Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ikke PFO (igjen) og ikke Storflor (som driver og bygger seg hus i barteby)? Dette er jo helt vanvittig. Skal det aldri bli noen forsterkninger på oss? Lurer på hva rammene på det tilbudet var. Sinnsykt kjipt at vi aldri klarer å lokke til oss de spillerne vi har jobbet med å hente over tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PFO har alltid vært og vil alltid være en klyse. Han er en dyktig spiller, men har en uspiselig personlighet med primadonnanykker.

Da han var i Brann vinglet han mye frem og tilbake. Ville bort og så ble han for så å dra et par dager etter han signerte ny kontrakt. PFO i Brann

TS har forsøkt og hente ham ved flere anledninger i år men har blitt avvist gang på gang. Han passer inn i beskrivelsen som en som vil forsterke første 11eren, men jeg tror vi skal fokusere på noen som ikke allerede har avvist oss flere ganger.

Jeg mener også at vi heller burde lete etter en midstopper og en spiss + en evt. back.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil at Stabæk skal legge masse penger på bordet for Max Von Schleebrugge i Hammarby. Sykt bra spiller, men skal vel til utlandet dersom han skal flytte på seg? Hadde passet inn i forsvaret vårt tror jeg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil at Stabæk skal legge masse penger på bordet for Max Von Schleebrugge i Hammarby. Sykt bra spiller, men skal vel til utlandet dersom han skal flytte på seg? Hadde passet inn i forsvaret vårt tror jeg..

Tidenes navn hvertfall

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dette avslaget tror jeg alle tog har gått med tanke på forsterkninger i dette vinduet. Fatter ikke at vi ikke klarer å få det til. Selv om Tom ikke kan klandres når spillere takker nei til 'eksepsjonelle tilbud'

Var det noen som sa midstopper eller spiss?

Ikke det nei? Okda. Kanskje til jul...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dette avslaget tror jeg alle tog har gått med tanke på forsterkninger i dette vinduet. Fatter ikke at vi ikke klarer å få det til. Selv om Tom ikke kan klandres når spillere takker nei til 'eksepsjonelle tilbud'

Hepp,

Tom S er en tålmodig mann, nå har han kastet bort masse tid på PFO... Det er vistnok press fra spilelrgruppa på lerkendal på å gi Storflor forlenget kontrakt...

Hvem er nestemann på lista?

Lars Iver Strand???

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med dette avslaget tror jeg alle tog har gått med tanke på forsterkninger i dette vinduet.

Fordi én spiller har sagt nei?

Fatter ikke at vi ikke klarer å få det til.

Det er det tydligvis mange andre her som heller ikke gjør, men som likevel nekter å innse at Stabæk ikke kan hente de man vil.

Selv om Tom ikke kan klandres når spillere takker nei til 'eksepsjonelle tilbud'

Takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel kanskje klandres når man ikke setter strek over en spiller man har forsøkt seg på flere ganger tidligere uten å lykkes og i mellomtiden har hentet inn en spiller i samme posisjon, som gjør at behovet ikke lenger er der i samme grad. Dårlig prioritering av tid og ressurser.

Når det gjelder Lars Iver Strand har han visstnok stagnert helt. Forsterkninger sentralt er heller ikke det første vi trenger. Hvilken rolle skal Strand eventuelt fylle? Det mest nærliggende er en slags hengende spissrolle, så da må det eventuelt være som reserve for Veigar.

Da synes jeg det er mer interessant å få Marel tilbake. Hvis han er i fremgang igjen, kan han fort bli en meget god spiller. Liker ikke tanken på at Molde skal få Marel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel vi har Somen, vi har forlenget med Tommy og Jon (ikke helt uventet med de to), og vi har 3 år til med Veigar - og det trodde jeg egentlig ikke de ville få til. Jeg ser på både Somen og Veigar som nyvinninger, og er ikke redd for resten av denne sesongen.

Vi mister så vidt jeg vet kun EN mann i løpet av vinteren, Jesper, og jeg tror både Strand, Nystuen og Ulrik vil være gode reserver neste år, noen av dem vil kanskje nærme seg start-11'ern også.

På andrelaget putter Jonas R. jevnt og trutt, nester års outsider?

Går IA må han nok erstattes, hvis ikke er jeg ikke veldig bekymret om det ikke kommer forsterkninger utenfra. Vi har en bra stall, og skal ungdommen kunne slå til må de få muligheter. Det verste vi kan gjøre er å kjøpe spillere som ikke umiddelbart er en forsterkning til dagen 11'er.

Til slutt - Jønsson blir jo også to år til, hva mer kan man ønske, eh forlange, av Schelvan?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Totalt uaktuelt å trykke det navnet på en drakt med mindre den er xxxxxl

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel kanskje klandres når man ikke setter strek over en spiller man har forsøkt seg på flere ganger tidligere uten å lykkes og i mellomtiden har hentet inn en spiller i samme posisjon, som gjør at behovet ikke lenger er der i samme grad. Dårlig prioritering av tid og ressurser.

Når det gjelder Lars Iver Strand har han visstnok stagnert helt. Forsterkninger sentralt er heller ikke det første vi trenger. Hvilken rolle skal Strand eventuelt fylle? Det mest nærliggende er en slags hengende spissrolle, så da må det eventuelt være som reserve for Veigar.

Da synes jeg det er mer interessant å få Marel tilbake. Hvis han er i fremgang igjen, kan han fort bli en meget god spiller. Liker ikke tanken på at Molde skal få Marel.

Jepp stemmer...

Det LIS trenger er et miljøskifte. Han er i utgangspunktet en offensiv sentral midtbanespiller, men kan utmerket godt spille både på høyre ving eller helt fremme. Problemet er at han skrev under ny 3 års kontrakt i fjor og blir garantert uforholdsmessig dyr. Men gutten har talent, derom er jeg ikke et sekund i tvil.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Totalt uaktuelt å trykke det navnet på en drakt med mindre den er xxxxxl

Eh, Anders, vi er utlandet for Sverige (OK, kun kverrulering)

Markus, Max er vel ganske kult og kort :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og der hadde vi 7000 svar på "Nye spillere"

Ganske imponerende!" Og det har resultert i 3 spillere?

Det må i hvert fall være 5, Jokke, Markus, Espen, Andreas og Somen.

Jeg vet ikke akkurat når Daniel, Alan, Jesper (ny-gammel) og Kamara ble signa, og jeg mener det er enda en eller to til på 2-laget vi har fått siden desember 2004.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og der hadde vi 7000 svar på "Nye spillere"

Ganske imponerende!" Og det har resultert i 3 spillere?

Det må i hvert fall være 5, Jokke, Markus, Espen, Andreas og Somen.

Jeg vet ikke akkurat når Daniel, Alan, Jesper (ny-gammel) og Kamara ble signa, og jeg mener det er enda en eller to til på 2-laget vi har fått siden desember 2004.

Jeg kom til 10 i post nr 6462:

Nanne, Jokke, Jeppe, Alan, Somen, Sund, Strand, Karim, Nystuen, Waltorp. (Kamara er ennå ikke A-lagsspiller). I snitt er det faktisk en spiller hver 2. måned

Vi skulle hatt en ny spiller på side 341, evt i slutten av august ifølge mine statistikk-beregninger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel kanskje klandres når ...

Om du er mest opptatt av å klandre folk kan du nok få det til ja. Men hvordan kan du både klage over å ikke få overdekning på alle plasser, og at det prøves å hente overdekninger?

Marel? Av alle! Greit nok at han var en helt forrige gang, men en slik spisstype er jo faktisk den vi har best dekning på (Andreas). PFO er en annen type spiller som vi faktisk ikke har like god dekning for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sier jammen meg mye rart... Det virker som du overreagerer på den minste lille ting som kan (feil)tolkes som kritikk. Jeg er ikke mest opptatt av å klandre noen, det var et svar på et innlegg. Jeg er rett og slett ikke enig i dine, i mine øyne, ekstremt naive syn på ting. Ikke at det er noe i veien med å være positiv, men ikke alle har like mange tepper og feiekoster som deg selv. Jeg har forresten ikke klaget over ikke å få overdekning. Overdekning håper jeg ikke vi får. Dobbel dekning er bra, overdekning er sløsing og lite smart både med tanke på økonomi og spillerne mulighet til spilletid.

Jeg tror ikke vi har ressurser til å forsterke alle posisjoner vi ønsker med akkurat den kvaliteten vi ønsker, og derfor mener jeg det er dårlig prioritering å fortsette jakten på PFO når det flere ganger tidligere ikke har lyktes og vi uansett har fått inn en ny spiller på høyrekant. PFO kunne sikkert vært grei å ha som en utfordrer til Daniel og Somen, med sin fart og løpsstyrke, men jeg mener det ser litt rart ut å prioritere han så høyt over så lang tid uansett hva slags signaler han gir og hvem som har kommet inn i mellomtiden.

Marel nevnte jeg ikke i fullt alvor og heller ikke som et alternativ til PFO. Jeg nevnte han mest fordi det kan hende han havner i Molde, som ville vært synd hvis han er på rett spor igjen, og som et mer realistisk alternativ til Lars Iver Strand som ble nevnt.

Strand har talent, enig med @ringo der. Jeg er dog litt usikker på hvordan han passer inn i vår formasjon og spillestil. I Tromsø virker det som han fungerer kun som hengende spiss i deres 4-2-3-1-formasjon. Det er i hvert fall det jeg har hørt, i tillegg til at han har stagnert. Han er sikkert dyr, og når det i tillegg er en del usikkerhetsmomenter, ser han ikke ut som noe veldig fornuftig alternativ.

Jeg tror ikke det er noen krise om vi ikke henter flere offensive spillere. Helst skulle vi hatt en spiss til, men å finne en som er god nok, billig nok og samtidig innstilt på at han kan komme til å sitte en del på benken... Kanskje er det like greit å ta opp Ola i A-stallen. Han som fjerdevalg i angrep, sammen med alternativer som Alan, Branimir, Somen og Karim, er ikke verre enn at det bør duge resten av sesongen.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler fortsatt alkoholsperre for enkelte her på forumet, som tidligere nevnt... Selv om det opprinnelig var ment for Atleten... Nå skjønner jeg at det kan gjelde flere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du sier det. særlig nå da supporterne på molde forumet snakker også om andreas strand og at han kunne bli en god hjelp i kampen om nedrykk. heller andreas til molde (hos oss får han sikkert ikke mer spilletid enn det han fikk allerede, desverre) og marel til stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Er ikke Marel Baldvinsson i overkant hypet opp her inne?

Jeg husker ham ikke som spesielt god ihvertfall.....

Vi kjøpte ham vel også for mer enn vi solgte ham for, eller husker jeg feil der?

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du sier det. særlig nå da supporterne på molde forumet snakker også om andreas strand og at han kunne bli en god hjelp i kampen om nedrykk. heller andreas til molde (hos oss får han sikkert ikke mer spilletid enn det han fikk allerede, desverre) og marel til stabæk!

Jeg er ikke enig. Strand er 28, og har muligheter til å bli bedre og noe å satse på framover (selv om 28 er litt gammelt). Marel er etter som jeg skjønner ganske bra nå, men "gammel" og ikke i stand til å trene for fullt, noe som også reduserer hans verdi på treningene. Med Daniel og Veigar i form får ingen av dem spilletid uansett, og skulle Daniel/Veigar av dem få noen skader/karantener får vi bruke muligheten til å utvilke vår egne spillere.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Strand er 28, og har muligheter til å bli bedre og noe å satse på framover (selv om 28 er litt gammelt). Marel er etter som jeg skjønner ganske bra nå, men "gammel" og ikke i stand til å trene for fullt, noe som også reduserer hans verdi på treningene.

Strand er 28 og noe å satse på fremover, mens Marel som er 25 er "gammel og sliten." Må si jeg reagerer litt på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Strand er 28, og har muligheter til å bli bedre og noe å satse på framover (selv om 28 er litt gammelt). Marel er etter som jeg skjønner ganske bra nå, men "gammel" og ikke i stand til å trene for fullt, noe som også reduserer hans verdi på treningene.

Strand er 28 og noe å satse på fremover, mens Marel som er 25 er "gammel og sliten." Må si jeg reagerer litt på det.

Ooobs, jeg burde ikke åpne kjeften før jeg vet hva jeg prater om. Gammel var en (helt feil) antagelse. Sliten derimot har jeg god dekning for i Pauligirl's innlegg jeg klarer ikke å trene nok for å være proff, så jeg står ved konklusjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er rett og slett ikke enig i dine, i mine øyne, ekstremt naive syn på ting.

Og jeg er ofte ikke enig i dine, i mine øyne, ekstremt naive synd på hvor lett det er å drive en fotballklubb :D

Marel nevnte jeg ikke i fullt alvor

Les hva du skrev en gang til, sliter litt med å forstå når du mener alvor og når du ikke gjør det

Strand [...]Han er sikkert dyr, og når det i tillegg er en del usikkerhetsmomenter, ser han ikke ut som noe veldig fornuftig alternativ.

Enig

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...