Øyvind 2 035 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Nå begynner det å bli rimelig negativt orientert her synes jeg. Det er jo rimelig optimistisk å melde at vi ikke får flere spillere i år.... Hvis vi ser litt på laget vi har, venter til vi i hvert fall har fått spilt en kamp med tilnærmet toppet oppstilling, så er det nok ikke så galt likevel. Det er litt tynt i rekkene bak førsteelveren, men vi kan jo håpe at i hvert fall en av de unge tar steget frem, det var ikke mange som trodde på Veigar etter hans første sesong..... Litt edrulighet er jo lov. Det er forøvrig svært mye igjen av 2007. Ekstremt negativt blir det. Vi har mistet tre spillere (av betydning) som hhv startet 17, 12 og 4 kamper i fjor. Greit at disse hadde masse rutine, hadde god treningskultur osv osv. Men dette var gamle spillere, kanskje med unntak av Jokke. Jeg husker i fjor på samme tid, da klaget folk til de grader over manglende forsterkninger. I år har vi da tilbake Eirik, og signet PFO og Pontus. I tillegg til de vi fikk tak i sommervinduet i fjor. I fjor ble vi nummer 5. Og jeg mener at kontinuitet er ekstremt undervurdert. Man prater alltid kun om de nye spillerene, ikke om de som som fortsatt er her. Vi resignet feks Daniel og VGP. Noe som de aller fleste så på som utenkelig i fjor sommer. Før 2006 sesongen fikk vi inn Espen og Andreas og kun de etter det jeg husker. Det viste seg at disse to knapt fikk spille og likefullt tapte vi ikke før i runde 10 eller noe sånt. Nå mener jeg folk bør slutte å mase om nye spillere. Stabæk sier de jobber med nye spillere og at det er en kontinuerlig prosess. Finner man riktig spiller til riktig pris så slår man til. Så enkelt er det. Man gir ikke 6 mio for Jan Gunnar Solli, heller ikke for Børre Steenslid. Tenk dere hva slags lønn Solli skal ha i tillegg til 6 mio i overgang. Og om Bohinen; Hva er galt med at han går ut og sier i fra. IA er ute først og sutrer som han har blitt kjent for og det er Bohinens forbannede plikt å "beskytte" spillerstallen sin. I Stabæk er man ikke ute etter å forsterke en spesiell plass, hva gir det av selvtillit til de(n) aktuelle for den plassen, man sier at man handler spillere som er interessante ut fra kvaliteter (fotball og sosialt) og pris. Uavhengig av hvor de spiller på banen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morten 22 Del Skrevet 18. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 18. Mars 2007 (endret) Og om Bohinen; Hva er galt med at han går ut og sier i fra. IA er ute først og sutrer som han har blitt kjent for og det er Bohinens forbannede plikt å "beskytte" spillerstallen sin. I Stabæk er man ikke ute etter å forsterke en spesiell plass, hva gir det av selvtillit til de(n) aktuelle for den plassen, man sier at man handler spillere som er interessante ut fra kvaliteter (fotball og sosialt) og pris. Uavhengig av hvor de spiller på banen. Mye enig i et du sier, men problemet oppstår vel når man lover forsterkninger og det ikke skjer noe. Nå vet ikke jeg hva som ble fortalt IAO når han signa på nytt men det er vel kanskje noe vi ikke vet? Tåpelig av Bohinen å forsette debatten i media. Han kunne vel bare holdt kjeft for så å ta det internt! Som han selv sier det er meningsløst å gå til media og klage. Gjør han det bare for å klargjøre hvem som er SJEFEN? Endret 18. Mars 2007 av Morten Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
LudaKris 108 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Per dags dato er vel Tommy og Somen rimelig soleklare førstevalg, Henning må nok bli litt bedre først - tror jeg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Per dags dato er vel Tommy og Somen rimelig soleklare førstevalg, Henning må nok bli litt bedre først - tror jeg. Hvis Henning spiller som han gjorde mot VIF, så synes jeg han fortjener 90minutter hver eneste kamp. Forhåpentligvis har han kommet til et nytt nivå? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Hepp, Penger er viktig og det gikk veldig mye penger til å signere PFO, samt å resignere Veigar, Nanne og IAO. Men de tre sistnevnte er jo ikke spillerforsterkninger. Det finnes mange "sannheter" i fotball noen av dem stemmer, andre ikke. Men er det en ting jeg er sikker på så er det at det man gjorde i fjor ikke er godt nok i år. Det inkluderer også spillerstallen. Vi har mistet 3 godt voksene spillere med mye rutine. Det har etterlatt et hull i troppen vår. Rutinerte spillere er kanskje ikke så betydningsfulle når en klubb har moderat fremgang, slik vi hadde i fjor. Derimot er de viktig dersom en klubb skulle havne i trøbbel. Nå synes sikkert mange at jeg er defensiv her, men vi kan ikke ta for gitt at fremgangene fra i fjor fortsetter i år... Jeg vil snarere stille spørsmålet, hva taler for at Stabæk skal fortsette fremgangen slik ting ser ut nå??? Ser vi på overgangslisten: INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Har stallen blitt styrket eller svekket? PFO faller inn i kategorien forsterkning, Pontus tror jeg blir et varp. Markegård og Rygg er Stabæk2 spillere. Det betyr at vi har fått inn 2 mann til å dekke for de som går ut. Der er det vel da i første rekke Markus og Jokke som bidro i fjor. Så med litt velvilje kan man kanskje si at stallen er Status Quo... Jeg er ikke i tvil om at Ledelsen har sagt de skal styrke stallen i vinter. Jeg er ikke i tvil om at de ikke har levert. Bohinen var ikke her når løftene ble gitt, så det skal vi ikke holde imot ham. Men da kan han vise større smartness når han uttaler seg i media og ikke legge grobunn for en potensiell konflikt mellom seg selv og spillerstallen. Tilbake til pengene. Jeg er av den oppfatningen at det i såfall er Bohinens jobb, sammen med resten av ledelsen å finne pengene isteden for å bruke det som en unskyldning for at man ikke holder hva man lover. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PerS 940 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Nå begynner det å bli rimelig negativt orientert her synes jeg. Det er jo rimelig optimistisk å melde at vi ikke får flere spillere i år.... Hvis vi ser litt på laget vi har, venter til vi i hvert fall har fått spilt en kamp med tilnærmet toppet oppstilling, så er det nok ikke så galt likevel. Tilnærmet toppet lag i morgen - så får vi se, da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Torqman 83 Del Skrevet 18. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 18. Mars 2007 (endret) Tilnærmet toppet lag i morgen - så får vi se, da. Det må jo bli seier! Endret 18. Mars 2007 av Torqman Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 18. Mars 2007 Del Skrevet 18. Mars 2007 Ser vi på overgangslisten:INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Sikker på at du ikke glemte noe, Pingo? Skogseid har blitt et år eldre og bedre. I fjor var han ikke noe alternativ til midtforsvaret. I år er han god og gammel nok til å være en utfordrer. Ola Kamara var heit før fjorårssesongen, men var naturlig nok for ung i fjor. I år kan han trolig bidra mer. Det samme gjelder vel stort sett hele troppen vår med unntak av Mike? Karim og Ulrik blir ikke noe savn, vi stryker Andreas mot Eirik og sitter igjen med PFO, Pontus og Skogseid til å erstatte Jansson, Karlson og Person. Det de tre første taper i rutine tar de definitvt igjen i helse slik at vi kan ha litt kontinuitet i laget. Synes du er i overkant kristik til laget vårt. Ta et par-tre lykkepiller, så ser du det kanskje du og :-) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Tja... Jeg synes det er et ganske sterkt signal når spillerne begynner å si i fra. Det er sjelden slik at dette bare er soloutspill fra enkeltspillere. IA skriker ofte høyt og