Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan si meg enig i konklusjonen til Palau - vi trenger ikke Martin Andresen nå - men begrunnelsene er helt ulogiske, som AndersBlaa på sedvanlig vis er flink til å poengtere. Men det kan godt hende at vi plutselig "trenger" Martin Andresen neste sesong. Jeg ville ikke brukt han på bekostning av Somen eller Henning, men vi kan vel ikke regne med å beholde Somen lenger enn maksimalt et års tid til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med MA er jo at man ikke bare har MA i stallen. Han blir automatisk den spilleren laget bygges rundt. Selvfølgelig har han kvaliteter som er i ypperste Norges-klasse, men om Stabæk er tjent med å få han inn på laget er jeg usikker på. MA passer nok best i et lag uten for mange andre profiler, der han kan være sjef. Og da tror jeg også han er veldig god i den rollen. Å slenge dritt om ham for hva han gjorde i 2004 er helt idiotisk, da han faktisk ofret seg og blødde for drakta. Spilte skada og forverret skadesituasjonen sin for å hjelpe laget, selv om han visste at dette kunne riskere ham landslagsplassen. At han gikk til Brann var dessuten meget bra for Stabæk, og har ingenting med "å forlate et synkende skip" å gjøre. Problemet hans i Brann er nok heller det at det er investorer som kjøper inn profiler på løpende bånd, der ingen er villige til å ikke være sjef og førstevalg. I Stabæk er jeg faktisk ikke sikker på om han ville hevet eller senket nivået på midten. Seriøst. Alle snakker om hvor bra angrep vi har, men midtbanen vår er faen meg vel så bra spør du meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi han var kaptein skulle det bare mangle at han ofret helsen for å spille? At han spilte så mange kamper uten egentlig å være i fysisk stand til det ødela bortimot hele den påfølgende sesongen for hans del. Men det er ikke mer enn man kan forvente av en kaptein? Ok...

Martin Andresen har aldri sviktet Stabæk på noen måte, og det å ikke ønske han tilbake pga noe sånt vitner ikke om annet enn uvitenhet, eventuelt en fantastisk merksnodige oppfatning av hva som er svik og usympatisk oppførsel. Noen skal visst ha det til at alle gode spillere som bytter klubb er egoistiske judaser. Man blir ikke automatisk en sviker bare fordi man tar med egen karriereutvikling i vurderingen når man bestemmer seg for om man skal bytte arbeidsgiver. Martin Andresen dro på en ryddig og fin måte og sørget for at Stabæk fikk en trillebår med penger som erstatning. Overgangen var nok til det beste for både Stabæk og Martin Andresen. Om noen har tapt noe på den overgangen, må det være Brann. Som sagt, det er bare tåpelig ikke å ønske Martin Andresen tilbake til Stabæk med en begrunnelse i at han sviktet klubben.

Om han fremdeles er god nok til å forsterke førsteelleveren vår er en helt annen sak, og ikke minst hvorvidt han forsterker oss så mye at det er verdt å ofre Henning eller Somen for å gi han plass. Det han har prestert i Brann så langt i år tyder ikke på at han vil kunne heve nivået på førsteelleveren vår. Men så er det jo det pussige med Martin Andresen at han alltid har prestert bra i Stabæk selv om han sjelden har vært god andre steder. De tre årene sett under ett har han vel ikke vært all verden i Brann heller. Mange bergensere omtaler han som en flopp. En smule overdrevet, så klart, men sett i forhold til pris er det jo ikke bra nok med én god sesong i løpet av tre år.

Skepsisen til om han er en riktig type å få inn i stallen nå kan jeg forstå. Ikke umulig at han blir litt for mye sjef, men det avhenger sikkert også av hvordan man går frem. Det er klart, får han kapteinsbindet med en gang og JJ gjør som Mjelde og benytter han omtrent som en assistenttrener, vil han sikkert kunne bli mer sjef enn godt er. Stilles det derimot samme krav til prestasjoner før status som er tilfelle for alle andre spillere som kommer, er det aldri noe galt i å få inn enda en "vinnerskalle".

Sannsynligheten for at vi trenger minst én sentral midtbanespiller innen et år er rimelig stor. Sannsynligheten for å finne en som er bedre enn Martin Andresen er rimelig liten. Kan hende er det litt mer spennende med noe nytt og eksotisk, håpe på å lete frem en ny Somen eller Tobbe. Med mindre den nyansatte talentspeideren allerede har god oversikt over realistiske røverkjøp som utvilsomt er bedre, vil Martin Andresen være noe av det tryggeste og beste vi kan få.

Jeg ville som sagt ikke satt Somen eller Henning ut av førsteelleveren for å gi plass til en Martin Andresen som godt mulig har sine beste år bak seg, men dersom han faktisk ønsker å komme tilbake hit, kan vi fort ha satt oss i en vanskelig situasjon dersom vi avviser han fror så plutselig å bli nødt til å finne en erstatter for Somen. Henning og Somen med Tommy som reserve er absolutt bra nok. Henning og Tommy uten en eneste fullgod reserve er krise.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med MA er jo at man ikke bare har MA i stallen. Han blir automatisk den spilleren laget bygges rundt. Selvfølgelig har han kvaliteter som er i ypperste Norges-klasse, men om Stabæk er tjent med å få han inn på laget er jeg usikker på. MA passer nok best i et lag uten for mange andre profiler, der han kan være sjef. Og da tror jeg også han er veldig god i den rollen. Å slenge dritt om ham for hva han gjorde i 2004 er helt idiotisk, da han faktisk ofret seg og blødde for drakta. Spilte skada og forverret skadesituasjonen sin for å hjelpe laget, selv om han visste at dette kunne riskere ham landslagsplassen. At han gikk til Brann var dessuten meget bra for Stabæk, og har ingenting med "å forlate et synkende skip" å gjøre. Problemet hans i Brann er nok heller det at det er investorer som kjøper inn profiler på løpende bånd, der ingen er villige til å ikke være sjef og førstevalg. I Stabæk er jeg faktisk ikke sikker på om han ville hevet eller senket nivået på midten. Seriøst. Alle snakker om hvor bra angrep vi har, men midtbanen vår er faen meg vel så bra spør du meg.

Jeg har lenge vært litt negativ til Martin Andresen etter overgangen hans til Brann. Jeg mener fortsatt at det er unødvendig å hente han så lenge vi har Henning, Somen og Tommy. Men som du sier D*U*B; han ofret seg virkelig for klubben det året vi rykket ned, noe som har ført til at han har slitt med skader i flere sesonger. Når vi først rykket ned, ga han klubben et økonomisk løft ved å gå til Brann for 10 mill. Vi har faktisk mye å takke Martin for!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil alltid være bedre å ha MA med seg enn mot seg i TL. Hvis vi kan få ham som bosman, vil det svekke Brann masse og tillegg vil ikke noen andre få ham. Kan ikke være helt feil å få landslagskapteinen "hjem" for å pushe de vi allerede har. I tillegg må vi vel se i øynene at Somen er for god for TL om han presterer på samme nivå hele denne sesongen. Ja til MA (men heller Huseklepp nå).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at vi skal innta noen god gammel Milan-taktikk her, men hvis Martin går fra Brann og ikke til Stabæk er vel sannsynligheten relativt stor for at han havner i...... *grøss*.... VIF.

Men vil han ikke miste kapteinsbindet på landslaget dersom han spiller i Adecco?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at vi skal innta noen god gammel Milan-taktikk her, men hvis Martin går fra Brann og ikke til Stabæk er vel sannsynligheten relativt stor for at han havner i...... *grøss*.... VIF.

...men er det noe nettopp VIF er eksperter på, er det jo å lage gråstein av "gull": Flo, Lange, Izhisaki (?), Hulsker, Hoseth, Kah, Gashi, Mabizella (?), Grahn etc. De har truffet bedre på å hente litt mer uetablerte spillere som Grindheim og Holms'ene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Izhisaki er vel nesten i en klasse for seg, en gang det stoerste talentet i norden, saa ble han gjort udugelig i vif.. men blomstrer naa igjen i elfsborg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men er det noe nettopp VIF er eksperter på, er det jo å lage gråstein av "gull": Flo, Lange, Izhisaki (?), Hulsker, Hoseth, Kah, Gashi, Mabizella (?), Grahn etc. De har truffet bedre på å hente litt mer uetablerte spillere som Grindheim og Holms'ene.

Dette er vel ingen tråd for å diskutere Voff, men DFH var da mye større enn Kah da han gikk til Enga? Og Gashi var vel søppel fra Molde da han gikk? Og T. Holm var etablert i nederlandsk toppserie. Er vel heller sånn at vi ike legger merke til all gråsteinen de henter inn og som ryker rett ut igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ingen tråd for å diskutere Voff, men DFH var da mye større enn Kah da han gikk til Enga? Og Gashi var vel søppel fra Molde da han gikk? Og T. Holm var etablert i nederlandsk toppserie. Er vel heller sånn at vi ike legger merke til all gråsteinen de henter inn og som ryker rett ut igjen.

Sant nok. Men om Andresen havner i VIF istedet for hos oss, så tror jeg kulturen legger tilrette for nok en karriére-nedtur. Om ikke annet kjenner vi Andresen fra før, og han har mye kjentfolk rundt seg hos oss. Noe han alltid har annerkjent som viktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonas Rygg stikker til MS?

http://www.lokalsport1.no/nyhet.cfm?nyhetid=734

Jaja...synd å stadig miste fremtiden. kunne vel heller leid ut gutten. synes det er rart vi beholder folk som Karim og Espen og Andreas Strand med lar lovende unggutter gå før de får prøvd seg ordentlig. Regner med at dette er noe som kommer som et resultat av Huseklepphandelen, men nå begynner vel stallen å bli litt liten?

Uansett. lykke til videre Jonas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jonas Rygg stikker til MS?

http://www.lokalsport1.no/nyhet.cfm?nyhetid=734

Jaja...synd å stadig miste fremtiden. kunne vel heller leid ut gutten. synes det er rart vi beholder folk som Karim og Espen og Andreas Strand med lar lovende unggutter gå før de får prøvd seg ordentlig. Regner med at dette er noe som kommer som et resultat av Huseklepphandelen, men nå begynner vel stallen å bli litt liten?

Uansett. lykke til videre Jonas.

Med fare for at du snylter på staten og er på hver eneste trening og kamp. Men tror du ikke trenerteamet i Stabæk har kontroll på hva de gjør? Er villig til å sette en kasse øl på at dette betyr at Jonas Rygg aldri noen gang kommer til å bli god nok for et bra Tippeligalag. En spiller som Jonas Rygg ser vi supportere i en og annen kamp i 2. div, og de aller ivrigste ser han kanskje på en trening av og til. JJ og Schelivs ser han hver eneste dag og i hver eneste kamp.

Er ikke veldig bekymret for bredden av at vi mister en spiller som ikke har spilt et eneste minutt.

Endret av AndersBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Izhisaki er vel nesten i en klasse for seg, en gang det stoerste talentet i norden, saa ble han gjort udugelig i vif.. men blomstrer naa igjen i elfsborg?

Jepp, han spiller bra i Elfsborg og har for meg at han spiller fast. Scorte vel nylig mof AIK. Helt klart en klassespiller! Tilbake på AIK-nivå, om ikke bedre.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin er uønsket fra meg nå. En jævla tulling som tar kveletak på Veigar har faen meg ikke en dritt å gjøre i Stabæk. Nei til martin, han kan bli i Brann-helvete å råtne..

Men det var kult da han gjorde det på Roar Strand?

Martin kan være tung å svelge for de som holder med laget martin spiller mot, men er lett å like på eget lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Martin er uønsket fra meg nå. En jævla tulling som tar kveletak på Veigar har faen meg ikke en dritt å gjøre i Stabæk. Nei til martin, han kan bli i Brann-helvete å råtne..

Men det var kult da han gjorde det på Roar Strand?

Martin kan være tung å svelge for de som holder med laget martin spiller mot, men er lett å like på eget lag.

Jeg står fast på at MA i mine øyne ikke er spesiellt velkommen. "Over the top" og må trolig være den eneste spilleren som har klippekort..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kampen i går viser vell hvor tydelig vi trenger offesive alternativer når vår vanlige "oppskrift" ikke funker.. Det å sette inn Markegård er jo ikke bra nok for å snu kampen, se på Brann når de satt inn Huseklepp eller Viking når de satt in Hannes Sigurdsson i går.. Noen offensivt må komme..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kampen i går viser vell hvor tydelig vi trenger offesive alternativer når vår vanlige "oppskrift" ikke funker.. Det å sette inn Markegård er jo ikke bra nok for å snu kampen, se på Brann når de satt inn Huseklepp eller Viking når de satt in Hannes Sigurdsson i går.. Noen offensivt må komme..

Stallen er tynn, tvil om det. Fantastisk førsteelver, men magert bak dem. En småskadet alanzinho og en Keller som ikke hadde dagen var nok til å stanse opp hele vingspillet til stabæk. Hauger og Somen gjorde jobben i går, men det holder ikke uten vinger når vi møter en så sterk midtbane som Brann har. Brann kunne bytte inn spillere som Huseklepp og Gashi når førstevalgene ble slitne, vi hadde markegård og poljac...

Keller har vært bra i vår, men viste i går fjorårstakter. Om Keller fortsetter slik trenger vi Huseklepp straks.

Jeg tror heller ikke det var så lurt å starte med Alanzinho i går. For det første er det stor fare for at strekken hans ble forværret, og for det andre, borte mot Brann er det strengt viktigst å være solid bakover. Ville muligens heller sett IA fra start, med morten på høyreback og tom på venstre, med holmvik på venstrekant og alan fått hvile.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjiipt, tror det hadde vært en spiller som hadde passet inn meget bra... nå blir han isteden gråstein hos vålerenga.

Kanskje påtide å hente DFH da... siden de henter nok en spiss...?;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...