Gå til innhold

Nye spillere


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


 

Julius Alexander Myrbakk har en ganske rå målstatistikk i 3. div avd. 4.

Ser ut til at det har løsnet for han mtp å putte mål de siste to sesongene. Kanskje en tanke å hente han inn for et prøvespill?

Jada, vet at det er stor forskjell fra Norsk Tipping Ligaen til Eliteserien, men med 36 mål på 27 kamper i år så må det vel ligge noe i gutten?


Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 15.10.2023 den 11.49 skrev 1369:

Jeg gjentar dette forslaget, 14 mål på 22 kamper nå, og det har dukket opp en fyr til i samme liga. Aulon Bitiqi er 2004 med 12 mål på 23 kamper for Ljungskile, opprinnelig fra Strömstad.

Nei, Gül ble for god gitt: https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/stora-orden-om-deniz-gul-kommer-bli-riktigt-bra/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på høyt aktivitetsnivå her etter sesongen. Nivået og spesielt tempoet er altfor lavt. De nye leiesoldatene tilfører ingenting og Vetti er på lån. Uten å nevne navn er det andre som ikke tar nivået og ikke viser bedring under Bob der andre blomstrer. Det viktigste nå er å beholde Bob, kvitte seg med rask og bygge over tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

2 timer siden skrev Kaizer Alphonse:

Skulle vi sjekket prisen på Jason Svanthorsson? Scorer jevnt og trutt for Breidablikk både i ligaen og i Europa.

Kanskje bedre enn Marel Baldvinsson!

Men 4 mål på 22 kamper på det islandske nivået er litt mindre jevnt enn ønskelig da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev 1369:

Kanskje bedre enn Marel Baldvinsson!

Men 4 mål på 22 kamper på det islandske nivået er litt mindre jevnt enn ønskelig da.

Shit, jeg så på fjorårets tall fra den islandske ligaen. Da hadde han 11 på 25. 

4 på 25 er jo ikke all verden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev Kaizer Alphonse:

Skulle vi sjekket prisen på Jason Svanthorsson? Scorer jevnt og trutt for Breidablikk både i ligaen og i Europa.

foreslo å ta hensyn til ham for et år siden, nå tviler jeg på at fyren vil velge Stabaek

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev pogdkeslg:

foreslo å ta hensyn til ham for et år siden, nå tviler jeg på at fyren vil velge Stabaek

Er det noe som tyder på at han har bedre alternativer?

Rask sjekk på transfermarkt:

  • Han er snart 24 år gammel.
  • Aldri spilt utenfor Island.
  • Aldri nådd tosifret antall seriescoringer i løpet av en sesong, men 9 mål og 8 assist på 22 kamper i fjor var selvfølgelig OK, men tross alt for seriemesteren i en liga som jeg antar har en del ganske så dårlige lag i bunn.
  • 2 mål og 4 assist på 18 kamper i år.
  • 1 mål (Mot Luxembourg) på fire kamper i Europa i 2021, ingen på 6 kamper i fjor. 3 på 6 kamper tidligere i år. Av de var et mål i en 5-0 seier mot Podgorica, et annet mot Shamrock. Scoret ledermålet mot FCK i Parken, det skal han ha.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


54 minutter siden skrev odd:

Er det noe som tyder på at han har bedre alternativer?

Rask sjekk på transfermarkt:

  • Han er snart 24 år gammel.
  • Aldri spilt utenfor Island.
  • Aldri nådd tosifret antall seriescoringer i løpet av en sesong, men 9 mål og 8 assist på 22 kamper i fjor var selvfølgelig OK, men tross alt for seriemesteren i en liga som jeg antar har en del ganske så dårlige lag i bunn.
  • 2 mål og 4 assist på 18 kamper i år.
  • 1 mål (Mot Luxembourg) på fire kamper i Europa i 2021, ingen på 6 kamper i fjor. 3 på 6 kamper tidligere i år. Av de var et mål i en 5-0 seier mot Podgorica, et annet mot Shamrock. Scoret ledermålet mot FCK i Parken, det skal han ha.

 

https://www.transfermarkt.com/isak-snaer-thorvaldsson/profil/spieler/490970 - hans tidligere lagkamerat som referansepunkt

Gent dobbel, selv i Conference League, er i hvert fall av interesse for topp 5 i norgesmesterskapet, Stabaek er på topp 5 kun etter ordene fra klubbens ledelse i sesongen da vi falt inn i OBOS.
vi må jobbe proaktivt, og ikke med det som er synlig. Vi har ikke ressurser til å kjempe for spillerne til Viking, Lilleström, Brann, RBK.

Det er feil å stole på tørre antall scorede mål og assists; det er viktig å forstå hvilken kvalitet han kan tilføre oss i angrep.
Vinge hadde heller ikke imponerende tall for Kjelsas, men hans evne til å skape kaos blant forsvarsspillere hjalp oss langt i å unngå å skape panikk rundt vårt potensielle nedrykk fra Eliteserien, er du ikke enig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev pogdkeslg:

https://www.transfermarkt.com/isak-snaer-thorvaldsson/profil/spieler/490970 - hans tidligere lagkamerat som referansepunkt

Gent dobbel, selv i Conference League, er i hvert fall av interesse for topp 5 i norgesmesterskapet, Stabaek er på topp 5 kun etter ordene fra klubbens ledelse i sesongen da vi falt inn i OBOS.
vi må jobbe proaktivt, og ikke med det som er synlig. Vi har ikke ressurser til å kjempe for spillerne til Viking, Lilleström, Brann, RBK.

Det er feil å stole på tørre antall scorede mål og assists; det er viktig å forstå hvilken kvalitet han kan tilføre oss i angrep.
Vinge hadde heller ikke imponerende tall for Kjelsas, men hans evne til å skape kaos blant forsvarsspillere hjalp oss langt i å unngå å skape panikk rundt vårt potensielle nedrykk fra Eliteserien, er du ikke enig?

OK. Og hvor mye har du sett av han? Hva kan han bidra med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev odd:

OK. Og hvor mye har du sett av han? Hva kan han bidra med?

For øyeblikket? Med tanke på økonomien vår, hypen hans og potensielle bidrag til laget, ser jeg ikke behovet for ham når vi kan gå inn i den nye sesongen uten trener (hvis vi rykker ned til OBOS, så blir Karadas hovedtrener) , uten sportssjef og med 13 utløpende kontrakter spillere.
I begynnelsen av sesongen tok vi et valg til fordel for Kabran og på papiret ser han mye bedre ut + islendingenes prestasjoner i den norske ligaen etterlater mye å være ønsket.
Slike spillere bør tas mye tidligere - det er mitt budskap

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forstår ikke.. Du mente vi ikke måtte bedømme han bare basert på tallene. Så da var spørsmålet hvilke andre ting som har gjort at du mener han er en god spiller for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om vi mister Pettersson og beholder Bob - så har jeg en hunch om at vi fort kan ende med Tomás Romero (22) USA/El-Salvador. Ble med Bob fra LAFC til Toronto og ble nylig free agent… ikke et scoop virker det som - men en plausibel signering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Styrmann:

at Start har ikke råd til å være så innmari vrange.

Det var ikke tilfeldig at jeg dro opp det navnet akkurat nå, nei. 😅 Han er sikkert rimelig frustrert også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må vel litt nytt blod inn - her er noen bosmanspillere fra årets OBOS liga som kanskje kunne være aktuelle. Jeg har ikke sett hva Sakor har levert i år. Mens Nessø imponerte stort de kampene jeg har sett av Sogndal - en Tonny Brochmann type spiller.  

KIL - Harald Holter
FFK - Riki Alba
Start - Vajebah Sakor
Sogndal - Renze Fij
Sogndal - Kristoffer Nessø 
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troppen 2020 vs troppen 2024

Piggy og Veum de eneste med i begge. (Så sant de er med neste år)

 

her er mye av problemene våre…kontinuitet driver vi ikke med. Ikke rart vi sliter med relasjoner si

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi pleier vel å ta en status på "gamle helter" og vurdere sannsynligheten for et comeback før hver sesong. Uten noe grundig research mtp kontrakt, spilletid og status, og tatt raskt ut av hodet kommer jeg på:

Jørgen Skjelvik

Luc Kassi

Adama Diomande

Ola Kamara

Jeppe Moe

Mande Sayoba

Mikkel Diskerud

Vegard Eggen Hedenstad

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev Anders C:

Harald Holter hadde det vært gøy å få "hjem" igjen

Håper på han! Solid spiller og en spillertype vi trenger.

Men hvem jobber med rekrutteringen nå? Bjarmann på vei ut, IA klubbagent, trener på vei ut (?), har vi noen scout? Er det Finstad som styrer sjappa? 

Det må jo jobbes hardt med stallsammensetningen allerede nå - kan ikke vente til februar… 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev yiddo:

Vi pleier vel å ta en status på "gamle helter" og vurdere sannsynligheten for et comeback før hver sesong. Uten noe grundig research mtp kontrakt, spilletid og status, og tatt raskt ut av hodet kommer jeg på:

Jørgen Skjelvik

Luc Kassi

Adama Diomande

Ola Kamara

Jeppe Moe

Mande Sayoba

Mikkel Diskerud

Vegard Eggen Hedenstad

Hedenstad bosatt med familie i Lommedalen, og har vel ikke spilt mye i det siste i VIF. Han burde kunne være realistisk at avslutter i klubben👍

Jeg hadde blitt glad om Mande kom tilbake. Han har stil - både på og utenfor banen! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye spillere
×
×
  • Opprett ny...