Gå til innhold

Anbefalte innlegg

men hva mener folket vi bør ha av forskjellige forsvarspillere? og da mener jeg: bør det være en ung lovende spiller (som demidov) eller en høyt profilert spiller som antagelig vil skape maks konkurranse og vil kreve en fast plass ganske fort( for eks, høiland) eller en, for eks. ukjent afrikaner som ingen vet om, men som jeppe har sett i noen kamper og hørt lovende ord om. Et slags wildcard som ingen vil vite om vil kunne komme inn i miljøet og tilpasse seg. Men samtidig billig og har kanskje bedre tekniske ferdigheter enn de fleste på laget allerede.

Jeg stemmer for at vi lar unggutta spille på 2.laget, med noen innhopp i TL, mens vi først og fremst nå trenger spillere som kan gå rett inn på førstelaget som en forsterkning.

Hepp,

Vi skal ikke se bort fra at Håkon kan ta steget opp slik flere andre har gjort før ham, men det holder ikke i lengden. Både IAO og Mike var skaderammet i fjorårets sesong og vi må ha en spiller som kan gå inn i de tilfellene å sikre at vi ikke mister kvalitet i det bakre ledet. Aller helst skal vi ha en venstrebent forsvarspiller med lederegenskaper (En som snakker mye i kamp). Han bør både kunne spille venstreback og venstre midtstopper. Aller helst skulle jeg sett at han også hadde ferdigheter nok til å kunne vikariere på defensiv sentral midtbane. Min kjepphest er og blir at midtstoppere skal være spillende (og ja det gjentar jeg til det kjedsommlige :) ).

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fyller 34 i år. Har dratt hjem til Island. Dette var svar på det med Petur.

Om vi ikke får en midtstopper som er god nok til å ta plassen fra Mike, synes jeg vi like gjerne kan hive Håkon ut på dypt vann og se om han flyter som å hente inn en eller annen halvgod benkevarmer. Eventuelt også bytte ut Ulrik med Demidov. Skal spillere som Håkon og Demidov bli noe særlig, bør de kunne spille i Tippeligaen allerede nå uten å gjøre seg bort.

Asbjørn Sennels har jeg foreslått her en rekke ganger tidligere. Det er en stund siden jeg har sett han spille, men han skal være riktig så god. Ble regnet for å være SAS-ligaens beste venstreback for ikke så lenge siden.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fyller 34 i år. Har dratt hjem til Island. Dette var svar på det med Petur.

Om vi ikke får en midtstopper som er god nok til å ta plassen fra Mike, synes jeg vi like gjerne kan hive Håkon ut på dypt vann og se om han flyter som å hente inn en eller annen halvgod benkevarmer. Eventuelt også bytte ut Ulrik med Demidov. Skal spillere som Håkon og Demidov bli noe særlig, bør de kunne spille i Tippeligaen allerede nå uten å gjøre seg bort.

Asbjørn Sennels har jeg foreslått her en rekke ganger tidligere. Det er en stund siden jeg har sett han spille, men han skal være riktig så god. Ble regnet for å være SAS-ligaens beste venstreback for ikke så lenge siden.

Ok, da er ballen ang Petur lagt død fra min side.. Denne Sennels kjenner jeg ikke til men han høres ikke ut som noen billig mann.. Hva kan en slik spiller koste tro?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Tom så er klubben kun på jakt etter en forsvarspiller.

http://www.fxt.no/tippeligaen/article849865.ece

Synes det er litt skuffende at de kun ser etter EN spiller og at de ikke har noen konkrete navn. Det rimer vel dårlig med det IA sa da han signerte:

- Signalene Stabæk har gitt meg ble viktige for meg. De har skissert noen forsterkninger og en klar retning klubben ønsker å satse

Da klubben "skisserte noen forsterkninger" overfor IA, må de vel ha nevnt konkrete navn? Kanskje de var så hissige på å få IA til å signere at de "lovet" for mye?

"Noen forsterkninger" - hvis han er riktig gjengitt - betyr minst to mann, men det er ikke uten videre gitt at de kommer i dette vinduet. Lagbygging er en kontinuerlig prosess, og vi har etter hvert så mange gode folk at det er veldig dyrt eller veldig vanskelig å finne forsterkninger. Nå er det vel heller ingen som går ut på dato de nærmeste årene, så pr dags dato har vi en av landets beste start-11ere.

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dorsin i RBK kunne jo vært en fin forsterkning, Stensaas kan eventuell være en fin back-up på backen men begynner å dra på åra..

Dorsin kunne kanskje funka?

Men Stensaas? Begynner å dra på åra? Mannen er 35 år og trønder, at han skulle komme hit som billig stallfyll med et innhopp i hver 6. kamp, til en sannsynligvis lavere lønn enn i RBK, er vel ekstremt lite sannsynlig. Eller ønskelig for oss. Skal vi kjøpe en spiller over 32 år, bør han være billig, og hoppe rett inn i førsteelleveren.

Håper forøvrig ikke Michael Moström, som det sto om i aftenpostens ryktebørs i dag, er i vårt søkelys. En dyr spiss er det siste vi trenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper forøvrig ikke Michael Moström, som det sto om i aftenpostens ryktebørs i dag, er i vårt søkelys. En dyr spiss er det siste vi trenger.

link?

forøvrig så er nok ikke Sennels så ekstremt dyr, han har ikke spilt for mange kamper iår faktisk. men han har rimelig bra lønn der han er dog.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står vel i linken over at Sennels har en lønn rund en Mill danske... det er vel ikke noe mer enn det inge får?

Fordelen med å være utenlands statsborger i Norge, er at man bare betaler en liten fjert av hva nordmenn gjør i skatt de første 4 årene... Så det er alltid er sterkt kort å ha på hånden ovenfor utenlandske spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fotballspillere i Danmark betaler også "kunstnerskatt" så vi har ingen fordel på det området, ikke i forhold til danske klubber iallfall.

Men hvis han ikke har spillt så mange kamper i år og det ikke skyldes skader, er han sikkert keen på tilsvarende lønn i en klubb han får spille...? selv om det er i fjellapeland? kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert. Tror han har et par landskamper for Danmark til og med, og spillere i nærheten av landslagsnivå vil neppe sitte på benken for lenge. Jeg tror vi kan ha en realistisk mulighet til å kjøpe Asbjørn Sennels og jeg tror han vil være en solid forsterkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dorsin i RBK kunne jo vært en fin forsterkning, Stensaas kan eventuell være en fin back-up på backen men begynner å dra på åra..

Dorsin kunne kanskje funka?

Men Stensaas? Begynner å dra på åra? Mannen er 35 år og trønder, at han skulle komme hit som billig stallfyll med et innhopp i hver 6. kamp, til en sannsynligvis lavere lønn enn i RBK, er vel ekstremt lite sannsynlig. Eller ønskelig for oss. Skal vi kjøpe en spiller over 32 år, bør han være billig, og hoppe rett inn i førsteelleveren.

Aafk, i følge kommentaren her

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Noen forsterkninger" - hvis han er riktig gjengitt - betyr minst to mann, men det er ikke uten videre gitt at de kommer i dette vinduet.

Jeg leste at Stabæk er ute etter en forsvarsspiller, og kun det. "- Vi ser etter en forsvarspiller, og kun det for øyeblikket", opplyser sportslig leder Tom Schelvan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Noen forsterkninger" - hvis han er riktig gjengitt - betyr minst to mann, men det er ikke uten videre gitt at de kommer i dette vinduet.

Jeg leste at Stabæk er ute etter en forsvarsspiller, og kun det. "- Vi ser etter en forsvarspiller, og kun det for øyeblikket", opplyser sportslig leder Tom Schelvan.

Følge litt med i debatten kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos Bergens Tidene diskuteres det hvem Brann bør kjøpe.

http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&a...id=635&id=1

"RE:Hvem bør Brann kjøpe?

Nå som Martin Andresen er på vei til Stabæk for å bli gjenforent med I. A. Olsen burde vel en midtbanespiller være på sin plass.. :P"

Rykter kan skapes og panikk kan bre seg i Brann .. tsk tsk ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner man denne spilleren da, bortsett fra i Hammarby? For det må vel være en som kan spille midtstopper og venstreback vi er på jakt etter, ettersom vi har bedre dekning på høyre, og det gjør det jo bare enda vanskeligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stabæk ønske forsvarsklippe

Ikke så mye nytt. Schevlan bekrefter at klubben jakter en forsvarsklippe som kan spille stopper og back, og som kan gå rett inn på laget/evt svært nær en plass i 11eren. Demidov er fortsatt aktuell

Hepp,

Jeg tviler på at de finner denne spilleren i Norge...

@ringo

Jon Inge Høiland... ingen over(?) - ingen ved siden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper vi holder oss langt unna. Han har vært skadet i et halvt år nå og er i tvil om han i det hele tatt rekker seriestart. Når spillere i den alderen begynner å bli såpass skadeplaget er det et ganske tydelig signal. Dessuten er han ikke så fantastisk god at det er noen vits i å gamble på at det ordner seg, synes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner man denne spilleren da, bortsett fra i Hammarby?

Om det er Max von Schlebrügge du tenker på, er det bare å glemme han. Interessen i Skandinavia er visstnok stor, deriblant Brøndby. Verre er det at Club Brügge er svært interessert i spilleren, samt at Anderlecht også har vist interesse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner man denne spilleren da, bortsett fra i Hammarby? For det må vel være en som kan spille midtstopper og venstreback vi er på jakt etter, ettersom vi har bedre dekning på høyre, og det gjør det jo bare enda vanskeligere.

Hepp,

Max er en veldig bra spiller, han har tempo og er svært brytningssikker samt at han har et meget høyt lavestenivå. Men han er nå 30 år og har ikke vært utenlands, selv om interessen stundom har vært tilstede. Hvorfor kan man lett spørre seg? En tanke som har slått meg er at han ikke er så godt som alle vil ha det til. Ikke det at han er dårlig eller at han ikke ville gått rett inn i laget vårt, men jeg mistenker at navnet og dermed prislappen er større enn den reelle kvaliteten. Altså kan vi kanskje få tilsvarende kvalitet til en rimligere penge? Men misforstå meg rett, jeg mener Max ville vært en kanonsignering... Problemet mitt er at han ikke har gode nok pasningsferdigheter, og at jeg vil ha en spiller som snakker mye ute på banen.

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...