kuk 5 249 Del Skrevet 18. Januar 2023 Del Skrevet 18. Januar 2023 1 minutt siden skrev Latmann: Er det det beste vi klarer å få til? Kjenner jeg er litt avmålt i forhold til en som helt klart har oss et godt stykke ned på prioriteringslisten. Forsåvidt enig, men nå har vi jo ikke hørt hele historien her. Det kan jo feks være at han har hatt en drøm om spill i utlandet og ville se om det var noe reelt alternativ utenlands.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Snæss 1 675 Del Skrevet 18. Januar 2023 Del Skrevet 18. Januar 2023 Stabæk Fotball henter den danske spissen Kasper Høgh / Stabæk (stabak.no) 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 18. Januar 2023 Del Skrevet 18. Januar 2023 2 minutter siden skrev kuk: Forsåvidt enig, men nå har vi jo ikke hørt hele historien her. Det kan jo feks være at han har hatt en drøm om spill i utlandet og ville se om det var noe reelt alternativ utenlands.. Sies han takket nei til en klubb i Allsvenskan også, så jeg vet ikke. Han får bra skussmål fra de Odd supporterene jeg kjenner iaf. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 19. Januar 2023 Del Skrevet 19. Januar 2023 Hva skjer med Vold og Harrison? Begge hadde vel kontrakt ut 2022? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 19. Januar 2023 Del Skrevet 19. Januar 2023 Volds kontrkat ble ikke forlenget så vidt jeg vet. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
naaaadderud 333 Del Skrevet 19. Januar 2023 Del Skrevet 19. Januar 2023 1 time siden skrev tobb: Hva skjer med Vold og Harrison? Begge hadde vel kontrakt ut 2022? ser ikke ut som noen av de er oppført i troppen her hvert fall: https://www.stabak.no/lag 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Januar 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 19. Januar 2023 Minner om at Franck Boli din kontrakt går ut i sommer. Erstatning ved et evt. Gift salg. Evt. Makker til Gift… 15 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
tobb 1 681 Del Skrevet 20. Januar 2023 Del Skrevet 20. Januar 2023 Ønsker meg også Napoleon Romsås hos Skeid. Foruten å ha det feteste navnet hamret han inn 7 mål og to assist i obos i fjor og han sinnsykt mange gode kvaliteter til å være 18 år. Hørte også at Fagermo nevnte han når han skulle nevnte talenter i Oslo de så på 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 340 Del Skrevet 20. Januar 2023 Del Skrevet 20. Januar 2023 12 timer siden skrev tobb: Ønsker meg også Napoleon Romsås hos Skeid. Foruten å ha det feteste navnet hamret han inn 7 mål og to assist i obos i fjor og han sinnsykt mange gode kvaliteter til å være 18 år. Hørte også at Fagermo nevnte han når han skulle nevnte talenter i Oslo de så på Ja, han må signeres. Vi kan ikke tape enda et oslotalent som vi skulle hatt, som Christos Zafeiris. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
elaang 1 992 Del Skrevet 23. Januar 2023 Del Skrevet 23. Januar 2023 På 9.11.2022 den 20.09 skrev StabækJR: Denne uken har klubben tre spillere på prøvespill. Det er brasilianeren Jonatan Lucca (28), nigerianeren Saidu Salisu og nordmannen Ryan Doghman. Doghman dro til USA, uten at vi vel har levnet det for mange tanker. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
yiddo 2 397 Del Skrevet 24. Januar 2023 Del Skrevet 24. Januar 2023 Rossbach på vei til Degerfors på utlån ifølge Varden. Snakk om utenlandseventyr! 8 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 24. Januar 2023 Del Skrevet 24. Januar 2023 Degerfors.... å fy faen det er et trist sted.... Nedslitt avfolka industrisamfunn midt i ingenting i skaugen et sted mellom Karlstad og Ørebro... MEN - jeg tror vi sier vi dukka den kula der - og så kan det være at det kommer noe mye, mye mer spennede... 5 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
