Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er penger som er problemet vårt. mer det at vi må finne riktig type spillere. vi var alle hysteriske før sesongen. men til tross for det har det gått over all forventning. jeg tror ledelsen hvet hva de driver med!

slik jeg ser det er vi ikke i en situasjon som sier at vi må kjøpe spillere. vi har bra dekkning når vi kan sette inn spillere som: Henning, Jeppe og Markus. ganske deilig når jeg tnker meg om!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er penger som er problemet vårt. mer det at vi må finne riktig type spillere. vi var alle hysteriske før sesongen. men til tross for det har det gått over all forventning. jeg tror ledelsen hvet hva de driver med!

slik jeg ser det er vi ikke i en situasjon som sier at vi må kjøpe spillere. vi har bra dekkning når vi kan sette inn spillere som: Henning, Jeppe og Markus. ganske deilig når jeg tnker meg om!

La oss håpe at de vet hva de driver med, men det tror jeg de mente i 2004 også. Vi så hvordan det gikk.

Når det er sagt må jeg innrømme at de siste kampene har redusert behovet for nye spillere betraktelig. Vi trenger fortsatt spillere, men behovet er for øyeblikket ikke like prekært.

Jeg ser faktisk ikke bort fra at det eneste som vil fortsatt skje på overgangsfronten for vår del i dette vinduet, er at IA Olsen forsvinner. Det er tydelig at han ønsker seg vekk, og kommer det et skikkelig tilbud på bordet fra f.eks. Brann, kommer han til å bli solgt.

Brann trenger i realiteten kun forsterkninger i forsvarsrekken, og IA er sterkt ønsket. Jeg tror de vil strekke seg langt for å sikre seg ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La oss håpe at de vet hva de driver med, men det tror jeg de mente i 2004 også. Vi så hvordan det gikk.

Når det er sagt må jeg innrømme at de siste kampene har redusert behovet for nye spillere betraktelig. Vi trenger fortsatt spillere, men behovet er for øyeblikket ikke like prekært.

Jeg ser faktisk ikke bort fra at det eneste som vil fortsatt skje på overgangsfronten for vår del i dette vinduet, er at IA Olsen forsvinner. Det er tydelig at han ønsker seg vekk, og kommer det et skikkelig tilbud på bordet fra f.eks. Brann, kommer han til å bli solgt.

Brann trenger i realiteten kun forsterkninger i forsvarsrekken, og IA er sterkt ønsket. Jeg tror de vil strekke seg langt for å sikre seg ham.

Behovet er tilstede hele tiden, det er bare mindre synlig når det går bra.. La oss for guds skyld håpe at IA ikke blir solgt, og i alle fall ikke til Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Godset ikke rykker opp, kunne denne karen vært noe?

Hørt mye bra om han, og han lukter på toppscorertittelen i Adecco-ligaen. Miljøet i Stabäk(!) skulle vel også passe han bra.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt mye bra om han, og han lukter på toppscorertittelen i Adecco-ligaen. Miljøet i Stabäk(!) skulle vel også passe han bra.

De rykker opp.. garantert. <_>

Hepp,

Har ikke han akkurat signalisert at han ønsker å bli værende i godset da? Ser han har vært innom Raufoss, de har vært ganske gode til å plukke opp spillere som har blitt virkelig gode etterhvert? Augustsson, Arneng, Ljung og nå Andersson... Ganske bra for en såpass liten klubb!

@ringo

PS: I fjor hanket de inn Patrik Elmander, lillebroren til Johan... Patrik er nå toppscorer i Superettan, og da spiller han på nyopprykkede og høyst middelmådige Jönkjöpings sødra! Nå ser jeg at de har hentet inn Pär Cederqvist, ving/spiss fra Östers IF. En spiller med fortid i Djurgården. Beskrives som en sylvass djupledslöpare med bra målkänsla som dessutom er bra på huvudet. Hmm... Noe å sjekke ut?

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser jeg at de har hentet inn Pär Cederqvist, ving/spiss fra Östers IF. En spiller med fortid i Djurgården. Beskrives som en sylvass djupledslöpare med bra målkänsla som dessutom er bra på huvudet. Hmm... Noe å sjekke ut?

Hvor bra kan du være når du har spilt 12 kamper eller noe for Øster iår i allsvenskan og det tilbudet som kommer, når du nekter å skrive ny kontrakt med Øster, er fra Raufoss??

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De selger garantert ikke. Kjøpte ham for 200.000 og han har scora i nesten hver kamp. Dessuten trives han ikke i 4-2-2, etter sigende. Godset mener alvor i år.

Beklager min kunnskap om Godset, men har en kollega...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten digresjon:

Uten å ha sett gutten spille, og uten andre skussmål enn en god snau omgang i en treningskamp på La Manga, plukker jeg frem Ola Kamara. Ikke noe spesielt i og for seg, da flere med meg til stadighet nevner Ola her inne. Han er forsåvidt bare et eksempel denne gang.

Rosenborg har i løpet av sesongen benyttet seg av Skjelbreid, Jamtfall og Tettey. Både Skjelbreid og Tettey spilte vel for G19 landslaget som møtte Stabæk til treningskamp i fjor sommer (hvor forøvrig Alanzinho spilte ball i hatt med de to sistnevnte). Jeg liker den sjansen RBK tar med disse gutta, og har lenge gitt min støtte til at Henning, Bjørnar og Branjimir må spille så mye som mulig. I år har Bjørnar etablert seg på laget, mens Henning og Branjimir har blitt holdt ute pga skader og konkurranse.

Ola Kamara har av noen blitt beskrevet som et stort talent, med bra teknikk og stor hurtighet. En har sagt at han minner om Henry. Han var med på å snu treningskampen på La Manga, og skapte store overskrifter av den grunn. Så hva skiller Ola fra spillere som Skjelbreid, Tettey og Jamtfall? Hvorfor får ikke Ola noen innhopp på slutten av avgjorte kamper, eller for den saks skyld, kamper hvor Daniel eller Vegiar svikter?

Ute i Europa dukker det stadig opp unge, fantastisk gode fotballspillere. Haugevis av talenter blir aldri noe mer enn stallfyll, men mange av de som virkelig lykkes, er de som ofte får tillit som veldig ung. Se på en Cesc Fabregas: Han ble ikke verdsatt nok i Barcelona til at de fikk surret seg til å skrive proff-kontrakt med han. Arsenal snapper han opp, og Wenger gir gutten masser av tillit. Det Fabregas presterte i VM hadde han aldri gjort om han hadde blitt Barcelona. Se på en Kaká: Kommer til Milan som 21-22 år, og skal i utgangspunktet være back-up for en Rui Costa på høyden. Ingen enkel sak i seg selv, men Ancelotti lar han prøve og feile, og tilliten resulterer i storspill og et to-sifret antall mål.

Dette er selvsakt ekstreme spillere, men ta nå også i betraktning hvilke lag og nivå de spiller på, ift det å spille i Tippeligaen.

Så, hva er det Ola Kamara mangler ift Tettey og Skjelbreid? Han matcher kanskje tempoet til Tettey, og fysikken til Skjelbreid? Verken Fabregas eller Kaká er særlig godt utrustet fysisk, men begge har en god porsjon balltempo og ballbehandling.

Men ingen av disse hadde hatt den utviklingen de har hatt (og har) uten tillit (jeg hører Skjelbreid er rusten om dagen, men han spiller likevel...).

Sett i lys av dette, og med forbehold om at informasjonen om Kamara er virkelighetsnær, burde Stabæk ta sjansen og la gutten få prøve seg? Vi jakter en spiss, men sitter kanskje vår juvel på benken? Selvsagt er det vanskeligere for et nyopprykket lag enn en etablert toppklubb, å gutse på en sånn måte. Skal en ta seg råd til å miste noen poeng for å bygge fremtiden? Har en råd til å ikke gjøre det?

Så kan en sikkert si at hvis (eksempelet) Kamara hadde vært god, da hadde Stabæk gitt han sjansen. Jeg har ingen anelse, men håper å se Ola i tippeligaen i løpet av høsten.

Forza Stabæk

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye smart sagt. Norske klubber er for dårlige til å gi unge spillere tillit.

To ting vi imiderltid må huske; verken du eller jeg har sett Kamara spille, det har JJ og KSHW. Og skal man vente at han skal spille på tippeliganivå, bør han også prestere på 2. laget. Kanskje er det der det bør taes et tak? At gode prestasjoner, uavhengig av alder, på 2. laget i større grad skalbelønnes med plasser i Tippeligaen. Da ville reservene fått en større motviasjon til å stå på på treningene, fordi to gode kamper kan gi dem spilletid i Tippeligaen. Men igjen, alt hadde vært så mye enklere om vi bare hadde hatt et dårligere lag :D

Sammenlikningene i utlandet blir litt drøye. Kaká var vel av "alle" ansett som et kjempetalent i verdensmålestokk da han dro fra Brasil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var ment som en kommentar opp mot Mattias Andesson en annen spiller som har gjort det veldig bra på nest øverste nivå...

@ringo

Okey :)

Men, det er kanskje en spiller på Raufoss det kan være greit å sjekke litt ut; Peter Senstad. En lokal fyr, som vel er det største talentet de har hatt på lang tid.

Veldig stor og faktisk :) 198 cm. Men har bra fart likevel.

En offensiv spiller - kant/spiss.

http://www.raufossfotball.no/index.php?pag...article_id=1538

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var ment som en kommentar opp mot Mattias Andesson en annen spiller som har gjort det veldig bra på nest øverste nivå...

@ringo

Okey :)

Men, det er kanskje en spiller på Raufoss det kan være greit å sjekke litt ut; Peter Senstad. En lokal fyr, som vel er det største talentet de har hatt på lang tid.

Veldig stor og faktisk :) 198 cm. Men har bra fart likevel.

En offensiv spiller - kant/spiss.

http://www.raufossfotball.no/index.php?pag...article_id=1538

Han har vært i Raufoss for lenge ti å bli noe særlig tror jeg. Dessuten mener vi Hadelans-kara at det holder med en spiller (Tommy) fra de traktene. Hvis vi først skal vurdere noen fra Raufoss, må det være enten Male Berisha eller Edmir Asani. De er nemlig fra Hadeland (født og oppvokst der ihvertfall).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men noen som vet om vi jobber med noen konkrete spillere?

Jeg må innrømme at tabellen har gått til hodet på meg, og hvorfor ikke få inn en eller to gode spillere og sikte på gullet?

Hehe. Tidligere i tråden måtte vi forsterke for å ikke rykke ned :D

Har ikke noen tro på at vi verken har råd til eller bør forsterke 1. laget nå. De er fantastisk samspilt, og når en spiller som Henning, som atpåtil er i veldig god form, må sitte på benken tror jeg ihvertfall ikke vi skal ha inn noen nye på midten. Vet heller ikke hvem jeg ville hatt ut bak. De er ganske jevnt gode, og å erstatte en av dem kan kanskje bare ødelegge, både samspillet og godfølelsen hos de andre. Om det skulle stå en landslagskeeper på døren kan han kanskje erstatte Jon med en gang, men føler ikke at det er prekært. Og spissene er det vel ingen som vil bytte ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men noen som vet om vi jobber med noen konkrete spillere?

Jeg må innrømme at tabellen har gått til hodet på meg, og hvorfor ikke få inn en eller to gode spillere og sikte på gullet?

Hehe. Tidligere i tråden måtte vi forsterke for å ikke rykke ned :D

Har ikke noen tro på at vi verken har råd til eller bør forsterke 1. laget nå. De er fantastisk samspilt, og når en spiller som Henning, som atpåtil er i veldig god form, må sitte på benken tror jeg ihvertfall ikke vi skal ha inn noen nye på midten. Vet heller ikke hvem jeg ville hatt ut bak. De er ganske jevnt gode, og å erstatte en av dem kan kanskje bare ødelegge, både samspillet og godfølelsen hos de andre. Om det skulle stå en landslagskeeper på døren kan han kanskje erstatte Jon med en gang, men føler ikke at det er prekært. Og spissene er det vel ingen som vil bytte ut!

Enig i at 11ern er samspilt, men skader og karantener vil komme, og etter min mening trenger vi en allsidig forsvarsspiller. Og vil Strand levere varene når Veigar får sitt neste gule? Eller værre, hvis han eller Nanne blir skadet?

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i at 11ern er samspilt, men skader og karantener vil komme, og etter min mening trenger vi en allsidig forsvarsspiller. Og vil Strand levere varene når Veigar får sitt neste gule? Eller værre, hvis han eller Nanne blir skadet?

Det må vi jo ærlig talt gamble på, at Andreas Strand fixer biffen. I tillegg har vi jo Ola Kamara som ut ifra det lille jeg har sett av ham, kan gjøre store underverker. Skulle hverken Strand eller Kamara slå til, så tror jeg både Alan og Somen kan banke inn mange mål som spisser.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vi jo ærlig talt gamble på, at Andreas Strand fixer biffen. I tillegg har vi jo Ola Kamara som ut ifra det lille jeg har sett av ham, kan gjøre store underverker. Skulle hverken Strand eller Kamara slå til, så tror jeg både Alan og Somen kan banke inn mange mål som spisser.

Veigar og Alan på topp... he he da hadde ikke motstanderene skjønt en dritt når de sender utpå fyrtårn etter fyrtårn...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er Veigar som er ute, så er vel Alan på topp og Henning på kanten en bedre erstatning enn noen andre tippeligalag har for spissene sine. (OK, Brann har Helstad på benken, men so what?)

Daniel er det kanskje vanskeligere å erstatte. Veigar og Alan kan bli litt pinglete, og Andreas er vel ikke primært en bakromsspiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vært i Raufoss for lenge ti å bli noe særlig tror jeg. Dessuten mener vi Hadelans-kara at det holder med en spiller (Tommy) fra de traktene. Hvis vi først skal vurdere noen fra Raufoss, må det være enten Male Berisha eller Edmir Asani. De er nemlig fra Hadeland (født og oppvokst der ihvertfall).

Er det greit når du har kommet deg til Asker da?? :P

Har sett han ett par kamper, og er en veldig spennende og annerledes spillertype. Tror flere tippeligaklubber har hatt følere ute etter han tidligere. Men tror han skrev ny kontrakt med Raufoss for ett par år siden.

Han er jo ung, og virker som han fikk en liten nedtur - når han plutselig var en av de som skulle ta størst ansvar på laget der. Men nå leverer han veldig bra, så vidt jeg skjønner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurra! Vi fikk en 'ny' spiller idag! :)

Velkommen til deg Ola. Gleder meg til å se debuten i tippeligaen!

Og dermed ble jakten på en ny spiss avsluttet?

Satser på at Stabæk fortsatt klarer å få inn en ny forsvarsspiller. Ikke primært for å sette noen av de faste ut av laget, men for å ha flere alternativer ved skade/karantener

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke noen signering som skal gå på bekostning av en evt spillerjakt, så vidt jeg kan skjønne.

Forhørte meg nå med en kollega, som er assistentdommer i tippeligaen - og fra gjøvik, om denne Senstad. Han synes det er VELDIG rart at han ikke allerede spiller for en tippeligaklubb. Trodde kanskje han var litt for lojal mot klubben. Han mente han allerede har nivået inne, så jeg spurte om han mente nivået for å spille eller å kjempe om en plass. - "Spille", var ett kort og greit svar :). Og en oppfølgelse av at det kunne han ha gjort for de fleste klubber i tippeligaen.

Om ikke det allerede er gjort, synes jeg hvertfall vi skal ta en titt på han. Som spillertype vil han jo og være spennende. Stor og sterk, med bra fart/driv og teknikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat Tom Schelvan:

"Det er ikke aktuelt å selge noen spillere fra Stabæk i dette overgangsvinduet"

Da føler jeg meg 90% sikker på at det ikke blir noen flere spillere i dette vinduet. Og stenger vel egentlig vinduet for denne gang (hvilket enkelte allerede har gjort)

Vi fikk Somen, hvilket var et meget godt kjøp. Videre har vi fått Kamara opp i A-stallen og ellers fått en skadefri tropp. Det skrytes vist av Ulrik, så dette blir nok bra. Spesielt med tanke på kontraktsfornyelsen med Veigar, er det vel få som nekter for at Stabæk er blant klubbene som har gjort det best i dette vinduet.

Har ingenting i mot at det nå jobbes mer langsiktig mtp signinger etter sesongen, men sier fortsatt ikke nei takk til en ny forsvarsspiller. Armann ser spennende ut. Noen som har sett han i aksjon?

Ønskeliste for vintervinduet:

- Kontraktsforlengelser med IA og Nanne

- Ca 25-årig solid midtstopper/back

- Et års kontraktsforlengelse med Jeppe

- Forsvarsspiller i begynnelsen av 20-årene

- Talentfull kantspiller i begynnelsen av 20-årene

- Tidlige signinger, slik at de får en reell sjanse til å spille seg inn i 11eren før sesongstart

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke Stabæk klarer å hente forsterkninger denne gangen heller så vil jeg si de som har med dete å gjøre har gjort en utrolig dårlig jobb. Da mener jeg også at de bør se dette selv å ta hatten og gå.

Nå syntes jeg Stabæk kan ta bort munnkurven til Ingebrigt slik at han kan gå ut og fortelle om de langsiktige planene og få klubben interessang slik at spillere vil komme til klubben og ay vi får possitivt omtale i media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes nå man skal stenge vinduet før man slakter noen for innsats og resultater. Man gir da ikke bort vm gull før finalen er spilt!

Når det gjelder positiv omtale i media finner jeg det befriende at spillet snakker for seg selv. Vi er omtalt i media omtrent daglig og nesten utelukkende med positivt fortegn. Mye bedre og antagelig mer ettertraktet for en spiller som skal til klubben enn å høre om CL finale på rødt gress i 2012 av en reklameblaamann. Slike mål har skapt Stabæk Fotball, men samtidig dyttet mange realistiske bæringer bort fra klubben. Interne mål er nå en ting, men la spillet snakke for oss eksternt.

Stort bedre rekalme får vi ikke - spillet vårt er vår beste gullfisk og vårt største agn. Faen så gøy det er å spille sexy-fotball!

Endret av Markus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...