Gå til innhold

Anbefalte innlegg

[quote name='Tom' date='3. Aug 2006, 14:23' post='80640Det er bare å se på alle spillerne Sandefjord har hentet siste året, en klubb som burde ha dårligere forutsetninger enn oss. Sikkert ikke alle kjøp som har vært like heldig der, men likevel, de henter da i hvert fall spilllere i fleng.

Hva har vi hentet egentlig? Ingenting, med unntak av Somen.

Jeg synes Stabæk minner mer og mer om amatørskapet vi ser i f.eks. FFK på dette området. De har nå likevel greid å hente en kvalitetsstopper, som antageligvis vil bidra til å snu trenden der nede.

Igjen, hva greier vi? Har vi noe på gang i det hele tatt?

Det er(var) faktisk lettere for Sandefjord å hente spillere enn for oss av to grunner:

1. Spillere som ikke har vært helt på topp i det siste kan regne med spilletid hos dem.

2. Henger sammen med en, nye spillere må få spilletid fordi mange av de gamle har forsvunnet. Spilletid gir muligheter/utvikling for de som har potensiale, noe vi ikke kan tilby.

Det er skrevet mye negativt på våre sider om spillerene SF har hentet inn (utgått på dato, middelmådig etc), men de har vært i en situasjon hvor de måtte sjanse, mens vi i liten grad tør.

Jeg ønsker selv nye spillere, men tror ikke alt bærer og brister med om vi får et par etablerte navn til. Se på Tommy, han hadde ikke fått sjansen hvis vi hadde hatt en etablert spiller til 5 mill der, men jeg er ikke sikker på om "5 millioners mannen" hadde vært noe bedre enn Tommy er nå - kanskje bare dyrere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er(var) faktisk lettere for Sandefjord å hente spillere enn for oss av to grunner:

1. Spillere som ikke har vært helt på topp i det siste kan regne med spilletid hos dem.

2. Henger sammen med en, nye spillere må få spilletid fordi mange av de gamle har forsvunnet. Spilletid gir muligheter/utvikling for de som har potensiale, noe vi ikke kan tilby.

Det er skrevet mye negativt på våre sider om spillerene SF har hentet inn (utgått på dato, middelmådig etc), men de har vært i en situasjon hvor de måtte sjanse, mens vi i liten grad tør.

Jeg ønsker selv nye spillere, men tror ikke alt bærer og brister med om vi får et par etablerte navn til. Se på Tommy, han hadde ikke fått sjansen hvis vi hadde hatt en etablert spiller til 5 mill der, men jeg er ikke sikker på om "5 millioners mannen" hadde vært noe bedre enn Tommy er nå - kanskje bare dyrere?

****Hvorvidt det er lettere å hente spillere for SF enn oss, kan selvsagt diskuteres. Men at SF har vært nødt til å ta mer sjanser enn oss, og dermed risikerer å hente kvantitet fremfor kvalitet, har du nok rett i.

Problemet for vår del er at det virker som det skorter på både vilje og evne til å hente sårt tiltrengte spillere i det hele tatt. Behovet er prekært mht. både angrep og forsvar. At vi ikke får høre noenting om at det jobbes konkret med noe som helst, tyder høyst sannsynlig på at det ikke skjer så mye.

Eksempelet med Tommy holder rett og slett ikke. At Tommy ikke har vært førstevalg tidligere, skyldes først og fremst at vi er godt besatt på midtbanen fra før. Når skader oppstår utgjør Tommy således en glimrende erstatter. Dette understreker viktigheten av en bred stall.

Det er nettopp derfor det er så viktig å styrke forsvaret og angrepet. Vi trenger alternativer, noe vi ikke har pr. dato. Hadde vi hatt noen ekstra "Tommyer" som erstatning for IA, Nanne og Veigar, hadde jeg vært enig med deg. Det har vi altså ikke.

Skoleeksempelet på en tynn stall er når vi må bruke Jesper på stopperplass, noe som svekker oss betydelig både på midtbanen og i forsvar.

Det eneste vi har greid å hente er en høyrekantspiller, noe vi totalt manglet fra før. Vi er fortsatt tynt besatt på denne plassen. Hvorvidt Somen er et godt kjøp får tiden vise, men han vil trolig uansett få spille i mangel på noe bedre. Det er mulig at hans benketilværelse i Odd skyldes at de er svært godt besatt på høyrekanten. Slik vi er sentralt, jfr. tilfellet Tommy.

Jeg beklager dersom jeg virker i overkant negativ, men jeg er først og fremst frustrert over at Stabæk har gått fra å være en av landets best drevne fotballklubber, til nå å fremstå som noe som minner om forholdene i en del klubber vi ikke liker å sammenligne oss med.