1369 1 340 Del Skrevet 24. Januar 2023 Del Skrevet 24. Januar 2023 Bitte liten klubb i Värmland! Som ikke forlenget med sin forrige keeper Gal. Men de har også akkurat skaffet seg en av de svenske keeperne jeg nevnte for ikke så lenge siden: https://fotbolltransfers.com/nyheter/officiellt-jonas-olsson-klar-for-degerfors-if/164278 Apropos svenske keepere, intet nytt om Sandberg! Det eneste jeg fant var at keepertreneren hans i IFK i sin tid, har sluttet der og flyttet til Karlstad. Så der er det muligheter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Er det lov til å sette spørsmålstegn til klubbens planer på overgangsmarkedet? Virker som det nok en gang er litt vel mye "tut og kjør" og tilfeldigheter som preger overgangsvinduet. En haug med spillere på prøvespill, de fleste ikke gode nok. Vi slipper unge spillere for så å søke etter unge utenlandske erstattere på samme nivå. Hva som kommer nå fremover virker å være helt styrt av tilfeldigheter, muligens får vi over en gjeng afrikanske unggutter og kanskje er treffer vi en prøvespiller som viser seg å være OK. Vi kan "skylde" på at vi ikke har råd til å kjøpe etablert osv. Noe jeg selvfølgelig forstår, men da gir det liten mening i å kvitte seg med OK spillere for så å lete utenlands etter gratis OK spillere i samme posisjon. Minner meg om slik man spilte FM i gamle dager. Er egt ikke meningen å være negativ, gleder meg voldsomt til seriestart, men litt bekymret.. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Hvilke OK spillere har vi gitt slipp på? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Mhm, Jeg tror det er mange som deler din bekymring. Spørsmålet er hva vi realistisk kan forvente? Når vi har begrensede midler og dessverre ser ut til å spre de midlene ut over for mange hoder, så blir kvaliteten deretter. Da blir det nødvendigvis endel sjansespill. Det største problemet er at man gambler med en god garderobekultur ved å hente en haug spillere som hver i sær ikke tilfører laget mye sportslig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 57 minutter siden skrev @ringo: Mhm, Jeg tror det er mange som deler din bekymring. Spørsmålet er hva vi realistisk kan forvente? Når vi har begrensede midler og dessverre ser ut til å spre de midlene ut over for mange hoder, så blir kvaliteten deretter. Da blir det nødvendigvis endel sjansespill. Det største problemet er at man gambler med en god garderobekultur ved å hente en haug spillere som hver i sær ikke tilfører laget mye sportslig. Nei, jeg tror egentlig ikke vi kan forvente mange "store" signeringer, og da er vi tilbake til det du poengterer: Få inn to-tre solide i stedet for å bytte 7 middels med 7 spillere av foreløpig ukjent kvalitet. Eksempler: Hellan til KIL og Harrison til KFUM og så leter vi i KFUM og 2divisjon i Sverige etter spillere i samme posisjon. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Så lenge vi har Veum og Pignatel så tror jeg det var riktig å la Harrison gå, men hva skjedde egentlig med Hellan? På KIL sine steder så står det at det var IAO som tok kontakt med KIL og de ville ha han Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
rykkinn 7 639 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Må huske på at Stabæk er nyopprykket, ikke så alt for god økonomi ennå (selg Vetlesen a Bodø) og har jo ikke verdens beste fasiliteter.. Altså ikke den mest attraktive klubben i årets Eliteserie.. Klubben må virkelig treffe gull, og finne spillere som andre klubber ikke ser. Spent på hvem som kommer inn de neste ukene, tipper det skjer mer på overgangsfronten etter det internasjonale vinduet stenger. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Jeg må innrømme at jeg ikke kjenner Hellan og Harrison godt nok til å vurdere dem. Ingen av dem fikk et eneste minutt for oss i fjor? Harrison med noen kamper for Grorud på lån. Å sammenlikne direkte med spillere som var viktige for KFUM da de jaktet opprykk blir litt feil? Som med Sandberg og KNH er det jo til syvende og sist også et spørsmål om hva spillerne selv tenker. Neppe noen av dem som regnet med spilletid i Eliteserien neste år. Kanskje er det bedre å binde seg til en klubb i Obos enn å være en lånespiller som blir ofret i 50/50 situasjoner? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 17 minutter siden skrev Hanse: Så lenge vi har Veum og Pignatel Ta med Hornburg også i samme slengen? Jeg håper vi finner en utlånsmulighet for enten Veum eller Hornburg. En av dem kan være med i troppen og håpe på spilletid, men det er ikke plass til begge allerede i år. Nå er det vel sånn at vi kan låne ut unge spillere og hente tilbake på kort varsel, så kanskje begge ville hatt godt av et år i Skeid e.l.? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nichb 6 152 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 39 minutter siden skrev kuk: Eksempler: Hellan til KIL og Harrison til KFUM og så leter vi i KFUM og 2divisjon i Sverige etter spillere i samme posisjon. Ja, det er helt rart. Men jeg tror det har med at unggutta faktisk vil ha noen fortjente minutter på banen. Personlig hadde jeg søkt etter annen arbeidsgiver selv når nåværende arbeidsgiver ikke ønsker å satse på en.. Garantert rimeligere å hente noen på lån enn å gi unggutta en skikkelig kontrakt også.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Hanse 3 807 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 41 minutter siden skrev odd: Ta med Hornburg også i samme slengen? Jeg håper vi finner en utlånsmulighet for enten Veum eller Hornburg. En av dem kan være med i troppen og håpe på spilletid, men det er ikke plass til begge allerede i år. Nå er det vel sånn at vi kan låne ut unge spillere og hente tilbake på kort varsel, så kanskje begge ville hatt godt av et år i Skeid e.l.? Så lenge de går på NTG så tipper jeg de foretrekker å bli i STB til de er ferdig der. Veum er vel ferdig til sommeren slik at det kanskje er aktuelt med et utlån til høsten? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ingebrigt 435 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Januar 2023 Kongeinnlegg! Del Skrevet 25. Januar 2023 Alzheimer-smittede Stabækfans har den enorme fordel i livet at vi kan gå på treninga når vi vil, så ofte vi vil og plage så mange sportsdirketører, assistenter, videoanalytikere og dødballsfantomer vi bare vil. Her er en oppsummering fra tåkeheimen i dag: - Drillet i hovedsak dødball. Særlig Kasper Høeg drillet offensiv dødball, jeg kan faktisk ikke huske å ha sett noen avslutte med en slik kraft og styrke siden Nannskog. Virket som en veldig fin type, og har gjort et supert inntrykk i garderoben. - I tillegg har Finstad vært i Ghana og Nigeria og funnet en god spiss i hvert av landene. "En ny Gift" ville vært for fantastisk, men Finstad er nøktern og mener likevel at de har mye av det som skal til. En av dem er "den raskeste spissen jeg har sett" ifølge Thomas og han vet jo hva "rask" betyr.. :-). - Taylor ett-eller-annet var på trening og har spilt for LA Galaxy tidligere så vidt jeg forsto. Han virker kjapp og fin og jeg døpte ham "Taylor Swift" uten at han helt tok spøken. - Ulla så finfin ut i kassa. I min bok holder han mål (bokstavelig talt) både på streken og i feltet. Dessuten klinker han kula like langt som Emerson i Man City (Emerson har tre målgivende utspill i år..!!!). - Skulle man ønske seg noe, måtte det være at Hugo Vetlesen ble solgt fra Bodø/Glimt. Vi har en brukbar andel ved videresalg, og det er lov å håpe. - Sist, men ikke minst: Kanskje Alexander Andresen kan ta venstrebacken? Det er ikke min idé, men flere av dem har ideer mener at det kan være en veldig spennende løsning. 75 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Takk for oppdatering, Jeg er optimist og tror vi skal bite godt i fra oss i år - forsterkninger eller ikke. 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Akkurat nå føles det langt frem til forsterkninger. Vi har pekt på én plass der det er åpenbart må vurderes alternativer: Keeper. Så langt har vi visstnok hatt to kandidater vi har vært veldig interessert i å ha som førstevalg neste år: Rossbach vraker oss og satser på et utlån til Degerfors. Sandberg vraker oss, tar kostnaden av å selge huset og flytte for ... å spille for Ham Kam. Jeg vet ikke hvor langt det sitter inne for disse spillerne å ta telefonen til Bjarmann og si: "Du, jeg har tenkt litt mer på saken..." Eller vil de heller spille for Degerfors og Ham Kam? 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 25. Januar 2023 Del Skrevet 25. Januar 2023 Hva som skjedde med Rossbach vet jeg ikke - men Sandberg krevde mer enn vi ville betale. Kamma har kanskje møtt de kravene??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kuk 5 249 Del Skrevet 26. Januar 2023 Del Skrevet 26. Januar 2023 Sandberg -> Kamma.. Den er lei og skikkelig tung å svelge/akseptere. Kan jo være at han bare trengte noe nytt, men Ham/Kam? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 26. Januar 2023 Del Skrevet 26. Januar 2023 10 timer siden skrev @ringo: Sandberg krevde mer enn vi ville betale. Kamma har kanskje møtt de kravene??? My point. Hvis det er sånn at selv Han Kam kan slå oss grundig på økonomiske betingelser, da har vi et problem når vi skal hente spillere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 26. Januar 2023 Del Skrevet 26. Januar 2023 Mhm - jo - men for vår del er det nok mer vilje enn evne i akkurat det caset. Men når det gjalt Udahl var det nok mer evnen det gikk på. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå