Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan ikke tenke meg et lag som IKKE vil kjøpe midtstopper av oss... Hvertfall ikke i norge...

Regner med at IA er ganske ettertraktet...

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Denne ble vel ikke mindre aktuell av gårsdagens kamp....

Stabæk interesse for Mossestopper???

@ringo

06vidalon_fabien.jpg

Posisjon: Midtbane/venstreback

Trøyenr.: 5

Alder: 29

Fødselsdato: 26.08.1976

Høyde: 183

Vekt: ca.80

Tidl. klubber: Dijon, Romorantin, FC Seté 34

Snitt på 5 på Aftenposten sin spillerbørs, scoret 3 mål, fått et rødt og et gult kort hittil i sesongen.

Om planen er å gjøre Markus om til midtstopper virker dette fornuftig, men skulle helst sett en stopper. Spiller han midtstopper også?

Hepp,

Vidalon har stort sett bare spilt stopper i Moss. De som har sett ham sier han er en spillende og teknisk stoppertype.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra samme artikkel:

"- Jeg tror Stabæk hadde et bud inne på en av sine midtstopper for en stund siden, men det ble ikke noe salg."

Her har jeg tydeligvis ikke fulgt med i timen, hvem skal det ha vært?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra samme artikkel:

"- Jeg tror Stabæk hadde et bud inne på en av sine midtstopper for en stund siden, men det ble ikke noe salg."

Her har jeg tydeligvis ikke fulgt med i timen, hvem skal det ha vært?

Sikkert Lillestrøm som bød på IA..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en svensk eller dansk klubb som ville ha Mike. Virker mer sannsynlig at Vidalon var ment å erstatte han enn IA. Heldigvis ble det ikke noe av, for er det noe vi ikke trenger så er det enda en spiller i 30-årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan Nhleko til Hammarby bety PFO til oss?

Hepp,

Neppe... Hammarby har som uttalt ambisjon om å vinne Allsvenskan i år, de solgte tidligere en av spissene sine til Fulham. Nhleko er nok påtenkt som erstatter for ham.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

06vidalon_fabien.jpg

Snitt på 5 på Aftenposten sin spillerbørs, scoret 3 mål, fått et rødt og et gult kort hittil i sesongen.

Om planen er å gjøre Markus om til midtstopper virker dette fornuftig, men skulle helst sett en stopper. Spiller han midtstopper også?

Hepp,

Vidalon har stort sett bare spilt stopper i Moss. De som har sett ham sier han er en spillende og teknisk stoppertype.

@ringo

Uaktuell for Stabæk... http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/arti...10001/1044/ABON

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

06vidalon_fabien.jpg

Hepp,

@ringo

Uaktuell for Stabæk... http://www.moss-avis.no/apps/pbcs.dll/arti...10001/1044/ABON

Hepp,

Synd for vi kunne trengt en ny midtstopper... Selv om Vidalon kanskje er i overkant av det aldersegmentet vi bør se på når det gjelder stoppere.

Vi trenger også en offensiv allroundspiller. En spiller som kan spille både flanke og sentralt og som kan ta steget opp og spille på topp om det behøves. Han må også vite hvor buret står. Det må nødvendigvis også være en spiller som kan akseptere å sitte litt på benken så lenge Veigar og Nannskog er i slag. Med andre ord så ser vi etter enten en utviklingspiller eller en spiller som har kjørt seg inn i et blindspor i den kluben han er i nå. Et eksempel er Tromsøs Lars Iver Strand. Noen andre?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Synd for vi kunne trengt en ny midtstopper... Selv om Vidalon kanskje er i overkant av det aldersegmentet vi bør se på når det gjelder stoppere.

Vi trenger også en offensiv allroundspiller. En spiller som kan spille både flanke og sentralt og som kan ta steget opp og spille på topp om det behøves. Han må også vite hvor buret står. Det må nødvendigvis også være en spiller som kan akseptere å sitte litt på benken så lenge Veigar og Nannskog er i slag. Med andre ord så ser vi etter enten en utviklingspiller eller en spiller som har kjørt seg inn i et blindspor i den kluben han er i nå. Et eksempel er Tromsøs Lars Iver Strand. Noen andre?

@ringo

Den første jeg tenkte på når jeg leste dette var alan ;) men skader jo ikke med en til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Anders Stadheim?? Bra på Sogndal i år og blomstrer sikker med nye utfordinger, han hat jo spilt i Sogndal i "hele" sitt liv.. Spørsmålet er jo seff om han blir i dyreste laget..

Gutten med det flotte fornavnet ble heftig og begeistret (blæææh for et rævva uttrykk, jeg skal slutte med det) diskutert forrige uke. Bla deg tilbake noen dager i denne tråden, og du vil finne mange utdypende synspunkter.

Forresten, hvis du like vel skal en uke tilbake i tid, gidder du å stikke innom meg med lottotallene fra sist lørdag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Den første jeg tenkte på når jeg leste dette var alan ;) men skader jo ikke med en til!

Jeg tror Alan fungerer bra på topp, men ikke at han har overblikket og spillforståelsen (enda) som skal til for sentral midtbane. Vi har veldig bra med defensive midtbanespillere, men litt dårligere offensivt?

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

We need a spiiiss.

Nå har vi jo kjøpt inn Somen primært til høyrekant, samtidig som Branjimir er på vei tilbake. I våres spilte vi med Tom Stenvold på høyrekant, og nå er han altså tredjevalg.

På venstrekanten har vi Alan i form, og det varer forhåpentligvis så lenge sola skinner. Bak han er Henning førstevalg, da Bjørnar har gjort venstrebacken sin.

Vi har god dekning sentralt på midten, med Jesper, Tommy, Jokke, Henning og Espen. Selv om ingen av disse er spesielt gjennombruddshissige, noe jeg savner. Men, så lenge Alan er i siget, så dekker han på mange måter den rollen når han tar turen inn sentralt. Vil uansett bare være tull å lete etter en sentral midtbanemann.

Ser forøvrig behovet for en stopper øker med Jesper sin opptreden mot Sandefjord. Ikke at han spilte så forferdelig dårlig, men han ble ofte og bevisst (antar jeg) utfordret på fart.

Hadde ikke Pors en relativt spennende spiss/høyrekant, som spilte mot oss i bortekampen i fjor? Han har kanskje gått til Odd?

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

We need a spiiiss.

Nå har vi jo kjøpt inn Somen primært til høyrekant, samtidig som Branjimir er på vei tilbake. I våres spilte vi med Tom Stenvold på høyrekant, og nå er han altså tredjevalg.

På venstrekanten har vi Alan i form, og det varer forhåpentligvis så lenge sola skinner. Bak han er Henning førstevalg, da Bjørnar har gjort venstrebacken sin.

Vi har god dekning sentralt på midten, med Jesper, Tommy, Jokke, Henning og Espen. Selv om ingen av disse er spesielt gjennombruddshissige, noe jeg savner. Men, så lenge Alan er i siget, så dekker han på mange måter den rollen når han tar turen inn sentralt. Vil uansett bare være tull å lete etter en sentral midtbanemann.

Ser forøvrig behovet for en stopper øker med Jesper sin opptreden mot Sandefjord. Ikke at han spilte så forferdelig dårlig, men han ble ofte og bevisst (antar jeg) utfordret på fart.

Hadde ikke Pors en relativt spennende spiss/høyrekant, som spilte mot oss i bortekampen i fjor? Han har kanskje gått til Odd?

Hepp,

Tenker du på han lyse? Sandro Occhipinti? Han er fremdeles i Odd. Olof Hviden-Watson som vel spilte venstreflanke der nede har gått til Odd. Ellers har de jo John Erling Kleppe. Han er best sentralt, men er klart den mest målfarlige av dem. Han er toppscorer gjennom tidene i klubben med 97 mål.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nok ratt Olof Hvidèn-Watson, og jeg som ikke henger helt med i timen hva angår fotballen i Herøy-området. Han gjorde en ok figur mot oss, såvidt jeg husker.

Ser forøvrig at Pors har en kanadisk forsvarer; mon tro om dette ikke er sofistikert farmervirksomhet fra Odd sin side?

Edit: Noe for Stabæk?

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Nei, Sogndalspillere er det nesten bare å glemme... Men vi kan komme til å få et midtstopperproblem om vi ikke fyller på snart!

@ringo

Med innsatsen mot Sandefjord kunne det jo se ut som vi HAR et slikt problem allerede når IA er ute.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAR et slikt problem allerede når IA er ute.....

..... og han kommer til å være utestengt for hvert eneste gule kort han får fremover.

Vi trenger definitivt en ny stopper (og en spiss)

Jeg mener NFF har IAO-tilpasset reglene. Uansett hvor mange kort du har, så kreves det 3 gule for å stå over en match.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

..... og han kommer til å være utestengt for hvert eneste gule kort han får fremover.

Vi trenger definitivt en ny stopper (og en spiss)

Jeg mener NFF har IAO-tilpasset reglene. Uansett hvor mange kort du har, så kreves det 3 gule for å stå over en match.

Hepp,

Vi kan bare ikke gjøre oss avhengige av en spiller! Plutselig kommer det et tilbud vi ikke kan si nei til og så sitter vi i saksa! Eller enda værre, så viser spillere man tror er lojale at de ikke er det og forlanger å bli solgt. Nei vi må fylle på stallen når vi ser hvor skjøre vi er!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 - 3 = 3 ?

Det spiller liten rolle hva du mener, så lenge NFF ikke hører på deg... :P

Karantener 14. serierunde:

Vålerenga Fotball: Christian Grindheim (1 kamp for 5 gule kort)

Sandefjord Fotball: Mikael Andersson (1 kamp for 5 gule kort)[/i]

Det var noen som ønsket endringer, men enn så lenge er regelen:

3 gule = karantene

så 5 gule = karantene

så karantene for hvert kort.

IA har 4!

For å igjen snakke om nye spillere. Vi er sårbare på stopperplass. Inntil Håkon og Ulrik tar steget opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 - 3 = 3 ?

Det spiller liten rolle hva du mener, så lenge NFF ikke hører på deg... :P

Karantener 14. serierunde:

Vålerenga Fotball: Christian Grindheim (1 kamp for 5 gule kort)

Sandefjord Fotball: Mikael Andersson (1 kamp for 5 gule kort)[/i]

Det var noen som ønsket endringer, men enn så lenge er regelen:

3 gule = karantene

så 5 gule = karantene

så karantene for hvert kort.

IA har 4!

For å igjen snakke om nye spillere. Vi er sårbare på stopperplass. Inntil Håkon og Ulrik tar steget opp.

Man står over for hvert 2. gule etter de 3 første. Altså etter 3,5,7....osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man står over for hvert 2. gule etter de 3 første. Altså etter 3,5,7....osv.

Busted! Du har så rett så rett, men de kampene han ikke må stå over pga kort, må han står over fordi han alltid gir 100% i hver takling, og det kan medføre noen flere skader utover sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Markus et alternativ på stopperplass? Har vel aggresiviteten til IAO om vi skal dømme etter det ene bildet som han ble presentert med her på forumet. Krever i såfall at Bjørnar er skadefri og karantenefri. Det jeg prøver å si er vel at en venstreback kan være vel så anvendte penger som en stopper??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...