Jeg håper at man har lært noe av nedrykket. At vi satt stille å så på at vi rykket ned i 2004, kan til en viss grad forstås. Hvem hadde trodd at bronselaget fra året før skulle greie å rykke ned med stort sett samme stallen?

Dette viser bare at norsk toppfotball er blitt så tett og jevn, at sentrale enkeltspillere - for ikke å si det å ha erstatninger for sentrale enkeltspillere, kan bety forskjellen på himmel og helvete.

Dette må klubben ta konsekvensen av. De av oss som skriker etter erstatninger forlanger ikke mye: En forsvarspiller og en spiss av god kvalitet, så er mye gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser det virkelig mørdt ut.

Hjelp - jeg vil ikke se mørdt!

Ikke jeg heller. Ikke MØRKT heller for den saks skyld. Dersom du for øvrig har noen argumenter å komme med i sakens anledning, imøteser jeg gjerne dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser det virkelig mørdt ut.

Hjelp - jeg vil ikke se mørdt!

Ikke jeg heller. Ikke MØRKT heller for den saks skyld. Dersom du for øvrig har noen argumenter å komme med i sakens anledning, imøteser jeg gjerne dette.

Ja, jeg tror det er på tide å trekke pusten sakte inn og slappe av litt. Dette kan også ha noe med budsjetter å gjøre. Hvis Veigar forlenger må vi sannsynligvis bruke en del (mye) mer penger på lønn enn det vi gjør nå. Det samme er kanskje tilfellet med Nanne og IA.

Vi ligger på tredjeplass i serien, samtidig som målet for sesongen var å berge plassen. Det skal vi være veldig fornøyd med - uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Husk at de fleste poengene kom i en periode hvor vi ikke spilte med vår antatt beste 11-er. Kanskje vi nå skal benytte anledningen til å gi noen av de yngre sjansen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er på tide å trekke pusten sakte inn og slappe av litt. Dette kan også ha noe med budsjetter å gjøre. Hvis Veigar forlenger må vi sannsynligvis bruke en del (mye) mer penger på lønn enn det vi gjør nå. Det samme er kanskje tilfellet med Nanne og IA.

Vi ligger på tredjeplass i serien, samtidig som målet for sesongen var å berge plassen. Det skal vi være veldig fornøyd med - uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Husk at de fleste poengene kom i en periode hvor vi ikke spilte med vår antatt beste 11-er. Kanskje vi nå skal benytte anledningen til å gi noen av de yngre sjansen?

Det er denne type holdninger som sørger for at lag rykker ned. Men dette er i hvert fall argumenter man kan forholde seg til. Det skal du ha... B)

Så litt fakta: Vi ligger nå på 4. plass. (LSK slo Brann i går, som du vet.) "Hele" 6 poeng foran direkte nedrykk. 5 poeng foran kvalikplassen. Et tap mot Odd og vi ligger svært utsatt til. Uten forsterkninger ser ikke dette bra ut. Det er ikke til å unngå at vi etterhvert også vil bli preget av skader og karantener på sentrale spillere.

Å lykkes på overgangsmarkedet har som tidligere påpekt ikke bare med budsjetter å gjøre, men om kontakter, nettverk og ikke minst prioriteringer. At sentrale spillere koster mer penger å beholde, betyr ikke annet enn at man må kvitte seg med noe av stallfyllet i andre enden. Det er faktisk ikke primært penger det står på her, selv om romslige budsjetter alltid gjør livet enklere.

Vi skal selvsagt glede oss over det som har vært - som jeg har påpekt, det kunne sett verre ut, men vi MÅ ha forsterkninger på nevnte plasser. Ellers vil nok ikke sesongen kunne avsluttes like godt som den har begynt.

La oss håpe at jeg tar feil. Det skader i hvert fall ikke å være føre var. Jeg kommer ikke over tanken på hva en klassespiss ville betydd for oss høsten 2004.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt fakta: Vi ligger nå på 4. plass. (LSK slo Brann i går, som du vet.) "Hele" 6 poeng foran direkte nedrykk. 5 poeng foran kvalikplassen. Et tap mot Odd og vi ligger svært utsatt til. Uten forsterkninger ser ikke dette bra ut. Det er ikke til å unngå at vi etterhvert også vil bli preget av skader og karantener på sentrale spillere.

Så litt mere fakta: vi ligger på fjerdeplass, ja, men hva som skjer videre er også basert på hva lagene under oss får til. Vi har tapt 3 kamper. Det er 8 lag under oss som har tapt over 6 kamper. Det er vel heller ikke annet enn fakta.

