Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Selv om Andersson er på plass i Stabæk-laget sier Jönsson at Stabæk ikke har stoppet jakten på forsterkninger før serien starter til helgen.

– Vi har ikke avsluttet spillerjakten. Vi har jobbet med ulike spor en tid og vi kan ikke gi dem opp helt ennå. Vi har litt tid igjen, sier Jan Jönsson.

Skal jeg endelig få venstrebacken jeg har ønsket meg?

(Selv om Tom var solid i dag)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om vi har lidd og lengtet og gneldret og sutret denne vinteren over mangel på forsterkninger og mangel på kjøpekraft, er det kanskje vi som har kommet best ut av dette handlevinduet... Både Stabæk IF, man har fått inn Høiland, Tømmernes, Andersson og Annan som umiddelbare forsterkninger, og i tillegg for oss tilhengere, som etter nesten å ha gitt opp håpet, ser på tampen av sesongen at spillerne man har hentet inn, spillere vi ikke visste hva vi skulle tro om, viser seg å kunne bli avgjørende i årets tippeliga(og kanskje i noen år framover) Ledelsen har befridd oss fra den ulidelige frykten vi følte ved hver takling imot, uten å være økonomisk uansvarlige. På SSTV snakket man litt om voksesyke hos klubber som bygger ny stadion men til tross for at Stabæk er en klubb med tradisjon for lettere sinnsyke (i ordets tilnærmet rette forstand) visjoner, virker det som man klarer å holde seg selv i tømmene og handle fornuftig. Hurra for Bohinen og alle de andre i ledelseslabyrinten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om vi har lidd og lengtet og gneldret og sutret denne vinteren over mangel på forsterkninger og mangel på kjøpekraft, er det kanskje vi som har kommet best ut av dette handlevinduet...

Nåja, det er vel å ta litt vel hardt i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om vi har lidd og lengtet og gneldret og sutret denne vinteren over mangel på forsterkninger og mangel på kjøpekraft, er det kanskje vi som har kommet best ut av dette handlevinduet...

Nåja, det er vel å ta litt vel hardt i.

Hvis vi sammenligner med ifjor, må vi vel sies å være et av de lagene som er mest forsterket (kanskje sammen med Viking):

Inn:

- Austbø

- JIH

- Annan

- Andersson

- Tømmernes

- Hedenstad

- Andersen Aase

Ut:

- Jens W S

- IAO

- Nystuen

- Markegård

- Poljac

- E Olsen

Kan ikke se annet enn at vi nå har topp og bredde på nivå med de andre lagene. Så får vi heller leve med at noen av våre er så gode at det ikke er realistisk å ha direkte erstattere som sitter på benken i 24 kamper.

Dette ser dritbra ut!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis vi sammenligner med ifjor, må vi vel sies å være et av de lagene som er mest forsterket (kanskje sammen med Viking):

Inn:

- Austbø

- JIH

- Annan

- Andersson

- Tømmernes

- Hedenstad

- Andersen Aase

Ut:

- Jens W S

- IAO

- Nystuen

- Markegård

- Poljac

- E Olsen

Kan ikke se annet enn at vi nå har topp og bredde på nivå med de andre lagene. Så får vi heller leve med at noen av våre er så gode at det ikke er realistisk å ha direkte erstattere som sitter på benken i 24 kamper.

Dette ser dritbra ut!

Ikke glem at vi fortsatt har

- Veigar

- Alan (inntil videre i alle fall)

- Somen

- Daniel

- Henning

- MMS

Det er kanskje det beste av alt spør du meg.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Veigar

- Somen

- Daniel

- Henning

- MMS

Enig (pluss Pontus og Keller). Jeg må snart roe meg ned for ikke å bli for optimistisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Veigar

- Somen

- Daniel

- Henning

- MMS

Enig (pluss Pontus og Keller). Jeg må snart roe meg ned for ikke å bli for optimistisk.

Den leser jeg Eiko. Optimismen er mulig litt for høy så er glad for at vi er regnet som underdogs for medaljer i år!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om Andersson er på plass i Stabæk-laget sier Jönsson at Stabæk ikke har stoppet jakten på forsterkninger før serien starter til helgen.

– Vi har ikke avsluttet spillerjakten. Vi har jobbet med ulike spor en tid og vi kan ikke gi dem opp helt ennå. Vi har litt tid igjen, sier Jan Jönsson.

Skal jeg endelig få venstrebacken jeg har ønsket meg?

(Selv om Tom var solid i dag)

Hepp,

Det var vel snakk om en Tunisisk midtbanespiller tidligere, kanskje de ikke har gitt opp han? Annan er jo bare her på en halvårskontrakt, så en midtbanespiller til hadde kanskje ikke skadet?

Ellers så er det vel manko på en god venstrebent forsvarsspiller og en spiss med muskler og luftstyrke...

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Det var vel snakk om en Tunisisk midtbanespiller tidligere, kanskje de ikke har gitt opp han? Annan er jo bare her på en halvårskontrakt, så en midtbanespiller til hadde kanskje ikke skadet?

Ellers så er det vel manko på en god venstrebent forsvarsspiller og en spiss med muskler og luftstyrke...

@ringo

Hva med en kantspiller? Vi har vel ikke akkurat flusst med offensive driblefanter som kommer til innlegg... Vi savner vel fortsatt en spiller med egenskapene (ikke personligheten) til en PFO eller en Huseklepp? I tillegg kan jo fort Alan forsvinne.

På sentral midtbane har vi jo nå Andersson og Stenersen som backup, når Annan forlater oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en kantspiller? Vi har vel ikke akkurat flusst med offensive driblefanter som kommer til innlegg... Vi savner vel fortsatt en spiller med egenskapene (ikke personligheten) til en PFO eller en Huseklepp? I tillegg kan jo fort Alan forsvinne.

På sentral midtbane har vi jo nå Andersson og Stenersen som backup, når Annan forlater oss.

Andersson er vel primært tiltenkt å være kantspiller, om jeg har forstått det dette riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar er vel alternativet på venstre kant, og selv om han ikke er Alan mener jeg det er en habil back up som holder seg langs linja. Han kom jo til en del bra innlegg mot VIF (selv med 10 mann).

Både Somen og Alan kan spille høyre kant, mens Andersson kan ta både Somens og Veigars plass. Vi må også huske på at Kellers rolle er mer defensiv enn Alans, og han må dekke rom når Alan og Somen stikker frem. Selv om Huseklepp er god, er det ikke sikkert en midtbane med Alan-HH-Somen-Huseklepp hadde hatt nok defensive fibre og ballvinneregenskaper.

Tror ikke vil skal vente flere på midtbanen nå, og når HH og Somen er helt friske har vi en fantastisk dekning på midtbanen. Hvis vi skal ha noe nå (noe jeg tviler sterkt på), må det være en venstreback til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørnar er vel alternativet på venstre kant, og selv om han ikke er Alan mener jeg det er en habil back up som holder seg langs linja. Han kom jo til en del bra innlegg mot VIF (selv med 10 mann).

Både Somen og Alan kan spille høyre kant, mens Andersson kan ta både Somens og Veigars plass. Vi må også huske på at Kellers rolle er mer defensiv enn Alans, og han må dekke rom når Alan og Somen stikker frem. Selv om Huseklepp er god, er det ikke sikkert en midtbane med Alan-HH-Somen-Huseklepp hadde hatt nok defensive fibre og ballvinneregenskaper.

Tror ikke vil skal vente flere på midtbanen nå, og når HH og Somen er helt friske har vi en fantastisk dekning på midtbanen. Hvis vi skal ha noe nå (noe jeg tviler sterkt på), må det være en venstreback til.

Nå er det vel en fordel å beholde duoen Henning og Somen sentralt med VPG som møtende spiss slik det fungerer best når alle er friske. Da mener jeg at Holmvik blir en tynn backup for Alan og Keller. Men hvis Andersson er tiltenkt en kantrolle når vi ønsker å være mer offensive og komme rundt på kantene, er vel dekningen ok. Det var flere kamper i fjor hvor vi etterlyste mer bredde i spillet, når vi stadig gikk oss fast sentralt. (Nå gikk det ikke så værst allikevel da...).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom VIF trykket oss litt bakover da vi ble ti mann, ble det også mer rom for kantene, så det er nok ikke så rart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av Alan er på markedet :ph34r:

Men han er vel ikke venstreback :(

Han godeste Ninja-Alan hadde vel sett på Ronaldinho som høyaktuell som venstreback på Stabæk. Ettersom han er vant til å score mål vet han hvordan spissene tenker, og i tillegg hadde han vel funnet ut at han har blaatt hjerte.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig som prinsipp å ikke kommentere spilleres kvalifikasjoner - i og med at jeg anser at det sportslige apparatet har peiling. Men det har vært så mye snakk om venstreback som et problem her inne, at jeg føler for å forsvare unge Stenvoll.

Kåret som fjorårets beste venstreback i flere medier - noe jeg forøvrig er enig i. Det synes som om det eneste argumentet til hans angivelige udugelighet er at han er høyrebent. Javel?

Selv klarer jeg å treffe Ctrl-tasten på laptop'en selv om jeg er høyrehendt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel egentlig som prinsipp å ikke kommentere spilleres kvalifikasjoner - i og med at jeg anser at det sportslige apparatet har peiling. Men det har vært så mye snakk om venstreback som et problem her inne, at jeg føler for å forsvare unge Stenvoll.

Kåret som fjorårets beste venstreback i flere medier - noe jeg forøvrig er enig i. Det synes som om det eneste argumentet til hans angivelige udugelighet er at han er høyrebent. Javel?

Enig her. Så han på mandag, og fikk et godt inntrykk. Innsats som i fjor, sikker og god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med god kontroll på Ctrl-tasten. Den finnes for øvrig to steder på tastaturet.

At han her høyrebeint er absolutt relevant i forhold til det offensive spillet. Det vanskeliggjør frispillingen, samt at vi ikke får innlegg fra venstresiden. Husk at venstrekanten vår konstant går innover og knapt klarer å løfte ballen. Du må innse at at det med høyrebeinet er et bra argument da det er en betydelig begrensning av det offensive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At han her høyrebeint er absolutt relevant i forhold til det offensive spillet. Det vanskeliggjør frispillingen, samt at vi ikke får innlegg fra venstresiden. Husk at venstrekanten vår konstant går innover og knapt klarer å løfte ballen. Du må innse at at det med høyrebeinet er et bra argument da det er en betydelig begrensning av det offensive.

Hvem skal han løfte ballen til, og hvem skal egentlig dekke opp rommet bak Alan? Den viktigste jobben for vår venstrebekk, per i dag, er jo defansivt. Jeg kan gå med på at innlegg og andre offansive ferdigheter ikke akkurat hadde skadet, men slik vi nå spiller ser jeg slett ikke Tom som et svakt ledd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem skal han løfte ballen til, og hvem skal egentlig dekke opp rommet bak Alan? Den viktigste jobben for vår venstrebekk, per i dag, er jo defansivt. Jeg kan gå med på at innlegg og andre offansive ferdigheter ikke akkurat hadde skadet, men slik vi nå spiller ser jeg slett ikke Tom som et svakt ledd.

Jeg mener ikke at Tom er et svakt ledd, nesten tvert imot. Påpeker bare at det at han er høyrebeint er en svakhet. Viktig med en sterk defensiv spiller på venstre (derfor mye heller Tom enn Bjørnar), men vi mangler en dimensjon i spillet som det er i dag. Den som ikke kan løfte ballen (litt flåsete) er Alan, og jeg hadde gjerne sett at han en gang i blant kunne løfte den inn foran motstanderens mål der spissene våre + et par midtbanespillere da helst skal være. Dette kalles innlegg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nok hvis man kun løper langs linja, men går man oppover og så skjærer inn mot midten så har man plutselig målet på høyre siden. Spillerene sitter ikke fastskrudd med kroppen vendt samme vei hele tiden, men beveger seg rundt utpå der. Ser høyre/venstrebent kan være en fordel i noen situasjoner, men det er veldig langt ned på listen over egenskaper man (etter min mening) bør vektlegge hos en spiller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener ikke at Tom er et svakt ledd, nesten tvert imot. Påpeker bare at det at han er høyrebeint er en svakhet. Viktig med en sterk defensiv spiller på venstre (derfor mye heller Tom enn Bjørnar), men vi mangler en dimensjon i spillet som det er i dag. Den som ikke kan løfte ballen (litt flåsete) er Alan, og jeg hadde gjerne sett at han en gang i blant kunne løfte den inn foran motstanderens mål der spissene våre + et par midtbanespillere da helst skal være. Dette kalles innlegg.

Jeg skjønner utmerket godt hva du mener med løfting av ball, og hvem som ikke klarer/gjør det. Jeg synes derimot å huske at høye innlegg i fjor, i beste fall førte til utspill fra mål, og at vi i de kampene vi forsøkte dette (f.eks mot VIF hjemme) kastet bort ball, på ball (det mener jeg metaforisk, altså ikke at vi løftet ballen opp og kastet den bort fra banen ;)) på innlegg som manglet kompetente adressenter. Noen her mener jo at vi skulle ha beholdt IA, klonet ham og plassert en permanent i hver boks, men ettersom vi heller leide ham ut, har vi lite behov for en bekk som legger innlegg til stadighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge Alan blir, er det mer enn nok om vår venstre back hindrer motstanderen i å score og nøyer seg med å spille innsidepasninger til Alan, Veigar, Somen eller en annen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vel ikke være en aldri så liten aprilspøk dette :)

Must be:

- Helstad er absolutt den største profilen i Tippeligaen, og da er det helt naturlig at han skal ha betalt på den øverste hylla i Norge, sier fotballagent Stig Lillejord til kanalen
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Nye spillere
  • Opprett ny...