Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uten at jeg vet noe som helst om hvilke lovnader Inge fikk fra ledelsen, så syns jeg han til tider virker vel grinete. Det er klart vi ønsker stadige forsterkninger, men det har noe med økonomi å gjøre også. Det er i dag selgers marked, slik jeg har forstått det, i hvertfall i Norge, og det er hevet over enhver tvil at Stabæk ikke har økonomiske krefter på linje med andre klubber.

Uten at jeg naturligvis kan bekrefte hva som ble sagt da IA ble overtalt til å forlenge kontrakten, så virker det som om han fikk ganske greie lovnader om nye spillere. Men når det er sagt, er jeg lite tilhenger av syting til media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bombe at dette kommer fra Inge.

Men selvfølgelig Stabæk sikret seg Inges underskrift ved bla. å love gull og grønne skoger i form av satsning. Da forstår jeg at Inge ikke er fornøyd. Jeg syntes likevel det blir litt for dumt å dytte de andre spillerne forran seg og påstå frustrasjon. Forøvrig må jeg si at jeg er skuffet over Stabæk hvis de igjen har lovet noe de ikke holder med tanke på spillere.

Jeg har lite til overs for sutring i media, men IA vet vel bedre enn noen av oss hvilken stemning resten av troppen har. Klubben har lovet nye spillere, de har neppe lovet at de bare skal jobbe med å få inn nye spillere. Derfor er det helt klart et misforhold mellom det de lovte, og det de foreløpig har prestert. Alle vet at Stabæk har meget begrensede ressurser, men det er jo ikke noe nytt - situasjonen har jo ikke endret etter at klubben gikk ut og lovte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke Stabæk motta ganske mange penger ved byggestat av arenaen?

Det er ikke tvil om at IA har nevnt helt siden han signerte har Stabæk har lovet klare forsterkninger til klubben! Han har helt rett i at vi TRENGER DET! Det kan vi se fra noen av treningskampene i den senere tid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke IA går ut i media med usannheter. Om han sier Stabæk har lovet flere forsterkninger så tror jeg han på det.

Det jeg syntes er rart er at da Stabæk lover at klubben skal hente forsterkninger og at laget skal satse stort,

og så går Ingebrigt og sier i media at Stabæk ikke kommer til å hente stor klassespillere og at klubben i 2007 vil være ett av ligaens mest fattige lag. Jeg mener Stabæk bør hente flere forsterkninger før serien starter, det ser vi jo på treningskampene at vi trenger. Jeg er redd det blir som i fjor hvor klubben lover forsterkninger men ingen som kommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke Stabæk motta ganske mange penger ved byggestat av arenaen?

Jeg tror det, men de går vel til nettopp det - bygging av arenaen?

Vi har jo allerede fått en stor/dyr forsterkning i PFO, og en liten/rimelig i Pontus. Skal ikke se bort fra at IA har oppfattet satsningen som litt større enn Stabæk-ledelsen mente, og at de i tillegg har levert litt mindre enn de selv ønsket. I så fall blir differansen plagsomt stor. Jeg mener uansett det er bedre men en virkelig bra spiller til sommeren enn en halvgod nå. Blir det langvarige skader vil noen ungutter nødvendigvis få mye tillit, og forhåpentligvis vokse på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 22 år gammel franskmann skal visstnok trene med klubben snart. Han spilte i Porto som 18 åring under Josè Mourinho.

Kan bli spennende å følge med på..

Og dette var bare noen tanker i din egen fantasiverden eller...?

Absolutt ikke. Hørte Janne snakke om dette, men hørte ikke navn og NÅR det skulle være. Mulig han bare snakket om å prøve å få det til, ikke vet jeg. Vet bare at det var snakk om dette, og regner med at jeg ikke er den eneste på forumet som vet noe om dette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 22 år gammel franskmann skal visstnok trene med klubben snart. Han spilte i Porto som 18 åring under Josè Mourinho.

Kan bli spennende å følge med på..

Og dette var bare noen tanker i din egen fantasiverden eller...?

Absolutt ikke. Hørte Janne snakke om dette, men hørte ikke navn og NÅR det skulle være. Mulig han bare snakket om å prøve å få det til, ikke vet jeg. Vet bare at det var snakk om dette, og regner med at jeg ikke er den eneste på forumet som vet noe om dette...

Hepp,

Veid og funnet for lett...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I sporten på TVBudstikka i kveld sa ihvertfall Jõnsson at de ikke hadde noe konkret på gang, selv om forsterkninger i alle lagdeler var ønskelig. I tillegg til at både Daniel og IA ytret sine bekymringer vedrørende tynn stall. Intet nytt under solen der, med andre ord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I sporten på TVBudstikka i kveld sa ihvertfall Jõnsson at de ikke hadde noe konkret på gang, selv om forsterkninger i alle lagdeler var ønskelig. I tillegg til at både Daniel og IA ytret sine bekymringer vedrørende tynn stall. Intet nytt under solen der, med andre ord.

Vi kan jo håpe at de har lært noe gjennom årene.

Med andre ord: kanskje de jobber med noen og er nær men ikke vil røpe noe i frykt for at andre vil stikke av med dem ..

..men empirien tatt i betraktning : det er vel bare drømmetenkning..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger her:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle123786.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger her:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle123786.ece

Det er jo flere av oss som har tenkt i vårt stille sinn, eller hvisket mellom ølen på Blaa, eller ropt her på forumet at det trengs forsterkninger. Da er det bra at spillerne er på banen og kommer med krav.

La oss bare håpe at beslutningsmakerne rekker å hente rette mannen innen vinduet stenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi hente den ukjente broren til Somen, Simen A Tchoi....nei den var dårlig.

Men dette er jo en område som vi burde utforske mer. Vet ikke hvordan prisnivået er på afrikanske spillere kontra f eks øst-europeiske, svenske og norske spillere, men jeg nekter å tro at det kan være høyere. Varierer vel sikkert veldig fra land til land der nede ogå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan vi hente den ukjente broren til Somen, Simen A Tchoi....nei den var dårlig.

Men dette er jo en område som vi burde utforske mer. Vet ikke hvordan prisnivået er på afrikanske spillere kontra f eks øst-europeiske, svenske og norske spillere, men jeg nekter å tro at det kan være høyere. Varierer vel sikkert veldig fra land til land der nede ogå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett dagens kamp er jeg rett og slett ikke sikker på om vi trenger så mange fler.

Med Tom på Mortens plass, Pontus på Inges plass, Henning på Somens "plass", Keller på Alans plass og på en måte Bjørnar på Toms "plass", så gjorde vi en helt grei figur.

Spesielt med tanke på at vi har Branimir, Nystuen, Ola og Eirik i bakhånd - pluss et par unge, lovende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha sett dagens kamp er jeg rett og slett ikke sikker på om vi trenger så mange fler.

Med Tom på Mortens plass, Pontus på Inges plass, Henning på Somens "plass", Keller på Alans plass og på en måte Bjørnar på Toms "plass", så gjorde vi en helt grei figur.

Spesielt med tanke på at vi har Branimir, Nystuen, Ola og Eirik i bakhånd - pluss et par unge, lovende.

Så er det denne kepperplassen da...! Regner med at SuperJon ikke blir skadet, men tenk, tenk hvis han får en skade som plasserer ham på tribunen i flere serierunder? Jens har jo vist at han ikke har lakenet sitt helt på det rene...

Endret av Torqman
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man ikke får inn så mange nye forsterkninger så gir det jo muligheten for unge spillere å steppe inn oftere. Da kan det hende det er andre spillere som slår igjennom.

Eksempel da, hvis Stenersen kommer i dårlig form eller blir skadet, så kommer Espen Nystuen eller Henning Hauger inn som erstatter, da kan det jo hende de stor spiller å blir en av Stabæks viktigste denne sesongen, da vil jo dette for meg bli enda bedre enn en nyforsterkning som koster mye penger og til å med kanskje ikke trives i Stabæk. For er det ikke et mål å lage gode spillere ut av de unge vi har i klubben? Ikke å bare utvikle dem til stallvekst, og så selle dem senere for å hente opp nye yngre juniorer.

Det er fullt mulig å lage klassespillere ut av egne rekker, se på Liverpool og Barcelona. Noen av de største stjernene der er jo faktisk egne tallenter. Det må jo legges til at Gerrard var ikke spesielt god for Liverpool i starten, før han skikkelig slo igjennom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger må man velge om man skal vinne nå eller om 5 år. Problemet med 5 års-teorien er det at man ikke vet om de spillerne er gode nok om 5 år heller. Vi har pr. dags dato INGEN som slåss om plasser, og det er litt trist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen ganger må man velge om man skal vinne nå eller om 5 år. Problemet med 5 års-teorien er det at man ikke vet om de spillerne er gode nok om 5 år heller. Vi har pr. dags dato INGEN som slåss om plasser, og det er litt trist.

Henning,Somen og Tommy?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som vi kan la diskusjonen ligge en stund:

http://www.budstikka.no/sec_sport/sec_stab...ticle124198.ece

Han (Bohinen) forteller også at det er svært lite sansynlig at Stabæk kommer til å hente nye spillere før seriestart

Hepp,

Jeg må si jeg begynner å mislike Bohinen ganske så kraftig.... Først går han ut og kritiserer spillerne sine offentlig, og det kan ikke være noen tvil om at IAO ble lovet forsterkninger før han signerte. Så evner han ikke å gjøre tilstrekkelige grep i spillermarkedet når behovet åpenbart er tilstede...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så evner han ikke å gjøre tilstrekkelige grep i spillermarkedet når behovet åpenbart er tilstede...
Sikker på at det ikke er økonomien som spiller en vesentlig rolle her snarere enn Bohinens udugelighet? Tipper at alle kjøp vi eventuelt gjør nå medfører enda større røde tall, som sikkert er store nok fra før. Altfor tidlig å vurdere hva han får til på overgangsmarkedet. At det har vært litt for mye sirkus de siste dagene er jeg enig i, men å gi Bohinen skyld for manglende forsterkninger er litt skivebom, føler jeg. Han kom inn etter at pengene, som vi ikke har, var brukt opp.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig Perfetct7.

Jeg vil tro at budsjettet er nesten sprengt allerede, og forsterkninger er ingen priorietet. Det viktigste for Stabæk i år, er at klubben holder seg frem til stadion åpner. I mine øyne tror jeg også vi klarer oss greit med dagens tropp, da nivået rundt om i de andre klubbene ikke er avskrekkende høyt. Hvem er Simen Brenne eller Thomas Finstad? Vi har seriens beste spisspar, og de kommer til å levere i år også.

FORZA STABÆK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kan vi ha brukt opp budsjettet når vi bare har hentet PFO og Pontus? med tanke på de store ordene om satsing som kom i forbindelse med kontraktsforlengingene her i høst må det da være en del igjen. Tror heller på den teorien om Bohinen's udugelighet. Se på de spillerne V'enga fikk med han bak spakene, overbetalte og avdanka karer. De beviser heller at mannen bare får med seg oveflaten av markedet, mens litt mer ukjente, lovende spillere som vi har råd til, tror jeg han har dårligere evne til å finne. For meg er det Bohinen som har noe å bevise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan kan vi ha brukt opp budsjettet når vi bare har hentet PFO og Pontus?

Trolig var budsjettet i fjor sprengt. Så har vi har akkurat begynt et stadionbudsjett i hundremillionsersklassen, vi har gitt Daniel, Veigar og IAO nye kontrakter. Så lar jeg det være opp til deg å legge sammen og se om du forstår at det ikke er altfor mye penger i kassen om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke med deg, men jeg velger å ha såpass tiltro til klubbens ledelse at når de lover IA satsing så har de også en økonomi til å backe disse ordene opp. det eneste av betydning som har skjedd av endringer i stallen siden da er vel Pontus inn, og Jokke ut,netto burde ikke det være de store pengene. Jeg velger også å ha såpass tiltro til ledelsen at man ikke har blandet sammen budsjettet til Fornebu Arena med det sportslige, slik at dette heller ikke burde ha noen effekt.Derfor mener jeg at vi bør ha økonomi til å hente noe mer. Vet at vi ikke er en velstående klubb, derfor må man kjøpe billige, lovende spillere eller et fåtall etablerte,en sannsynligvis.Jeg tror det heller går på vilje og evne til å hente inn forsterkninger. Jeg tror alle har sett behovet i vinter,JJ har selv inderekte sagt at det er et behov, men mulig ledelsen bruker det her på forumet mye omtalte 'stikke hodet i sanda'-trikset,og heller håper at vi klarer oss bra frem til sommerens overgangsvindu.Men tror egentlig det går mer på evnen til å hente inn spillere,les: de riktige spillerne , og da mener jeg mannen som har ansvaret for dette, Bohinen. Men når det er sagt er det selvfølgelig bedre at han bruker litt tid på å omstille seg til sin nye virkelighet, enn at han gjør noen hastekjøp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JJ har vel sagt at han kunne tenke seg en forsterkning i hvert ledd utover de som har kommet, signaler fra klubbledelsen har vel også bikket i retning av at man ønsker spillere med erfaring, som kan gå rett inn i 11eren (slik jeg har tolket utspillene). Dette virker fornuftig, talent har vi nok av. Bohinen har sagt klubben er på kontunuerlig jakt, og dersom det dukker opp en interessant spiller med erfaring, tror jeg klubben har økonomi til å hente inn vedkommende. Jeg tror det er riktig å ikke gjøre panikk-kjøp nå i vinduavslutningen, men heller jobbe litt fremover slik at vi har gode navn på papiret til sommervinduet åpner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

JJ har vel sagt at han kunne tenke seg en forsterkning i hvert ledd utover de som har kommet, signaler fra klubbledelsen har vel også bikket i retning av at man ønsker spillere med erfaring, som kan gå rett inn i 11eren (slik jeg har tolket utspillene). Dette virker fornuftig, talent har vi nok av. Bohinen har sagt klubben er på kontunuerlig jakt, og dersom det dukker opp en interessant spiller med erfaring, tror jeg klubben har økonomi til å hente inn vedkommende. Jeg tror det er riktig å ikke gjøre panikk-kjøp nå i vinduavslutningen, men heller jobbe litt fremover slik at vi har gode navn på papiret til sommervinduet åpner.

<de sier de er på kontunuerlig jakt etter spillere, det sa de ågså ifjor.

Tipper det ikke kommer noen nye spillere i år selv om det skulle bli skader, det er ikke penger til spillerkjøp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner det å bli rimelig negativt orientert her synes jeg. Det er jo rimelig optimistisk å melde at vi ikke får flere spillere i år.... Hvis vi ser litt på laget vi har, venter til vi i hvert fall har fått spilt en kamp med tilnærmet toppet oppstilling, så er det nok ikke så galt likevel. Det er litt tynt i rekkene bak førsteelveren, men vi kan jo håpe at i hvert fall en av de unge tar steget frem, det var ikke mange som trodde på Veigar etter hans første sesong.....

Litt edrulighet er jo lov. Det er forøvrig svært mye igjen av 2007.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...