han bryr jeg meg ikke så mye om, samme gjelder forsåvidt Daniel. Men det er måten Daniel sier det på som bekymrer... Det blir liksom litt som å oppleve kraftig turbulens i fly. Så lenge besetningen fortsetter å jobbe som normalt er det ingen grunn til bekymring, men i det de også strapper seg ned i stolen så begynner det å bli ubehaglig... Det betyr dog ikke at flyet styrter. Samme som at vi utmerket godt kan klare oss greit uten flere forsterkninger. Men ledelsen lovet oss forsterkninger, og det har de ikke levert. Det må de tåle å høre uten å fly i strupen på enkeltspillere via media! @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Sannsynligvis er stallen vår sterkere i år enn den var på samme tid i fjor. Det betyr likevel ikke at prestasjonene automatisk vil bli bedre. I fjor hadde flere sentrale spillere sine beste sesonger noen sinne. Oddsen er høy for at Tommy skal bli assistkonge i årets Tippeliga samtidig som Daniel og Veigar igjen kaprer de to øverste plassene på toppscorerlisten og IA leverer på et sånt nivå at kun Hareide ikke ser på han som landslagsmateriale. Start opplevde det samme i sin comeback-sesong - flere spillere som plutselig leverte karrierebeste samtidig. Forskjellen på oss og dem kan være at mye av årsaken til nivåhevingen har lenger holdbarhet i vårt tilfelle (les: JJ vs Nordlie). Det er ikke sikkert at vi er avhengige av at enkeltspillere presterer like godt i år som i fjor. Det er f.eks. mye å hente på defensiv organisering. Vi slapp i for mange mål forrige sesong, og for mange "enkle og unødvendige" mål. Noe pga personlige feil, noe pga defensiv organisering. 36 innslupne på 26 kamper er altfor mye. Kan vi bedre organiseringen av forsvarsfireren, gjør vi oss langt mindre avhengige av opp mot 20 mål hver fra Veigar og Daniel. I tillegg er det fremdeles rom for store forbedringer også offensivt. Større variasjon og mindre forutsigbarhet. I så måte har vi en riktigere midtbanesammensetning i år. Som jeg sa fra dag én tror jeg Somen passer bedre sentralt - akkurat det er vel ikke så mange uenige i lenger selv om ninja-alan (av alle...) var så å si den eneste som skjønte greia nesten fra starten av - og vil være en større ressurs i år. Alan mener jeg også kan (og bør) bli enda bedre denne sesongen. Jeg mener å ha sett tegn til større effektivitet og at han stadig skjønner mer av norsk fotball. Petter er en mer utpreget høyrekant enn dem vi hadde i fjor og har forhåpentlig nye ferdigheter å bidra med. Og sist, men ikke minst har ikke Henning pådratt seg brudd i foten i år. Hva som er blitt lovet og hvilke løfter som eventuelt er brutt er ganske uinteressant. Det interessante er hvilke spillere vi har og hva JJ kan få ut av dem. Om man sitter på gull eller gråstein vet man først etter sesongen. Begge deler kan uansett gjøres om til det motsatte om bare treneren er god/dårlig nok. Kan hende sitter vi ikke på gull, men det ligner ikke akkurat gråstein heller, og JJ er ingen dårlig trener. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hebbe 168 Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Hva som er blitt lovet og hvilke løfter som eventuelt er brutt er ganske uinteressant. Det interessante er hvilke spillere vi har og hva JJ kan få ut av dem. Om man sitter på gull eller gråstein vet man først etter sesongen. Begge deler kan uansett gjøres om til det motsatte om bare treneren er god/dårlig nok. Kan hende sitter vi ikke på gull, men det ligner ikke akkurat gråstein heller, og JJ er ingen dårlig trener. Trodde det var akkurat det man skulle gjøre i denne tråden her, diskutere evt nye spillere og behov.. Er absolutt enig at vi har mye godt materiale i stallen vår, men jeg tror frustasjonen til flere her går ut på at med den stallen vi har i dag er ikke spranget helt opp til toppen i serien fryktelig lang, det kan være 1-2 signeringer som skal til for å få en tilstrekkelig sterk stall. Og da er spørsmålet: er det ambisjonene til ledelsen, eller er det evnen til å hente inn forsterkninger som ikke strekker til. Når det er blitt lovet forsterkninger, kan det være fristende å mistenke det siste. (som diskutert før tror jeg økonomien er god nok for 1-2 signeringer) Får vi 1-2 gode signeringer får vi en stall som kan tåle et par skader, og likevel være slagkraftig. I tillegg mener jeg midtbanen vår trenger en sentral spiller som kan gå rett in i 1.elleveren. Henning og Somen tror jeg er på vei til noe veldig bra, men er redd de ikke er der helt i år. Jeg vil ha en stk spiller som er mer komplett både defensivt og offensivt, som kan være "limet" på midtbanen vår. Endret 19. Mars 2007 av hebbe Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Med Jan Gunnar Sollis ankomst på Brann stadion, kunne jeg godt tenke meg at Stabæk hentet Helge Haugen for en pen penge. Med Andresen, Solli, Bakke og Gashi på sentral midtbane og millionlønninger så er vel ikke Helge førstemann på blokken til Mons... Det var jo såvidt han fikk spille før de 3 sistnevnte ankom Bergen. Endret 19. Mars 2007 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Med Jan Gunnar Sollis ankomst på Brann stadion, kunne jeg godt tenke meg at Stabæk hentet Helge Haugen for en pen penge. Med Andresen, Solli, Bakke og Gashi på sentral midtbane og millionlønninger så er vel ikke Helge førstemann på blokken til Mons... Det var jo såvidt han fikk spille før de 3 sistnevnte ankom Bergen. Spiller som ikke er bedre enn Bakke, Gashi og Solli er ikke gode nok for oss. Uten at jeg har noen konkrete navn, tror jeg det vi trenger er en Jepp i '98 - form. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
boie 2 386 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Hepp, Penger er viktig og det gikk veldig mye penger til å signere PFO, samt å resignere Veigar, Nanne og IAO. Men de tre sistnevnte er jo ikke spillerforsterkninger. Det finnes mange "sannheter" i fotball noen av dem stemmer, andre ikke. Men er det en ting jeg er sikker på så er det at det man gjorde i fjor ikke er godt nok i år. Det inkluderer også spillerstallen. Vi har mistet 3 godt voksene spillere med mye rutine. Det har etterlatt et hull i troppen vår. Rutinerte spillere er kanskje ikke så betydningsfulle når en klubb har moderat fremgang, slik vi hadde i fjor. Derimot er de viktig dersom en klubb skulle havne i trøbbel. Nå synes sikkert mange at jeg er defensiv her, men vi kan ikke ta for gitt at fremgangene fra i fjor fortsetter i år... Jeg vil snarere stille spørsmålet, hva taler for at Stabæk skal fortsette fremgangen slik ting ser ut nå??? Ser vi på overgangslisten: INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Har stallen blitt styrket eller svekket? PFO faller inn i kategorien forsterkning, Pontus tror jeg blir et varp. Markegård og Rygg er Stabæk2 spillere. Det betyr at vi har fått inn 2 mann til å dekke for de som går ut. Der er det vel da i første rekke Markus og Jokke som bidro i fjor. Så med litt velvilje kan man kanskje si at stallen er Status Quo... Jeg er ikke i tvil om at Ledelsen har sagt de skal styrke stallen i vinter. Jeg er ikke i tvil om at de ikke har levert. Bohinen var ikke her når løftene ble gitt, så det skal vi ikke holde imot ham. Men da kan han vise større smartness når han uttaler seg i media og ikke legge grobunn for en potensiell konflikt mellom seg selv og spillerstallen. Tilbake til pengene. Jeg er av den oppfatningen at det i såfall er Bohinens jobb, sammen med resten av ledelsen å finne pengene isteden for å bruke det som en unskyldning for at man ikke holder hva man lover. @ringo Godt oppsummert, som vanlig! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Spiller som ikke er bedre enn Bakke, Gashi og Solli er ikke gode nok for oss. Uten at jeg har noen konkrete navn, tror jeg det vi trenger er en Jepp i '98 - form. Det er vel mer snakk om en god spiller som blir nedprioritert fordi det finnes større profiler i stallen... Endret 19. Mars 2007 av $uperTerje Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Rich 599 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Spiller som ikke er bedre enn Bakke, Gashi og Solli er ikke gode nok for oss. Uten at jeg har noen konkrete navn, tror jeg det vi trenger er en Jepp i '98 - form. Det er vel mer snakk om en god spiller som blir nedprioritert fordi det finnes større profiler i stallen... Men Helge Haugen er da ikke god Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
$uperTerje 81 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Spiller som ikke er bedre enn Bakke, Gashi og Solli er ikke gode nok for oss. Uten at jeg har noen konkrete navn, tror jeg det vi trenger er en Jepp i '98 - form. Det er vel mer snakk om en god spiller som blir nedprioritert fordi det finnes større profiler i stallen... Men Helge Haugen er da ikke god Han er god nok til å representere bredde i stallen og en ok innbytter for Steners - dessuten må vi ha noen som kan takle Bakke i åpningskampen og ta en evnt suspensjon nå som Jokke har flyktet hjem til grensehandel og folkepils... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Han er god nok til å representere bredde i stallen og en ok innbytter for Steners - dessuten må vi ha noen som kan takle Bakke i åpningskampen og ta en evnt suspensjon nå som Jokke har flyktet hjem til grensehandel og folkepils... Vi får håpe Bakke spiller alle Branns kamper; makan til oppskrytt bølle er det langt mellom. Fyren løper jo bare rundt og søker om gult kort for sene, grisete taklinger. Har tenkt litt, og kommer faktisk ikke på noen (realstiske) spillere i TL som kan forsterke oss vesentlig på sentral midtbane, med mindre MA skulle ønske seg hjem. Vi kunne kanskje trenge en løpssterk duellspiller med litt hodestyrje a la Søgård hos LSK til å demme opp i midten, men dersom TS holder fjorårsnivå og vi unngår noen av de lette målene vi slapp inn tror jeg dette kan bli moro. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Perfect 7 3 815 Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 19. Mars 2007 (endret) Helge Haugen passer jo rimelig godt til den beskrivelsen. Synes ikke det var et fryktelig dårlig forslag. Hadde aldri trodd at bergensere kunne undervurdere bergensere, men det har faktisk vært tilfelle med både Haugen og Huseklepp. Haugen er iallfall ikke noe dårligere enn Gashi og Bakke. Endret 19. Mars 2007 av Perfect 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
alekk.stabæk 17 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Helge Haugen????? Er han ikke god nok for Brann, er han heller ikke god nok for oss-... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Helge Haugen????? Er han ikke god nok for Brann, er han heller ikke god nok for oss-... Han er god nok for Brann, men Mjelde velger laget etter navn feks. Eirik Bakke Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Martin superblaa! 0 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Ser vi på overgangslisten:INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Sikker på at du ikke glemte noe, Pingo? Skogseid har blitt et år eldre og bedre. I fjor var han ikke noe alternativ til midtforsvaret. I år er han god og gammel nok til å være en utfordrer. Ola Kamara var heit før fjorårssesongen, men var naturlig nok for ung i fjor. I år kan han trolig bidra mer. Det samme gjelder vel stort sett hele troppen vår med unntak av Mike? Karim og Ulrik blir ikke noe savn, vi stryker Andreas mot Eirik og sitter igjen med PFO, Pontus og Skogseid til å erstatte Jansson, Karlson og Person. Det de tre første