guttensindet 1 708 Del Skrevet 8. Mars 2019 Del Skrevet 8. Mars 2019 21 minutter siden skrev Morriz: Tror redbulltore refererte til Braaten siden han blir 37 i mai. Ja, tror nok han blingset litt der ? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
TheDriver 896 Del Skrevet 8. Mars 2019 Del Skrevet 8. Mars 2019 Braathen er ikke med i troppen mot Odd virker det som. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Virker som de er usikre på hva de skal gjøre videre med den estiske stopperen og det skjønner jeg.. Av det jeg kunne se så er det åpenbart han har fysikken og høyden vi ser etter, men det er ikke dermed sagt han er god nok for oss av den grunn. Skal ikke ta han på det relasjonelle heller siden han kom rett inn i nytt lag. Men jeg synes jeg så klare mangler/svakheter i fotarbeidet/tempo, samt usikkerhet i pasningsspillet (veldig høyrebeint på venstre stopperplass) og tror han kommer til å trenge tid til å tilpasse seg eliteserien. Så heller ikke at han var fryktelig mye bedre enn de andre alternativene på stopperplass. Jeg heller mot at han ikke er rette mann, men dersom vi ikke har andre/bedre alternativer på listen, så er det mye bedre enn ingenting og jeg krysser fingrene for at han tilpasser seg raskt! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Dette er nok ikke stopperen Ingo snakket om, selv om han også passer beskrivelsen. Men husk prøvespill er ikke bare enkelt altså - det som skjedde på treningsfeltet og hvilket inntrykk han gjør personlig er nok viktigere. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
trond 47 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Hvorfor vurderes han da? Dersom vi allerede har en ny stopper på vei inn? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 De venter vel på et svar fra stopperen, han kan fremdeles takke nei og da er det greit med alterbativ. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Vi får satse på at dette ikke var stopperen Ingo snakket om. Dette holder nok ikke nivået vi er ute etter. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Syns vi feller dommer over spillere litt vel raskt nå. Jeg så Veigar Pall Gunnarssons, Alanzinhos og Tortol Lumanzas første kamper og de holdt definitivt ikke nivået vi var ute etter. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Jeg tror faktisk ikke vi har tid til å vente så lenge som vi gjorde på at de tre spillerne der... Trist, men sant. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 24 minutter siden skrev ingo: Syns vi feller dommer over spillere litt vel raskt nå. Jeg så Veigar Pall Gunnarssons, Alanzinhos og Tortol Lumanzas første kamper og de holdt definitivt ikke nivået vi var ute etter. Mhm, Det er veldig sant. Det kan ta lang tid, kanskje mer enn en sesong før en spiller går sømløst inn i et lag. Utfordringen er dessverre at vi ikke har tid, det har snart gått en hel oppkjøring uten vi har fylt på troppen og jo nærmere deadlineday desto mer ferdig vare må vi ha... 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Foruten Keeper må da midtstopper være de enkleste å få inn i et lag? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 9. Mars 2019 Del Skrevet 9. Mars 2019 Tjaaaa vet ikke om det er spesielt mye enklere (eller vanskelig for den saks skyld) enn andre posisjoner... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Daigo nr 10 1 654 Del Skrevet 10. Mars 2019 Del Skrevet 10. Mars 2019 Bør ha gull på plass når vi først får inn noe nå as, syyykt hvor lang tid dette skulle ta. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingo 8 395 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 20 timer siden skrev @ringo: Mhm, Det er veldig sant. Det kan ta lang tid, kanskje mer enn en sesong før en spiller går sømløst inn i et lag. Utfordringen er dessverre at vi ikke har tid, det har snart gått en hel oppkjøring uten vi har fylt på troppen og jo nærmere deadlineday desto mer ferdig vare må vi ha... "En hel oppkjøring uten at vi har fylt på troppen..." er vel å overdrive. Luc Kassi, Simen Mauritz-Hansen og Daniel Braaten spilte ikke for oss i fjor. Matthew blir trolig ett tilskudd på midtbanen, det kommer en midtstopper (esteren eller han vi helst vil ha og trolig får) og man jakter en defensiv midt. I tillegg er det jo fylt på med noen unge talenter som neppe kommer til å spille veldig mye, men som skaper kvalitet i treningsarbeidet. Så se vi jo allerede (ref at de unge blir ett år BEDRE) at Ola har tatt store steg og at Bohinen har gjort et kvantesprang hvis han følger opp og blir stabil på nivået han viste annenomgangen mot Odd. Som ledd i det evig pågående Stabækprosjekt om dannelse og kulturinteresse, siterer jeg derfor Henrik Wergeland her: "Klag ikke under stjernene over mangel på lyse punkter i ditt liv". 20 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Mhm, Selv om Luc var skadet i fjor, er han strengt tatt ikke ny i troppen. Dessuten synes han å være langt unna formen. Approps du glemte Gyasi, hca er status der? Serien starter med et smell for oss og med LSK, MFK og RBK før bortemøte med Haugesund i runde 4. Vi kan fort stå med 0 poeng etter 4 runder, og da er vi igang igjen. Vi trenger derfor spillere som er i form fra runde 1, blir Luc klar? Burde vi ikke sikret oss med noen forsterkninger tidligere? Jeg har også håp for SMH, men han har jo da mistet oppkjøringen til skader. Har også tilgode å bevise noe på dette nivået. Braathen har vi også til gode å se - fantastisk spiller på sitt beste, men han er veldig av og på og er vel ikke hentet for å forsterke 11’eren! Rusike er ikke presentert ennå og kan jo dermed ikke regnes med, stopperen ligeså. Det enest vi egentlig vet om Matthew er at han ikke var god nok for Allsvenskan i hverken i 15 eller 16 (Begge endte med nedrykk og i Helsingborg mistet han etterhver plassen og sluttet å snakke med lagkammeratene) Han kan bli alt mellom himmel og jord - om han kommer, empiri peker dog i retning jord. Dette med et år bedre blir bare jalla i min bok, noen av de unge vil bite bedre fra seg andre vil gjøre det dårligere. Det er helt naturlig, og det er sjansespill å belage seg på at de skal bære en så stor del av lasset som de tilsynelatende må. Det er foreløpig syltynn suppe det som har blitt levert av spillerlogistikk. Hva er det, 3 uker igjen? Tikk takk Ingo - uret går! 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 10. Mars 2019 Del Skrevet 10. Mars 2019 Er det noen som tenker at det IKKE ville vært en fordel å få inn den konkrete stopperen i desember fremfor mars? Tror ikke det. Den diskusjonen er det ikke verdt å ta. Å hente en stopper i desember bare for å hente en ville i mine øyne vært idioti. Så om alternativene som passet økonomisk etc ikke var noe bedre alternativer enn Strømnes eller Hanche + Hernandez så er det jo mye bedre å vente enn å handle inn en ny Obos-stopper. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 37 minutter siden skrev @ringo: Mhm, Selv om Luc var skadet i fjor, er han strengt tatt ikke ny i troppen. Dessuten synes han å være langt unna formen. Approps du glemte Gyasi, hca er status der? Serien starter med et smell for oss og med LSK, MFK og RBK før bortemøte med Haugesund i runde 4 kan vi fort stå med 0 poeng etter 4 runder, og da er vi igang igjen. Vi trenger derfor spillere som er i form fra runde 1, blir Luc klar? Burde vi ikke sikret oss med noen forsterkninger tidligere? Jeg har også håp for SMH, men han har jo da mistet oppkjøringen til skader. Har også tilgode å bevise noe på dette nivået. Braathen har vi også til gode å se - fantastisk spiller på sitt beste, men han er veldig av og på og er vel ikke hentet for å forsterke 11’eren! Rusike er ikke presentert ennå og kan jo dermed ikke regnes med, stopperen ligeså. Det enest vi egentlig vet om Matthew er at han ikke var god nok for Allsvenskan i hverken i 15 eller 16 (Begge endte med nedrykk og i Helsingborg mistet han etterhver plassen og sluttet å snakke med lagkammeratene) Han kan bli alt mellom himmel og jord - om han kommer, empiri peker dog i retning jord. Dette med et år bedre blir bare jalla i min bok, noen av de unge vil bite bedre fra seg andre vil gjøre det dårligere. Det er helt naturlig, og det er sjansespill å belage seg på at de skal bære en så stor del av lasset som de tilsynelatende må. Det er foreløpig syltynn suppe det som har blitt levert av spillerlogistikk. Hva er det, 3 uker igjen? Tikk takk Ingo - uret går! Det der er bare så bra forklart og oppsummert @ringo, ingo kan ordlegge seg og vri alt til positivt, uansett. Selge sand i Sahara hadde han klart å. REALITYCHECKEN og status er det du skriver her! 11 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 22 minutter siden skrev nichb: ingo kan ordlegge seg og vri alt til positivt, uansett. Mens Ringo nok kan skrive innlegg om alle feilene og manglene til Barcelona og Man City også. Reality checken kan vi mange av oss klare. Så er spørsmålet om man da begynner å prøve å finne de positive tingene i den virkeligheten, eller om man har lyst å grave seg ned i alt som er feil. Folk er forskjellige. 12 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kaizer Alphonse 3 227 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 6 minutter siden skrev nichb: Det der er bare så bra forklart og oppsummert @ringo, ingo kan ordlegge seg og vri alt til positivt, uansett. Selge sand i Sahara hadde han klart å. REALITYCHECKEN og status er det du skriver her! Så du mener at Ingo heller bør gi beskjed om at det går til helvete? At ingen trenger å møte opp på kamp i år? At alle spillerne våre er ræva, ja de har faktisk brukt hele vinteren på å bli mer ræva? Jeg velger å tro at de gutta vi har, er mer enn gode nok til å fikse dette. Og får vi inn flere gode spillere, så er det en bonus. 18 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 124 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 52 minutter siden skrev nichb: Det der er bare så bra forklart og oppsummert @ringo Er det egentlig det? For meg minner det mest om et forsøk på å være så negativ som mulig. Noe av kritikken er naturligvis berettiget, mens annet er vanskelig å forstå. Når en så ukontroversiell påstand som at unge spillere generelt har progresjon og blir bedre år for år betegnes som jalla er innlegget langt ifra noen reality check. 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stbS 2 460 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Kongeinnlegg! Del Skrevet 10. Mars 2019 Mye rett i det han skriver, enig. Men overvurdering av Stabæk som klubb er stor, helt vanlig og skulle bare mangle fra supportere så det forstår jeg. Men det er også viktig å fortså at stabæk har blitt avist av MANGE spillere de siste årene. Sikkert i år også. En spiller som har mye erfaring og spiller på ett høyt nivå, skal often ha en million + i året tillegg til div bonuser i form av mål og kamper. Hva skal stabæk gjøre da? Det går ikke, har ikke råd! Så enkelt er det. Hadde IAO hatt muligheten til å lønne flere spillere over en million i året så hadde vi kjempet for medalje hver sesong det er jeg helt overbevist over. Så dyktige er de rundt klubben. Så blir det mye frem og tilbake med lønninger, da kommer man til selge punktet. Hvordan overtale en god spiller til å signere for en mindre lønn? Svaret er Nadderud Stadion. Meh.. dessverre. Marienlyst er finere, det er også Åråsen. Taper ofte der, mellom lønning og Nadderud Stadion. Det er også en REALITYCHECK. Jævlig irriterende, men fakta. Må få den stadion på plass ASAP, den vil gjøre mye for klubben. Spess på overgangs fronten. Så da er det kanskje greit at vi vurderer litt forsiktig og bruker tid med å signere. Alt i alt, har en god følelse for sesongen. Troppen ser grei ut den, det er ingen tvil om at spillere kommer. Både før sesong start og sommeren. Spent på å se Mauritz-Hansen, Boli, Ohi, Braathen og Ola i år. Har også troa på Berg, kritikken mot han har vært litt urettferdig. Mener personlig han passer bra for Stabæk per dags, og blir spennende å hvilken steg vi tar i år. Tviler sjeldent på Stabæk som klubb, de har gitt meg for mange grunner til å ikke tvile. Så jeg melder 9 plass. Lykke til! Ses til sommeren på Nadderud! 16 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 11. Mars 2019 Del Skrevet 11. Mars 2019 Nesten religiøs metadebatt dette her; hvis man skal ta feil/overdrive, er det da best å være mest mulig positiv eller mest mulig negativ? Ideelt sett skal man vel treffe best mulig i analysen, og verken ta i for mye den ene eller andre veien. Jeg opplever Ringos svar som et forsøk på å korrigere det han oppfatter som overdreven positivitet, så er man vel uenig med Ringo enten fordi man mener han smører for tjukt på eller rett og slett fordi man ikke har løst til å bli frarøvet sin livsløgn: "Stabæk er et topplag. Basta!" Jeg er veldig spent på hva vi klarer å få inn i løpet av de neste knapp 3 ukene. Med en litt uheldig start kan vi fort havne veldig langt nede i sumpa hvis vi ikke får inn forsterkninger i sentrallinja. Så inntil videre håper jeg bare at vi får inn disse forsterkningene vi så sårt trenger. 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 Frustrerende å se S08 hente 8-9 spennende spillere mens vi sitter og venter hver dag.. Ja, vet vi fikk en i går men ga vel ikke ståpels til noen her inne og på en posisjon som ikke brenner.. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Norris 2 930 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 De har kvittet seg med mange fler, og har mye mer å rutte med - så det er ikke så rart. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 Supporterne i Sarpsborg rekker jo knapt å bli kjent med spillerne deres før de forsvinner... 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Ace 11 124 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 Å sammenligne oss med Særp er ikke særlig realistisk pr d.d. Jeg vil heller ha en god spiller sent i vinduet enn en middels tidlig. Men håper det løsner snart nå. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
지소차 619 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 vi har jo også noen nigerianere på besøk, vi har signert 4 spillere så langt minst 3 på prøvespill og en annen spiller på vei inn. Vi er vell ikke så langt unna som det kanskje virker som. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 2 timer siden skrev kkh94: Supporterne i Sarpsborg rekker jo knapt å bli kjent med spillerne deres før de forsvinner... Var det Stabæk eller Sarpsborg du mente ? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 Hadde vært gøy å fått en spiller som går rett inn i elleveren og styrker den fra dag en. Vi har signert lovende prospects, men ikke fått noen klare forsterkninger ennå, Matthew, som vel er ment å erstatte Moussa er vel den nærmeste. Savner nå sårt en typ Marcus Nilsson signering for Granli, og en Kofi Adu/Annan type signering for Keita. Men vi har blitt lovet så venter i spenning ... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 449 Del Skrevet 12. Mars 2019 Del Skrevet 12. Mars 2019 5 timer siden skrev stabakpettersen: Frustrerende å se S08 hente 8-9 spennende spillere mens vi sitter og venter hver dag.. Ja, vet vi fikk en i går men ga vel ikke ståpels til noen her inne og på en posisjon som ikke brenner.. Enig at det er frustrerende, men har vel også med økonomien å gjøre. Europa League eventyret deres ga inn en haug med penger. Vi kan ikke hente for å hente, vi er nødt til å hente kvalitet som kan gå rett inn å forsterke. Det er ikke så lett. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå