Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Brann fikk vel en stopper skadet i går. Har de gullambisjoner må de kanskje se seg om etter en løsning. IA ligger på toppen av spillerbørsen og kan være et naturlig mål for kjøpelystene Bergensere. Kommer de med et bud på 4-5 millioner kan det bli vanskelig å si nei til det også.

Jeg grøsser ved tanken!

@ringo

Mens man snakker om sola..... IA i "tilfeldig" møte med Brann!

Det var vel bare det som manglet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si nei til et bud på 4-5mill for IA må vel være ganske enkelt når man tenker på at vi selv må ut med minst like mye for å erstatte han, hvis vi ikke allerede har en billigere, fullverdig erstatter klar.

Espen har en strålende fremtid i midtforsvaret!

Er alt rosenrødt på kontoret for tiden? Virker som om supporterne tar dette litt mer alvorlig enn ledelsen.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å si nei til et bud på 4-5mill for IA må vel være ganske enkelt når man tenker på at vi selv må ut med minst like mye for å erstatte han, hvis vi ikke allerede har en billigere, fullverdig erstatter klar.

Er alt rosenrødt på kontoret for tiden? Virker som om supporterne tar dette litt mer alvorlig enn ledelsen.

Nå sitter vel ikke jeg i ledelsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men du er vel på samme kontoret ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig det, men supporter er du ihvertfall ikke!!!!

Spøk, spøk. Markus, du er vel den beste supporteren av oss alle, og med bedre kontakt til ledelsen enn de fleste. I alle fall Stabækbutikkledelsen...

Dessuten syns jeg folk generelt bør unngå å æreskjelle ledelsen og å trekke ledelsens motiver og vilje i tvil. Jeg skulle også ønske nye spillere. Men jeg skjønner at det er vanskelig å finne forsterkninger til det nåværende laget med det nåværende budsjettet. (Om man derimot selger noen av våre beste spillere bedrer vi budsjettet, samtidig som vi svekker laget. Dermed blir det letter å kjøpe nye spillere som går rett inn på laget....)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg skjønner at det er vanskelig å finne forsterkninger til det nåværende laget med det nåværende budsjettet. (Om man derimot selger noen av våre beste spillere bedrer vi budsjettet, samtidig som vi svekker laget. Dermed blir det letter å kjøpe nye spillere som går rett inn på laget....)

Dette skjønner vel strengt tatt alle, men det gjelder også samtlige TL klubber med unntak av 2-3 stk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg sittet i ledelsen skulle vi fått 5-7 toppspillere av internasjonal klasse! :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg sittet i ledelsen skulle vi fått 5-7 toppspillere av internasjonal klasse! :blink:

Er det valg til ny president i klubben, snart?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det valg av rik onkel snart? Hvor finner man en sånn?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med faren HANS..... :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALE. Nok en gang..

Men det var jo ikke noe sjokk.

Noen må ta ansvar og ta hatten eller hunden å gå for den slette jobben som gjøres med å få nye spillere til klubben..

Jada.. det jobbes sikkert på spreng. Men jobben er da ikke ferdig før nye spillere er på plass.

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALE. Nok en gang..

Noen må ta ansvar og ta hatten eller hunden å gå for den slette jobben som gjøres med å få nye spillere til klubben..

Jada.. det jobbes sikkert på spreng. Men jobben er da ikke ferdig før nye spillere er på plass.

Synes vi skal ta hensyn til at det er mange spillere som også sitter på gjerdet og følger med. Håper å putte masse penger i egen lomme ved å ha is i magen. Ikke alle disse blir tilbudt kontrakt, for de har for høye krav. Veigar er et eksempel, som venter med å skrive under og får helt sikkert kontrakt med Stabæk, mens Storflor håper i det lengste at Rbk skal tilby han en kontrakt. Jo lenger Storflor venter, jo større er sjansen for at han står uten jobb. Ikke sikkert at det er dumt å sitte litt på gjerdet av Tom S? Har en lite penger å rutte med er det sikkert store muligheter å gjøre store varp på slutten av overgangsvinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALE. Nok en gang..

For 2 år siden så rykket vi ned. .....

Siden den gang har vi rykket opp, ligger på fjerde plass i serien, har 2 jeg gjentar 2 toppscorere. Vi har scoret flest mål av samtlige i toppserien. Med litt mindre uflaks på hjemmebane i år, så hadde vi ledet serien klart sammen med Brann.

Og hva gjør vi.... vi klager på DÅRLIG???? lederskap. JEG GREMMES. Sjerp dere, nyt livet med Stabæk i toppen. Klage kan vi gjøre nok av når det går dårlig.

Når man i tillegg har klart å snu en gigantisk underskudd til overskudd, ser jeg ikke noen grunn til å klage over dårlig lederskap.

Hatten av for Tom, Janne, +++ alle andre delaktige i ledelsen.

For å være helt ærlig tror jeg at mye av grunnen til at vi ligger der vi ligger, er kontinutet. Vi har spillt med samme laget over lang tid, uten for mange utskiftninger. Det er derfor vi er så GODE som vi faktisk er. Ikke bare vinner vi mange kamper, men vi får også masse skryt i media for måten vi spiller på.

Stikk fingern i jorda og lukt på blomstene. Det er sommer og fotball er herlig. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALE. Nok en gang..

Siden den gang har vi rykket opp, ligger på fjerde plass i serien, har 2 jeg gjentar 2 toppscorere. Vi har scoret flest mål av samtlige i toppserien. Med litt mindre uflaks på hjemmebane i år, så hadde vi ledet serien klart sammen med Brann.

Og hva gjør vi.... vi klager på DÅRLIG???? lederskap. JEG GREMMES. Sjerp dere, nyt livet med Stabæk i toppen. Klage kan vi gjøre nok av når det går dårlig.

Når man i tillegg har klart å snu en gigantisk underskudd til overskudd, ser jeg ikke noen grunn til å klage over dårlig lederskap.

For å være helt ærlig tror jeg at mye av grunnen til at vi ligger der vi ligger, er kontinutet. Vi har spillt med samme laget over lang tid, uten for mange utskiftninger. Det er derfor vi er så GODE som vi faktisk er. Ikke bare vinner vi mange kamper, men vi får også masse skryt i media for måten vi spiller på.

Stikk fingern i jorda og lukt på blomstene. Det er sommer og fotball er herlig. :D

Ikke se deg blind på tabellen nå. To tap til og så er vi på bunn. Den ene av de to toppscorerne er kanskje på vei ut, og de resterende spillere har en farlig høy snittalder. Vi går vel heller ikke med et stort overskudd som du sier. Jeg skal ikke male fanden på døra eller hva det nå heter, men det er bedre å ta tak nå, enn når det går dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKANDALE. Nok en gang..

Hvorfor vente med å klage til det går dårlig. Og det går jo faktisk alt annet enn bra angående det tema som gjelder i denne topicen, gjør det ikke?

Er det rart man er bekymret når de to viktigste spillerne i år kanskje er på vei bort i overgangsvinduet vi skulle forsterke laget så det holdt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bevares. Du sier mye riktig. Men vi er ikke alene om å ønske forsterkninger. Spillergruppen OG trenere har gått ut og krevd at vi forsterker. Det har vi også blitt lovet. Se litt nedover tabellen du. Ikke mange poeng ned til kvalik og ALLE andre lag ruster opp før høsten. De som ikke ruster opp bytter trenere og har allerede høstet resultater av det. De lagene vi slo/spillte uavgjort mot i vår blir vesentlig vankeligere å slå i høst, det blir ikke vi. Tvert imot, vi blir enklere og mer forutsigbare å spille mot.

Det handler ikke om å forsterke alla viking og godset. Alle ønsker en god kontinuitet. Det er snakk om å forsterke det minimumet som er nødvendig for å OVERLEVE.

Det er nettopp når det går 'bra' Stabæk pleier å lulle seg inn i 'dette irdner seg av seg selv' modus og gå på trynet så det synger.

Bortsett fra at det slett ikke går så himla bra med tanke på hva andre lag gjør og hvor kort ned til kvalikplass vi egentlig ligger.

Vi MÅ ha en spiss. En God spiss.

Vi MÅ ha en stopper. En God stopper.

Vi bør ha en offensiv sentral midtbanespiller?

Vi bør ha en høyreback?

Uten forsterkninger kommer ikke dette til å gå bra. Det er ikke pessimisme, det er hard realisme.

Tom har hentet 1, EN forsterkning siden vi rykket opp og fikk et viktig forsprang på våre opprykk/nedrykkskonkurrenter og det var en spiller som ble jaget på dør av klubben sin. Altså det innebar ikke noe langsiktig, planlagt arbeid fra ledelsens side. Det var nedfallsfrukt.

Det ledelsen HAR prestert er å hente inn en Canadier på prøvespill, som riktignok imponerte, men som vi i utgangspunktet ikke kunne hente allikevel pga nasjonalitet!?!

Hårreisende.

Jeg frykter at dette vil bli sesongen vi vil huske som det året vi hadde det største potensialet til å virkelig ta steget opp, men som glapp pga manglende evne til å sikre bredde i troppen. Tror dere vi noensinne får et slikt spisspar igjen?

Tror vi slår Odd Søndag, men lurer nesten på om vi må ned og lukte på kvalikstreken/miste IA/miste Veigar for at noen på kontoret skal røskes ut av apatien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten syns jeg folk generelt bør unngå å æreskjelle ledelsen og å trekke ledelsens motiver og vilje i tvil. Jeg skulle også ønske nye spillere. Men jeg skjønner at det er vanskelig å finne forsterkninger til det nåværende laget med det nåværende budsjettet. (Om man derimot selger noen av våre beste spillere bedrer vi budsjettet, samtidig som vi svekker laget. Dermed blir det letter å kjøpe nye spillere som går rett inn på laget....)

Å skaffe forsterkninger dreier seg om langt mer enn budsjetter. Nettverk, kontakter og oversikt betyr langt mer.

Selvsagt vil det være enklere å ha mange titalls millioner til disp., men dette er faktisk ingen unskyldning for ikke greie å skaffe forsterkninger. Dersom klubben ikke skaffer minst 1-2 forsterkninger før overgangsvinduet lukker, sier dette alt om de som er satt til å gjøre denne jobben.

Situasjonen ser nå langt verre ut enn hva tabellsituasjonen skulle tilsi. Et tap mot Odd nå (som er svært sannsynlig), så ligger vi svært utsatt til. Uten forsterkninger er det langt fra sikkert at vi greier å ta 8 poeng til for å sikre plassen.

Kampen mot Sandefjord avslørte med all tydelighet hvor sårbare vi er. Med IA ute og de rokkeringene dette medførte på laget, var tydeligvis nok til at vi ikke var til å kjenne igjen spillemessig. At Nanne og Veigar spilte dårlig i denne kampen, var heller ikke overraskende, da taktikken til SF primært gikk ut på å uskadeliggjøre disse to. Det skal faktisk ikke så mye mer til for å slå Stabæk. Hva skjer når en av disse må stå over en kamp eller to?

Det er lett å la seg lure av tidvis glimrende spill når ting fungerer. Problemet er at det tydeligvis skal svært lite til for at vi faller igjennom. Vi fremstår mer og mer som et korthus.

Uten forsterkninger går vi en svært tøff høst i møte. Det er ikke så mye som skal til egentlig - en ny solid spiss, samt en solid forsvarspiller er det som skal til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo ikke glemme da at det alle forsvarer tom med er at Jocke og markus ble hentet inn med tanke på TL.. Men var det janne, daniel og jeppe sin fortjeneste eller var det tom sin? vet ikke helt jeg.

NYE SPILLERE NÅ ELLER FINN EN ANNEN TIL Å SKAFFE DEM.

PS. Var ikke dette vinduet hvor man ikke skulle kvitte seg med noen uten at andre er på vei inn.

Har gått masse rykter om andreas strand på vei ut, christian sund dro, vår unge og lovende trond haugstad ble leid ut.

Somen har kommet.. Er vi ikke 1 i manko uansett da?

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor blir det av Stabæk Support Spillespareklubb? De var delaktige i å hente Jørgensen og Veigar en gang i tiden? Burde det bli tatt et nytt iniativ for å hjelpe ledelsen med å hente nye spillere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke så utrolig mye som SSSK samlet sammen. Ikke nok til å virkelig bidra med noe idag. Så vidt jeg forstår er pengene og investorene klare bare spillerene finnes. Eller svidde vi av hele budsjettet på Somen?

Det er som Tom sier. det handler om kotakter osv. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er mange gode spillere som ville forsterket laget vårt som kan leies eller hentes som Bosmen. Det er mange spillere som har kort tid igjen av kontrakten og som det kan forhandles med. Vi pleier å lese om noen av dem når de går til våre (antatt mindre attraktive) konkurrenter for en slikk og ingenting...

Begynner mer og mer å innse at man må ha en sportslig ledelse som har blit flasket opp i den profesjonelle, KYNISKE fotballverdenen. Ikke funnet veien via Bandy og 4 divisjon slik våre ledere har...All ære til dem. Gi dem gullklokker, evige æresmedlemskap, røde løpere, varme klemmer og alt som hører til. Men overlat jobben til noen yngre, sultnere, med bredere/mer relevant kontaktnett, eller bruk noen penger på en profesjonell speider alla RBK.

Noe må gjøres........

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke så utrolig mye som SSSK samlet sammen. Ikke nok til å virkelig bidra med noe idag. Så vidt jeg forstår er pengene og investorene klare bare spillerene finnes. Eller svidde vi av hele budsjettet på Somen?

Det er som Tom sier. det handler om kotakter osv. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er mange gode spillere som ville forsterket laget vårt som kan leies eller hentes som Bosmen. Det er mange spillere som har kort tid igjen av kontrakten og som det kan forhandles med. Vi pleier å lese om noen av dem når de går til våre (antatt mindre attraktive) konkurrenter for en slikk og ingenting...

Begynner mer og mer å innse at man må ha en sportslig ledelse som har blit flasket opp i den profesjonelle, KYNISKE fotballverdenen. Ikke funnet veien via Bandy og 4 divisjon slik våre ledere har...All ære til dem. Gi dem gullklokker, evige æresmedlemskap, røde løpere, varme klemmer og alt som hører til. Men overlat jobben til noen yngre, sultnere, med bredere/mer relevant kontaktnett, eller bruk noen penger på en profesjonell speider alla RBK.

Noe må gjøres........

Det er bare å se på alle spillerne Sandefjord har hentet siste året, en klubb som burde ha dårligere forutsetninger enn oss. Sikkert ikke alle kjøp som har vært like heldig der, men likevel, de henter da i hvert fall spilllere i fleng.

Hva har vi hentet egentlig? Ingenting, med unntak av Somen.

Jeg synes Stabæk minner mer og mer om amatørskapet vi ser i f.eks. FFK på dette området. De har nå likevel greid å hente en kvalitetsstopper, som antageligvis vil bidra til å snu trenden der nede.

Igjen, hva greier vi? Har vi noe på gang i det hele tatt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...................stillhet...........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi rykket ned for to år siden, skyldtes også (som i år) manglende handlekraft på overgangsmarkedet. I 2004 trengte vi egentlig bare en spiss som kunne score mål. Hva har ikke nedrykket kostet oss?

Det er greit nok at det er mye positivt å ta med seg i år, og at situasjonen kunne vært betydelig verre - vi kunne faktisk ligget under streken.

At vi faktisk ikke har tatt så mye poeng som vi har kunnet, skyldes faktisk ikke uflaks. I enkeltkamper ja, men ikke i løpet av 15 runder. Det å ta mindre poeng enn spillet skulle tilsi over tid, er et typisk trekk ved lag som mangler det lille ekstra som en bred stall tilfører. Dette vil prege oss mer jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Det er svært farlig å se seg blind på tidvis godt spill, og ikke samtidig se hvorfor dette er tilfelle. At spillet varierer fra glimrende til elendig i løpet av samme kamp, kun pga. et spillerbytte eller to, sier alt om hvor sårbare vi er. Ingen bestrider at vi har en god startellever, men vi er helt prisgitt denne.

Jeg er faktisk mer bekymret nå enn hva jeg var før sesongen. En seier mot Odd vil selvsagt avgjøre mye, men ryker vi på en smell der ser det virkelig mørdt ut.

Vi må ha forsterkninger. Det er greit nok å være grundig i overgangsarbeidet, men vi får ikke engang høre om spillere som er knyttet til Stabæk i det hele tatt. Dette er svært bekymringsfullt. Har ledelsen også sett seg blind på tabellsituasjonen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At vi rykket ned for to år siden, skyldtes også (som i år) manglende handlekraft på overgangsmarkedet. I 2004 trengte vi egentlig bare en spiss som kunne score mål. Hva har ikke nedrykket kostet oss?

Det er greit nok at det er mye positivt å ta med seg i år, og at situasjonen kunne vært betydelig verre - vi kunne faktisk ligget under streken.

At vi faktisk ikke har tatt så mye poeng som vi har kunnet, skyldes faktisk ikke uflaks. I enkeltkamper ja, men ikke i løpet av 15 runder. Det å ta mindre poeng enn spillet skulle tilsi over tid, er et typisk trekk ved lag som mangler det lille ekstra som en bred stall tilfører. Dette vil prege oss mer jo lenger ut i sesongen vi kommer.

Det er svært farlig å se seg blind på tidvis godt spill, og ikke samtidig se hvorfor dette er tilfelle. At spillet varierer fra glimrende til elendig i løpet av samme kamp, kun pga. et spillerbytte eller to, sier alt om hvor sårbare vi er. Ingen bestrider at vi har en god startellever, men vi er helt prisgitt denne.

Jeg er faktisk mer bekymret nå enn hva jeg var før sesongen. En seier mot Odd vil selvsagt avgjøre mye, men ryker vi på en smell der ser det virkelig mørdt ut.

Vi må ha forsterkninger. Det er greit nok å være grundig i overgangsarbeidet, men vi får ikke engang høre om spillere som er knyttet til Stabæk i det hele tatt. Dette er svært bekymringsfullt. Har ledelsen også sett seg blind på tabellsituasjonen?

Her var det mye fornuftig, men mener det er på ide og bytte ut sportlig leder i klubben. Det at de ikke har greid å hente inn forsterkninger til nå er kritikkverdig. At Stabæk er på 4 plass nå er en ting, men taper vi 2-3 kamper er vi i bånn og må slåss om og holde oss. Men jeg syntes det er et bra signal at JJ har skrevet ny kontrakt. Elers så er jeg enig at ledelsen snart kommer ut med hva og hvem de jobber med å få tak i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg husker i gamle dager da klubbene gjerne gikk ut med ønskelister før vinterhandelen. Vi ser det til en viss grad fortsatt i England. Det er litt gøyere å være supporter da... Når vi ser at det skjer noe liksom...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, det kan de jo ikke, for da risikerer de at det ryker. Men at de går ut og gir klar beskjed OM de jobber med noe konkret, eller om de ikke er i dialog med noen og leter videre, se det hadde vært greit å vite. Trenger ikke navn. Vil bare vite om vi jobber med konkrete løsninger, om vi har hatt bud inne på spillere som har blitt avvist, etc. Vil bare vite at det gjøres hardt, målrettet arbeid langt inn i de små nattetimer hver bidige dag frem til siste sekund av overgangsvinduet.

Eller. Venter vel på den gamle gode fra Tom S. 'Vi er eeeeeegentlig i grunn fornøyd med spillerstallen per dags dato og ser eeeeeegentlig ikke behovet for forsterkninger akkurat nå, men det hadde jo vært greit med en 2-3 spillere på sikt, men det er veldig vanskelig altså, så ikke forvent noe, men når noe skjer så kan man ikke se bort fra at det kan skje veeeelig fort da, men det er ganske stille for tiden'

Etterfulgt av et intervju med JJ hvor han forteller at han har blitt lovet 2 forsterkninger og at det jobbes med saken...

Forvirring, frustrasjon, forventninger, forkleinelse....Faen! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med faren HANS..... :blink:

Jeg kjenner Andreas og tro meg, faren hans er ikke mye å samle på. Ufyselig kar. Men Andreas er konge da!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...