Gå til innhold

Nye spillere

knutta
 Del

Anbefalte innlegg

Ser i budstikka at martin er en meget god venn med ingebritt og at martin er i tenkeboksen med tanke på en overgang til oss.

Dette ser veldig bra ut, er det det, og martin er velkommen etter min mening...Han, ifølge steen jensen, skriver han ikke foreløpig ny kontrakt med brann, for stabæk er vist et alternativ

Fin tolkning av hva som faktisk sto. Du jobber tilfeldigvis ikke som journalist?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser i budstikka at martin er en meget god venn med ingebritt og at martin er i tenkeboksen med tanke på en overgang til oss.

Dette ser veldig bra ut, er det det, og martin er velkommen etter min mening...Han, ifølge steen jensen, skriver han ikke foreløpig ny kontrakt med brann, for stabæk er vist et alternativ

Fin tolkning av hva som faktisk sto. Du jobber tilfeldigvis ikke som journalist?

Nei.. Gjær vel ikke det...Men, det er jo lov til å drømme.. MA er vel ikke uønsket???

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.. Gjær vel ikke det...Men, det er jo lov til å drømme.. MA er vel ikke uønsket???

Nei, og da er han jo så godt som sikkert klar for Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8 dager til vinduet stenger... får vi se noen flere spillere mon tro?

Det er vell 1 mnd og 8 dager... :rolleyes:

Og vi tar det en gang til:

Ved overgang eller utlån av profesjonell spiller kan spilletillatelse for ny klubb kun gis i de årlige overgangsvinduene.

Følgende overgangsperioder gjelder i Norge:

• Vinterperioden: 15.11 til 31.03.

• Sommerperioden: 01.07 til 31.08.

Forbundsstyret kan i særskilte tilfeller dispensere fra bestemmelsen etter skriftlig søknad.

Paragraf 15,1,d i overgangsreglementet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

norske klubber interessert i gylfi einarsson

agenten hans sier at det er flere norske klubber som viser interessen i gylfi.

aftenposten skriver at viking stavanger og uwe rösler som kjenner gylfi fra hans tid i lilleström skal være meget interessert i han. jim solbakken, agenten av gylfi sier "det finnes flere norske klubber som er interessert i gylfi men vi bestemte oss for at gylfi skal forbli i leeds til sommeren. han er ikke på vei til viking - men ingen vet hva som skjer i morgen eller om 3 måneder..."

det som er kjent er at strømsgodset og lillestrøm både ønsker å få gylfi.

hmm...kunne godt tenke meg å ha han i stabæk. husker at han var den mestscorende spilleren da han spilte sin siste sesong for lilleström (15 eller 17 mål). husker også at han var en ok landslagsspiller - problemet var at han kjempet med skader de siste 2 årene.

edit: her er aftenpostens artikkel

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider

norske klubber interessert i gylfi einarsson

agenten hans sier at det er flere norske klubber som viser interessen i gylfi.

aftenposten skriver at viking stavanger og uwe rösler som kjenner gylfi fra hans tid i lilleström skal være meget interessert i han. jim solbakken, agenten av gylfi sier "det finnes flere norske klubber som er interessert i gylfi men vi bestemte oss for at gylfi skal forbli i leeds til sommeren. han er ikke på vei til viking - men ingen vet hva som skjer i morgen eller om 3 måneder..."

det som er kjent er at strømsgodset og lillestrøm både ønsker å få gylfi.

hmm...kunne godt tenke meg å ha han i stabæk. husker at han var den mestscorende spilleren da han spilte sin siste sesong for lilleström (15 eller 17 mål). husker også at han var en ok landslagsspiller - problemet var at han kjempet med skader de siste 2 årene.

edit: her er aftenpostens artikkel

Mener å huske at Gylfi var super i 4-3-3, i beste fall middelmådig i 4-4-2?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener også at han var best som sentral midtbanespiller, der vi bare har (fyll inn selv) fra før. Jeg tror heller vi burde bruke penger andre steder.

Du har vel rett, men alltid moro å spekulere i gode spillere som kanskje er ledige på markedet. Hadde likt å se han i blå drakt selv om behovet er betraktelig større andre steder på banen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener også at han var best som sentral midtbanespiller, der vi bare har (fyll inn selv) fra før. Jeg tror heller vi burde bruke penger andre steder.

Du har vel rett, men alltid moro å spekulere i gode spillere som kanskje er ledige på markedet. Hadde likt å se han i blå drakt selv om behovet er betraktelig større andre steder på banen :)

Hadde det ikke vært smart å begynne med å fantasere om spillere som er gode nok for laget :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det ikke vært smart å begynne med å fantasere om spillere som er gode nok for laget :lol:

Joda... definer ''god nok'' da :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Gylfi Einarson er da vitterlig en spiller som burde falle innenfor kategorien som god nok til Stabæk. Spørsmålet er dog om han er rett mann. Se det tror jeg ikke han er. Han var i bestefall ok på LSK som sentral midtbane høyre kant i 442, men han fant seg liksom aldri helt til rette. Men når de la om til 433 derimot blomstret han som offensiv indreløper. Vi har alt spillere som Keller og Nystuen som faller i samme kategori. Jeg tror derfor vi bør la Einarson forbigåes i stillhet :)

@ringo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Basert på rapportene virker det som vi er godt forspent i forsvar, ettersom Håkon og Pontus var gode mot god motstand. Kan ikke skjønne annet enn at vi har mest å hente på (annen)keeperplass. Eventuelt måtte det være en defensiv midtbanekonge som er klart bedre enn de vi har (og de er gode). Det har vi neppe råd til.

Synes vi skal lære litt av enga for en gangs skyld; se på alle de gode, unge spillerne de slipper til nå. Kan ikke skjønne at våre talenter er dårligere (Ola, Håkon, Jonas, Bjørnar, Henning osv). Jeg tror det er veien å gå i konkurranse mot kjøpeklubbene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Gylfi Einarson er da vitterlig en spiller som burde falle innenfor kategorien som god nok til Stabæk. Spørsmålet er dog om han er rett mann. Se det tror jeg ikke han er. Han var i bestefall ok på LSK som sentral midtbane høyre kant i 442, men han fant seg liksom aldri helt til rette. Men når de la om til 433 derimot blomstret han som offensiv indreløper. Vi har alt spillere som Keller og Nystuen som faller i samme kategori. Jeg tror derfor vi bør la Einarson forbigåes i stillhet :)

@ringo.

Nå forsto jeg deg ikke, Ringo. Han er god nok men ikke riktig mann? Som du selv sier så er han ikke typen til å spille i 4-4-2, og går han ikke inn på noen av de plassene vi bruker, er han da ikke god nok. PFO er i mine øyne en bedre høyrekant, og jeg tror ikke han vil utkonkurrere Somen, Tommy, Henning eller Keller sentralt. Og gjør han ikke det er han ikke god nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo.

da jeg skrev om han var det ikke ment at vi "må" ha han - syntes bare det hørtes spennende ut da jeg leste at "flere norske klubber" var ineresserte i han. selvfølgelig er han god nok for oss - men om vi har plass til han, det spørs. (men skulle vi komme på at vi kanskje trenger en til la det gjerne være gylfi :) )

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solli kan spille forsvar også. Det er vel det han har gjort på landslaget? Han var jo også tiltenkt som erstatter for IAO hvis han forsvant, så det må bety at han er forsvar og defensiv midtbanespiller (noe som er perfekt for oss). Jeg er ikke veldig keen på å få han til klubben siden Ja han er ganske oppskrytt, men jeg synes fortsatt han ville vært en god forsterkning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solli kan spille forsvar også. Det er vel det han har gjort på landslaget? Han var jo også tiltenkt som erstatter for IAO hvis han forsvant, så det må bety at han er forsvar og defensiv midtbanespiller (noe som er perfekt for oss). Jeg er ikke veldig keen på å få han til klubben siden Ja han er ganske oppskrytt, men jeg synes fortsatt han ville vært en god forsterkning.

Hæ?

Solli er en liten flis. Han har spilt indreløper, kant og til tider def. midtbane. Han har vel aldri spilt forsvar? Muligens vært reserveløsning på backen, men det gjør han ikke til noe mer forsvarspiller enn Roar Strand.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oppskrytt..
Hvordan kan den spilleren i Norge som har fått mest negativ omtale de siste årene være oppskrytt? Enten er han undervurdert eller så får han akkurat den omtalen han fortjener. Oppskrytt er ikke et alternativ for en som aldri får skryt. Det har jo gått sport i å påpeke hvor dårlig Solli er. Ganske patetisk, spør du meg.

Er han en dårlig spiller eller har det stemt dårlig for han i Rosenborg de siste to sesongene? Det siste vil jeg påstå er det absolutt mest riktige. Om han bytter klubb, vil det ikke overraske meg om han plutselig begynner å vise hva som gjorde han til landslagsspiller i utgangspunktet. Han har strengt tatt mer å fare med enn spillere som Hæstad, Gashi osv.

Om han er noe for oss er mer usikkert. Om vi trenger forsterkning på midtbanen (nei, Solli er ikke forsvarsspiller, foruten et par kamper som høyreback på RBK), er det vel ikke akkurat denne spillertypen vi har størst behov for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oppskrytt..
Hvordan kan den spilleren i Norge som har fått mest negativ omtale de siste årene være oppskrytt? Enten er han undervurdert eller så får han akkurat den omtalen han fortjener. Oppskrytt er ikke et alternativ for en som aldri får skryt. Det har jo gått sport i å påpeke hvor dårlig Solli er. Ganske patetisk, spør du meg.

Er han en dårlig spiller eller har det stemt dårlig for han i Rosenborg de siste to sesongene? Det siste vil jeg påstå er det absolutt mest riktige. Om han bytter klubb, vil det ikke overraske meg om han plutselig begynner å vise hva som gjorde han til landslagsspiller i utgangspunktet. Han har strengt tatt mer å fare med enn spillere som Hæstad, Gashi osv.

Om han er noe for oss er mer usikkert. Om vi trenger forsterkning på midtbanen (nei, Solli er ikke forsvarsspiller, foruten et par kamper som høyreback på RBK), er det vel ikke akkurat denne spillertypen vi har størst behov for.

Men hvordan kunne da Schelvan & Co utepeke han som IA's erstatter? Håper du skjønner at jeg da tror han også kan egnes som forsvarspiller. Er en smule forvirra nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oppskrytt..

Men hvordan kunne da Schelvan & Co utepeke han som IA's erstatter? Håper du skjønner at jeg da tror han også kan egnes som forsvarspiller. Er en smule forvirra nå...

Har de virkelig det? Det høres helt vanvittig ut spørr du meg.. sikker på at du ikke blander noe her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og oppskrytt..

Har de virkelig det? Det høres helt vanvittig ut spørr du meg.. sikker på at du ikke blander noe her?

Søkte gjennom Google og Forumet for å finne "Stabæk" og "jan gunnar solli" i samme artikkel og fant ingenting. Skjønner ikke hvor jeg har det fra da. Mener bare å huske schelvan si det i en artikkel og hvis IA dro så ville stabæk hente solli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
  • Opprett ny...