III 106 Del Skrevet 23. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 23. Januar 2009 (endret) Godt innlegg, @ringo. Den største dribleren i eliteserien har Lyn i Gustavino. Han hadde vært det beste ut fra å erstatte Alans kvaliteter. Trond Olsen er en god erstatter for gjennombruddshissigheten. En god trener klarer alltids å få en spiller som han til å fungere med tillit og oppbacking. begge to kommer til (og framfor alt er) gode spillere, men du er kanskje ikke så glad i spillere som ikke "løper nok" og heller lar ballen gjøre jobben, referer til tidligere misnøye for Alan og det motsatte for "Jokke"... Da er nok spillere som dem ikke riktige, men ut ifra hvilke kvaliteter de har, hvilke kvaliteter laget mister og tilpasningen de har i eliteserien hadde det vært gode alternativer. dog ser jeg på prisen til Olsen som litt for høy til at Stabæk skal bruke ti millioner på han. Det finnes sikkert flere gode spillere for mer enn halvparten av den prisen. Det fordrer imidlertid trolig litt større tålmodighet og tillit. Men det er heller ikke noe automatikk at en spiller som Olsen vil prestere med en gang. det blir en avveining. Litt av begge deler er nok det beste, mellom kjent og ukjent, og det har vi fått gjennom en spiller som Hoff. Statser på at klubben har utpekt noen spennnede "muligmenn" dersom Alan forsvinner. Det er mere nok av alternativer i den vide verden, der fotball har blitt 100 % internasjonalt. Endret 23. Januar 2009 av III Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 23. Januar 2009 Del Skrevet 23. Januar 2009 Godt innlegg, @ringo. Den største dribleren i eliteserien har Lyn i Gustavino. Han hadde vært det beste ut fra å erstatte Alans kvaliteter. Trond Olsen er en god erstatter for gjennombruddshissigheten. En god trener klarer alltids å få en spiller som han til å fungere med tillit og oppbacking. Begge to kommer til (og framfor alt er) gode spillere, men du er kanskje ikke så glad i spillere som ikke "løper nok" og heller lar ballen gjøre jobben, referer til tidligere misnøye for Alan og det motsatte for "Jokke"... Hepp, Nja, da har du nok misforstått meg. I min bok er det å la ballen gjøre jobben det motsatte av hva Alan gjør. Han elsker å føre ball og drible. En ball triller alltid fortere enn en spiller løper, så for meg er pasningspill, på en og to touch, kombinasjoner, trekanter og veggspill det jeg vil se mest mulig av. Men det betytr ikke at det likevel er rom for en dribler i laget, bare han vet når han skal drible og når han skal passe. Men jeg orker ikke å gå inn på Alan debatten igjen! Jeg nøyer meg med å si at han hadde en god sesong i år, spesielt mellom kontraktssigneringen og kampen på Lerkendal. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
III 106 Del Skrevet 23. Januar 2009 Del Skrevet 23. Januar 2009 Misforstå meg rett. Enig i konklusjonen din og det er sikkert fullt mulig å finne spillere som kan bidra med viktige ferdigheter, ikke minst at det viktigste er hvordan man skal erstatte ham og ikke nødvendigvis med samme type. Men at det komplementerer laget bedre med en som kan gjøre gjennombrudd på den måten, er det liten tvil om. Samtidig er vel kopien aldri er like god som orginalen. Uavhengig av det mener jeg Gustavino hadde vært et veldig bra kjøp. Håper ikke prisen på han har gått opp altfor mye. Scoret et mål i dag. jeg skal ikke nevne Kim Homen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 23. Januar 2009 Del Skrevet 23. Januar 2009 Verdens beste lag spiller mye på en og to touch, spiller mange trekanter, og har verdens beste dribler og fotballspiller i Leonel Messi. Hvis spilleren har tilstrekkelig tempo, i tillegg til dribleferdigheter, så blir det effektivt (Ref Messi eller Alan). Mister spilleren tempo, blir det mindre effektivt (Ronaldinho - selv med outstanding teknikk, klarer han ikke passere spillere lenger). Det er lettere å kompensere mindre gode dribleferdigheter med tempo, enn motsatt (ref feks Kaka). Det som gjør Alan unik i norsk sammenheng, er kombinasjonen av blendende dribleferdigheter og tempo. Skal han erstattes, så er det ikke gitt at en søker en spiller med samme karakteristikk. For det første er det dyrt og vanskelig, og for det andre kan en spiller som er mindre individuell i tankegangen enn Alan, styrke kollektivet Stabæk. Med andre ord, kan en komme ut av det på en grei måte, selv om en ikke får de samme kvalitetene. Men er det en direkte erstatning for Alan vi trenger når det kommer til stykket? Vi har Hoff/Johan på venstre og Johan/Keller på høyre. Jeg kunne tenkt meg en kreativ spiller som kan ligge ved siden av Daniel, evt. spille offensiv midtbane. Uten å vite helt hva Palmi står for, så føler jeg at vi har litt lite flair på midten. Henning og Pontus har begge gode føtter, men mangler vel den helt store kreativiteten og pasningskvaliteten offensivt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 24. Januar 2009 Del Skrevet 24. Januar 2009 jeg skal ikke nevne Kim Homen... Gjør da gjerne det..! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 24. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Januar 2009 (endret) Hepp, Guastavino er en spennende spiller. Det at Berg vil ha ham med videre borger for en viss kvalitet. Det blir interessant å se hvordan årets sesong blir for ham, på et lag som har kniven på strupen og ryggen mot stupet. Han kunne vært en interessant forsterkning for oss. Men jeg føler at Askar er vel så spennende, ikke minst på grunn av sin anvendelighet, samt at jeg tror han er et prisgunstigere alternativ. Ulempen for dem begge er at de i Stabæk vil bli sammenlignet med Alanzinho - og de har ikke Alans tempo med ball i beina. Det vi trenger å sikre oss er at vi har en playmaker nå som VPG er borte. Men jeg har i grunn tro at Farnerud kan ta den rollen. Altså ikke rollen til Veigar som hengende spiss, men å i større grad bli spillmakeren på laget fra sin litt dypere possisjon. Da kan vi kanskje bruke to kjappe forwards, men hvor den ene likevel møter og den andre stikker. Det blir litt mer likt hva Hoff og han turnern gjorde i Lyn i år. Tenk dere følgende folkens - nå har sikkert samtlige trenere i TL sittet og siklet over Cupfinale videoen og studert hvordan vi skal stoppes. Men så selger vi VPG og Alan (Det er ihvertfall lov å håpe) og kommer med et litt annet konsept når sesongen starter. Vips så sier det likevel pang, pang - tack så mycket! Nææ, jeg digger disse forandringene og jeg må inrømme at jeg liker usikkerheten det skaper også Jeg kjenner virkelig at jeg begynner å glede meg til sesongstarten. @ringo Endret 24. Januar 2009 av @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
PhunxZtar 828 Del Skrevet 24. Januar 2009 Del Skrevet 24. Januar 2009 jeg skal ikke nevne Kim Homen... Måtte le litt av Aftenposten etter Odd-Lyn 1-1.. Sitat: Både Lucas Pratto og Kim Holmen hadde store muligheter til å gi Lyn seieren, men avslutningene var for dårlige. Det sier vel nok det? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 24. Januar 2009 Del Skrevet 24. Januar 2009 jeg skal ikke nevne Kim Homen... Måtte le litt av Aftenposten etter Odd-Lyn 1-1.. Sitat: Både Lucas Pratto og Kim Holmen hadde store muligheter til å gi Lyn seieren, men avslutningene var for dårlige. Det sier vel nok det? Det er ingen her som sier at Kim holmen er god avslutter, foreløpig. Men tenk om han plutselig begynner å sette på annehver sjanse, da vil han score hvertfall 2 mål hver kamp. Og med janne på laget ser jeg ikke på det som en umulighet. Han har ekstremt potensiale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 925 Del Skrevet 24. Januar 2009 Del Skrevet 24. Januar 2009 jeg skal ikke nevne Kim Homen... Måtte le litt av Aftenposten etter Odd-Lyn 1-1.. Sitat: Både Lucas Pratto og Kim Holmen hadde store muligheter til å gi Lyn seieren, men avslutningene var for dårlige. Det sier vel nok det? Det er ingen her som sier at Kim holmen er god avslutter, foreløpig. Men tenk om han plutselig begynner å sette på annehver sjanse, da vil han score hvertfall 2 mål hver kamp. Og med janne på laget ser jeg ikke på det som en umulighet. Han har ekstremt potensiale. Det blir som tidligere skikomentator Kjell Kristian Rikes: Hadde han ikke skutt på feil blink, hadde han muligens kommet høyere opp på resultatlisten! En spillers målte beste tid er gjennomsnittslig i perioden mellom han er 26 til 32. gutten er 26 og da bør han som spiss allerede ha lært seg å treffe ballen Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 24. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 24. Januar 2009 (endret) Det blir som tidligere skikomentator Kjell Kristian Rikes: Hadde han ikke skutt på feil blink, hadde han muligens kommet høyere opp på resultatlisten! En spillers målte beste tid er gjennomsnittslig i perioden mellom han er 26 til 32. gutten er 26 og da bør han som spiss allerede ha lært seg å treffe ballen Ja, men det er en stor forskjell. Vi har janne. Endret 24. Januar 2009 av lefsa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 25. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Januar 2009 (endret) Bare forslag til mulige erstattere: Mohammed Fellah, Jonathan Parr, Espen Børufsen, Frederik Gulsvik. Jo Sondre Ås. Mauro Ivan Obolo (http://sv.wikipedia.org/wiki/Mauro_Ivan_Obolo) Endret 25. Januar 2009 av lefsa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kasper 1 Del Skrevet 25. Januar 2009 Del Skrevet 25. Januar 2009 JEg har sagt det før og sier det igjen: Aram khalili? Han virker som er god spiller og entertainer. Med Nannskog som lærermester tror rg han kan vokse seg STOR!! Åssen er ståa på vestebacken? noe nytt? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Marco 98 Del Skrevet 25. Januar 2009 Del Skrevet 25. Januar 2009 Det blir som tidligere skikomentator Kjell Kristian Rikes: Hadde han ikke skutt på feil blink, hadde han muligens kommet høyere opp på resultatlisten! En spillers målte beste tid er gjennomsnittslig i perioden mellom han er 26 til 32. gutten er 26 og da bør han som spiss allerede ha lært seg å treffe ballen Ja, men det er en stor forskjell. Vi har janne. Uansett hvem du har som trener så er det for sent å lage en goalgetter av en som definitivt ikke er det. Ja, han er rask og skaper mye med sin fart. Men har jo NADA å gjøre på vårt lag. Tenk også på at motstanderne vi møter ofte ligger veldig lavt, da har Kim Holmen ikke noe rom å løpe i. I en slik rolle tipper jeg han hadde blitt en ekstrem flopp. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 25. Januar 2009 Del Skrevet 25. Januar 2009 JEg har sagt det før og sier det igjen: Aram khalili? Han kommer til å bli veldig dyr. Det eneste som kan prise han litt ned er om Start må ha inn penger iløpet av dette vinduet. Isåfall tar jeg gjerne med Christian Kleiven også. Vanskelig å si etter bare å ha sett dem i Adecco, men begge de to tror jeg kan bli virkelig bra. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 25. Januar 2009 Del Skrevet 25. Januar 2009 Ja, men det er en stor forskjell. Vi har janne. Så god er selv ikke Janne Jönsson Det er ikke sånn at Janne kan lage gull av enhver gråstein. Om han først skal gå løs på en gråstein er Tømmernes mer lovende. Ilikhet med Holmen scoret han i bøtter og spann i 2. divisjon. Holmen har fått prøve seg i Tippeligaen uten at det har glimret. Om Tømmernes hadde fått samme sjansen som Holmen har fått i Lyn tror jeg han hadde scoret mer. Jeg er fristet til å utfordre Lefsa og andre som tror at Janne kan gjøre mirakler. Vi trenger en rask stopper. Tror dere vi kunne kjøpt inn Kim Holmen eller Luton Shelton og omskolert dem? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lefsa 10 Del Skrevet 25. Januar 2009 Del Skrevet 25. Januar 2009 Ja, men det er en stor forskjell. Vi har janne. Så god er selv ikke Janne Jönsson Det er ikke sånn at Janne kan lage gull av enhver gråstein. Om han først skal gå løs på en gråstein er Tømmernes mer lovende. Ilikhet med Holmen scoret han i bøtter og spann i 2. divisjon. Holmen har fått prøve seg i Tippeligaen uten at det har glimret. Om Tømmernes hadde fått samme sjansen som Holmen har fått i Lyn tror jeg han hadde scoret mer. Jeg er fristet til å utfordre Lefsa og andre som tror at Janne kan gjøre mirakler. Vi trenger en rask stopper. Tror dere vi kunne kjøpt inn Kim Holmen eller Luton Shelton og omskolert dem? Enkelt og greit. Nei. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Solobrus 107 Del Skrevet 25. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 25. Januar 2009 (endret) http://fotball.aftenposten.no/internasjona...ticle127294.ece Noen som kjenner til han her? Endret 25. Januar 2009 av Solobrus Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mortimer 4 395 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 http://fotball.aftenposten.no/internasjona...ticle127294.ece Noen som kjenner til han her? Mener du at en spiller som er linket tett mot tottenham er aktuell for stabæk? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 26. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 26. Januar 2009 (endret) Hva med denne karen?Må innrømme at jeg ikke vet mye om han, men etter det jeg kan se er han en habil forsvarspiller! Til dere som ikke er vant til transfermarkt-sidene; de overdriver ofte på priser.... Han er fast i HJK Helsinki som kom på 4. plass i Finland og har 49 kamper der. Han er 20 år, og har vært på prøvespill i diverse midt på tabellen klubber i England. Han er også på det finske u21 landslaget. Endret 26. Januar 2009 av nr.25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
