Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er lettere å finne gode midtstoppere enn venstrebacker, og Markus virker bedre som back enn i midten. Mener det blir helt feil å se etter en ny venstreback, selv om jeg hadde likt å se Espen Ruud i Stabæk-drakt, men da først og fremst som forsterkning på høyrebacken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lettere å finne gode midtstoppere enn venstrebacker, og Markus virker bedre som back enn i midten. Mener det blir helt feil å se etter en ny venstreback, selv om jeg hadde likt å se Espen Ruud i Stabæk-drakt, men da først og fremst som forsterkning på høyrebacken.

Hepp,

Vi bør vel ikke glemme aldren til Markus heller... Vi trenger yngre spillere...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi bare skal senke kravene til de samme som Charlton har for tiden, fra vg

"Charlton vil ha nye spillere

Manager for Charlton, Ian Dowie, er på jakt etter forsterkninger. Han har hentet Jimmy Floyd Hasselbaink og Simon Walton, men ønsker et par mann til. Han har prøvd seg i sommer, og fått noen negative svar. Men han sier at de ikke gir opp, uten å presisere hvilke posisjoner han ønsker å fylle opp med flere folk."

- Forhåpentlig klarer vi å hente inn en kropp eller to i løpet av de neste par ukene, sier Dowie til Skysports.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Aalesund har Hjalmar Thorarinsson på prøvespill. Han spiller til daglig i Hearts, er 20 år gammel og beskrives som et av Islands største talenter. Spiller spiss/off midtbane. Høres ut som en mann jeg gjerne ville hatt i troppen. Stabæk har vel et godt navn/rykte for islandske spillere? Kan vi sette Veigar på saken? Iom at han er på prøvespill, burde han være ledig på markedet.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at Aalesund har Hjalmar Thorarinsson på prøvespill. Han spiller til daglig i Hearts, er 20 år gammel og beskrives som et av Islands største talenter. Spiller spiss/off midtbane. Høres ut som en mann jeg gjerne ville hatt i troppen. Stabæk har vel et godt navn/rykte for islandske spillere? Kan vi sette Veigar på saken? Iom at han er på prøvespill, burde han være ledig på markedet.

Tips ledelsen i Stabæk om det. Jeg for min del er i ferd med å gi opp håpet om nye spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips ledelsen i Stabæk om det. Jeg for min del er i ferd med å gi opp håpet om nye spillere.

Hepp,

Han var på prøvespill for AIK for et par uker siden, ble droppet der fordi de ikke anså at han hadde talent nok. Uten at det trenger å bety noe da men!

Hvem er toppscorer på island nå? Albert? Pauligirl?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Han var på prøvespill for AIK for et par uker siden, ble droppet der fordi de ikke anså at han hadde talent nok. Uten at det trenger å bety noe da men!

Hvem er toppscorer på island nå? Albert? Pauligirl?

@ringo

Etter 13 serierunder ligger Marel Baldvinson på topp med ni mål.

Dertter følger:

2 Jóhann Þórhallsson Grindavík 8 mål

3 Stefán Örn Arnarson Keflavík 6 mål

4 Björgólfur Hideaki Takefusa KR 5 mål

Også på fem mål Garðar Bergmann Gunnlaugsson (reist til Sverige) og Tryggvi Guðmundsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på tabellen i kveld, og kikket deretter litt på høstens kampprogram.

Dette kommer til å bli en grøsser. Er vi godt nok rustet til denne grøsseren?

Får vi en skade på Daniel eller Veigar nå, er vi ferdige. Det fordi vi er så avhengige av at de to scorer minimum 2 mål per kamp, når midtbanen knapt nok truer mål.

Burde vi ikke være på desperat jakt etter forsterkninger i en slik situasjon?

Mulig vi er det, men det er svært lite som indikerer dette. Stabak.no er i feriemodus, Budstikka er i feriemodus, forumet er i ferie- eller "tapte forrige serierunde" modus (hvor er det brede engasjementet her inne om dagen?).

Jeg får den samme følelsen som før sesongstart; Tålmodighet til liten nytte.

Ok, vi har hentet Somen. Han har vel gjort 2 gode og 2 dårlige kamper, men er vel å betrakte som en forsterkning ift Tom Stenvoll. Ihvertfall om en vektlegger den offensive delen av spillet hans.

Men hva nå, Stabæk Fotball? Er dere fornøyd med tingenes tilstand, og satser på at Daniel og Veigar forsetter målfesten?

Taper vi mot Odd og ikke vinner mot Lyn, er vi på vei mot det sorte hullet. Med tanke på andel presentivt gode lag vi har hatt hjemme, kommer vi til å møte de antatt beste borte, og de antatt dårligere hjemme. Dette er vel ikke kjent for å være vår styrke.

Jeg orker ikke tanken på å gråte blod for andre gang på 2 år!

Er det noe i emningen? Anyone?

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig vi er det, men det er svært lite som indikerer dette. Stabak.no er i feriemodus, Budstikka er i feriemodus, forumet er i ferie- eller "tapte forrige serierunde" modus (hvor er det brede engasjementet her inne om dagen?).

Jeg har hvertfall gitt opp. Vi har tydligvis ingen innvirkning på styret, og jeg ble smånevrotisk i vinter av å gå og vente på nye spillere. Magefølelsen sier ingen kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hvertfall gitt opp. Vi har tydligvis ingen innvirkning på styret, og jeg ble smånevrotisk i vinter av å gå og vente på nye spillere. Magefølelsen sier ingen kommer.

Vi kan ikke gi opp enda! Men ja, vi er sårbare...

Jeg satser på at intet nytt er godt nytt, en stund til i hvert fall. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan ikke gi opp enda! Men ja, vi er sårbare...

Jeg satser på at intet nytt er godt nytt, en stund til i hvert fall. :)

Gitt opp nye spillere altså, ikke årets sesong. På langt nær.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på tabellen i kveld, og kikket deretter litt på høstens kampprogram.

Dette kommer til å bli en grøsser. Er vi godt nok rustet til denne grøsseren?

Får vi en skade på Daniel eller Veigar nå, er vi ferdige. Det fordi vi er så avhengige av at de to scorer minimum 2 mål per kamp, når midtbanen knapt nok truer mål.

Burde vi ikke være på desperat jakt etter forsterkninger i en slik situasjon?

Jeg får den samme følelsen som før sesongstart; Tålmodighet til liten nytte.

Ok, vi har hentet Somen. Han har vel gjort 2 gode og 2 dårlige kamper, men er vel å betrakte som en forsterkning ift Tom Stenvoll. Ihvertfall om en vektlegger den offensive delen av spillet hans.

Men hva nå, Stabæk Fotball? Er dere fornøyd med tingenes tilstand, og satser på at Daniel og Veigar forsetter målfesten?

Taper vi mot Odd og ikke vinner mot Lyn, er vi på vei mot det sorte hullet. Med tanke på andel presentivt gode lag vi har hatt hjemme, kommer vi til å møte de antatt beste borte, og de antatt dårligere hjemme. Dette er vel ikke kjent for å være vår styrke.

Jeg orker ikke tanken på å gråte blod for andre gang på 2 år!

Er det noe i emningen? Anyone?

Forza Stabæk

Hepp,

Ser ikke slik ut gitt...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært ille å gi opp årets sesong etter 15 av 26 kamper og "trygt" plassert på 4 plass :)

Jeg tror Strand og/eller Nystuen vil løfte seg til neste år med litt tillit, og hvis en junior gjør det samme og vi beholder alle utenom Jeppe så ser jeg lyst på neste sesong. Nå er det nok bare en fager drøm at vi ikke mister Veigar innen neste sommer, men resten (av de Stabæk vi beholde) har jeg et lønnelig håp for. Det er nok mange klubber som tar seg vann over hodet pga av en kjempebra mediaavtale nå, men jeg tviler på at neste avtale blir like bra (mindre salg en forventet), og da står man det når høye lønninger til stjernespillere skal betales. Jeg er derfor ganske happy for at Tom S ikke betaler/lønner hva som helst for hvem som helst, men ønsker jo selvfølgelig forsterkninger (en kant/spiss og en forsvarer hadde gjort godt :-)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å ha sett vif drite seg lodrett ut(jeg er sikker på at Stabæk hadde vunnet) la jeg jo merke til at tjekkerne hadde ganske bra spillere. Tjsekkia er vel et land som må ha en god del begavede eller gode spillere som kanskje har lyst på en tur utenlands? Noen som vet nivået på den tjsekkiske serie, eller evt normal kostnad på en spiller fra tsjekkisk serie?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært ille å gi opp årets sesong etter 15 av 26 kamper og "trygt" plassert på 4 plass :)

Jeg tror Strand og/eller Nystuen vil løfte seg til neste år med litt tillit, og hvis en junior gjør det samme og vi beholder alle utenom Jeppe så ser jeg lyst på neste sesong.:-)

Selvom den sesongen blir i Adeccoligaen?

Ja greit at vi ligger på 4.plass, men det er et men, ett jævla stort MEN...

Hva gjør vi nå når karantenene kommer, slitasjen på spillerne fører til små og større skader?

Sånn som det føles nå så forsterker alle lagene stallen og ruster seg opp til en rekordjevn slutt på sesongen.. Gullet står mellom LSK og Brann.. Etter de kan hvem som helst ende i begge ender av tabellen.

Pr.dags dato peker mye mot at hvis det ikke kommer inn noen spillere så vil Stabæk ende på nedre halvdel av tabellen.

Nå skal man ikke male faen på veggen og selge morra si før bjørnen har gått over bekken for å finne fuglen på taket, men skrekken vil være at veigar selges, daniel får sitt 3, 4, og 5 gule kort eller blir skadet. Strand og _____ på topp?

IA mangler ett gult for å måtte stå over annenhvert gule, Bjørnar har vel fått 3. Markus som erstatter for IA i midten lukter gule kort ettersom han takler rimelig hardt. Det igjen vil føre til omrokkeringer på hele laget. Hvordan vil benken se ut tilslutt, vil man måtte sjanse ved å sette inn på en vesentlig dårligere spiller?

Eneste stedet vi er godt dekket er på sentralmidtbane. Men utenom Keeperne, IA, Mike, Morten, Daniel, Strand, Persson så kan vel alle spillerne flyttes rundt omkring på banen.. Men hvor lur er den tankegangen? Det blir jo ikke noe fast mønster for spillerne selv i det situasjonen tilsier at det må gjøres en omrokkering som fører til en omrokkering til som fører til en omrokkering til osv...

To-tre nye spillere i riktig posisjon vil øke bredden på troppen, kunne sørge for få ulike posisjoner for spillerne, minske sjansen for slitasjeskader fordi spillere kan byttes ut med en spiller som holder nivået.

Intet negativt om Espen Nystuen og Andreas Strand, men å påstå at man har fulgt disse spillerne så tett som noen sa de hadde gjort så vil jeg stille spørsmålet om de bare var krisekjøp i og med at avtalene ikke var i boks før jul.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror Strand og/eller Nystuen vil løfte seg til neste år med litt tillit, og hvis en junior gjør det samme og vi beholder alle utenom Jeppe så ser jeg lyst på neste sesong.:-)

Selvom den sesongen blir i Adeccoligaen?

Ja greit at vi ligger på 4.plass, men det er et men, ett jævla stort MEN...

Hva gjør vi nå når karantenene kommer, slitasjen på spillerne fører til små og større skader?

Sånn som det føles nå så forsterker alle lagene stallen og ruster seg opp til en rekordjevn slutt på sesongen.. Gullet står mellom LSK og Brann.. Etter de kan hvem som helst ende i begge ender av tabellen.

Pr.dags dato peker mye mot at hvis det ikke kommer inn noen spillere så vil Stabæk ende på nedre halvdel av tabellen.

Nå skal man ikke male faen på veggen og selge morra si før bjørnen har gått over bekken for å finne fuglen på taket, men skrekken vil være at veigar selges, daniel får sitt 3, 4, og 5 gule kort eller blir skadet. Strand og _____ på topp?

IA mangler ett gult for å måtte stå over annenhvert gule, Bjørnar har vel fått 3. Markus som erstatter for IA i midten lukter gule kort ettersom han takler rimelig hardt. Det igjen vil føre til omrokkeringer på hele laget. Hvordan vil benken se ut tilslutt, vil man måtte sjanse ved å sette inn på en vesentlig dårligere spiller?

Eneste stedet vi er godt dekket er på sentralmidtbane. Men utenom Keeperne, IA, Mike, Morten, Daniel, Strand, Persson så kan vel alle spillerne flyttes rundt omkring på banen.. Men hvor lur er den tankegangen? Det blir jo ikke noe fast mønster for spillerne selv i det situasjonen tilsier at det må gjøres en omrokkering som fører til en omrokkering til som fører til en omrokkering til osv...

To-tre nye spillere i riktig posisjon vil øke bredden på troppen, kunne sørge for få ulike posisjoner for spillerne, minske sjansen for slitasjeskader fordi spillere kan byttes ut med en spiller som holder nivået.

Intet negativt om Espen Nystuen og Andreas Strand, men å påstå at man har fulgt disse spillerne så tett som noen sa de hadde gjort så vil jeg stille spørsmålet om de bare var krisekjøp i og med at avtalene ikke var i boks før jul.

Hepp,

De var selvsagt krisekjøp, men de var gode krisekjøp. Problemet er at de ikke har fått tid til å akklimatisere seg. Hadde de vært hentet i november ville de vært mye nærmere en plass i start 11'eren nå. Jeg er helt enig med deg Mortimer, uten å male fanden på veggen, men stallen er tynn!

Det kan også bli salg av spillere i sommer. Hvis Veigar får et tilbud han ikke kan si nei til, må vi lytte til en evt, klubb og høre hva de har å tilby for å slippe spilleren alt nå. Jeg tror ikke Veigar vil prestere topp hvis han vet han skal videre. Det er jo dessuten ganske vanlig at spillere får trøbbel med prestasjonene når de har signert for en ny klubb. Brann fikk vel en stopper skadet i går. Har de gullambisjoner må de kanskje se seg om etter en løsning. IA ligger på toppen av spillerbørsen og kan være et naturlig mål for kjøpelystene Bergensere. Kommer de med et bud på 4-5 millioner kan det bli vanskelig å si nei til det også.

Jeg grøsser ved tanken!

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si nei til et bud på 4-5mill for IA må vel være ganske enkelt når man tenker på at vi selv må ut med minst like mye for å erstatte han, hvis vi ikke allerede har en billigere, fullverdig erstatter klar.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brann fikk vel en stopper skadet i går. Har de gullambisjoner må de kanskje se seg om etter en løsning. IA ligger på toppen av spillerbørsen og kan være et naturlig mål for kjøpelystene Bergensere. Kommer de med et bud på 4-5 millioner kan det bli vanskelig å si nei til det også.

Jeg grøsser ved tanken!

@ringo

Mens man snakker om sola..... IA i "tilfeldig" møte med Brann!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si nei til et bud på 4-5mill for IA må vel være ganske enkelt når man tenker på at vi selv må ut med minst like mye for å erstatte han, hvis vi ikke allerede har en billigere, fullverdig erstatter klar.

Men det spørs vel også hvor mye vits det er i å sitte igjen med en potte sur IA som helst vil bort. Jmfr Frode Olsen-episoden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen har en strålende fremtid i midtforsvaret!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om IA har pratet med Brann da de var i Oslo for og spille mpot Lillestrøm, så tror jeg at IA fortsatt vil spille i BLÅ drakt i tiden som kommer. Det er ikke en spiller som har mere blått hjerte enn han.

Men om Stabæk vil beholde IA, Veigar og Nannskog o.l. må de snart begynne og holde det de lover både supporterne og spillerne. Og det er og skaffe forsterkninger. Jeg vet at IA vil være med å vinne noe med Stabæk, men da Stabæk ikke vil det samme som IA så skjønner jeg at han lukter litt på andre lag som vil noe mere enn Stabæk. Jeg syntes tiden er inne at Tom S og noen andre ledere snart ser seg selv i speilet og sier jeg har ikke hjort jobben min bra nok. Jeg begynner og bli pissssst på Ledelsen for alt de lover men ikke gjør. Det vil heller ikke bli letter og få spillere til klubben om de beste spillerne forsvinner for at Toms S og de andre ikke har klart og hente forsterkninger. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen har en strålende fremtid i midtforsvaret!
Det tror jeg og at han kan ha, men han er likevel ikke en erstatter for IA allerede denne sesongen. Espen trenger sikkert en vinter på seg for å omskoleres, ikke bare hives inn i ny posisjon midt i sesongen.

IA er på ingen måte uerstattelig, er vi riktig så heldige kan vi bli forsterket ved å få inn en mer spillende type med større fart, men det skal godt gjøres å erstatte han uten å bruke en sum tilsvarende den vi får ved et eventuelt salg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...