Øyvind 2 035 Del Skrevet 4. August 2006 (endret) Del Skrevet 4. August 2006 (endret) Og at det er tåpelig å tro at de som faktisk har sitt levebrød fra klubben ikke elsker den like mye som oss som har den som "hobby". Tror kanskje det er her vi "sliter" litt. Selv må jeg innrømme at trekket med Jeppe overrasket meg litt, og jeg håper virkelig ikke at JJ gjør det igjen. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det! Og av alle merkelige ting å gjøre på en trenerbenk, så er vel Arild Stavrums trekk med Rudi som stopper mot Stabæk det teiteste jeg har sett. Nå spilte Jeppe midstopper i Helsingborg de to siste sesongene med bra suksess, så å sammenligne Jeppe med Rudi blir litt merkelig. Det var nok mer mangel på samspill og kommunikasjon det skortet på mot Sandefjord. Endret 4. August 2006 av Øyvind Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pingo 0 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Først må jeg si meg enig med gufa sitt innlegg for å få diskusjonen om spillere inn på rett spor igjen. Det er mange som er flinke til å komme med nyanserte yttringer. Det er også mange som er flinke til å komme med velrettede/spontane følelsesutbrudd. Begge deler er viktig. Leste i papirutgaven av Aftenposten at ArashTalebinejad er på vei bort i fra Tromsø. Han er sykemeldt og har dratt hjem. Her kan vi nok få hentet inn en spiller billig og som ikke er helt uten kvaliteter, selv om han ble funnet for lett før årets sesong. Han har jo nå fått en del erfaring i fra Tippeligaen siden sist. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Han har jo nå fått en del erfaring i fra Tippeligaen siden sist. Samtidig som han har fått noen kamper fra start, så har vel vi fått bekreftet at det var riktig å ikke hente ham inn. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kjakan 0 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Han har jo nå fått en del erfaring i fra Tippeligaen siden sist. Samtidig som han har fått noen kamper fra start, så har vel vi fått bekreftet at det var riktig å ikke hente ham inn. Takk til ledelsen for at de ikke lot seg presse og heller lot røkla kjøpe denne middelmådigheten av en foppallsparker. Credence Clearwater derimot.... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Sukk. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne etter en kveld vekk fra forumet. En hel mengde gode argumenter og innlegg har kommet til og det er mye her jeg er enig i. Alle vil det aller beste for Stabæk og er enige om at det stort sett går over all forventning denne sesongen. Nettopp derfor er jeg livredd. Det er da det pleier å gå skeis. Når vi i tillegg ser hvor avhengige vi er av 2-3 meget ettertraktede nøkkelspillere, så burde det ringe noen alarmklokker. Spillere kommer og går og benken vår er svært, svært tynn. Noe annet er naivt å påstå. Tror ikke det ligger noen automatikk i at gode spillere ikke vil komme til oss fordi de kan risikere å bli sittende litt på benken. Tvert imot. Jeg tror spillere går til klubber som viser at presterer man, så får man tillit over tid. Dessuten tror dere virkelig at spillere ikke ønsker gode medspillere? Hva har Daniel og IA ønsket seg hele sesongen? Reelle utfordrere, klassespillere som kan utfordre dem hver dag på trening og i kamp. Spillere som ikke vil ha konkurranse vil vi ikke ha til klubben uansett. Selvsagt tror jeg ikke at Tom S. sitter og motarbeider klubben han elsker, klubben han har jobbet for i mange, mange flere år enn jeg i det hele tatt har hatt en forhold til den. Men faktumet er at tidene endrer seg, og det fort. Kanskje, dessverre for mange, alt for fort. For ikke mange år siden var det nok at mennesker med lang erfaring fra verv i ulike idrettslag drev skuta videre når det ble opprykk og profesjonell idrett ut av det. Slik har en bandymann som Tom S. som har gått gradene i hele Idrettsforeningen blitt en fantastisk god potet som helt korrekt tok på seg vervet han har i dag da klubben plutselig skulle opp i eliten. Og slik nivået på den profesjonelle fotballen i norge var på den tiden og kanskje inntil 4-5 år siden var den kunnskapen og erfaringen som Tom S. har, og gradvis akkumulerte, mer enn nok til å få det til å gå rundt. Men gikk det egentlig så bra? Se på økonomien til klubben de siste 10 årene og dere skjønner hva jeg mener... Men, det vi har sett de siste 3-4 årene er at hele fotballverden har blitt profesjonalisert i en mye større grad. Konkurransen om å hente spillere er beintøff, nivået jevner seg ut. De tradisjonellt største klubbene kan ikke hente hvem de vil lenger og man må lete og arbeide mye bredere enn før for å kartlegge markedet og i stor grad komme andre i forkjøpet. Man må ha spisse albuer of være proaktive, samt evne å 'selge' klubben til potensielle spillere. Det er en jobb man må være supermotivert, tøff og karismatisk for å klare. Ikke et vondt ord om Tom, men jeg tror ikke han er rett mann for jobben lenger. Det er rett og slett et spørsmål og bakgrunn, erfaring, tid, motivasjon og utvikling. SOM I ALLE ANDRE PROFESJONELLE BRANSJER. Og så vidt jeg vet er Tom enig...Han sitter i jobben fordi økonomien krever det. All honnør til klubben. De har klart å rydde opp i gammel moro og vasket røde tall sorte. Men det er ikke lenge siden Tom sa fra seg jobben han sitter i i dag og overlot det til noen med mer spesialisert, sportslig kompetanse enn den han innehar. Tom er en fantastisk administrator og leder, men jobben med å hente spillere til klubben, bør overlates til noen som har bakgrunnen, lysten, evnene og frekkheten til å gjøre det i dagens marked. Ja, Stabæk er en parantes i fotballhistorien, men vi er og bør være en langt mer attraktiv parantes enn det spillerstrømmen til klubben viser. Jeg er overbevist om at nytt blod, nye impulser og pågangsmot kreves i administrasjonen for å ta det skrittet videre som klubben vår skal ta i de neste årene. Kanskje dette kommer av seg selv med Stadion og økonomi? Kanskje ansettelse av en profesjonell scout er rett rundt hjørnet, (slik det ble antydet via rykter fra Tor K Karlsens Fxt blogg) hva vet jeg. Jeg tviler som sagt ikke på at det jobbes med hodet og hjertet, men resultatene av arbeidet og signalene fra Tom S. selv indikerer at dette er noe som burde vært gjort noe med for lenge siden og som setter klubben tilbake mer enn jeg tror vi ser konsekvensene av. Selv om skriften på veggen begynner å bli ganske så tydelig for meg. Dette endrer seg ikke med seier eller gode plasseringer denne sesongen. Det endrer seg ikke dersom det kommer 2-3 spillere av kvalitet i løpet av dette overgangsvinduet. Det er et spørsmål om å følge med utviklingen og den videre, spesifikt fotballfaglige profesjonaliseringen av norske klubber på det sportslig administrative nivået som klubbene her i landet nå er nødt til å gjennomføre for å henge med utviklingen i den skandinaviske, for ikke å snakke om den internasjonale fotballen. Nok for nå. Glad i dere alle sammen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Glad i deg oschååå !!! Schål..:=) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gamlegutta 70 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Sukk. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne etter en kveld vekk fra forumet. En hel mengde gode argumenter og innlegg har kommet til og det er mye her jeg er enig i.Alle vil det aller beste for Stabæk og er enige om at det stort sett går over all forventning denne sesongen. Nettopp derfor er jeg livredd. Det er da det pleier å gå skeis. Når vi i tillegg ser hvor avhengige vi er av 2-3 meget ettertraktede nøkkelspillere, så burde det ringe noen alarmklokker. Spillere kommer og går og benken vår er svært, svært tynn. Noe annet er naivt å påstå. Tror ikke det ligger noen automatikk i at gode spillere ikke vil komme til oss fordi de kan risikere å bli sittende litt på benken. Tvert imot. Jeg tror spillere går til klubber som viser at presterer man, så får man tillit over tid. Dessuten tror dere virkelig at spillere ikke ønsker gode medspillere? Hva har Daniel og IA ønsket seg hele sesongen? Reelle utfordrere, klassespillere som kan utfordre dem hver dag på trening og i kamp. Spillere som ikke vil ha konkurranse vil vi ikke ha til klubben uansett. Selvsagt tror jeg ikke at Tom S. sitter og motarbeider klubben han elsker, klubben han har jobbet for i mange, mange flere år enn jeg i det hele tatt har hatt en forhold til den. Men faktumet er at tidene endrer seg, og det fort. Kanskje, dessverre for mange, alt for fort. For ikke mange år siden var det nok at mennesker med lang erfaring fra verv i ulike idrettslag drev skuta videre når det ble opprykk og profesjonell idrett ut av det. Slik har en bandymann som Tom S. som har gått gradene i hele Idrettsforeningen blitt en fantastisk god potet som helt korrekt tok på seg vervet han har i dag da klubben plutselig skulle opp i eliten. Og slik nivået på den profesjonelle fotballen i norge var på den tiden og kanskje inntil 4-5 år siden var den kunnskapen og erfaringen som Tom S. har, og gradvis akkumulerte, mer enn nok til å få det til å gå rundt. Men gikk det egentlig så bra? Se på økonomien til klubben de siste 10 årene og dere skjønner hva jeg mener... Men, det vi har sett de siste 3-4 årene er at hele fotballverden har blitt profesjonalisert i en mye større grad. Konkurransen om å hente spillere er beintøff, nivået jevner seg ut. De tradisjonellt største klubbene kan ikke hente hvem de vil lenger og man må lete og arbeide mye bredere enn før for å kartlegge markedet og i stor grad komme andre i forkjøpet. Man må ha spisse albuer of være proaktive, samt evne å 'selge' klubben til potensielle spillere. Det er en jobb man må være supermotivert, tøff og karismatisk for å klare. Ikke et vondt ord om Tom, men jeg tror ikke han er rett mann for jobben lenger. Det er rett og slett et spørsmål og bakgrunn, erfaring, tid, motivasjon og utvikling. SOM I ALLE ANDRE PROFESJONELLE BRANSJER. Og så vidt jeg vet er Tom enig...Han sitter i jobben fordi økonomien krever det. All honnør til klubben. De har klart å rydde opp i gammel moro og vasket røde tall sorte. Men det er ikke lenge siden Tom sa fra seg jobben han sitter i i dag og overlot det til noen med mer spesialisert, sportslig kompetanse enn den han innehar. Tom er en fantastisk administrator og leder, men jobben med å hente spillere til klubben, bør overlates til noen som har bakgrunnen, lysten, evnene og frekkheten til å gjøre det i dagens marked. Ja, Stabæk er en parantes i fotballhistorien, men vi er og bør være en langt mer attraktiv parantes enn det spillerstrømmen til klubben viser. Jeg er overbevist om at nytt blod, nye impulser og pågangsmot kreves i administrasjonen for å ta det skrittet videre som klubben vår skal ta i de neste årene. Kanskje dette kommer av seg selv med Stadion og økonomi? Kanskje ansettelse av en profesjonell scout er rett rundt hjørnet, (slik det ble antydet via rykter fra Tor K Karlsens Fxt blogg) hva vet jeg. Jeg tviler som sagt ikke på at det jobbes med hodet og hjertet, men resultatene av arbeidet og signalene fra Tom S. selv indikerer at dette er noe som burde vært gjort noe med for lenge siden og som setter klubben tilbake mer enn jeg tror vi ser konsekvensene av. Selv om skriften på veggen begynner å bli ganske så tydelig for meg. Dette endrer seg ikke med seier eller gode plasseringer denne sesongen. Det endrer seg ikke dersom det kommer 2-3 spillere av kvalitet i løpet av dette overgangsvinduet. Det er et spørsmål om å følge med utviklingen og den videre, spesifikt fotballfaglige profesjonaliseringen av norske klubber på det sportslig administrative nivået som klubbene her i landet nå er nødt til å gjennomføre for å henge med utviklingen i den skandinaviske, for ikke å snakke om den internasjonale fotballen. Nok for nå. Glad i dere alle sammen! Meget bra skrevet, helt enig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
msp 810 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Her ser det ut som vi kan ha en sjanse.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tasse 0 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Hvem var den andre klubben mon tro? http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article62008.ece Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Honnør til Pedro for å ha en fornuftig og balansert tilnærming til dette. Dette dreier seg ikke om å være misfornøyd med hva klubben har oppnådd hittil, men å gjøre de grep som er nødvendig for at laget ikke skal falle sammen som et korthus. Faresignalene er tydelige. Når det gjelder gufa derimot, har han riktignok skrevet et velformluert innlegg, men han ramser i realiteten opp en masse selvfølgeligheter som har vært drøftet tidligere i denne tråden. La meg kommentere det viktigste: Ingen er misfornøyd med fjerdeplass hittil i sesongen, men veien ned til nedrykkstriden er svært kort. Et tap mot Odd så er vi der. Ingen tror at Tom S. "motarbeider" klubben. Derimot stilles det spørsmålstegn ved hans kompetanse mht. forsterkninger. Selv om spørsmålet er svært hypotetisk, finnes det en rekke spillere blant de klubbene gufa ramser opp, som kunne forsterket Stabæk. Et godt eksempel er FFK's nyinnkjøpte kvalitetstopper Gerrbrand, en spiller som skamroses av supportere i klubber han tidligere har spilt, deriblant Hammarby og Leicester. En glimrende forsterkning i midtforsvaret. FFK fikk på toppen av det hele denne spilleren gratis. FFK er for øvrig godt kjent for sin inkompetanse på overgangsmarkedet, noe som ytterligere forsterker inntrykket av at det ikke finnes noen unskyldning for at Stabæk ikke skal greie å hente høyst nødvendige forsterkninger, dvs. spillere i samme kategori. Det er ikke ofte man opplever småborgerlighet og lavt selvbilde blant bæringer. Når gufa i fullt alvor kan hevde at klubber som Aalesund (!!?) og for så vidt også Viking, angivelig er langt mer attraktive enn Stabæk, kan man virkelig begynne å lure. Riktignok er Stabæk opprinnelig en "bakgårdsklubb" fra lavere divisjoner, men svært få klubber i dette landet har det potensialet som faktisk ligger i Stabæk og Bærum som sted. Ny stadion vil befeste dette ytterligere. Man trenger ikke være Ingebrigt for å se dette. Selvsagt finnes det grunner pr. i dag for at enkelte spillere kan velge f.eks. Viking fremfor Stabæk, men å oppleve at bæringer setter Stabæk i samme bås som Ham Kam, vitner om et selvbilde som i hvert fall ikke kan kalles "bærumsk". Det er mulig gufa bare er en innflytter eller "wannabe"-bæring - hva vet jeg? I hvert fall blir det håpløst å oppleve at "Stabæks angivelig manglende attraktivitet" brukes som forklaring på at klubben ikke evner å skaffe forsterkninger. Det ligger et enormt uforløst potensiale i Stabæk, noe som forhåpentligvis springer ut med Fornebu Arena. Det eneste som ikke gjør Stabæk til en attraktiv klubb å komme til, er evt. manglende sportslig satsning - som også er temaet vi diskuterer her. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Det er ikke ofte man opplever småborgerlighet og lavt selvbilde blant bæringer. Når gufa i fullt alvor kan hevde at klubber som Aalesund (!!?) og for så vidt også Viking, angivelig er langt mer attraktive enn Stabæk, kan man virkelig begynne å lure. Riktignok er Stabæk opprinnelig en "bakgårdsklubb" fra lavere divisjoner, men svært få klubber i dette landet har det potensialet som faktisk ligger i Stabæk og Bærum som sted. Ny stadion vil befeste dette ytterligere. Man trenger ikke være Ingebrigt for å se dette. Grunnene til at Viking og Aalesund er minst like attraktive som Stabæk er følgende: Viking: ny stadion større budsjett (større ambisjoner?) (mye) større lokal forankring gammel storhet, stor klubb, mye historie. Aalesund: utrolig publikumsoppslutning (stadion er allerede for liten...) ny stadion (se over) penger (rik onkel Når det gjelder Stabæk, så er det et par ting: Det er ca 100 000 innbyggere i Bærum. Til tross for at vi har vært i Tippeligaen ganske mange år allerede (se bort fra vikaroppholdet), så har vi ikke klart å utnytte dette potensialet, men sliter fortsatt med tilskuertall rundt 4 000. Det blir som spillere som er unge og lovende. Og forblir det... Hvis vi gjør det ok i år, og i tillegg klarer å utnytte dette publikumspotensialet til neste år med en ny stadion på plass, så vil antagelig ting forandre seg til det radikalt bedre. Økonomi, publikumsoppslutning og fasiliteter har mye å si, og gir en pekepinn for hvor klubben har tenkt seg de nærmeste årene. Det holder ikke å være flink til å snakke om ambisjoner så lenge vi ikke klarer å vise det i praksis... Så med dette på plass, så vil vi være mer attraktive enn de nevnte lag, men vi er nok ikke der ennå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Grunnene til at Viking og Aalesund er minst like attraktive som Stabæk er følgende: Viking: ny stadion større budsjett (større ambisjoner?) (mye) større lokal forankring gammel storhet, stor klubb, mye historie. Aalesund: utrolig publikumsoppslutning (stadion er allerede for liten...) ny stadion (se over) penger (rik onkel Når det gjelder Stabæk, så er det et par ting: Det er ca 100 000 innbyggere i Bærum. Til tross for at vi har vært i Tippeligaen ganske mange år allerede (se bort fra vikaroppholdet), så har vi ikke klart å utnytte dette potensialet, men sliter fortsatt med tilskuertall rundt 4 000. Det blir som spillere som er unge og lovende. Og forblir det... Hvis vi gjør det ok i år, og i tillegg klarer å utnytte dette publikumspotensialet til neste år med en ny stadion på plass, så vil antagelig ting forandre seg til det radikalt bedre. Økonomi, publikumsoppslutning og fasiliteter har mye å si, og gir en pekepinn for hvor klubben har tenkt seg de nærmeste årene. Det holder ikke å være flink til å snakke om ambisjoner så lenge vi ikke klarer å vise det i praksis... Så med dette på plass, så vil vi være mer attraktive enn de nevnte lag, men vi er nok ikke der ennå. Jeg påpeker vel det samme i mitt innlegg som du sier her, men med litt andre ord. Men jeg kan godt utdype dette. Viking er en klubb med tradisjoner ja, men potensialet er forlengst tatt ut. Det samme kan sies om Aalesund, men her virker det som om at det er tatt ut mer potensiale enn det reelt sett er grunnlag for. Slik er det ofte på mindre steder. Det er i realiteten kun Oslo, Bergen og Trondheim (og muligens Stavanger dersom vi tar med omegn) som har større publikumsgrunnlag og næringsliv enn Bærum i dette landet. Det er riktig at vi ennå ikke har greid å ta ut potensialet, noe som har sammenheng med manglende fotballkultur, variabel lokalpatriotisme pga. mange innflyttere, samt stor konkurranse fra andre tilbud. Ikke minst har vi ikke den småborgerligheten i Bærum som finnes på småsteder som eksempelvis Ålesund. Dermed skal det mer til for å lokke folk på kamp i Bærum, i motsetning til i Ålesund hvor folk flest synes det er STORT å ha "byens stolthet" i Tippeligaen. Det er viktig å forstå disse mekanismene, ikke minst mentalitetsforskjeller på små kontra større steder. I tillegg til ovennevnte faktorer, er nok den viktigste årsaken til at potensialet i Bærum ikke utløses bedre at produktet som sådan er for dårlig, i all den tid vi spiller på Nadderud. Totaliteten er rett og slett ikke god nok for at folk skal gidde å ta turen. 4-5 tusen mennesker betyr i realiteten at det er fullt på Nadderud, hva sitteplasser angår. Hvor stort potensiale er det egentlig for å lokke flere tusen til å stå i svingen? Å kunne tilby en skikkelig arena med komfort og fasaliteter, kombinert med sportslig suksess, er helt avgjørende for å utløse det enorme potensialet som ligger der. Det er ingen tvil om at potensialet i Bærum er enormt, og i et slikt perspektiv blir det litt søtt at Aalesund trekkes frem som en attraktiv "storklubb". Hvorvidt man klarer å ta ut potensialet i Bærum, er imidlertid en annen sak, men dette vil avhenge av produktet vi klarer å skape. Når bærumsfolk først flytter på ræva, gjør vi det til gangs. Da kommer hele familien, inkludert bestemor og sågar svigermor. Slik sett er vi svært lik amerikanere, hvor man ikke går på kamp nødvendigvis pga. sporstinteressen, men fordi man vil bli underholdt. Om ikke annet for å oppnå kvalitetstid med familien. For å sette ting i perspektiv går ikke amerikanere på superbowl nødvendigvis fordi de er interessert i fotball, men fordi dette er en "big happening". Det er denne effekten som må skapes. Det må bli rått, kult, gøy etc. å gå på Fornebu Arena for å se Stabæk. Dette vil virke selvforsterkende. Ingebrigt & co. har selvsagt skjønt dette. Slik ting er i dag fremstår produktet attraktivt kun for oss spesielt interesserte. Vi går på kamp uansett. Det skal nok mer til for å lokke resten ut av SUV'en. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
the bluesbrothers 2 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 stabæk popularitet begynner å bli større og større. jeg bor i osloområdet og har snakket med flere personer som ikke holder med stabæk som kunne tenke seg å dra på nadderud bare for å se bra fotball. Vi har ogs endel fargerike spillere nå som gjør at vi kommer mye i media noe som alltid er gøy. dette øker jo interessen rundt klubben. og med nystadion på plass vil vi ha stor mulighet til å trekke til oss nye og bedre spillere. det må også sies at stadionkapasiteten på nadderud lyver litt. på nadderud er det kanskje 4000 sitteplasser der man sitter greit. jeg skjønner godt at folk som ikke har sesongkort dropper å dra på stabækkamp fordi de må skeivt nede på hovedtribunen og i verste fall i kikkertsvingen! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
magulfblaa 3 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Ja, ja her har det hvertfall kommet mange kloke innlegg i det siste, så jeg får også gjøre et forsøk på å berolige de mest kritiske her Først tar vi vår anntatte første-11 --------Jon------- Morten-----Mike-------IA-------Bjørnar Somen-------Jokke------Tommy-------Alan Daniel--------Veigar NR 1: Hvilken av disse spillerne ville dere byttet ut med realistiske forsterkninger til Stabæk? per dags dato kan jeg bare se EN! Morten! Jeg ville hatt en ny høyreback, grunnen får dere vite litt lenger ned på siden Vi har i øyeblikket ganske mange alternativer hvis I.A blir solgt eller skadet eller for den saks skyld Mike. Vi har Jeppe og Mackan, men begge har vel hvert ganske skuffende. Så hvorfor i all verden satser vi ikke på Ulrik eller Håkon. Jeg har sette ndel 2.lags matcher i år og begge, spesielt Ulrik har vært dødsgod. Hvorfor i all verden bruker vi ikke han? De som så matchen mot Start, så at Ulrik var nervøs i 1.omgang. Men i 2.omgang når nervøsiteten hadde dempet seg og Start presset på enda mer, viste Ulrik faktisk meget bra tendenser. Så hvis vi gir han mer tid i store oppgjør kan han bli veldig god. Det samme tror jeg også med Håkon. Hvis vi derimot Velger Jeppe eller Markus er det bare fordi vi ikke stoler på talentene. Når det gjelder midtbanen er vel de fleste fornøyd. På høyrekanten har vi Somen. Poljac og Stenvoll. Sentralt har vi Tommy, Jokke, Jeppe, Henning og Espen. Sistnevnte er vel den eneste som ikke har ordentlig tippeliganivå inne, de fire andre har det. DET ER STERKT DET! På vensre kant har vi Alan, Henning og Branimir som alternativer. På midtbanen burde vi ha et godt tippeliga nivå inne. Så er det de forbannede spiss-plassene da. Plassene hvor Veigar og Nanne er bankers. Hva har vi så etter dem? Hva skal vi gjøre når de blir skadet. Andreas som det har gått FFK-rykter om? JA, faktisk. Jeg syntes de fleste skal se ganske positivt på at en annen tippeliga-klubb vil ha en Stabæk reserve. Jeg tror faktsik at Andreas er gode mot de gode og dårlige mot de dårlige. Det viste han vel ganske ofte i 1.div ifjor. Andreas tror jeg er en god erstatter. Men likeavel. Her på forumet er det mange som bedyrer at de vil selge Andreas og få inn en ny KLASSESPISS. Det er vanskelig det. De fleste klubber i tippeligaen mangler faktisk en spiss som garanterer mål. Jeg vet bare om en klubb som har to av dem: STABÆK Hva har vi så bak Andreas? JO, vi har Ola Kamara. Jeg har sett han på andrelaget i år og det er ingenting som tilsier at han ikke skal bli en klassespiss. Men ikke ennå. Men hva må man få for å bli det? Spilletid mot de beste. Ola er et unikt talent som må få prøve seg snart. Vi har også lånt ut Trond, som også er et lovende talent. DET er et feiltrinn. I tilgegg har vi Karim, som av uefa ble kåret til en av de mest lovende spillerne i EUROPA!. Hvorfor gir vi ikke han spilletid? En spiller som både Bolton og Blackburn ville ha ifjor. Gi han spilletid. Så min mening er at vi må gi talentene spilletid. Spillere som Ulrik, Håkon, Ola, og Karim. De vokser ikke på 2.lagskamper men på 1.lags kamper. Klarer vi å matche disse ordentlig tror jeg vi kan få gjort mye på en smekk. Sikre fremtiden, forsterke oss selv og og dempe den høye alders-gjennomsnittet som foreksempel Jeppe og Mike drar opp HEIA STABÆK! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 516 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 arrgh... alle disse spillerne er noe jeg hadde syntes vært spennende å se på prøvespill men her skjer det tydeligvis ikke mye. Hadde vært spennende med en portugisisk spiller på prøvespill, må jo ose over av talenter der i landet også. Da har vi også en som kan bli kompis med alan, og vips alt blir mye lettere for begge. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 4. August 2006 Del Skrevet 4. August 2006 Det samme kan sies om Aalesund, men her virker det som om at det er tatt ut mer potensiale enn det reelt sett er grunnlag for. Slik er det ofte på mindre steder. Ikke minst har vi ikke den småborgerligheten i Bærum som finnes på småsteder som eksempelvis Ålesund. Dermed skal det mer til for å lokke folk på kamp i Bærum, i motsetning til i Ålesund hvor folk flest synes det er STORT å ha "byens stolthet" i Tippeligaen. Det er viktig å forstå disse mekanismene, ikke minst mentalitetsforskjeller på små kontra større steder. Når bærumsfolk først flytter på ræva, gjør vi det til gangs. Da kommer hele familien, inkludert bestemor og sågar svigermor.¨ Huff da - du er en av de mest svulstige som har operert på forumet på en god stund. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men.. 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 5. August 2006 (endret) Del Skrevet 5. August 2006 (endret) Huff da - du er en av de mest svulstige som har operert på forumet på en god stund. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men.. 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! Jeg registrerer at det ikke alltid er like lett for deg å møte motdebattanter med argumenter. Dersom du ikke har noe annet å komme med en personkarakteristikker, må du gjerne fortsette med det, men personlig ser jeg ikke helt hensikten med å diskutere på et slikt nivå. Svarene på spørsmålene over vil for mange være innlysende, men de får vi heller spare til dem som har et ønske om å bedrive seriøs debatt. arrgh... alle disse spillerne er noe jeg hadde syntes vært spennende å se på prøvespill men her skjer det tydeligvis ikke mye. Hadde vært spennende med en portugisisk spiller på prøvespill, må jo ose over av talenter der i landet også. Da har vi også en som kan bli kompis med alan, og vips alt blir mye lettere for begge. Det hadde vært interessant å se disse spillerne også..... http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AI...27/1017/AKTUELT Endret 5. August 2006 av Tom Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
jokke 48 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Huff da - du er en av de mest svulstige som har operert på forumet på en god stund. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, men.. 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! Jeg registrerer at det ikke alltid er like lett for deg å møte motdebattanter med argumenter. Dersom du ikke har noe annet å komme med en personkarakteristikker, må du gjerne fortsette med det, men personlig ser jeg ikke helt hensikten med å diskutere på et slikt nivå. Svarene på spørsmålene over vil for mange være innlysende, men de får vi heller spare til dem som har et ønske om å bedrive seriøs debatt. arrgh... alle disse spillerne er noe jeg hadde syntes vært spennende å se på prøvespill men her skjer det tydeligvis ikke mye. Hadde vært spennende med en portugisisk spiller på prøvespill, må jo ose over av talenter der i landet også. Da har vi også en som kan bli kompis med alan, og vips alt blir mye lettere for begge. Det hadde vært interessant å se disse spillerne også..... http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AI...27/1017/AKTUELT Svarene er ikke innlysende for meg, jeg vil gjerne høre dem. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 235 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Det er mulig gufa bare er en innflytter eller "wannabe"-bæring - hva vet jeg? Men, hei Tom! Hva kaller du det du driver med? Så tilbake til mine spørsmål som fortsatt er ubesvart: 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Pondus 1 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Det er mulig gufa bare er en innflytter eller "wannabe"-bæring - hva vet jeg? Men, hei Tom! Hva kaller du det du driver med? Så tilbake til mine spørsmål som fortsatt er ubesvart: 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! 1. Bruker doping! 2. Tror det er litt av alle klasser der, men klart mest av normal og småborgere ja. 3. Sennep! Men vis du tenker på å få folk på kamp, comeback av ZZ hos Stabæk. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Det er mulig gufa bare er en innflytter eller "wannabe"-bæring - hva vet jeg? Men, hei Tom! Hva kaller du det du driver med? Så tilbake til mine spørsmål som fortsatt er ubesvart: 1. Hvordan tar man ut mer potensial enn det er grunnlag for? 2. Er det ikke slik at de fleste ivrige Stabæk-tilhengere er av kategorien normale/småborgere? 3. Gi ett eksempel på noe som får bærumsfolk til å flytte ræva til gangs!! Du begynte din "diskusjon" med meg ved å henge deg opp i en tastefeil. Videre innleder du et svar til meg med en negativ personkarakteristikk. Det er mulig du oppfatter dette som god debatteknikk, i mangel på noe annet, men det blir således vanskelig å ta deg på alvor. Å spekulere rundt gufas personlige egenskaper, for om mulig finne en forklaring på hvorfor han oppfatter Stabæk som en lite attraktiv klubb, er noe helt annet enn å gjøre personlig skittkasting til et hovedpoeng, slik du gjør. Så til spørsmålene: 1. At Aalesund trekker så mange mennesker som de gjør, hadde vært det samme som at Stabæk skulle trukket borti 35000 mennesker på sine kamper. At mindre byer og steder er i stand til å ta ut, relativt sett, mer av sitt potensiale enn større steder, er det en del åpenbare årsaker til. Å ha et lag i toppen for en liten by som Ålesund, oppfattes som langt større for befolkningen enn hva som er tilfelle på større steder. Aalesund har et fremmøte på sine kamper som langt overgår andelen av befolkningsgrunnlaget som er normalt andre steder. 2. Dersom man har en viss erfaring med mindre steder, forstår man også hva småborgerlighet er for noe. Dette fenomenet er ikke spesielt fremtredende i Bærum. Det er mulig du er et unntak i så måte. Småborgerlighet er først og fremst knyttet til mentalitet. 3. Cupfinalen i 98. Det ble hevdet at man kunne solgt 30-40 000 billetter bare til bærumsfolk. Dette illustrerer at bærumsfolk også kan la seg engasjere, bare produktet er godt nok. Fornebu Arena vil forhåpentligvis bidra til bedre produktet kraftig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Neida, Tom motarbeider ikke klubben, og jeg tror da heller ikke at noen tror det. Men det er sånn tonen her oppfattes ofte. Jeg står fullt og helt for det jeg skrev om attraktivitet. Stavanger er vel en by på størrelse med Bærum, men med en vesentlig forskjell. Bor du i Sandnes (nabobyen), er Stavanger byen din. Bor du i Bærum er Oslo byen din. Sånn er det bare (ja, jeg er "ekte" bæring, og nei, jeg har ennå ikke hørt om mange som har prøvd å skryte på seg å være fra Bærum.) Ålesund er ingen liten fiskelandsby lengre. Det er nok folk der til å holde et tippeligalag, og lokalpatriotismen der er på et helt helt annet nivå enn Bærum. Jeg opplever stadig vekk å treffe nordmenn i utlandet som er fra Oslo helt til jeg sier jeg er fra Bærum, da kommer de ut av skapet. Problem; mange synes det er jævlig flaut å være fra Bærum! Både Stavanger og Ålesund har nye stadioner som de fyller til hjemmekamper. Vi har Nadderud og en ny stadion vi _håper_ å fylle opp. Stavanger har et vel så stort næringsliv som Bærum, og både Ålesund og Stavanger har rike innbyggere som er stolte av byen sin og bruker penger på fotballaget. Å si at "potensialet er tatt ut" i Stavanger er det dummeste jeg har hørt. Foran sesongen tippet vel Stabaek.no Viking som seriemestere og Brann på nedrykk. To lag og to byer det er lett å sammenlikne. Alt er ikke svart i Stabæk heller. Vi har dyktige og engasjerte folk i ledelsen, vi har etterhvert et omdømme for å spille attraktiv fotball og vært en god klubb for talenter på vei ut. Publikum begynner å komme til Nadderud, og kanskje, kanskje blir det folkefest på Fornebu annehver runde. Jeg har tro på Stabæk, og kommer alltid til å ha det. Men jeg klarer å stikke hodet opp fra nærmeste sanddyne og se meg rundt. Selv om vi synes Stabæk er verdens beste lag, og ikke kunne tenkt oss å spille fotball i annet enn blåstripet drakt, er det dessverre ikke slik alle tenker. Tom kommenterte mitt litt lange innlegg, og jeg vil gjerne få skrive litt rundt det. Ingen er misfornøyd med fjerdeplass. Så hva er problemet?? Tippeligaen er rekordjevn. Forventer du at vi skulle ha ledet serien nå? For øyeblikket er vi foran feks Vålerenga. Forventer du det? Regner du med det? Ang Tom, så ja han er vel ikke aktuell som sportslig leder for Chelsea med det første. Men han har vært i gamet lenge (lurer på hvorfor folk etterlyser noen med mer rutine). For øyeblikket er det vår beste løsning. Trekket med å hente inn Aalbu var vel ikke all verden. Jeppe er vel lovet en plass i Stabæk etter endt karriere. Er det kanskje meningen han skal i den jobben? Gerrbrand er sikkert en spennende spiller. Jeg vil gjerne også nevne en annen. Husker ikke navnet, men han var toppscorer i Costa Rica i mange år, og Costa Rica er imotsetning til Norge en VM-nasjon... Har ærlig talt aldri verken sett eller hørt om Gerrbrand før, og har ingen grunn til å si noe om han. Det er bare tragisk å se hvor lite tro noen har til Ulrik og de andre reservene våre. Talibinjad (eller noe slikt) som JJ hadde på trening uten å bli imponert, som spilte for Tromsø uten å imponere er nå plutselig ønsket? Og en her ville ja takk ha alle tre som var på prøvespill hos Lyn. Inkludert, jeg siterer fra Nettavisen: "En ikke navngitt tysker med fortid i gresk fotball. Tok selv initiativ for å prøve seg på trening." Høres jo knallbra ut! Jeg gjentar, kom opp med navn! Foreløpig har jeg hørt en midtstopper som aldri har spilt Tippeliga. 1. At Aalesund trekker så mange mennesker som de gjør, hadde vært det samme som at Stabæk skulle trukket borti 35000 mennesker på sine kamper. At mindre byer og steder er i stand til å ta ut, relativt sett, mer av sitt potensiale enn større steder, er det en del åpenbare årsaker til. Å ha et lag i toppen for en liten by som Ålesund, oppfattes som langt større for befolkningen enn hva som er tilfelle på større steder. Aalesund har et fremmøte på sine kamper som langt overgår andelen av befolkningsgrunnlaget som er normalt andre steder. Er det ikke nettopp dette som er viktig for å være et publikumslag? Ikke det at byen er stor, men at store deler av byen bryr seg. Tror faktisk det er mye kulere å spille fast for 10000 i Ålesund enn 10000 i London. Fordi man føler seg mer verdsatt. 3. Cupfinalen i 98. Det ble hevdet at man kunne solgt 30-40 000 billetter bare til bærumsfolk. Dette illustrerer at bærumsfolk også kan la seg engasjere, bare produktet er godt nok. Fornebu Arena vil forhåpentligvis bidra til bedre produktet kraftig. Jada, og mot Brasil kunne landslaget sikker solgt 60.000 billetter. Men det kommer fortsatt ikke mer enn 10.000 om treningskampen går mot Albania. Det er stor forskjell på en cupfinale og en seriekamp. Kan ikke huske et eneste lag som ikke har klaget over for få billetter til finalen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Dette er vel ikke helt riktig tråd, men allikevel.. http://fotball.aftenposten.no/incoming/article62042.ece Myggen i trenerapparatet hadde jo vært helt konge! Ring han nå Tom! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Dette er vel ikke helt riktig tråd, men allikevel..http://fotball.aftenposten.no/incoming/article62042.ece Myggen i trenerapparatet hadde jo vært helt konge! Ring han nå Tom! "I går trente Erik Mykland sønnenes lag i Norway Cup. Men noen ordentlig trenerjobb vil han ikke ta med det første." Jeg er nå av den oppfatning at vi har meget kompetente folk i trenerapparatet fra før av.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Dette er vel ikke helt riktig tråd, men allikevel.. http://fotball.aftenposten.no/incoming/article62042.ece Myggen i trenerapparatet hadde jo vært helt konge! Ring han nå Tom! "I går trente Erik Mykland sønnenes lag i Norway Cup. Men noen ordentlig trenerjobb vil han ikke ta med det første." Jeg er nå av den oppfatning at vi har meget kompetente folk i trenerapparatet fra før av.. "Men man skal aldri si aldri. Det er fotball jeg kan. Kanskje en assistentjobb hadde vært noe, smiler han. Han har akkurat begynt som fotballekspert i TV 2, men har frem til nå vært arbeidsledig. Uten å få noen trenertilbud, ifølge ham selv." Selvsagt har vi et bra trenerapparat, men tror Myggen ville vært et veldig bra tilskudd i dette, tror ikke han skal ha så mye heller, har tross alt ikke mye trenererfaring "jeg trener et guttelag to ganger i uka(..)". Han er en sånn type jeg synes man kan omrokkere litt for å få inn. Kanskje bare halv stilling eller noe. Tror han kan lære gutta våre utrolig mye. Evt. noe med juniorlaget. Ikke vet jeg, jeg bare vet at jeg vil ha han! Til klubben altså.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 Neida, Tom motarbeider ikke klubben, og jeg tror da heller ikke at noen tror det. Men det er sånn tonen her oppfattes ofte. Jeg står fullt og helt for det jeg skrev om attraktivitet. ****Jeg er forsåvidt enig i at Stabæk p.t. ikke nødvendigvis er landets mest attraktive klubb, men poenget er at dette ikke er noen unnskyldning for å ikke greie å skaffe nødvendige forsterkninger. Jfr. andre klubber som er mindre attraktive en Stabæk. Stavanger er vel en by på størrelse med Bærum, men med en vesentlig forskjell. Bor du i Sandnes (nabobyen), er Stavanger byen din. Bor du i Bærum er Oslo byen din. Sånn er det bare (ja, jeg er "ekte" bæring, og nei, jeg har ennå ikke hørt om mange som har prøvd å skryte på seg å være fra Bærum.) *****Nettopp, derfor sa jeg også "Stavanger med omegn". Ålesund er ingen liten fiskelandsby lengre. Det er nok folk der til å holde et tippeligalag, og lokalpatriotismen der er på et helt helt annet nivå enn Bærum. *****Det er liksom akkurat dette jeg påpeker. Jeg opplever stadig vekk å treffe nordmenn i utlandet som er fra Oslo helt til jeg sier jeg er fra Bærum, da kommer de ut av skapet. Problem; mange synes det er jævlig flaut å være fra Bærum! *****Flaut å være fra Bærum? Dem om det.... Årsaken til at folk evt. er flau over å være fra Bærum, skyldes andres fordommer, altså ikke mindreverdighetskomplekser og småborgerlighet som tilfellet er mange andre steder. Både Stavanger og Ålesund har nye stadioner som de fyller til hjemmekamper. Vi har Nadderud og en ny stadion vi _håper_ å fylle opp. Stavanger har et vel så stort næringsliv som Bærum, og både Ålesund og Stavanger har rike innbyggere som er stolte av byen sin og bruker penger på fotballaget. *****Det er også derfor betydningen av ny stadion er så enorm for å bedre produktet. I Bærum mangler vi det lokale engasjementet som preger andre steder og som gir dem større relativ oppslutning i utgangspunktet. Å si at "potensialet er tatt ut" i Stavanger er det dummeste jeg har hørt. Foran sesongen tippet vel Stabaek.no Viking som seriemestere og Brann på nedrykk. To lag og to byer det er lett å sammenlikne. *****Jeg snakker ikke her om sportslig potensiale. Alt er ikke svart i Stabæk heller. Vi har dyktige og engasjerte folk i ledelsen, vi har etterhvert et omdømme for å spille attraktiv fotball og vært en god klubb for talenter på vei ut. Publikum begynner å komme til Nadderud, og kanskje, kanskje blir det folkefest på Fornebu annehver runde. *****Nettopp. Potensialet er der, selv om det ofte kan være vanskelig å få øye på. Det er dette klubben også må selges på, ikke minst overfor nye spillere. Jeg har tro på Stabæk, og kommer alltid til å ha det. Men jeg klarer å stikke hodet opp fra nærmeste sanddyne og se meg rundt. Selv om vi synes Stabæk er verdens beste lag, og ikke kunne tenkt oss å spille fotball i annet enn blåstripet drakt, er det dessverre ikke slik alle tenker. *****Her er vi enige, men det er ingen unnskyldning for at Stabæk evt. ikke skulle greie å skaffe forsterkninger. Tom kommenterte mitt litt lange innlegg, og jeg vil gjerne få skrive litt rundt det. *****Fint. Jeg synes du har mange fornuftige innvendinger. Ingen er misfornøyd med fjerdeplass. Så hva er problemet?? Tippeligaen er rekordjevn. Forventer du at vi skulle ha ledet serien nå? For øyeblikket er vi foran feks Vålerenga. Forventer du det? Regner du med det? *****Disse tingene har jeg utdypet før. Problemet er ikke tabellplasseringen, men den korte avstanden til nedrykkstriden. Laget virker så tynt besatt på enkelte plasser, at forskjellen på himmel og helvete virker marginal. Det er dette jeg og andre forsøker å påpeke. Dersom vi faktisk skulle havne i nedrykkstriden denne høsten, regner jeg med at du er mann nok til å bite i deg det du her sier. Ang Tom, så ja han er vel ikke aktuell som sportslig leder for Chelsea med det første. Men han har vært i gamet lenge (lurer på hvorfor folk etterlyser noen med mer rutine). For øyeblikket er det vår beste løsning. Trekket med å hente inn Aalbu var vel ikke all verden. Jeppe er vel lovet en plass i Stabæk etter endt karriere. Er det kanskje meningen han skal i den jobben? *****Evnen til å skaffe forsterkninger dreier seg mye om kontakter og pågangsmot. Tom S. er helt sikkert en dyktig fyr, men ikke nødvendigvis på dette området. Gerrbrand er sikkert en spennende spiller. Jeg vil gjerne også nevne en annen. Husker ikke navnet, men han var toppscorer i Costa Rica i mange år, og Costa Rica er imotsetning til Norge en VM-nasjon... Har ærlig talt aldri verken sett eller hørt om Gerrbrand før, og har ingen grunn til å si noe om han. Det er bare tragisk å se hvor lite tro noen har til Ulrik og de andre reservene våre. Talibinjad (eller noe slikt) som JJ hadde på trening uten å bli imponert, som spilte for Tromsø uten å imponere er nå plutselig ønsket? Og en her ville ja takk ha alle tre som var på prøvespill hos Lyn. Inkludert, jeg siterer fra Nettavisen: "En ikke navngitt tysker med fortid i gresk fotball. Tok selv initiativ for å prøve seg på trening." Høres jo knallbra ut! Jeg gjentar, kom opp med navn! Foreløpig har jeg hørt en midtstopper som aldri har spilt Tippeliga. *****Grunnen til at jeg nevnte Gerrbrand og ikke andre navn, er at øvrige navn burde være innlysende. Gerrbrand var relevant fordi han også er nyanskaffet, en spiller som like gjerne kunne vært i Stabæk. Jeg stusser litt på at du i det hele tatt kan stille dette spørsmålet. Jeg kan sikkert finne et titalls spillere som kunne forsterket vår stall. Ville ikke Tegstrøm vært et alternativ på topp? Ville ikke Piroja vært et alternativ på stopperplass. Ville ikke Årst og Rushfelt vært gode folk på topp? Hva med spillere som Rudi, Berg Hestad og sågar Ohr (gud forby)? Det finnes en rekke gode spillere på alle lag som kunne forsterket vår stall. Problemet vårt er ikke førsteoppstillingen, men å ha alternativer dersom noen av våre viktigste spillere skulle være ute. Mener du virkelig at dette ikke er spillere som alle kunne vært gode å ha, enten i startoppstillingen eller som alternativer? Spørsmålet er selvsagt hypotetisk, men når du insisterer på navn som evt. kan forsterke Stabæk, er jeg nødt til å nevne dem. 1. At Aalesund trekker så mange mennesker som de gjør, hadde vært det samme som at Stabæk skulle trukket borti 35000 mennesker på sine kamper. At mindre byer og steder er i stand til å ta ut, relativt sett, mer av sitt potensiale enn større steder, er det en del åpenbare årsaker til. Å ha et lag i toppen for en liten by som Ålesund, oppfattes som langt større for befolkningen enn hva som er tilfelle på større steder. Aalesund har et fremmøte på sine kamper som langt overgår andelen av befolkningsgrunnlaget som er normalt andre steder. Er det ikke nettopp dette som er viktig for å være et publikumslag? Ikke det at byen er stor, men at store deler av byen bryr seg. Tror faktisk det er mye kulere å spille fast for 10000 i Ålesund enn 10000 i London. Fordi man føler seg mer verdsatt. ****Nettopp. Men fortsatt ingen unskyldning for at Stabæk ikke skal greie å skaffe forsterkninger. Hvordan greier f.eks. Lyn å tiltrekke seg spillere i det hele tatt? 3. Cupfinalen i 98. Det ble hevdet at man kunne solgt 30-40 000 billetter bare til bærumsfolk. Dette illustrerer at bærumsfolk også kan la seg engasjere, bare produktet er godt nok. Fornebu Arena vil forhåpentligvis bidra til bedre produktet kraftig. Jada, og mot Brasil kunne landslaget sikker solgt 60.000 billetter. Men det kommer fortsatt ikke mer enn 10.000 om treningskampen går mot Albania. Det er stor forskjell på en cupfinale og en seriekamp. Kan ikke huske et eneste lag som ikke har klaget over for få billetter til finalen. *****Jeg ble her bedt om å nevne et eksempel på at bærumsfolk flytter på ræva, noe jeg også gjorde. Uansett illustrerer dette at potensialet er der, noe en ny arena vil bidra til å utløse. Vi har ikke landets dårligste tippligaarena uten at dette får konsekvenser for oppslutningen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 ? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Freak Magnet 185 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 ? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg... Han har gjemt innlegget inni quoten. Se etter setninger som starter med ****** Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 ? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg... Han har gjemt innlegget inni quoten. Se etter setninger som starter med ****** er det tom schelvan? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom 0 Del Skrevet 5. August 2006 Del Skrevet 5. August 2006 ? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg... Han har gjemt innlegget inni quoten. Se etter setninger som starter med ****** En mer effektiv måte å besvare lange innlegg på. ? Hva skjer Tom? Mye quote og lite innlegg... Han har gjemt innlegget inni quoten. Se etter setninger som starter med ****** er det tom schelvan? Nei. Tom Nordli Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå