Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Vi må ha 3 spisser pluss Ola kamara hvis nå vi skal komme på en respektabel ligaposisjon.

regner med at Jansson henter inn en spiss med god Tippeligakvalitet.

Klart man kan bruke Petter F Olsen som spiss men det er ikke så jevla bra at spillere må skifte posisjon hele tiden.

Alan er det jo også mulig å bruke da... Tror han funker bra som spiss

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi må ha 3 spisser pluss Ola kamara hvis nå vi skal komme på en respektabel ligaposisjon.

regner med at Jansson henter inn en spiss med god Tippeligakvalitet.

Klart man kan bruke Petter F Olsen som spiss men det er ikke så jevla bra at spillere må skifte posisjon hele tiden.

Vi har 3 spisser i tillegg til Ola: Nannskog, Veigar og Markergård.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så endte han opp i Øster?

Hehe,

Ja og dit kom han fra Mjällby....

@ringo

Hehehehehe

Å fra Mjällby kommer C Wilhelmsson, M Ringberg,

å fra ett mittenlag i China kommer en Nannskog.

Men regner ikke at dere her inne har så mye greie på fotball.

Å hva fan er det foor feil på Öster da om jeg får spörre?

Ikke noe feil med Øster, men hvis det stemmer at han har spilt i Champions League så syntes jeg det var litt rart at han endte opp der. Peiling på fotball kan være så mangt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har greie på statusen til Alejandro Lago? Jeg leste et sted at han ikke kommer til å fortsette i IFK, men har han fremdeles kontrakt med RBK? Nå som det er åpnet for å bruke tre spillere fra utenfor EU kan han jo være en interessant forsterkning i midtforsvaret. I de fire-fem kampene jeg har sett han, var han dårlig i én og Rosenborgs beste forsvarspiller i de resterende. Jeg har tro på at han er god og kan få en oppblomstring tilsvarende Egurens i Hammarby hvis han havner i rett klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra en artikkel i Aftenbladet.se oktober i år:

Özkan - för tidig

20-årige Gabriel Özkan värvades från Brommapojkarna i somras och "AIK:s Kaká" ses som en av Sveriges största talanger. Ändå var det inte meningen att AIK skulle värva honom - nu.

- Vi har följt Gabriel i tre år ungefär. Sedan hörde vi att norska Stabaek var på gång att värva honom.

Ni hade tänkt vänta till efter årets säsong?

- Det kan jag inte svara på, men det låter ju klokt det du säger, skrattar Söderberg.

En annan klubb som studerade Gabriel Özkan var regerande svenska mästarna Djurgården. Men de drog sig ur affären.

Vi skal altså ha prøvd oss på han i sommer, antagelig før C.Keller kom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel vært kjent ganske lenge, har det ikke? Tror i hvert fall @ringo har nevnt det et par ganger. Selv om han ikke kom hit, er det uansett et tegn på at vi følger godt med på de beste svenske talentene, naturlig nok, og det er jo en bra ting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har greie på statusen til Alejandro Lago? Jeg leste et sted at han ikke kommer til å fortsette i IFK, men har han fremdeles kontrakt med RBK? Nå som det er åpnet for å bruke tre spillere fra utenfor EU kan han jo være en interessant forsterkning i midtforsvaret. I de fire-fem kampene jeg har sett han, var han dårlig i én og Rosenborgs beste forsvarspiller i de resterende. Jeg har tro på at han er god og kan få en oppblomstring tilsvarende Egurens i Hammarby hvis han havner i rett klubb.

Fortsatt ikke før 2008!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra fotball.no:

Fra og med neste sesong vil det bli åpnet for at klubbene kan ha tre spillere utenfra EU/EØS-området på kamprapporten.

Kåfjord håper klubbene forvalter oppmykningen av begrensningen i antall spillere fra land utenfor EU/EØS-området med fornuft.

- Gode utenlandske spiller bidrar til å heve nivået, og er positivt for utviklingen av norsk fotball. I dag er det imidlertid kun halvparten av de utenlandske spillerne som har fast plass på laget. Det betyr at det er mange som tar opp plass for lokalt utviklede spillere, og det er uheldig, sier fotballpresidenten.

dvs fra 2007!

Regelen om egenutviklede spillere gjelder derimot ikke før i 2008.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vel vært kjent ganske lenge, har det ikke? Tror i hvert fall @ringo har nevnt det et par ganger. Selv om han ikke kom hit, er det uansett et tegn på at vi følger godt med på de beste svenske talentene, naturlig nok, og det er jo en bra ting.

Hepp,

Stemmer det! Veldig synd at vi ikke landet Özkan, han er en bra spiller som kan spille i flere possisjoner. Hos oss ville han vel først og fremst konkurrert med Alan(venstre) eller Somen (sentralt). Men man kunne vel ikke helt forutsi at han skulle ta nivået i toppserien såpass bra som han gjorde når han byttet fra BP til AIK. Når det er sagt så er det ikke sikkert at han hadde lykkes like god dersom han hadde flyttet til Norge. Trgghet er tydligvis viktig for å lykkes i fotball og å gå fra BP til Solna handler tross alt bare om å svinge til høyre istedenfor venstre når man går ut av døra om morgenen.

Men ja vi følger med i Sverige. Forsøket på å hente Kebba Chesay og Niklas Olausson er vel tegn på det. Olausson har vel ikke bestemt seg ennå har han? Som spillertype kan han minne litt om tidligere nevnte Özkan, men Olausson kommer fra et lavere nivå.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tenkt samme tanke... husker han som en av rosenborgs beste i CL kampene

Hepp,

Lago er en spennede spiller, men ejg tror for hans egen del at Viking er klubben for ham i Norge. Rössler drev med en liten tilnærming til markeringsorientert forsvarspill på Åråsen og kommer nok til å fortsette med det i Stavanger. Jeg synes Lago er en spennende spiller, men er usikker på om han er rett mann for oss.

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så denne gutten i en oppsummering fra FC Nordsjælland mot FC Midtjylland, og lot meg umiddelbart imponere. Nevnte for en kompis at han kunne vært noe for Stabæk, men inntil jeg leste dette, samt dette, så skjønte jeg at han muligens var et hakk over hva vi har ressurser og evne til å hente inn. Forøvrig hadde det sikkert vært fornuftig å orientert seg litt vedrørende SAS-ligaen, og sånn sett vært klar over at han neppe er et salgsobjekt med det aller første.

Noen bedre forslag? :unsure:

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ikke det. Et Stabæk lag med folk som Gunnarson/Nannskog/IAO/Andresen(Gud forby) og Furuseth Olsen kan nok være med å kjempe i toppen.

de spekulerer ganske heftig på bataljonenforumet om at MA er på vei vekk... og en postet det der... og jeg fikk vann i munnen.................... hehe... måtte bare skrive det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Si ikke det. Et Stabæk lag med folk som Gunnarson/Nannskog/IAO/Andresen(Gud forby) og Furuseth Olsen kan nok være med å kjempe i toppen.

de spekulerer ganske heftig på bataljonenforumet om at MA er på vei vekk... og en postet det der... og jeg fikk vann i munnen.................... hehe... måtte bare skrive det :)

Jeg anser det som svært usannsynlig at Martin spiller for oss kommende sesong. Han trives i Brann, bare fordi han ikke har signert ennå trenger det ikke å bety at han er på vei vekk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært mye prat om Martin Andresen her, og om en mulig (men dog lite trolig) retur til Stabæk. Er neimen ikke så sikker på om jeg ønsker ham til oss igjen (selvfølgelig ære være ham for den jobben som han har gjort for oss). Jeg synes at hele teamet har virket mye mer harmonisk de to siste sesongene enn på lang tid og det er naturligvis mange mulige årsaker til dette (et lag i fremgang vil uansett fremstå mer harmonisk enn ett lag i motgang). Jeg frykter at en MA-retur kan rokke littegrann ved dette, da han er en person som krever uforholdsmessig mye makt. Vet selvfølgelig at det er mange som er uenige med meg her, - men er det slik at de fleste bare ser udelt positive ting ved en eventuel retur?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har vært mye prat om Martin Andresen her, og om en mulig (men dog lite trolig) retur til Stabæk. Er neimen ikke så sikker på om jeg ønsker ham til oss igjen (selvfølgelig ære være ham for den jobben som han har gjort for oss). Jeg synes at hele teamet har virket mye mer harmonisk de to siste sesongene enn på lang tid og det er naturligvis mange mulige årsaker til dette (et lag i fremgang vil uansett fremstå mer harmonisk enn ett lag i motgang). Jeg frykter at en MA-retur kan rokke littegrann ved dette, da han er en person som krever uforholdsmessig mye makt. Vet selvfølgelig at det er mange som er uenige med meg her, - men er det slik at de fleste bare ser udelt positive ting ved en eventuel retur?

Skal ikke kimse av den jobben MA har gjort i Stabæk, ei heller det han har hatt å si økonomisk, men jeg tror vi klarer oss bedre uten i fremtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe sier meg at Stabæk ikke er stort nok for både Daniel og Martin. Av en eller annen grunn ser jeg for meg at de to ikke passer sammen, og at det i så tilfelle kan bli en mye større sak enn om to mer anonyme personligheter ikke passer sammen. De er ganske like, men på helt forskjellige måter, hvis det går an å si det sånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin Andresen er en av de absolutt beste sentrale midtbanespillerene i tippeligaen. Han virker også å være en hyggelig og sympatisk fyr. I tillegg har han mediatekke. Kan ikke skjønne at noen mener at det vil være problematisk om han kom tilbake. Det var, såvidt meg bekjent, ingen problemer mens han var her, tvert i mot. Men det skal plutselig bli et problem nå?

Det er vel ytterst tvilsomt om han skulle komme før eller i løpet av denne sesongen. Da må han kjøpes ut og tviler på at Brann selger han til en overkommelig pris tilbake til oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det skal plutselig bli et problem nå?
Ikke nødvendigvis, eller sannsynligvis ikke. Martin er ålreit og profesjonell. Det samme er Daniel. Men at de begge tar en del plass er vel ingen hemmelighet. På den måten er de like, og begge to er spillere som liker å bruke munnen en del på banen. Litt sjefer og ledere begge to. Så spørs det om det i sum blir litt for mye sjef. Utenfor banen er de imidlertid rake motsetninger. Daniel sier ting akkurat som han føler det uten å tenke så mye over hva han sier først, Martin er usedvanlig lite pratsom i media og sier vel knapt noe uten å rådføre seg med rådgiveren sin først. På en måte er de veldig like, på en annen måte helt ulike. Martin og Daniel er to personligheter som enten fungerer veldig godt sammen eller ikke i det hele tatt, har jeg en følelse av.

Når det er sagt så er det klart at Martin ville vært en solid forsterkning for oss som for alle andre norske lag. Uansett regner jeg det som helt usannsynlig at han kommer tilbake, iallfall ikke i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...