Jeg mener at akkurat nå er det viktigst å beholde det laget vi har nå. Trenger vi en ny spiss? Vi har jo både Andreas og Alan som kan erstatte Veigar og Daniel. Andreas har sikkert ikke blitt noe dårligere av å få trene sammen med de forannevnte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet for vår del er at det virker som det skorter på både vilje og evne til å hente sårt tiltrengte spillere i det hele tatt. Behovet er prekært mht. både angrep og forsvar. At vi ikke får høre noenting om at det jobbes konkret med noe som helst, tyder høyst sannsynlig på at det ikke skjer så mye.

Eksempelet med Tommy holder rett og slett ikke. At Tommy ikke har vært førstevalg tidligere, skyldes først og fremst at vi er godt besatt på midtbanen fra før. Når skader oppstår utgjør Tommy således en glimrende erstatter. Dette understreker viktigheten av en bred stall.

Det er nettopp derfor det er så viktig å styrke forsvaret og angrepet. Vi trenger alternativer, noe vi ikke har pr. dato. Hadde vi hatt noen ekstra "Tommyer" som erstatning for IA, Nanne og Veigar, hadde jeg vært enig med deg. Det har vi altså ikke.

Skoleeksempelet på en tynn stall er når vi må bruke Jesper på stopperplass, noe som svekker oss betydelig både på midtbanen og i forsvar.

Det eneste vi har greid å hente er en høyrekantspiller, noe vi totalt manglet fra før. Vi er fortsatt tynt besatt på denne plassen. Hvorvidt Somen er et godt kjøp får tiden vise, men han vil trolig uansett få spille i mangel på noe bedre. Det er mulig at hans benketilværelse i Odd skyldes at de er svært godt besatt på høyrekanten. Slik vi er sentralt, jfr. tilfellet Tommy.

Jeg beklager dersom jeg virker i overkant negativ, men jeg er først og fremst frustrert over at Stabæk har gått fra å være en av landets best drevne fotballklubber, til nå å fremstå som noe som minner om forholdene i en del klubber vi ikke liker å sammenligne oss med.

Jeg håper at man har lært noe av nedrykket. At vi satt stille å så på at vi rykket ned i 2004, kan til en viss grad forstås. Hvem hadde trodd at bronselaget fra året før skulle greie å rykke ned med stort sett samme stallen?

Oi, oi, mye på en gang. Tommy ville mest sannsynlig forsvunnet senest til nyttår (kommende) hvis han ikke hadde fått mer spilletid, nå er det vel store sjanser for at han ble. Han har spilt bra hele tiden i år, og var som sådan er dårlig eksempel, kanskje Veigar er bedre? Han har fått mye pepper tidligere, og har brukt mange kamper (2004-2005) på å komme seg i storform. Tror ikke han hadde vært i nærheten av der han er i dag hvis vi hadde kjøpt eks. Sundgot for to år siden.

Vi burde ideelt hatt flere unge (fortrinnsvis egne) spillere som kunne steppet inn under skader. Ikke helt på høyde med de første 14-15 spillerene, men ikke alt for langt bak og med potensiale til snarlig å være der.

Det er heldigvis (i hvert fall så langt) en stor forskjell til 2004 sesongen, da lå vi helt på bunn og spilte dårlig! I år har vi tatt brukbart med poeng, og har stort sett spilt veldig bra. Jeg mener vi spiller bedre en eks Sandefjord, men de har en voldsom "GO" i laget som også Start hadde i fjor. Jeg tror ikke Sandefjord holder så mye lenger enn Start, men er ikke lei meg om vi tar feil (bare de ikke slår oss på tabellen selvfølgelig).

Konklusjon? Nye spillere som hever laget, ja takk (men ikke krise om vi ikke får noen med mindre vi mister noen av våre bedre spillere)!

Brukbare spillere som stenger ute våre egne talenter, nei takk (med mindre de er relativt unge og har bra potensiale)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så litt mere fakta: vi ligger på fjerdeplass, ja, men hva som skjer videre er også basert på hva lagene under oss får til. Vi har tapt 3 kamper. Det er 8 lag under oss som har tapt over 6 kamper. Det er vel heller ikke annet enn fakta.

Jeg mener at akkurat nå er det viktigst å beholde det laget vi har nå. Trenger vi en ny spiss? Vi har jo både Andreas og Alan som kan erstatte Veigar og Daniel. Andreas har sikkert ikke blitt noe dårligere av å få trene sammen med de forannevnte.

Man styrer ikke en bil gjennom å kikke i sladrespeilet. Hva som har vært er ikke avgjørende for hva som skal skje fremover. Alle lag forsterker stallen. Hva gjør vi? Tippeligaen blir alltid avgjort på høsten. Det viser seg gang på gang at overgangsvinduet er helt avgjørende for lagenes styrkeforhold siste del av sesongen.

Jeg har problemer med å ta deg seriøst når du omtaler Strand og Alan som fullgode erstattere for Veigar og Daniel. Strand er muligens lovende, men har ikke engang lykkes på 2. laget i år. Alan er nok av åpenbare årsaker mer midtbanespiller enn spiss, selv om han sikkert til nød kunne spilt der. I så fall en spiss uten luftstyrke. Hvor slagkraftig ville dette vært i spann med f.eks. Veigar? Alan som spiss ville trolig også svekket oss på midtbanen. Vår spillestil fordrer kreativitet på midten.

Du snakker her i realiteten om nødløsninger. Selvsagt er det viktig å beholde dagens stall, men det må også forsterkes. Det er egentlig ingen uenighet om dette. Klubbledelsen sier også at det skal og må forsterkes, men det kan dessverre virke som om ambisjonene ikke står i stil med evnene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, oi, mye på en gang. Tommy ville mest sannsynlig forsvunnet senest til nyttår (kommende) hvis han ikke hadde fått mer spilletid, nå er det vel store sjanser for at han ble. Han har spilt bra hele tiden i år, og var som sådan er dårlig eksempel, kanskje Veigar er bedre? Han har fått mye pepper tidligere, og har brukt mange kamper (2004-2005) på å komme seg i storform. Tror ikke han hadde vært i nærheten av der han er i dag hvis vi hadde kjøpt eks. Sundgot for to år siden.

Vi burde ideelt hatt flere unge (fortrinnsvis egne) spillere som kunne steppet inn under skader. Ikke helt på høyde med de første 14-15 spillerene, men ikke alt for langt bak og med potensiale til snarlig å være der.

Det er heldigvis (i hvert fall så langt) en stor forskjell til 2004 sesongen, da lå vi helt på bunn og spilte dårlig! I år har vi tatt brukbart med poeng, og har stort sett spilt veldig bra. Jeg mener vi spiller bedre en eks Sandefjord, men de har en voldsom "GO" i laget som også Start hadde i fjor. Jeg tror ikke Sandefjord holder så mye lenger enn Start, men er ikke lei meg om vi tar feil (bare de ikke slår oss på tabellen selvfølgelig).

Konklusjon? Nye spillere som hever laget, ja takk (men ikke krise om vi ikke får noen med mindre vi mister noen av våre bedre spillere)!

Brukbare spillere som stenger ute våre egne talenter, nei takk (med mindre de er relativt unge og har bra potensiale)

Mye fornuftig her. Å slippe til talenter er selvsagt viktig, men vi må også kunne ha to tanker i hodet samtidig. Vi har p.t. ikke talenter som kan erstatte lagets viktigste spillere.

Krise blir det først når sentrale spillere er ute med skade eller karantene, gjerne flere samtidig. Det er da vi trenger erstattere, gjerne talenter hvis det finnes noen som er modne for oppgaven. Man utvikler for øvrig ikke talenter ved å kaste dem ut på dypt vann for tidlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man utvikler for øvrig ikke talenter ved å kaste dem ut på dypt vann for tidlig.

Nei vel, men man lærer heller ikke å svømme av å stå på land (nå tror jeg ikke at jeg gidder lage fler jungelord.. :) ).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye fornuftig her. Å slippe til talenter er selvsagt viktig, men vi må også kunne ha to tanker i hodet samtidig. Vi har p.t. ikke talenter som kan erstatte lagets viktigste spillere.

Krise blir det først når sentrale spillere er ute med skade eller karantene, gjerne flere samtidig. Det er da vi trenger erstattere, gjerne talenter hvis det finnes noen som er modne for oppgaven. Man utvikler for øvrig ikke talenter ved å kaste dem ut på dypt vann for tidlig.

Vi begynner å bli enige :)

Talenter skal ikke kastes ut for tidlig, men det er vanskelig, for ikke å si umulig å avgjøre hva som er for tidlig og hva som er tøff men utviklende matching. Vi brukte en stopper i cup'n (var det Ulrik?) som ikke gjorde seg bort helt. Kanskje man skulle prøvd ham i stedet for Jeppe når vi er i manko bak? Jeg mener de som jobber hardest og mest seriøst på andrelaget må få sjanser på 1 laget, kortere eller lengre innhopp. Man må satste litt skal man komme noen vei, no guts no glory!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi begynner å bli enige :)

Talenter skal ikke kastes ut for tidlig, men det er vanskelig, for ikke å si umulig å avgjøre hva som er for tidlig og hva som er tøff men utviklende matching. Vi brukte en stopper i cup'n (var det Ulrik?) som ikke gjorde seg bort helt. Kanskje man skulle prøvd ham i stedet for Jeppe når vi er i manko bak? Jeg mener de som jobber hardest og mest seriøst på andrelaget må få sjanser på 1 laget, kortere eller lengre innhopp. Man må satste litt skal man komme noen vei, no guts no glory!

Vi er i hvert fall enige når det gjelder Jansson. Som Trapattoni uttalte det: "Et fotballag er som et orkester - du kan ikke la fiolinisten spille kontrabass". Jesper er best på midten og bør brukes der. Så får midtstoppere spille midstopper, gjerne talenter.

Men dette betyr ikke at det ikke må forsterkes. Uansett er det betenkelig at det tilsynelatende foregår så lite på dette området. La oss håpe at Tom S. overrasker.

En seier mot Odd på søndag ville hjulpet godt på tålmodigheten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man utvikler for øvrig ikke talenter ved å kaste dem ut på dypt vann for tidlig.

Nei vel, men man lærer heller ikke å svømme av å stå på land

og husk at den som står med hodet over vann kun ser toppen av isfjellet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg syntes er rart er at Stabæk ikke satser alt på og få 2-3 nye spillere som virkelig forsterker stallen og nesten til uansett pris. Nå ligger vi på 4 plass og det er kort vei ned, men med 2-3 nye bra spillere er det store muligheter for medalje. Med medalje vil det også bli mere penger i kassa med tvrettigheter o.l.

For meg virker det ikke som om Stabæk er interessert i å ta medalje. Med medalje samtidig som de går ut med en langsiktig plan vil det også bli lettere og få nye spillere i fremtiden. Det som hender nå er at det blir usikkerhet i spillergruppa og hos oss supportere(mulig sponsorer) ved å ikke fortelle noen planer fremover.

Det vil garantert (ihvertfall) etter sesongen bli spillerflukt for at Stabæk og Tom S har gjort en utrolig dårlig jobb, og det vil igjen føre til at Stabæk må ut og hente enda flere spillere og det vil bli enda dyrere. For meg virker det som om Stabæk er på veldig feil kurs nå.(Håper jeg tar veldig feil). Her bør Tom S som sportslig leder ta sitt ansvar og gå. Jeg mener Stabæk nå lurer både oss supportere,spillere og sponsorer.

Der ingen som er uerstattelige av spillere eller ledere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det mye sutring og gammelt oppgulp. Tar derfor sjansen på å gjenta meg selv litt jeg også.

Hva er egentlig problemet deres? Synes dere fjerdeplass er for dårlig? Synes dere at vi spiller møkkafotball og bare gjennom flaks har fått mange poeng?

Tabeller juger sjelden. Så langt i år har vi gjort det godt. Serien er jevn, greit nok. Men vi har vært best av de jevne lagene. Å tro at seks poeng ned til nedrykk er det samme som at vi rykker ned med to tap er tull. Vi har mange lag bak oss, og alle vinner ikke. Når det gjelder nedrykk er jeg helt sikker. Det skjer ikke! Jeg utfordrer alle som vil vedde 500kroner med meg på at Stabæk rykker ned uten forsterkninger til å ta kontakt. Jeg vedder gjerne i mot! Men jeg vedder ikke imot de som vil vedde på at vi tar medalje!

Er troppen vår så kritisk dårlig? Don't think so! Henning Hauger spilte på landslaget i vinter, han er på benken. Midtbanen er generelt dritbra besatt, både i kvalitet og kvantitet. Spissplassen kan synes tynn, men Alan og Andreas er erstattere for hhv Veigar og Daniel, stort bedre tror jeg ikke vi kan håpe på. Forsvaret er ikke bredt, og her kan jeg være enig i kritikken. Ikke nødvendigvis om innkjøp, men å ikke prøve feks Ulrik i Tippeligaen. Vi skal huske det at å prøve Ulrik er ikke bare å prøve én spiller, det er også å vise alle de andre unge at de bør satse hardt! Trond Haugstad må være et eksempel på det motsatte. Masse mål på 2. laget, fikk aldri sjansen på A-laget. Hvor lite motiverende er ikke det?

Jeg har tidligere forsvart ledelsen, og jeg gjør det igjen. Tror dere Tom S. motarbeider klubben? Tror dere han håper vi rykker ned? Tror dere det er lett å lede en fotballklubb? Noen har ønsket signaler fra ledelsen om at det skjer noe. Hvorfor det? For da Ingo ga de signalene og noe gikk skeis, ble det en masiv klagestorm her på forumet.

Selv om det er lett å kjøpe spillere på Football Manager, kan det skjer uforutsette ting i real life. Uansett hvor sikker man er, kan ting gå galt i siste sekund. Hadde jeg vært Ingo ville jeg ikke giddet å sette meg for hogg en gang til ved å si at det skjer noe. Skjer det noe som ødelegger igjen, blir han møtt av massiv kritikk igjen. Forstår at han ikke gidder.

En her ønsket en ønskeliste. Hallo? Skal vi liksom sende ut en pressemelding med "Vi tror Daniel Nannskog kan bli en toppscorer i både Adecco og Tippeligaen, så vi har lyst å prøve oss"? Greit at Real Madrid går ut og har lyst på Kaká. Alle vet hvem han er og hva han duger til. Å shoppe til norske lag krever å se uutnyttet potensiale. Ikke å se høye prestasjoner.

Og tror dere "stjerner" står i kø for å spille for Stabæk? Hvor vi var da Ijeh gikk til Viking? Kanskje på banen, men Viking er både rikere og mer attraktive enn oss. Hvor vi var da Skiri gikk? Ålesund er både rikere og mer attraktive enn oss. That's life. Vi er pr nå en ufattelig lite interessant klubb. Heldigvis har ledelsen klart å få gjennom en ny stadion. Hadde jeg hatt valget mellom ti år til på Nadderud og å gi Veigar, Daniel og IA til Vålerenga, hadde jeg lett valgt det siste. Og heldigvis har vi klart å få tak i trenere med solid omdømme og nettverk i Sverige. Det har vært en bra strategi som ledelsen skal ha ros for!

Når vi i tillegg tar med det at vi har en veldig bra førsteelver, er det ikke lett å handle. Hvilken spiss som er god nok for 15 mål (som jeg tror er kravet her, selv om bare 5-6 spillere gjør det hvert år) vil komme til Stabæk for å sitte på benken? Og hvilken midtstopper i toppklasse vil komme og utfordre Mike og IA? Både spiss og stopperduoen vår er i tillegg så godt samkjørte at det vil kreve betydelig forbedring for å bryte dem opp. Tror dere toppspillere gidder dra til Stabæk fordi IA har en del gule kort og kanskje Daniel blir skadet?

Tilslutt, for de som ikke har blitt lei av folk som faktisk ikke hyler med, kan jeg gjenta min oppfordring fra tidligere. Vi har altså et alt for svakt lag. Derfor. Velg fritt mellom spillere på Tromsø, Molde, Ham Kam, Fredrikstad og Sandefjord, og fortell meg hvem dere tror ville forsterket førsteelveren vår. Jeg tror jeg ville vurdert Shaban og Hoseth. Og bare de to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei vel, men man lærer heller ikke å svømme av å stå på land

og husk at den som står med hodet over vann kun ser toppen av isfjellet

Eller:

Stol aldri på en mann - som han - med samme dialekt som Kaptein Sabeltann.

( jeg gir meg mens leken er god.. la8pv...over og ut!)

Her var det mye sutring og gammelt oppgulp. Tar derfor sjansen på å gjenta meg selv litt jeg også.

Hva er egentlig problemet deres? Synes dere fjerdeplass er for dårlig? Synes dere at vi spiller møkkafotball og bare gjennom flaks har fått mange poeng?

Tabeller juger sjelden. Så langt i år har vi gjort det godt. Serien er jevn, greit nok. Men vi har vært best av de jevne lagene. Å tro at seks poeng ned til nedrykk er det samme som at vi rykker ned med to tap er tull. Vi har mange lag bak oss, og alle vinner ikke. Når det gjelder nedrykk er jeg helt sikker. Det skjer ikke! Jeg utfordrer alle som vil vedde 500kroner med meg på at Stabæk rykker ned uten forsterkninger til å ta kontakt. Jeg vedder gjerne i mot! Men jeg vedder ikke imot de som vil vedde på at vi tar medalje!

Er troppen vår så kritisk dårlig? Don't think so! Henning Hauger spilte på landslaget i vinter, han er på benken. Midtbanen er generelt dritbra besatt, både i kvalitet og kvantitet. Spissplassen kan synes tynn, men Alan og Andreas er erstattere for hhv Veigar og Daniel, stort bedre tror jeg ikke vi kan håpe på. Forsvaret er ikke bredt, og her kan jeg være enig i kritikken. Ikke nødvendigvis om innkjøp, men å ikke prøve feks Ulrik i Tippeligaen. Vi skal huske det at å prøve Ulrik er ikke bare å prøve én spiller, det er også å vise alle de andre unge at de bør satse hardt! Trond Haugstad må være et eksempel på det motsatte. Masse mål på 2. laget, fikk aldri sjansen på A-laget. Hvor lite motiverende er ikke det?

Jeg har tidligere forsvart ledelsen, og jeg gjør det igjen. Tror dere Tom S. motarbeider klubben? Tror dere han håper vi rykker ned? Tror dere det er lett å lede en fotballklubb? Noen har ønsket signaler fra ledelsen om at det skjer noe. Hvorfor det? For da Ingo ga de signalene og noe gikk skeis, ble det en masiv klagestorm her på forumet.

Selv om det er lett å kjøpe spillere på Football Manager, kan det skjer uforutsette ting i real life. Uansett hvor sikker man er, kan ting gå galt i siste sekund. Hadde jeg vært Ingo ville jeg ikke giddet å sette meg for hogg en gang til ved å si at det skjer noe. Skjer det noe som ødelegger igjen, blir han møtt av massiv kritikk igjen. Forstår at han ikke gidder.

En her ønsket en ønskeliste. Hallo? Skal vi liksom sende ut en pressemelding med "Vi tror Daniel Nannskog kan bli en toppscorer i både Adecco og Tippeligaen, så vi har lyst å prøve oss"? Greit at Real Madrid går ut og har lyst på Kaká. Alle vet hvem han er og hva han duger til. Å shoppe til norske lag krever å se uutnyttet potensiale. Ikke å se høye prestasjoner.

Og tror dere "stjerner" står i kø for å spille for Stabæk? Hvor vi var da Ijeh gikk til Viking? Kanskje på banen, men Viking er både rikere og mer attraktive enn oss. Hvor vi var da Skiri gikk? Ålesund er både rikere og mer attraktive enn oss. That's life. Vi er pr nå en ufattelig lite interessant klubb. Heldigvis har ledelsen klart å få gjennom en ny stadion. Hadde jeg hatt valget mellom ti år til på Nadderud og å gi Veigar, Daniel og IA til Vålerenga, hadde jeg lett valgt det siste. Og heldigvis har vi klart å få tak i trenere med solid omdømme og nettverk i Sverige. Det har vært en bra strategi som ledelsen skal ha ros for!

Når vi i tillegg tar med det at vi har en veldig bra førsteelver, er det ikke lett å handle. Hvilken spiss som er god nok for 15 mål (som jeg tror er kravet her, selv om bare 5-6 spillere gjør det hvert år) vil komme til Stabæk for å sitte på benken? Og hvilken midtstopper i toppklasse vil komme og utfordre Mike og IA? Både spiss og stopperduoen vår er i tillegg så godt samkjørte at det vil kreve betydelig forbedring for å bryte dem opp. Tror dere toppspillere gidder dra til Stabæk fordi IA har en del gule kort og kanskje Daniel blir skadet?

Tilslutt, for de som ikke har blitt lei av folk som faktisk ikke hyler med, kan jeg gjenta min oppfordring fra tidligere. Vi har altså et alt for svakt lag. Derfor. Velg fritt mellom spillere på Tromsø, Molde, Ham Kam, Fredrikstad og Sandefjord, og fortell meg hvem dere tror ville forsterket førsteelveren vår. Jeg tror jeg ville vurdert Shaban og Hoseth. Og bare de to.

AMEN!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg syntes er rart er at Stabæk ikke satser alt på og få 2-3 nye spillere som virkelig forsterker stallen og nesten til uansett pris.

Du tror seriøst at Tom S. sitter på kontoret og tenker "Hmm, han her er dritbra, best å ikke kjøpe han"?

Edit: Jeg tror ikke prisen er hovedproblemet. Det mest opplagte er jo spissplassen. Problemet er at laget vårt er bedre enn vi "fortjener". Spillere er villige til å gå til Rosenborg, Vålerenga eller Man U for å være 3. valg som spiss. Men de går ikke til Stabæk for å være det. På spissplassen er vi, for å forsterke bredden, altså avhengig av å finne en spiss som er bedre enn Andreas, men som ikke har umiddelbare ambisjoner om å spille fast. Det er ikke lett!

Endret av gufa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

++++ og stjerne i margen til gufa..

Sånn ca det samme jeg mener.. men jeg har dysleksi, så jeg gidder ikke prøve meg på lange innlegg... :P

Jeg er 100% sikker på at det jobbes med forsterkninger.. men at det er helvete å få de på plass..

Keen på en rik onkel jeg.. (på en ikke seksuell måte)

Jeg er også relativt sikker på at 30 poeng holder for enda en sesong i TL... og det var vel hovedmålet før seriestart.. Tror egentlig 29 poeng holder...

Gruer meg til odd...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra Qufa, sikkert en og annen som kunne forsterket vår stall, men hvor mange har ikke vi som kunne forsterket deres stall? Ingen, selv ikke Mr Chelsea, kan få alle de peker på. Å la eks. Ulrik prøve seg vi ikke bare øke tilgang og inspirasjon av talenter, men drar sikkert med seg familie, venner og skolekammerater. Noen forsvinner, men noen tar nok også med seg andre venner igjen, det skrives i lokal-presse, og interessen øker. Det er nok dessverre riktig som du sier, vi er et komma i norsk fotballhistorie! Ny Arena har mye og si, og om 10-20 år begynner unge til de som har fulgt de Blaa i ungdoms-åra å komme, noe som (forhåpentligvis) vil gi et mye større løft i publikumstall enn spillerennes ungdomskrets :)

Eneste jeg er uenig med deg i er Blue Dram Arena. Send bort Daniel, Veigar og IA nå, og vi er i 1 div neste år, dessuten er Nadderud i gangavstand fra meg :lol: men det skal fortsatt bli deilig med ny arena som forsterker rop og sang :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er gjort det før, og gjør det igjen: Støtte til Gufa. Bra at noen tar et oppgjør med hylekorets forsangere. Mange av de som hyler høyest er jo blant dem som samtidig klager på at HH og Andreas og flere blir benket...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er gjort det før, og gjør det igjen: Støtte til Gufa. Bra at noen tar et oppgjør med hylekorets forsangere. Mange av de som hyler høyest er jo blant dem som samtidig klager på at HH og Andreas og flere blir benket...

Jeg tror det store engasjementet skyldes at ingen ønsker en reprise av 2004 slik at serieåpningen neste år blir på Sundbanen :ph34r: Engasjement er bedre enn apati!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror det store engasjementet skyldes at ingen ønsker en reprise av 2004 slik at serieåpningen neste år blir på Sundbanen :ph34r: Engasjement er bedre enn apati!

Helt enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok de fleste her inne er enige i mange ting. Alle er nok veldig skuffet over at det ikke har kommet inn flere klassespillere etter flere lovnader. Men samtidig er nok de fleste inneforstått med at ledelsen gjør sitt for å hanke inn de spillerne som er ønsket. Engasjement er helt topp. Det viser at vi har hjertet i klubben. Jeg personlig tror at Tom henter inn hvertfall en spiller til i løpet av dette vinduet og da er nok det meste tilgitt tenker jeg. Ha tålmodighet (skjønner at det ikke er lett) så dukker det opp ett eller to fjes som alle blir fornøyd med. Da forsvinner ikke noen av spillerne heller. Får vi håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forskjell på apati og å ikke kritisere alt og alle.

Var Thor Hushovds oppladning til TdF feil siden han "bare" vant to etapper? Eller var det et bra opplegg?

Var Robbie McEwens oppladning til TdF feil siden han "bare" vant veldig mange etapper? Eller var det et bra opplegg?

Selvfølgelig kunne McEwen gjort det bedre, men det er ikke noen grunn til å være alt for kritisk for det? Det er nemlig ikke slik at det bare er kritikk som drar folk oppover, vel så ofte er det at godfølelsen sitter og man er i en flytsone. Det tror jeg faktisk Stabæk er nå! Det vi trenger nå er ros og tro på at dette kan fortsette.

Å sammenlikne med 2004 er bare vås. Den gangen hadde vi en trener som jeg tror manglet litt faglig autoritet. Spillerne gikk og ventet på en skadet Martin, og værst av alt, vi scoret nesten ikke mål.

Nå har vi et lag der spillerne har fått spilt seg sammen i Adecco, og nøkkelspillere som Daniel og IA er supergeara på at laget skal prestere. Legger vi til at vi scorer mest i Tippeligaen, er vi på et helt annet nivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig

For all del. Engasjement er bra. Temperatur på debattene er bra. Uenighet og skarpe motsetninger er kult. Kritikk mot ledelsen er sikkert også på sin plass. Selv om jeg syns den bør holdes på et sakelig (ikke injurerende nivå) når personer nevnes med navn. Og at det er tåpelig å tro at de som faktisk har sitt levebrød fra klubben ikke elsker den like mye som oss som har den som "hobby".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og at det er tåpelig å tro at de som faktisk har sitt levebrød fra klubben ikke elsker den like mye som oss som har den som "hobby".

Tror kanskje det er her vi "sliter" litt. Selv må jeg innrømme at trekket med Jeppe overrasket meg litt, og jeg håper virkelig ikke at JJ gjør det igjen. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det! Og av alle merkelige ting å gjøre på en trenerbenk, så er vel Arild Stavrums trekk med Rudi som stopper mot Stabæk det teiteste jeg har sett.

Men hvordan kan det bli slik? JJ og Stavrum bruker all sin arbeidstid på lagene sine. Og selv om jeg bruker mye av min arbeidstid her, og mye av min fritid på å se fotball, så er det ikke noe mer enn en hobby. Egentlig burde jeg vel stole like mye på at JJ tar ut det riktige laget som at piloten lander flyet jeg sitter på trygt. Jeg innser mine begrensninger, og har stor respekt for den jobben JJ gjør med laget.

Vi ser spillerne så mye, at å ta ut et lag har vi kanskje en bakgrunnskunnskap til å kunne uttale oss om. Men at noen går så kraftig ut mot Tom S. og den sportslige ledelsen forundrer meg. Vet noen av dere som mener Tom S. bør gå av hva Tom S. gjør i løpet av en arbiedsuke? (riktig svar er ikke "går tur med bikkja")

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...