Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp,

Joda definitivt!

@ringo

Virker som et utrolig bra kjøp. Men trenger vi to Andreas Strander?

Hva om vi kjøper en backup på høyre kant/venstre kant, Stefan Batan fra Assyriska spiller begge sider!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke noen passende tråd, så jeg slenger ut spørsmålet her;

Er det noen som vet hvordan europacupfordelingen blir i tippeligaen i år? Prøver ikke å insinuere noe, bare lurer.

Blir vel som i år (har rykket opp en plass, men det gir ingen endring). Dvs. serievinneren til CL-kvalik 2. runde. Cupvinneren til UEFA-cup 2. runde kvalik. Andre og tredjeplassen i serien til UEFA-kvalik. Så kommer jo evt Fair-Play og Intertoto.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tor-Kristian Karlsen skriver videre om kjøp av spillere og talentspeiding.

Mest interessant:

Stig Torbjørnsen traver allerede Europa rundt, på vegne av Rosenborg BK, som Norges første fulltidsansatte talentspeider. Lillestrøm har signalisert at en talentspeideransettelse er på trappene, og gjennom jungeltelegrafen har jeg tidligere hørt at Stabæk har en lignende agenda.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest interessant:

Stig Torbjørnsen traver allerede Europa rundt, på vegne av Rosenborg BK, som Norges første fulltidsansatte talentspeider. Lillestrøm har signalisert at en talentspeideransettelse er på trappene, og gjennom jungeltelegrafen har jeg tidligere hørt at Stabæk har en lignende agenda.

Nå bruker vi bare prøvespilling i helt spesielle tilfeller. Prøvespill er en uting. Trenger klubben det før den bestemmer seg, har noen gjort en dårlig jobb. På prøvespill vil alle yte 120 prosent, mens de som er på laget yter 70 for å spare seg til neste kamp.

- Tor-Kristian Karlsen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest interessant:

Nå bruker vi bare prøvespilling i helt spesielle tilfeller. Prøvespill er en uting. Trenger klubben det før den bestemmer seg, har noen gjort en dårlig jobb. På prøvespill vil alle yte 120 prosent, mens de som er på laget yter 70 for å spare seg til neste kamp.

- Tor-Kristian Karlsen

Hadde Stabæk kuttet ut den utingen prøvespilling er hadde vi sluppet å ha Alan i troppen.

(Ironisk utsagn)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Joda definitivt!

@ringo

Virker som et utrolig bra kjøp. Men trenger vi to Andreas Strander?

Hva om vi kjøper en backup på høyre kant/venstre kant, Stefan Batan fra Assyriska spiller begge sider!!

Batan spiller på djurgården!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest interessant:

- Tor-Kristian Karlsen

Hadde Stabæk kuttet ut den utingen prøvespilling er hadde vi sluppet å ha Alan i troppen.

(Ironisk utsagn)

Jeg tror du skjønte at dersom man hadde tilstrekkelig info om en spiller (f. eks om Alan), så hadde vi ikke behøvd å ha ham på prøvespill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en solid backup på venstre back? Frigjør jo Markus til å være 100% midtstopper.

Kopteff kan returnere

Hvorfor vil vi at Markus skal være midtstopper og hva har Kopteff på venstreback å gjøre?

Markus skal være stopper fordi det er det han kan best.

Mulig jeg tar feil av Kopteff (ja, jeg vet han spilte mye på midten hos Viking), men har ikke han vikariert på backen før? Ville tro han minner litt om Bjørnar, men forhåpentligvis har han lært å plassere seg riktig defensiv med alderen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fant jeg på noe lurt. Hva med å prioritere denne tråden slik at det på toppen av forumet står:

"Prioritert: Nye spillere" - kanskje dét kan få fart på sakene? ;)

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en solid backup på venstre back? Frigjør jo Markus til å være 100% midtstopper.

Kopteff kan returnere

Hvorfor vil vi at Markus skal være midtstopper og hva har Kopteff på venstreback å gjøre?

Kopteff er vel mer ving/spiss enn back. Hva forsvarsspiller angår, ser jeg helst at vi får en høyreback. Da har vi får faste firer i MMS-Mike-IAO-BH. Solid dekning på venstreback/midtstopper ved Markus, og med en god høyreback har vi dekning på høyre back/midtstopper, enten i form av ny høyreback/stopper, om ikke MMS kan gå inn på stopperplass. Vi må bare innse at vi ikke har råd til to gode forsvarsfirere, så har vi 6 mann med god TL-standard, tror jeg vi er godt dekket. Liker egentlig ikke løsningen med JJ på stopperplass, vi trenger hans styrke på midtbanen (selv om vi har god dekning der)

Ser at Dagbladet: Sport i dag presenterer neste generasjons spillere (født i -89/90). Ingen Stabækspillere :( , flere i TL-klubber, men også noen i mindre klubber. Kanskje det hadde vært aktuelt å knytte til seg noen av de? Leser også at Engelske klubberjakter 15-åringer. Disse burde være interessante for oss også. Vi har jo sett at unge talenter klarer å hevde seg i PL (Rooney og Fabregas for å nevne noen). Det burde være mulig for unge norske spillere å hevde seg i TL også.

Jeg har funnet ut to alternative "formler" for når vi kan forvente en ny spiller

Alt 1:

Statistikken skulle tilsi at vi får en spiller for hver 31. side. Hvilket skulle tilsi at neste spiller kommer på side 343 (tar vi med desimalene 0,2 må vi vente ytterligere 2 sider), vi har altså 19 sider igjen å fylle med spekulasjoner før vi får neste spiller. :( Sett igang og skriv!

Alt 2:

Tråden har eksistert i 19 måneder, vi runder av til 20 får å gjøre regningen enklere. Da får vi en spiller annenhver måned. Da tar det desverre tid får vi får en ny spiller. Vi knytter til oss noen i slutten av august, men pga lukkede vinduer får ikke vedkommende spille før neste år. Evt kan vi forskuttere august- og oktober spillerene, hvilket skulle tilsi to nye spillere i dette vinduet :rolleyes:

Vi nærmer oss en ny spiller. Runder vi 343 sider i løpet av august, er jeg sikker på at vi får en ny spiller :-) Når stenger vinduet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er to overgangsvinduer i Norge. Spillere til norske klubber må hentes innen dette tidsrommet.

Hovedvinduet: 15. november til 31. mars.

Bivinduet: 1. juli til 31. august.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Dagbladet: Sport i dag presenterer neste generasjons spillere (født i -89/90).

Det som jeg reagerte på var at samtlige, på spørsmål om hva deres favorittbok var, svarte at de ikke leste. Skarp gjeng, med andre ord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I tillegg jobbes det i det stille med å skaffe inn et par nye spillere før det norske overgangsvinduet lukkes. Klarer Bærum-laget det uten at de samtidig mister noen av sine største profiler, så vil de være kapable til å slå hvem som helst utover høsten.

http://www.fxt.no/tippeligaen/stabaek/article694841.ece

Tjohei?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Vi tjente dessverre ikkenoe på å la Chrisu gå. Hyggelig gest mot Chrisu, merkelig av klubben. Selv symbolske summer under 500tusen er jo penger. Skjønner lite av det der igrunn. Uansett. Gi oss noe friskt blod. Strand på vei ut? Veigar på vei ut? Trond utleid. Det begynner å bli trange tider igjen.

Lar meg ikke blende av resultatene... Dette blir en svært tøff høst.

http://www.budstikka.no/sec_sport/article94074.ece

Endret av pedro
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Vi tjente dessverre ikkenoe på å la Chrisu gå. Hyggelig gest mot Chrisu, merkelig av klubben. Selv symbolske summer under 500tusen er jo penger. Skjønner lite av det der igrunn. Uansett. Gi oss noe friskt blod. Strand på vei ut? Veigar på vei ut? Trond utleid. Det begynner å bli trange tider igjen.

Det er ikke mye penger å få for en som ikke er i nærheten av startoppstillingen - selv når vi har mange skader. Han har bidratt på 2-laget, men det tar samtidig plassen fra en junior som kunne vokst der, ikke stagnert som han dessverre har gjort. Stabæk tjener mer på å bli kvitt ham fra lønnsbudsjettet enn vi taper sportslig på å miste ham. Det er også viktig å vise at vi tar vare på spillerene som ikke slår gjennom, så jeg tror ledelsen har gjort det beste ut av denne situasjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mye penger å få for en som ikke er i nærheten av startoppstillingen - selv når vi har mange skader. Han har bidratt på 2-laget, men det tar samtidig plassen fra en junior som kunne vokst der, ikke stagnert som han dessverre har gjort. Stabæk tjener mer på å bli kvitt ham fra lønnsbudsjettet enn vi taper sportslig på å miste ham. Det er også viktig å vise at vi tar vare på spillerene som ikke slår gjennom, så jeg tror ledelsen har gjort det beste ut av denne situasjonen.

Hepp,

Trenger ikke å gå over bekken etter vann, skal tro hvor mye Sandefjord skal ha for Tegström?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsvarsspiller hei, forsvarsspiller hei, forsvarsspiller hei hei hei

Hepp,

Det også... og hvis Veigar skal fortsette å prestere på fjorårsnivå når det er spedere tilstede så får vi jo beholde ham... Vi har ikke alterntiver når det ikke funker på topp... Det er skremmende det!!! Men det er vel et skrikende behov for stoppere også ja!!!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er vel et skrikende behov for stoppere også ja!!!

Det skal vel godt gjøres for en stopper å ta plassen til IA eller Mike så lenge det ikke er karantener/skader. Det vil nok gjøre det litt vanskligere å få tak i en stopper (forsåvidt samme problem på spissplass). Jeg synes forsvaret svekkes mest når IAO er ute, men pga alder er det nok lurt å finne en erstatter for Mike først. Aller helst skulle jeg sett en ny Mike med IAO sin innstilling i duellene. Synes det er skuffende at våre unge stoppere ikke benyttes. Er de gode nok er de som kjent gamle nok...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Trenger ikke å gå over bekken etter vann, skal tro hvor mye Sandefjord skal ha for Tegström?

@ringo

se til hælvete å bytt tilbake bilde ditt @ringo og hvor er "hepp" blitt av? Ikke rart vi taper med sånn oppførsel

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Denne ble vel ikke mindre aktuell av gårsdagens kamp....

Stabæk interesse for Mossestopper???

@ringo

06vidalon_fabien.jpg

Posisjon: Midtbane/venstreback

Trøyenr.: 5

Alder: 29

Fødselsdato: 26.08.1976

Høyde: 183

Vekt: ca.80

Tidl. klubber: Dijon, Romorantin, FC Seté 34

Snitt på 5 på Aftenposten sin spillerbørs, scoret 3 mål, fått et rødt og et gult kort hittil i sesongen.

Om planen er å gjøre Markus om til midtstopper virker dette fornuftig, men skulle helst sett en stopper. Spiller han midtstopper også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...