lobben 15 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 http://fotball.aftenposten.no/internasjona...ticle127294.ece Noen som kjenner til han her? Mener du at en spiller som er linket tett mot tottenham er aktuell for stabæk? Ja, for han har vi sikkert råd til Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hva med denne karen?Må innrømme at jeg ikke vet mye om han, men etter det jeg kan se er han en habil forsvarspiller!Til dere som ikke er vant til transfermarkt-sidene; de overdriver ofte på priser.... Han er fast i HJK Helsinki som kom på 4. plass i Finland og har 49 kamper der. Han er 20 år, og har vært på prøvespill i diverse midt på tabellen klubber i England. Han er også på det finske u21 landslaget. Joda, men 14 millioner? Så mye overdrevet er det vel ikke at vi kan ha råd. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hva med denne karen?Må innrømme at jeg ikke vet mye om han, men etter det jeg kan se er han en habil forsvarspiller!Til dere som ikke er vant til transfermarkt-sidene; de overdriver ofte på priser.... Han er fast i HJK Helsinki som kom på 4. plass i Finland og har 49 kamper der. Han er 20 år, og har vært på prøvespill i diverse midt på tabellen klubber i England. Han er også på det finske u21 landslaget. Joda, men 14 millioner? Så mye overdrevet er det vel ikke at vi kan ha råd. Hehe jo, det kan virke sånn. Men en liten illustrasjon; 20 Millioner for Shelton? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
aksel 152 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hvor mye skal RBK ha for Konan Ya da?? Kanskje ikke akkurat den mest sympatiske og lojale spilleren man kan tenke seg, men utvilsomt et stort talent med gode muligheter for å tjene noen kr på videresalg?? Og kan vel levere en bra sesong... http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artik...hp?artid=550605 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
pedro 107 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Neineineinei. hundre ganger mer sutring og illojalitet enn Alan fra den karen. stay away. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hva med denne karen?Må innrømme at jeg ikke vet mye om han, men etter det jeg kan se er han en habil forsvarspiller!Til dere som ikke er vant til transfermarkt-sidene; de overdriver ofte på priser.... Han er fast i HJK Helsinki som kom på 4. plass i Finland og har 49 kamper der. Han er 20 år, og har vært på prøvespill i diverse midt på tabellen klubber i England. Han er også på det finske u21 landslaget. Joda, men 14 millioner? Så mye overdrevet er det vel ikke at vi kan ha råd. Hehe jo, det kan virke sånn. Men en liten illustrasjon; 20 Millioner for Shelton? http://www.transfermarkt.co.uk/en/spieler/...nho/profil.html Synes ikke prisene er det minste for høye jeg, 3.5 M€ = ca. 30MNOK Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 657 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hvis de prisene stemmer, så kjøper vi han her! Ny venstreback? Legendarisk på cm0102. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hvis de prisene stemmer, så kjøper vi han her! Ny venstreback? Legendarisk på cm0102. Det hadde vært noe det! Han er vel kanskje den beste erstatteren vi kan få tak i! Men han har vel helt syk lønn i Al-Hilal. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Hva med denne karen?Må innrømme at jeg ikke vet mye om han, men etter det jeg kan se er han en habil forsvarspiller!Til dere som ikke er vant til transfermarkt-sidene; de overdriver ofte på priser.... Han er fast i HJK Helsinki som kom på 4. plass i Finland og har 49 kamper der. Han er 20 år, og har vært på prøvespill i diverse midt på tabellen klubber i England. Han er også på det finske u21 landslaget. Joda, men 14 millioner? Så mye overdrevet er det vel ikke at vi kan ha råd. Hehe jo, det kan virke sånn. Men en liten illustrasjon; 20 Millioner for Shelton? http://www.transfermarkt.co.uk/en/spieler/...nho/profil.html Synes ikke prisene er det minste for høye jeg, 3.5 M€ = ca. 30MNOK Nei, de er vel ikke vant til at så gode spillere kommer fra TL.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
EspenKS 42 Del Skrevet 26. Januar 2009 Del Skrevet 26. Januar 2009 Ja, men det er en stor forskjell. Vi har janne. Nå er det jo ikke sånn at Janne kan ta hvilken som helst spiller å gjøre han god. Han er flink til å se potensiale i spillere, og enda flinkere til å få dette potensiale ut av dem. Men dette krever jo et visst grunntalent hos spilleren. Dette ser ikke jeg i Kim Holmen, Han er en sprinter med fotballsko og stygg drakt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
nr.25 1 Del Skrevet 26. Januar 2009 (endret) Del Skrevet 26. Januar 2009 (endret) Jeg husker vi så på Trond Olsen i fjor høst. Det betyr vel at Janne ser potensiale i ham? Og ikke minst, han så det før resten av Norge.... Endret 26. Januar 2009 av nr.25 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå