Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg mener vi ble dårligere når Martin kom tilbake. Han var ikke i form, og alle passninger skulle gå via ham så han kunne miste ballen. Martin i form er en av Norges beste spillere, i dårlig form fikk han ikke til noe annet enn å kjefte.

Markegård har jo kommet i scoringsform i Hønefoss. Han har talent, og når har han kanskje begynt å jobbe litt også :)

Jeg tror ingen lag får max ut av hele stallen sin på noe tidspunkt, og det er mer å hente der enn på ett eller to innkjøp (begge deler er selvfølgelig det beste). Nedrykket i 2004 hadde mye med hvordan vi spilte som lag. Hvor mange ganger gikk Ohr ned til hjørneflagget, driblet en mann eller to og pumpet ballen inn i feltet? Og hvor mange mann hadde vi der? 1-2 mot 4-6 motstandere - og enda ble det ikke mål? :blink:

Du har nok mye rett i dette. Likevel var det påfallende hvordan det samme laget som vant bronse året før, presterte å rykke ned. I en jevn serie er det ofte mindre detaljer som avgjør et lags suksess eller fiasko. Dette kan dreie seg om sentrale spilleres form, eller effektiviteten foran mål. I slike situasjoner er det viktig å ha alternativer. Som du påpeker; ingen lag får max ut av stallen til enhver tid. Men når noen ikke fungerer, bør man ha alternativer som forhåpentligvis fungerer bedre. Det er ikke alltid man har tid til å vente på at eksisterende spillere fungerer, som i 2004.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste om Garba i avisen å tenkte med meg selv at selv om folk foreslår de merkeligste spillerne her, så kan da ingen komme trekkende med Garba. Men der tok jeg visst feil.

Han har vel spilt i de to øverste divisjonene i Norge i snart ti år uten å imponere med mer enn et og annet BalaGarbaShow i Haugesund?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så noen forresten Birger Madsen mot Tromsø? Ikke akkurat en midtstopper jeg ville satt sparepengene mine i!

haha Han var innblandet i alle sistuasjonene som "ekspertene" på TV2 trakk frem som elendig forsvarspill av Sandefjord, glad han ikke kom hit! Bra jobb av ledelsen, dårlig av alle her som mente vi burde hente han...

Endret av peas on earth
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med kontraktssignering med Veigar, så er vel dette en sitat som passer inn under nye spillere:

Nå slipper vi den kjempestore jakten på flere toppspisser, konstaterer Tom Schelvan fornøyd.

Og med det mener han at jakten på en toppspiss opprettholdes?

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

I forbindelse med kontraktssignering med Veigar, så er vel dette en sitat som passer inn under nye spillere:

Nå slipper vi den kjempestore jakten på flere toppspisser, konstaterer Tom Schelvan fornøyd.

Utfra mine tanker om hva som skjer på kontoret, så tipper jeg det skjer en konstant jakt etter toppspillere. Stabæk er såpass forsiktige med hva de gjør på markedet at skulle den riktige spilleren bli tilgjengelig til riktig pris tror jeg vi kjøper. Men vi hopper ikke på hva som helst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men her vet vi hva vi får, noe som ikke nødvendigvis hadde vært tilfelle ved en nyanskaffelse. Jeg ser på dette som en vel så bra "ny"anskaffelse som noe annet.

Og når(hvis) Veigar forsvinner til en utenlandsk klubb, så innbringer vel det noen kroner ekstra som også kan brukes til kjøp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når(hvis) Veigar forsvinner til en utenlandsk klubb, så innbringer vel det noen kroner ekstra som også kan brukes til kjøp.

Salg av veigar er det jeg tenker minst på akkurat nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfra mine tanker om hva som skjer på kontoret, så tipper jeg det skjer en konstant jakt etter toppspillere. Stabæk er såpass forsiktige med hva de gjør på markedet at skulle den riktige spilleren bli tilgjengelig til riktig pris tror jeg vi kjøper. Men vi hopper ikke på hva som helst.

Akkurat det tror jeg også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Tror du er rimlig nær sannheten der. Stabækstallen har vist seg såpass god at vi kan ha is i maven hva gjelder forsterkninger. Somen Tchoyi var vel verdt ventetiden var han ikke?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært bra for oss å signere flest mulig spillere så tidlig som mulig? Altså med tanke på neste år.. Å få hentet inn f. eks. Storflor nå, slik at han kan akklimatisere seg, uten det store presset om å levere med en gang, når vi uansett har en stall som fungerer så bra for øyeblikket? Da vil vi slippe det jævla maset med å få spilt sammen gutta neste vinter, og vil gå rett i tet neste sesong og bli der! Mulig det var noe optimistisk, men skjønner dere? Eller er det helt idiotisk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en fare for at det ikke blir så mye nye spillere når Veigar skriver langtidskontrakt. Neppe helt billig det her :-(

Hei, hvis meg en eller to spiller vi realistisk kunne håpet på som kunne er erstattet Veigar! Han jobber hardt, skyter bra, dribler bra, leser spillet bra, har brukbar fart og et veldig bra samspill med Daniel og resten av laget. Vi klarer oss bra resten av sesongen uten forsterkninger, men trenger 1-2 mann før neste sesong for å kunne kjempe HELT i toppen.

Hadde det ikke vært bra for oss å signere flest mulig spillere så tidlig som mulig? Altså med tanke på neste år.. Å få hentet inn f. eks. Storflor nå, slik at han kan akklimatisere seg, uten det store presset om å levere med en gang, når vi uansett har en stall som fungerer så bra for øyeblikket? Da vil vi slippe det jævla maset med å få spilt sammen gutta neste vinter, og vil gå rett i tet neste sesong og bli der! Mulig det var noe optimistisk, men skjønner dere? Eller er det helt idiotisk?

Neida, slett ikke idiotisk, men vi bør være rimelig sikker på å signe de rette. Vi har sikkert svidd en del kroner på Veigar, og har ikke råd til store bomkjøp. Samtidig tror jeg det er letter å signe nå - med en god plassering på tabellen og Veigar/JJ som har 2-3 år til. Det betyr at vi beholder kjernen i laget (IA og Daniel har ut neste sesong), og alle vet vi er kapable til å kjempe i toppen neste år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det kjennes nesten ut som om vi har signert en ny spiller med forlengelsen til Veigar. Men vi har jo strengt tatt ikke gjort det. Likevel går Tom langt i å avblåse spissjakta etter signeringen av Islendingen. Mens han tidligere i uken har vært sitert på at vi ser etter en flankespiller. Så da vet vi jo hva prioriteringen er.

På SKBrann.no og VG nett diskuteres IAO og en mulig overgang til Brann. Så langt har Tom i media bryskt avvist alle antydninger om at IA kan være til salgs. Spørsmålet er vel til syvende og sist hva IA ønsker selv og hvor mye penger som havner på bordet.

flanke + kanskje en midtstopper før vinduet stenger?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det kjennes nesten ut som om vi har signert en ny spiller med forlengelsen til Veigar. Men vi har jo strengt tatt ikke gjort det. Likevel går Tom langt i å avblåse spissjakta etter signeringen av Islendingen. Mens han tidligere i uken har vært sitert på at vi ser etter en flankespiller. Så da vet vi jo hva prioriteringen er.

På SKBrann.no og VG nett diskuteres IAO og en mulig overgang til Brann. Så langt har Tom i media bryskt avvist alle antydninger om at IA kan være til salgs. Spørsmålet er vel til syvende og sist hva IA ønsker selv og hvor mye penger som havner på bordet.

@ringo

Jeg tror at IA er tapt for Stabæk uansett, så spørmålet er om han går nå eller etter sesongen.

Jeg håper at det er noen i Stabæk som kan prate IA bort fra tanken om å forlate klubben.

Men jeg har en følelse på at IA forlaater Stabæk før vinduet lukker, så vi bør jo handle midtstopper også.

Hva med om supporterne lager banner og ber IA om og bli???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Jeg tror at IA er tapt for Stabæk uansett, så spørmålet er om han går nå eller etter sesongen.

Jeg håper at det er noen i Stabæk som kan prate IA bort fra tanken om å forlate klubben.

Men jeg har en følelse på at IA forlaater Stabæk før vinduet lukker, så vi bør jo handle midtstopper også.

Hva med om supporterne lager banner og ber IA om og bli???

Hepp,

Kan se sånn ut gitt!

Nå er start på banen også og Olsen sier det kan være på tide å flytte på seg.

Lukter IA exit dette gitt...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må vi ikke glemme at siden klubben hadde avskrevet Veigar i vinter når man iherdig prøvde å kjøpe Sundgot m.fl, så har vi jo på en måte fått en "ny" spiss når han plutselig ble 10 ganger bedre enn sist han spilte i Eliteserien.

Dersom IAO blir solgt, så blir det nok ikke før etter sesongen - uansett hva IAO vil. Har man kontrakt, så har man kontrakt og dersom man da vil bytte klubb så blir det på klubbens premisser. Det er nok litt avhengig av JJ, men dersom IAO kommer med et ønske om å forlate klubben så får han garantert lov så lenge prisen er riktig. Selv om man tenker sportslig, så må man ikke glemme at det er snakk om spillerens liv og da bør man ikke holde ham igjen mot hans egen vilje.

@Ringo skriver at det ikke er noe problem å erstatte IAO, det tror jeg på, men det er ikke dermed sagt at det lar seg gjøre i august, så klubben trenger nok et par mnd på seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må vi ikke glemme at siden klubben hadde avskrevet Veigar i vinter når man iherdig prøvde å kjøpe Sundgot m.fl, så har vi jo på en måte fått en "ny" spiss når han plutselig ble 10 ganger bedre enn sist han spilte i Eliteserien.

Dersom IAO blir solgt, så blir det nok ikke før etter sesongen - uansett hva IAO vil. Har man kontrakt, så har man kontrakt og dersom man da vil bytte klubb så blir det på klubbens premisser. Det er nok litt avhengig av JJ, men dersom IAO kommer med et ønske om å forlate klubben så får han garantert lov så lenge prisen er riktig. Selv om man tenker sportslig, så må man ikke glemme at det er snakk om spillerens liv og da bør man ikke holde ham igjen mot hans egen vilje.

@Ringo skriver at det ikke er noe problem å erstatte IAO, det tror jeg på, men det er ikke dermed sagt at det lar seg gjøre i august, så klubben trenger nok et par mnd på seg.

Hepp,

Det avhenger vel litt av hvilken jobb man har gjort med å kartlegge spillere i forkant. Men det er klart det nærmer seg jo deadline her, så det er vel greit å få dette avklart ASAP. Dumt å måtte hive seg rundt og handle i blinde. Da kan det bli feilkjøp...

Men f.eks. Vidar Marinsen i Moss er vel et godt/trygt alternativ?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...