taper i rutine tar de definitvt igjen i helse slik at vi kan ha litt kontinuitet i laget. Synes du er i overkant kristik til laget vårt. Ta et par-tre lykkepiller, så ser du det kanskje du og :-) Vi hadde noen problemer i fjord da Mike ble skadet etter sommeren, vi hadde ikke nok backup å vi trengte en ny midtstopper. I år har Markus Karlsson også lagt opp, å vi har en mindre forsvarsspiller. I år har vi heller ikke Jesper som en mulig forsvarsspiller i tilfelle noen er skadet. Mike er fortsatt god, men det har gått et år siden sist å det kan jo hende at han ikke er så stabil som han har vært tidligere år, men det vet man jo aldri. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Vi hadde noen problemer i fjord da Mike ble skadet etter sommeren, I fjor spilte Sogndal i Adecco, så hvilken fjord er det vi hadde problemer i? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
AndersBlaa 0 Del Skrevet 19. Mars 2007 Del Skrevet 19. Mars 2007 Som jeg sa fra dag én tror jeg Somen passer bedre sentralt - akkurat det er vel ikke så mange uenige i lenger selv om ninja-alan (av alle...) var så å si den eneste som skjønte greia nesten fra starten av - og vil være en større ressurs i år. Var det du som var ninja alan? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 402 Del Skrevet 20. Mars 2007 Del Skrevet 20. Mars 2007 Ser vi på overgangslisten:INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Sikker på at du ikke glemte noe, Pingo? Skogseid har blitt et år eldre og bedre. I fjor var han ikke noe alternativ til midtforsvaret. I år er han god og gammel nok til å være en utfordrer. Ola Kamara var heit før fjorårssesongen, men var naturlig nok for ung i fjor. I år kan han trolig bidra mer. Det samme gjelder vel stort sett hele troppen vår med unntak av Mike? Karim og Ulrik blir ikke noe savn, vi stryker Andreas mot Eirik og sitter igjen med PFO, Pontus og Skogseid til å erstatte Jansson, Karlson og Person. Det de tre første taper i rutine tar de definitvt igjen i helse slik at vi kan ha litt kontinuitet i laget. Synes du er i overkant kristik til laget vårt. Ta et par-tre lykkepiller, så ser du det kanskje du og :-) Vi hadde noen problemer i fjord da Mike ble skadet etter sommeren, vi hadde ikke nok backup å vi trengte en ny midtstopper. I år har Markus Karlsson også lagt opp, å vi har en mindre forsvarsspiller. I år har vi heller ikke Jesper som en mulig forsvarsspiller i tilfelle noen er skadet. Mike er fortsatt god, men det har gått et år siden sist å det kan jo hende at han ikke er så stabil som han har vært tidligere år, men det vet man jo aldri. Det går så fint vettu. Vi har Håkon og Pontus til å backe IAO og Mike. Etter det Håkon og Pontus leverte mot Elfsborg, er jeg ikke like bekymret for at en av midtstopperne skulle bli skadet, selv om det skulle være svært synd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gamlegutta 70 Del Skrevet 20. Mars 2007 Del Skrevet 20. Mars 2007 Ser vi på overgangslisten:INN Petter Furuseth Olsen (angrep, Hammarby, Sverige) Eirik Markegård (angrep, tilbake fra lån i Hønefoss) Pontus Segerström (forsvar, Landskrona) Jonas Rygg (Midtbane, egen stall) UT Jesper Jansson (midtbane, legger opp) Magnus Karlsson (forsvar, legger opp) Ulrik Arneberg (forsvar, lån til Skeid ut sesongen) Andreas Strand (angrep, lån til Moss ut sesongen) Karim Aoudia (angrep, lån til Sparta Sarpsborg) Joakim Persson (midtbane, Landskrona, Sverige Sikker på at du ikke glemte noe, Pingo? Skogseid har blitt et år eldre og bedre. I fjor var han ikke noe alternativ til midtforsvaret. I år er han god og gammel nok til å være en utfordrer. Ola Kamara var heit før fjorårssesongen, men var naturlig nok for ung i fjor. I år kan han trolig bidra mer. Det samme gjelder vel stort sett hele troppen vår med unntak av Mike? Karim og Ulrik blir ikke noe savn, vi stryker Andreas mot Eirik og sitter igjen med PFO, Pontus og Skogseid til å erstatte Jansson, Karlson og Person. Det de tre første taper i rutine tar de definitvt igjen i helse slik at vi kan ha litt kontinuitet i laget. Synes du er i overkant kristik til laget vårt. Ta et par-tre lykkepiller, så ser du det kanskje du og :-) Vi hadde noen problemer i fjord da Mike ble skadet etter sommeren, vi hadde ikke nok backup å vi trengte en ny midtstopper. I år har Markus Karlsson også lagt opp, å vi har en mindre forsvarsspiller. I år har vi heller ikke Jesper som en mulig forsvarsspiller i tilfelle noen er skadet. Mike er fortsatt god, men det har gått et år siden sist å det kan jo hende at han ikke er så stabil som han har vært tidligere år, men det vet man jo aldri. Det går så fint vettu. Vi har Håkon og Pontus til å backe IAO og Mike. Etter det Håkon og Pontus leverte mot Elfsborg, er jeg ikke like bekymret for at en av midtstopperne skulle bli skadet, selv om det skulle være svært synd. Hva om både Mike og IAO blir skadet samtidig. sånn var det i fjor, og det var da det begynte å renne inn mål???? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 362 Del Skrevet 20. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 20. Mars 2007 (endret) Hva om både Mike og IAO blir skadet samtidig. sånn var det i fjor, og det var da det begynte å renne inn mål???? Da har vi Pontus, han hadde vi ikke i fjor. I tillegg til Håkon, som forhåpentligvis har spilt på seg litt mer rutine og selvtillit. Edit: Tok vekk litt, posten ble jo uendelig lang. Endret 20. Mars 2007 av hdaniels Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 20. Mars 2007 Del Skrevet 20. Mars 2007 Hva om både Mike og IAO blir skadet samtidig. sånn var det i fjor, og det var da det begynte å renne inn mål???? Da har vi Pontus, han hadde vi ikke i fjor. I tillegg til Håkon, som forhåpentligvis har spilt på seg litt mer rutine og selvtillit. Edit: Tok vekk litt, posten ble jo uendelig lang. Dessuten; hvilke lag er det som ikke merker at de to faste midtstopperne er ute samtidig? (Se på Chelski med JT ute) Det er urealistisk å ha fire midtstoppere av samme kvalitet som Mike og IAO. Pontous holder høy kvalitet, Håkon blir bra og dessuten kan MMS gå inn i midten og Tom ta høyre back om det kniper. Vil heller ha en ny annenkeeper hvis vi skal snakke bredde/dybde i stallen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 20. Mars 2007 (endret) Del Skrevet 20. Mars 2007 (endret) Dessuten; hvilke lag er det som ikke merker at de to faste midtstopperne er ute samtidig?Chelsea har ikke bredde bakerst, men Milan har: Nesta, Maldini, Kaladze, Bonera og Simic. Alle landslagspillere (untatt il Capitane), hvorpå feks femtevalget Simic er kaptein på Kroatia. Men, selvsagt vil de aller fleste lag merke skader på det sentrale paret i forsvaret. Jeg synes både Håkon og Ponuts har vist gode tendenser, og jeg tror også det er til fordel for Håkon at Ulrik er borte, da det nå er klart hvem som foretrekkes av de to. Utover det, tror jeg Pontus kan pushe Morten litt på høyrebacken, og det lille jeg har sett tyder på at Pontus er den av våre forsvarsspillere med mest go og trygghet i det offensive spillet (sammen med Bjørnar). Endret 20. Mars 2007 av superblaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 20. Mars 2007 Del Skrevet 20. Mars 2007 [size=1Milan har: Nesta, Maldini, Kaladze, Bonera og Simic. Alle landslagspillere (untatt il Capitane), hvorpå feks femtevalget Simic er kaptein på Kroatia. Dessverre er ikke vår mediemogul Ulrichsen like spandabel som Berlusconi Noen som vet om en habil keeper vo kunne fått fatt i? Hva med Austbø i Viking til sommeren, han må jo føle seg uønsket når de henter hjem en Myhre som har vært skadet til og fra i 5 år? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå