Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Så du ikke streken?

Diskuter nye spillere, for all del.

Men hvem som er den største ditt og datt av den og den kan dere gjøre andre steder, ikke her.

En annen ting, som ikke bare går til deg; det er ikke noe vits å diskutere spillere som er totalt uaktuelle. De vil uansett ikke gå under undertittelen til denne tråden "hvem kommer".

ENIG! Det er flere ganger satt strek for usakligheter. Denne tråden heter "Nye Spillere", ikke "hvem vil vi ikke ha (tilbake)"!

Og vär så snill å ikke söple til den fine tråden "Blaa årgang, gamle helter" heller! Lag heller en ny tråd for drittslenging på tidligere Stabäkspillere enten dere skulle ha behov for å omtale SO, JÅF, AM, TSL eller andre som forlot Stabäk på uryddig/uheldig måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian Ohr har da virkelig blått hjerte! Han har i alle fall en dragning mot blå klubber; Enga, Stabæk, Molde og Godset :D

Og Start? Ellers er vel jeg blant de som nok ville ha minst i mot å få Ohr tilbake (men dog betyr ikke det samme som at jeg vil ha han tilbake).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De av dere som skal på årsfesten til Stabæk ikveld må holde seg edru og sørge for lekasjer fra evt. fulle Stabækledere.

og prøve å få en litt bedukket IAO til å skrive kontrakt!

hi hi

;)

Skal gjøre mitt beste, men spørs om IA kommer da. Kan se ut som han er bortreist for tiden (i Bergen?).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gjøre mitt beste, men spørs om IA kommer da. Kan se ut som han er bortreist for tiden (i Bergen?).

Han var på treningen i dag så vidt jeg kunne se...

OK, kommet seg hjem igjen da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Furuseth Olsen skal snart bestemme seg for ny klubb, men TIL har ikke tatt kontakt.

– Petter er veldig nær å bestemme seg for ny klubb

Kilde: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article69428.ece

Ønskes velkommen til Nadderud på mandag?

Ingen hast med Stabæk-svar

PFO vil ikke si noe om når han har tenkt å bestemme seg for hvor han skal spille fotball neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Furuseth Olsen skal snart bestemme seg for ny klubb, men TIL har ikke tatt kontakt.

– Petter er veldig nær å bestemme seg for ny klubb

Kilde: http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article69428.ece

Ønskes velkommen til Nadderud på mandag?

Ingen hast med Stabæk-svar

PFO vil ikke si noe om når han har tenkt å bestemme seg for hvor han skal spille fotball neste sesong.

"Tja....nja....nei....veit ikke helt ennå....Stabæk kanskje....eller...hæ? har jeg sagt at jeg skal bort? "

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å fytti h så lei jeg er denne PFO sagaen. Er han ikke klar i løpet av neste uke synes jeg stabæk skal sende ham en stor jævla regning på all tid og ressurser vi har brukt på vinglingen hans. virker som et ubesluttsomt sutrehue av dimensjoner.

Når det er sagt begynner det virkelig å se stygt ut med tanke på å stille et forsvar neste år. vel visste vi det ville bli utskiftninger, men å miste jeppe, jokke (?) mackan og IA i en og samme sesong vil bety å kjempe i bunnen neste år uansett hva vårt eminente angrep måtte finne på. Hva vil vi ha igjen av kontinuitet? Mike og Morten. Jeg er pissredd med tanke på neste sesong dersom vi ikke får inn noen solide forsvarsspillere snart...Drit i PFO, se å få signert IA, en ny solid stopper og en kantspiller. Nu!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å fytti h så lei jeg er denne PFO sagaen. Er han ikke klar i løpet av neste uke synes jeg stabæk skal sende ham en stor jævla regning på all tid og ressurser vi har brukt på vinglingen hans. virker som et ubesluttsomt sutrehue av dimensjoner.

Når det er sagt begynner det virkelig å se stygt ut med tanke på å stille et forsvar neste år. vel visste vi det ville bli utskiftninger, men å miste jeppe, jokke (?) mackan og IA i en og samme sesong vil bety å kjempe i bunnen neste år uansett hva vårt eminente angrep måtte finne på. Hva vil vi ha igjen av kontinuitet? Mike og Morten. Jeg er pissredd med tanke på neste sesong dersom vi ikke får inn noen solide forsvarsspillere snart...Drit i PFO, se å få signert IA, en ny solid stopper og en kantspiller. Nu!

Vel talt Pedro. Støttes fullt og helt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig når det gjelder PFO, kommer han ikke neste uke bør vi droppe ham - permanent!

Vi bør helt klart få inn minst en midtstopper av toppklasse hvis IA forsvinner i tillegg til Markus, men vi har tross alt Bjørnar og Tom Stenvoll fortsatt - ikke toppklasse men Ok reserver i hvert fall. Samtidig må unggutta begynne å slippe til mer snart hvis de fortsatt skal utvikle seg, og Nystuen kan muligens omskoleres, så jeg er egentlig fornøyd med en - viktigste er at han er j... god!

Edit: og helst under 30 år

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig når det gjelder PFO, kommer han ikke neste uke bør vi droppe ham - permanent!

Vi bør helt klart få inn minst en midtstopper av toppklasse hvis IA forsvinner i tillegg til Markus, men vi har tross alt Bjørnar og Tom Stenvoll fortsatt - ikke toppklasse men Ok reserver i hvert fall. Samtidig må unggutta begynne å slippe til mer snart hvis de fortsatt skal utvikle seg, og Nystuen kan muligens omskoleres, så jeg er egentlig fornøyd med en - viktigste er at han er j... god!

Edit: og helst under 30 år

Denne karen, kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne karen, kanskje?

Er liksom Mavric en forsterkning for oss? Greit nok at vi trenger spillere på benken, men burde vi ikke kjøpe til førstelaget istedet?

Synes også litt synd på deg som ikke fikk sett hjemmekampen vår mot Molde. Var artig!!

Jeg tar den, så artikkelen på fxt.no, og tenkte ikke voldsomt gjennom det, annet at han vel er på landslaget sitt, og derfor nok sikkert holder et ok nivå. Sikkert ikke lett å få den gode følelsen når du spiller på et sånt møkkalag, som har vært nedrykksstriden hvert år siden så lenge han har spilt i Molde. Du skal ikke se bort ifra at han har kvaliteter likevel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelte sier at Mavric er knallgod, andre sier han er elendig. Det har også gått veldig i perioder, har jeg inntrykk av. Selv har jeg ikke sett han nok til å gjøre meg opp noen klar mening. Han er nok en helt grei type å ha i stallen ettersom han er både midtstopper og høyreback. Tror ikke vi hadde gjort noe direkte dumt ved å signere han, men det bør finnes bedre alternativer. Ett av dem finnes til og med i samme klubb, nemlig Marcus Andreasson.

Når noen er bekymret over elendig kontinuitet i forsvaret fordi Markus legger opp og Jokke muligens drar hjem, samt at IA kan forsvinne, skjønner jeg ikke helt hva argumentet er. Markus ble vel aldri noe klar førstevalg på venstreback - han burde nok vært det, men ble det ikke. Jokke var midtstopper kun da det var krise og vi hadde våre to faste ute samtidig. IA er Stabæk-spiller og ledelsen har sagt at det er uaktuelt å selge. Da er det vel naturlig å ta utgangspunkt i at han ikke drar noe sted med mindre vi får veldig godt betalt og har en fullverdig erstatter klar. Sånn som det ser ut per dags dato vil førsterekka i forsvaret vårt neste sesong bestå av Morten, Mike, IA og Tom. Hvor er mangelen på kontinuitet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er liksom Mavric en forsterkning for oss? Greit nok at vi trenger spillere på benken, men burde vi ikke kjøpe til førstelaget istedet?
Jeg tar den, så artikkelen på fxt.no, og tenkte ikke voldsomt gjennom det, annet at han vel er på landslaget sitt, og derfor nok sikkert holder et ok nivå. Sikkert ikke lett å få den gode følelsen når du spiller på et sånt møkkalag, som har vært nedrykksstriden hvert år siden så lenge han har spilt i Molde. Du skal ikke se bort ifra at han har kvaliteter likevel...

Ønsker ikke mer stallfyll, men hvis han har kvaliteter som ikke kom fram i Molde kan det jo være vi får kjøpt en god spiller for en rimelig penge. Ingenting er bedre enn det (ja, bortsett fra helt gratis uten sign-on fee da :) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har nok en del kvaliteter, og er vel muligens moldes beste forsvarsspiller. Men vi snakker om et forsvar som inkluderer Petter Rudi, så det trenger ikke å bety så mye.

Er skeptisk til Mavric. Tror vi kan få bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreasson er vel et par hakk bedre en mavric.

Hepp,

Synes Andreasson ble parkert litt for enkelt av Nannskog på Nadderud... Men gud bedre mannen har spilt for Bristol Rovers, er det i grunn noe å lure på da :)

Jeg tror både Andreasson og Mavric ville vært en ok forsterkninger for oss, men skal jeg velge tror jeg at jeg ville foretrukket Mavric. Først og fremst fordi han kan bekle flere possisjoner. Jeg tror også at han har et høyere beste nivå enn Andreasson...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreasson er vel et par hakk bedre en mavric.

Hepp,

Synes Andreasson ble parkert litt for enkelt av Nannskog på Nadderud... Men gud bedre mannen har spilt for Bristol Rovers, er det i grunn noe å lure på da :)

Jeg tror både Andreasson og Mavric ville vært en ok forsterkninger for oss, men skal jeg velge tror jeg at jeg ville foretrukket Mavric. Først og fremst fordi han kan bekle flere possisjoner. Jeg tror også at han har et høyere beste nivå enn Andreasson...

@ringo

Støttes. Mavric er også landslagspiller for Slovenia, og vil da kunne konkurere på et høyere nivå med landslaget - noe jeg mener er en fordel. I tillegg er Mavric ett år yngre enn Andreasson, det vil si et år til på toppnivå :)

Igjennom landslaget er Mavric vant med å spille ballbesittende fotball. Stabæk kan ha godt av en mer spillende forsvarspiller, da jeg mener vi mangler det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@ringo

Hva babler du om nå, Ringo? Høyere bestenivå er greit nok, men for en midtstopper vil jeg heller prioritere laveste bunnivå.

Disse to gutta har styrt Molde sakte men sikkert via kvalikk til direkte nedrykk. Kan vi ikke like godt hente inn Muri, det er sikkert billig ihvertfall.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De av dere som skal på årsfesten til Stabæk ikveld må holde seg edru og sørge for lekasjer fra evt. fulle Stabækledere.

Noen som fanget opp noen rykter om nye spillere og/eller mulige spilleravganger (les: IA)?

Sorry, holdt meg ikke edru nok :(

Så det jeg fikk med meg utenom Markus sorti var at Tom ikke hadde blitt kontaktet av Sandefjord. Han virket oppriktig forundret over at det ryktet var oppstått.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Andreasson ble parkert litt for enkelt av Nannskog på Nadderud...

Hvem blir vel ikke det? :)

Fart er nok ikke Andreassons fremste forse. I duellspillet er han virkelig god. Jeg vil faktisk påstå at han er enda råere enn IA, basert på det jeg har sett av han i tidligere sesonger. I lufta er han blant ligaens aller beste stoppere. Og jeg tror han har et bestenivå som er bedre enn Mavric (uten at jeg vet altfor mye om Mavric) og faktisk ikke noe dårligere enn IA. Av IA og Andreasson har sistnevnte vært den beste helt frem til i år, en sesong som ble spolert av et langvarig skadeavbrekk for Andreassons del. Andreasson ser jeg på som en fullverdig erstatter for IA dersom han forsvinner. De er nok ganske like og, både i styrker og svakheter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mike er forholdsvis spillende, men jeg mener Mavric er en god spiller jeg og en som, ved en eventuell IA avgang kan gå inn i start 11'eren.

Enig det. Særlig Morten og IA har mye å gå på rent offensivt. Dette gjelder mest for Morten som er back. Får Morten en litt bedre fot, enn den trefoten han har nå, vil han gå inn på landslaget om ikke alt for lenge. Han er vel den beste defensive en-mot-en spilleren vi har i stallen. Kanskje blant de beste i TL også ?

Men tilbake til topic, så har du en spiller som Ragnvald Soma. Kanskje vanskelig å få til klubben, men i han ville vi også fått en "Mavric" type. Soma er god med ball i bena og har vært en av "høydepunktene" på et heller svakt Viking-lag i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...