene ikke har kommet (noe som jeg også er svært skuffet over), men akkurat hvorfor det ikke har skjedd er vel ikke veldig diskutert. Det har vi vel heller ikke forutsetninger for, da vi ikke vet veldig mye om hva som foregår på Stabæk kontoret. Det gjør ihvertfall ikke jeg. Selvsagt går det ikke ann å diskutere om det kommer nye spillere eller ikke, men vi diskuterer hvordan ledelsen har "oppført seg". Jeg vet heller ikke alt som foregår på Stabæk kontoret, men jeg vet litt, og jeg vet hvordan diverse ledere forholder seg til media. Man kan gjerne kalle det vi driver med her på forumet syting, jeg mener det er å uttrykke meninger. Skal vi kun nikke og smile, eller er det mulig med litt kritikk også? Det er altså sånn at ledelsen hører på treneren, som de selv har ansatt, når det gjelder hvilke spillere klubben skal hente/ forsøke å hente??? Jøsses!! Det må jeg si var sjokkerende å høre.Du gir tydligvis Ingo og Tom S kreditt for at vi fikk tak i diverse spillere, jeg mener det var p.g.a. Anders og JJ at vi fikk de spillerne, ikke Ingo. Ikke fullt så sjokkerende, og ei heller komisk. Hadde vi ikke hatt Anders hadde vi aldri hatt Tobbe og Chipp. Dette henger jo sammen. Kan det rett og slett være sånn at det er et moment ved ansettelsen av en trener, hvilke spillere man da får brukbare muligheter for å hente? Tror du virkelig det? At Stabæk tippet hvilke spillere diverse trener kunne tiltrekke seg? Det kaller jeg i overkant spekulativt. For det andre- Det er vel ikke så enkelt som å si at å hente inn forsterkninger er en jobb som skal gjøres. Det er liksom ikke som om en murer får beskjed om å mure opp en vegg. Noe som vel i utgangspunktet er greit, men som plutselig kan bli litt vanskelig dersom ingen vil selge hansement, eller sement av ønsket kvalitet.Er vi den eneste klubben som lever i et hardt marked? Har vi ikke som mål å bli en av de dominerende klubbene i landet? Da må vi se på resultater, og kun resultater. Vi kan ikke legge oss ned og si at det ikke finnes spillere, de andre klubbene har så mye mer penger etc. Det finnes alltid en løsning, men den er ikke alltid like opplagt. De som er ansvarlige for å hente inn nye spillere har ikke funnet en løsning, og da mener jeg det er helt naturlig at vi diskuterer om jobben har blitt gjort. For det tredje- Det er jo utrolig kreativt å foreslå å kvitte seg med den sportslige ledelsen. Da er det sikkert ikke noe problem å komme opp med et navn på hvem som skal overta, og hvorfor heller da? Jeg har ikke sagt at vi bør kvitte oss med den sportslige ledelsen, men det er helt klart noe som bør bli tatt opp. Personlig mener jeg at f. eks Tom Schelvan ikke har levert de siste årene, og at vi trenger frisk blod, for å si det sånn. Selvsagt vet jeg ikke hvem det bør være, men nå er ikke jeg ansvarlig for å ta de avgjørelsene som måtte komme. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 493 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg syntes egentlig at d var bra d ingo skrev.. syntes d er mye bedre å vite hva som foregår enn at vi hadde sittet her nå uten å vite noe som helst og klødd oss i huet.. d vi kan stille spørsmål ved er om Andreas,veigar, tom og branimir holder TL nivå.. d tror jeg de gjør, men ikke større nivå enn et bunnlag i TL.. så for at stabæk skal etablere seg i toppen må de få en klar forsterkning på spissplassen og høyrekanten, men når vi tenker på dekningen på sentral midtbane:jeppe,jocke,henning,nystuen så er dette mer enn bra nok og alan på venstre sida med henning som backup er denne også veldig bra. forsvaret er også veldig bra med IA som vinner alt på hodet og er etter min mening en drit viktig spiller for laget, Mike Morten og Markus holder også høy tippeliga klasse, pluss en bjørnar som puster Markus i nakken, så jeg vil si forsvaret holder høy klasse, men med en skade eller to der, så er stabæk ille ute og kjøre. laget vi har i dag kunne hatt godt av et par forsterkninger, men de vil komme.. selv om de ikke fikk tak i noen i vinter, kommer det alltid nye spillere på blokka og vis vi tar en start i vårsesongen har jeg stor tro på at de store signingene kommer i sommer mange syntes styre har gjort en dårlig jobb og noen bør sette spørsmål ved stillingen sin, men jeg tror heller at stabæk bør utvide isteden med flere talentspeidere.. Konklusjon: med et skadefritt stabæk: Med vårt beinsikre forsvar og vår klassekeeper jon kommer ikke stabæk til å slippe inn mange mål.. med vår midtbane som er av høy klasse minus høyrekanten kommer til å danke ut flere andres lag midtbaner og med daniel og veigar(evtAndreas) på topp vil jeg kalle det også et bra angrep. ser ikke bort fra at stabæk kan havne midt på tabellen. stabæk kan også bli et slags tromsø med nannskog som vår årst, men jeg tror heller midt på tabellen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg husker ikke helt hvor jeg har lest d hen men her på forumet har noen sagt at de har stabæk sandefjord på pcen... jeg skulle gjerne hatt den kampen! noen som vet hvor jeg kan laste den ned eller hvordan jeg kan få tak i den? Jeg har den på DVD - du får en kopi for en øl på Blaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Er det ikke supporternes oppgave å syte og klage litt innimellom da. Vi er med opp og ned, sommer og vinter, og har selvfølgelig sterke meninger om alt som foretaes rundt klubben. Om noe gjøres bra gir vi bra lyd fra oss. Om noe ikke gjøres bra nok (utifra den informasjonen vi har tilgang på) er det klart vi sier ifra da også. Heldigvis er vi såpass fiske mellom ørene at vi dropper det helt usaklige, men at det skrives med brodd er slettes ikke usunt. Om ledelsen leser disse sidene, og det tror jeg de gjør, får de nok med seg at vi er fornøyd med de vi har fått inn, men misfornøyd med at det ikke har kommet 'de helt store' navnene. De trenger denne typen ærlig tilbakemelding som gir dem fokus. Selvsagt er de klar over situasjonen selv, og for alt vi vet er diskusjonen langt hetere innenfor veggene der i gården. Det som forundrer meg litt er at Ingo har gått ut med såpass konkrete fremtidsplaner nå i vinter om hvem som er på vei inn i troppen, noe som er litt sjelden vare fra ledelsen nåe det ikke er 110% sikkert. Et spørsmål dukker opp hos meg; Kan det være at klubben har gått inn i en dialog med divers spillere, og fått positive tilbakemeldinger, men blitt avvist etter at det har blitt klart at vår fremtidige hjemmebane blir på kunstgress? Etter alt rabalderet som kom i Start virker det jo som at kunstgress ikke står øverst på ønskelista til spillere generelt... Tviler på at utlendinger liker det noe mer.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg syntes egentlig at d var bra d ingo skrev.. syntes d er mye bedre å vite hva som foregår enn at vi hadde sittet her nå uten å vite noe som helst og klødd oss i huet.. enig. det er ikke såååå mange uker siden enkelte var forbanna fordi man ikke fikk vite noe av det som skjedde, eller hva man jobbet med.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Foreslår at den som med hånden hjerte kan si at de ville gjort en bedre jobb enn ledelsen - kaster den første stenen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Posse 21 070 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg husker ikke helt hvor jeg har lest d hen men her på forumet har noen sagt at de har stabæk sandefjord på pcen... jeg skulle gjerne hatt den kampen! noen som vet hvor jeg kan laste den ned eller hvordan jeg kan få tak i den? Jeg har den på DVD - du får en kopi for en øl på Blaa Er det DVD fra TV2 (som jeg fikk beskjed om kostet 700 kr av TV2 redaksjonen) eller en DVD-tilpasset utgave av 1,3 gig-utgaven? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Her var det da mange sure mennesker :-) Som Albert sier, saken har to sider; Ingebrigt sine uttalelser og henting av nye spillere Noen trekker inn Nannes ønsker om forsterkninger. Vet vi i det hele tatt noe om hva som er sagt _internt_? Jeg tviler på at måten Nanne får vite hva som skjer i klubben er at han leser på stabak.no (selvfølgelig ikke, han leser jo på stabaek.no). Hva om Ingbrigt har sagt til spillerne at det er ca 30% sjanse for de nye spillerne han nevner, men alle kandidatene krever storsatsning i Stabæk for å komme. Så å gå ut med høye mål i media kan bidra til å få toppspillere? Hvem vet, ikke jeg. Men husk at Ingo er en av Norges beste innen kommunikasjon, og dere kan banne på at det var en mening bak det han gjorde! Og som noen nevnte, Stabæk har alltid tidligere holdt overganger hemlig så lenge som mulig, så aner en grunn vi ikke vet om her. Nye spillere. Det er altså trenernes fortjeneste når det hentes nye spillere, og ledelsens feil når det ikke gjøres det? Jeg spør meg selv, hva er egentlig Ingo og Toms jobb? Jeg håper da definitvit at det ikke er sånn at Ingo og Tom drar på tur og ser etter spillere de tror er gode nok. Det sportslige fokuset må Janne ha, Tom tar det organisatoriske rundt det sportslige og Ingo er mer med som maskott. For alt vi vet har Tom og Ingo kommet med en liste på 100 spillere til Janne, og Janne har sagt "nei takk, dom er inte gode nok" Så å hente spillere vi kjenner, må utelukkende være opp til Janne å komme med navn, og så sette Tom på saken mtp overgangssummer, kontrakter o.l. Jeg vil kanskje tippe at Tom styrer ukjente spillere som kommer på prøvespill (en liten bakgrunnssjekk og skaffe flybilletter og visum), men så er det opp til Janne å bedømme dem. Alan er vel en sånn spiller. Samtidig så må Tom og resten av ledelsen gjøre en god jobb. Martin kom tilbake som slakt, men at Jeppe kom tilbake til oss i Adecco, var fordi han trivdes her forrige gang, og at de samme menneskene fortsatt styrer klubben. Det skal vi ta som et svært kompliment til nettopp de som styrer. Og at vi har en ledelse som spillerne stortrives med skal ikke undervurderes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bjornh 2 115 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Jeg er kanskje en blåøyd optimist, men jeg er ikke så redd som mange andre her. Alan, Andreas og Veigar er alle i stand til å putte mål. I tillegg har vi Karim, Ola og Trond som kan gjøre det bra, jeg har tro på at minimum en av disse kommer til å heve seg. Vi har i det siste vunnet kamper uten verken Henning eller Daniel, så det er vel forsvaret jeg er mest bekymret for (men der har vi også vunnet uten IA). I treningskampene har vi ikke gjort det så bra totalt sett, men trenden (og formen) er stigende, og det er et godt tegn. Tror stallen vi har i dag holder til en midt på treet plassering, noe som vil være dårligere enn ønsket, men bedre enn fryktet! Regner også med at vi nå har litt igjen på konto hvis vi trenger å forsterke når neste vindu åpner. Jeg er forsåvidt enig med deg, men synes man kunne forvente noen store signeringer når Ingo gikk ut som han gjorde. Man har med andre ord lov til å være litt forbanna..! Jeg tror forøvrig fortsatt på topp 4, selv uten "klassespillere". Godt det er flere optimister her. 4-11 plass er nok en realistisk forventning. Pallen får vente til neste år. Jeg er forøvrig enig i at Ingo har driti seg ut, og (igjen) bør få beskjed om å dempe seg litt. Bra med hår på brøstet, en ikke så mye at man snubler i det Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Denne ble nevnt i forbifarten i trpden: http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=95454 Morten Hæstad. Kantspiller. Juniorlandslag. Lillebror til en landslagsspiller med strålende fysikk. Tror Atalanta eller Fiorentina eller noe sånt hadde som uttalt policy at fant de et stort talent, tok de alltid en titt på lillebroren også. Han har i hele oppveksten strukket seg etter et stort talent som var et par år eldre, og således hatt et glimrende utgangspunkt til selv å bli god. Jeg har aldri sett Morten Hæstad spille, men ser vi på storebrorens spillestil, så skulle jeg tro det er en perfekt utfordring for en lillebror som vil bevise at han er bedre enn storebror. Som faren til Hæstad sier også, Start suger på talentutvikling. De var jo veldig nærme å miste Fredrik Strømstad til Bærum fordi de ikke ville satse på han. Hent Hæstad med en gang! Og kanskje også Mathiesen. Blir ikke han fremholdt som et av de store talentene på u-landslagene? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 jeg husker ikke helt hvor jeg har lest d hen men her på forumet har noen sagt at de har stabæk sandefjord på pcen... jeg skulle gjerne hatt den kampen! noen som vet hvor jeg kan laste den ned eller hvordan jeg kan få tak i den? Jeg har den på DVD - du får en kopi for en øl på Blaa Er det DVD fra TV2 (som jeg fikk beskjed om kostet 700 kr av TV2 redaksjonen) eller en DVD-tilpasset utgave av 1,3 gig-utgaven? Jeg vet ikke hva en 1,3 gig-tilpasset utgave er. Tok bare opp kampen på DVD-recordern min og har dne liggende på hardisken der. Denne ble nevnt i forbifarten i trpden: http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=95454 Morten Hæstad. Kantspiller. Juniorlandslag. Lillebror til en landslagsspiller med strålende fysikk. Tror Atalanta eller Fiorentina eller noe sånt hadde som uttalt policy at fant de et stort talent, tok de alltid en titt på lillebroren også. Han har i hele oppveksten strukket seg etter et stort talent som var et par år eldre, og således hatt et glimrende utgangspunkt til selv å bli god. Jeg har aldri sett Morten Hæstad spille, men ser vi på storebrorens spillestil, så skulle jeg tro det er en perfekt utfordring for en lillebror som vil bevise at han er bedre enn storebror. Som faren til Hæstad sier også, Start suger på talentutvikling. De var jo veldig nærme å miste Fredrik Strømstad til Bærum fordi de ikke ville satse på han. Hent Hæstad med en gang! Og kanskje også Mathiesen. Blir ikke han fremholdt som et av de store talentene på u-landslagene? Han var utlånt til FK Tønsberg i fjor - uten å bemerke seg spesiellt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 24. Mars 2006 Del Skrevet 24. Mars 2006 Denne ble nevnt i forbifarten i trpden: http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/...articleID=95454 Morten Hæstad. Kantspiller. Juniorlandslag. Lillebror til en landslagsspiller med strålende fysikk. Tror Atalanta eller Fiorentina eller noe sånt hadde som uttalt policy at fant de et stort talent, tok de alltid en titt på lillebroren også. Han har i hele oppveksten strukket seg etter et stort talent som var et par år eldre, og således hatt et glimrende utgangspunkt til selv å bli god. Jeg har aldri sett Morten Hæstad spille, men ser vi på storebrorens spillestil, så skulle jeg tro det er en perfekt utfordring for en lillebror som vil bevise at han er bedre enn storebror. Som faren til Hæstad sier også, Start suger på talentutvikling. De var jo veldig nærme å miste Fredrik Strømstad til Bærum fordi de ikke ville satse på han. Hent Hæstad med en gang! Og kanskje også Mathiesen. Blir ikke han fremholdt som et av de store talentene på u-landslagene? Jeg så Morten Hæstad noen kamper ifjor, han var utleid til FK Tønsberg(dama er fra TBG). Fysikken er vell ikke lillbrors sterke side men rask, gode innlegg og like arbeidssom som broen. Morten gikk tilbake til Start igjen i fjor og er vell ikke lett å hente men jeg tror bestemt han blir en spennende spiller i tiden fremover, dog ikke i Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå