Håvard 3 323 Del Skrevet 16. September 2009 Del Skrevet 16. September 2009 Prøverspiller for Stabæk Noen som vet hvor Wilfried og spiller på banen? Og er Suka norsk statsborger (regner vel egentlig med det) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 135 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Prøverspiller for Stabæk Noen som vet hvor Wilfried og spiller på banen? Og er Suka norsk statsborger (regner vel egentlig med det) I følge artikkelen er Wilfried midtbanespiller. Noe mer spesifikt vet jeg ikke, men jeg håper på en av to: 1. En ny Somen for fremtiden 2. Langsiktig satsning på en ny Annan/Hauger den dagen Henning har vokst seg klar for utlandet. Når det gjelder Suka Suka siterer jeg fra denne artikkelen. Den er ca. et år gammel. Mot LSF startet han kampen og ble kåret til banens beste da dommer Sannerholt blåste av. – Jeg hørte det. Det er gøy, smiler tenåringen fra Kongo, som har bodd to og et halvt år i Ulefoss. Riktignok gikk gjestene fra Langesund i ledelsen etter tre minutter ved Stian Kleppe, men så dreide det meste seg om Ulefoss og Suka Suka, eller Vieira som lagkameratene kaller han. Og det er ikke vanskelig å få assosiasjoner til den franske storstjernen, eller Somen A. Tchoyi. Suka Suka overbeviste med et fantastisk overblikk, geniale og presise pasninger, en strålende teknikk, gode hodeferdigheter og ikke minst en utrolig arbeidsmoral. – Tidligere har jeg spilt spiss, men jeg trives godt på den sentrale midtbanen, forklarer 15-åringen, som allerede er i Odds søkelys. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Nasjonaliteten til Suka Suka er ikke så farlig. Med nytt regelverk vil han i fotballsammenheng være norsk så lenge han har spilt juniorfotball i Norge. Arbeidstilatelse vil være eneste problem, men jeg kan ikke forestille meg at en gutt som vokser opp i Norge ikke automatisk har oppholds- og arbeidstilatelse. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Nasjonaliteten til Suka Suka er ikke så farlig. Forsåvidt ikke, men ved et evt videresalg, er han nok mer salgbar om han har norsk statsborgerskap Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Stabæk har nok å ta av "Odd-trener Dag-Eilev Fagermo er ikke bare oppgitt over Stabæks forsøk på å hente Jiresse Suka Suka fra Ulefoss og kartleggingen av Urædd- og Skiens Grane-spilleren. – Det er en skam og kvalmt at de ikke klarer å holde seg til sitt eget distrikt. For det første må det være en fallitterklæring mot talenter der inne. Et så folkerikt område bør ha nok av talenter, mener han." Sjarmerende type denne Fagermo. Intet nytt under solen, med andre ord. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stephanois 2 828 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 er da forståelig at de "klikker", vi hadde da gjort det samme om andre klubber fisket talenter i vårt nærområde. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
superblaa 1 465 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 er da forståelig at de "klikker", vi hadde da gjort det samme om andre klubber fisket talenter i vårt nærområde. Han bør vel kanskje fokusere på å få disse spillerne til seg selv, i stedet for å klage på andre? Hvis de ikke klarer å hente spillerne, så gjør de ikke en bra nok jobb. Var vel ingen som ble kvalme da Brann hentet Markus Bakke fra Bærum? Eller da vi hentet Vegar foran nese på HamKam? De beste klubbene henter de beste talentene, sånn er det overalt. Om de kommer fra Telemark, Kongo eller Canada, har etterhvert blitt revnende likegyldig. Det første Fagermo bør gjøre, er å lære sin egen bukselomme å kjenne. Hvis det er slik at klubben til gutten ikke vil ha han til Odd, så er det nok en grunn til dette, og da er det ihvertfall ikke Stabæk som opptrer grådig. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 569 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Jeg håper riktignok vi klarer å signere Suka Suka, for jeg har inntrykk av at han er jævli god. Men jeg skjønner at Odd reagerer og mener også at vi burde fokusere vår speiding og kartlegging i vårt nærområde - noe som også er viktig for å få en følelse av lokal forankring i klubben. Kommer vi derimot over et stort talent i en annen landsdel så må vi jo få lov til å prøve oss! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Klovnen Fagermo glemmer at i vårt "nærområde" finnes det 5 TL-klubber, om man tar med Godset og LSK. Dermed blir det helt feil å sutre om at Odd bør få holde på i fred i Telemark. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Jeg håper riktignok vi klarer å signere Suka Suka, for jeg har inntrykk av at han er jævli god. Men jeg skjønner at Odd reagerer og mener også at vi burde fokusere vår speiding og kartlegging i vårt nærområde - noe som også er viktig for å få en følelse av lokal forankring i klubben. Kommer vi derimot over et stort talent i en annen landsdel så må vi jo få lov til å prøve oss! Det bør da ikke ha noe å si så lenge spilleren synes at det er greit å flytte? Er det noen som synes det hefter en bismak ved at vår import-fra-Elverum-til-juniorlaget Hedenstad gjør slik suksess på A-laget? Klart ikke det, han er Stabækgutt god som noen han. At Fagermo blåser seg voldsomt opp hver gang det er noe som går ham imot er vel ikke akkurat noe nytt. Endret 17. September 2009 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 569 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Jeg ser på Hedenstad som en spiller vi har vært med å fostre opp og er stolt av at han gjør det så bra og anser han som Stabæk-gutt. Det samme gjør jeg med Stenvoll og Stenersen for eksempel. Men jeg må innrømme at jeg ser på en spiller som Hedenstad som en form for import eller kjøp, har dog ikke noe i mot spillerkjøp. Altså er jeg glad for at vi hentet Hedenstad som 15-åring, fordi han er et kjempetalent og en utrolig bra type. Men jeg må si at jeg synes det er enda morsommere med spillere som Rogne, Skjønsberg og Hauger fordi de er Bærumsgutter og vi er en klubb som representerer Bærum. Jeg synes derfor at HOVEDFOKUSET for Stabæks talentspeiding burde være i nærområdet (noe det sikkert også er). Det er viktig at vi som Asker og Bærums-klubb først vurderer spillere fra Asker og Bærum. Talentene i Asker og Bærum bør føle at det naturlige målet for dem er å ende opp i den lokale storklubben Stabæk, ikke Lillestrøm og Odd. Og med flere spillere fra Asker og Bærum får vi en større lokal forankring i klubben og flere vil derfor føle en tilknytning til klubben. Jeg synes også Stabæk skal få lov til å prøve seg når de kommer over store talenter fra andre landsdeler. Men det blir litt mer som spillerkjøp, som jo har blitt en naturlig del av fotballhverdagen... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Slum 12 784 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Jeg ser på Hedenstad som en spiller vi har vært med å fostre opp og er stolt av at han gjør det så bra og anser han som Stabæk-gutt. Det samme gjør jeg med Stenvoll og Stenersen for eksempel. Men jeg må innrømme at jeg ser på en spiller som Hedenstad som en form for import eller kjøp, ??? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 096 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Det er bare å drite laaangt i hva Fagermo måtte mene. Det er et fritt arbeidsmarked i Norge. Alle kan selv bestemme hvor de vil jobbe, og hvem de vil ansette. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 500 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Det er bare å drite laaangt i hva Fagermo måtte mene. Det er et fritt arbeidsmarked i Norge. Alle kan selv bestemme hvor de vil jobbe, og hvem de vil ansette. Ikke for Lynspillerne. Om klubben går konkurs vil de i praksis ha fire måneders yrkesforbud... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Ikke for Lynspillerne. Om klubben går konkurs vil de i praksis ha fire måneders yrkesforbud... De kan skrive kontrakt med hvem de vil og trene med hvem de vil. I forhold til å kjøpe disse spillerne fra fra en kontrakt er det billigere for andre klubber å gi dem lønn i to måneder bare for å møte på trening. Normale regler gjelder ikke for fotballspillere med tanke på oppsigelser, og her ser jeg heller ikke at de økonomisk vil tape noe. Det er ingen som mener at feks Tom Stenvoll blir nektet av Stabæk å gjøre jobben sin selv om han ikke spiller kamper. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
gufa 550 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Nasjonaliteten til Suka Suka er ikke så farlig. Forsåvidt ikke, men ved et evt videresalg, er han nok mer salgbar om han har norsk statsborgerskap I tilfeller som Alan og Ackon har det vært snakk om at en del år i Norge vil gi dem innpass i England uavhengig av nasjonalitet. Vet ikke hvor lenge han har vært i Norge, men siden han har spilt i lokal klubb siden han var 14 er han uansett kvalifisert for norsk statsborgerskap når han er 19. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Ikke for Lynspillerne. Om klubben går konkurs vil de i praksis ha fire måneders yrkesforbud... Regner med at spillerne ved konkurs tilhører konkursboet, og kan kjøpes, eller vi de regnes som Bosmenn? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Ikke for Lynspillerne. Om klubben går konkurs vil de i praksis ha fire måneders yrkesforbud... Regner med at spillerne ved konkurs tilhører konkursboet, og kan kjøpes, eller vi de regnes som Bosmenn? De blir fristilt. De regnes som ansatt i klubben. Ikke noe aktiva. Man kan ikke kjøpe å selge mennesker i Norge. Men man kan gi kompensasjon for å løse noen fra kontrakten sin. Det er det kjøp og salg i fotball handler om. Alle spillerne til Lyn blir bosmenn. Men så langt har NFF satt seg på bakbeina når det gjelder å gi disse Lynspillerne spillerlisens for resten av sesongen om andre klubber signerer dem i oktober. Endret 17. September 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kasper 1 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Om lynspillerene blir bosmenn, hvem ønsker vi oss? bare knutzon? hva med magne simonsen? er ikke han venstrebeint og back? noe vi savner i laget. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 De blir fristilt. Så de som kjøper andeler i spillerne sitter igjen med tap dersom Lyn går konkurs? Høres ut som en rimelig dårlig deal... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
ØyvindW 401 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Om lynspillerene blir bosmenn, hvem ønsker vi oss? bare knutzon? hva med magne simonsen? er ikke han venstrebeint og back? noe vi savner i laget. PFO? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 21 966 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Om lynspillerene blir bosmenn, hvem ønsker vi oss? bare knutzon? hva med magne simonsen? er ikke han venstrebeint og back? noe vi savner i laget. Hepp, Det er vel ingen spillere igjen i Lyn troppen som ville vært aktuelle for vår 1. 11'er. Kanskje med unntak av en fit og motivert Wehrman, men han er laaaangt unna toppformen for tiden. Vi har en veldig god spillertropp og selv om spillere som Simonsen, Obifule og Berget sikkert ville kunne tilføre troppen vår bredde så vil det i såfall gå på bekostning av spillere som Mix, Aase, Skjelvik og Gromstad. Dermed høres det i grunn bare kostbart og dumt ut å kaste seg over Lyn kadaveret og kjekle om slintrene med resten av åtseleterene... Nei, la de ånde ut i fred. Skal Stabæk forsterke med etablerte spillere, så må det være spillere som tilfører laget dybde. Spillere med en slik kvalitet at de utforder om en plass i start 11'eren fra første dag og da spillere som helst har bra med internasjonal erfaring. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) De blir fristilt. Så de som kjøper andeler i spillerne sitter igjen med tap dersom Lyn går konkurs? Høres ut som en rimelig dårlig deal... Det kan hende at Lyn samler garantier og at penger som eventuelt kommer inn ikke går inn i konkursboet, men tilbake til investorene igjen om de ikke lykkes. Men spillerne blir altså fristilt ja. Endret 17. September 2009 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Det er opprettet et selskap på siden som ikke har noe med Lyn å gjøre. Kommer de 17 millionene inn hit, blir disse pengene satt over. Hvis de ikke lykkes går pengene tilbake til de som har investert. EDIT:leif Endret 17. September 2009 av frilin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kasper 1 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Om lynspillerene blir bosmenn, hvem ønsker vi oss? bare knutzon? hva med magne simonsen? er ikke han venstrebeint og back? noe vi savner i laget. Hepp, Det er vel ingen spillere igjen i Lyn troppen som ville vært aktuelle for vår 1. 11'er. Kanskje med unntak av en fit og motivert Wehrman, men han er laaaangt unna toppformen for tiden. Vi har en veldig god spillertropp og selv om spillere som Simonsen, Obifule og Berget sikkert ville kunne tilføre troppen vår bredde så vil det i såfall gå på bekostning av spillere som Mix, Aase, Skjelvik og Gromstad. Dermed høres det i grunn bare kostbart og dumt ut å kaste seg over Lyn kadaveret og kjekle om slintrene med resten av åtseleterene... Nei, la de ånde ut i fred. Skal Stabæk forsterke med etablerte spillere, så må det være spillere som tilfører laget dybde. Spillere med en slik kvalitet at de utforder om en plass i start 11'eren fra første dag og da spillere som helst har bra med internasjonal erfaring. @ringo Men en spiller som Simonsen har jo ikke internasjonal erfaring, men er allikevell en spillertype som vi savner i laget. En back med venstrebein! Han kunne utfordret stenvoll/hedenstad på venstreback. OG hedenstad ville da kanskje få lov å prøve seg andre plasser. Han er jo i bunn og grunn sentral midt!? Han er neppe noen utrolig dyr mann når det gjelder lønn ( i motsetning til en spiller med internasjonal erfaring) og derfor mener jeg at han er en interessant spiller for oss. Det trekker jo ikke ned at han er norsk og fra områder ikke alt for langt unna heller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kasper 1 Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Del Skrevet 17. September 2009 (endret) Selvfølgelig er ikke Simonsen den backen jeg drømmer om, men om vi skal hente Veigar og Daigo er det kanskje greit med en spiller som ikke er altfor dyr og samtidig har erfaring fra tippeligaen. Jeg tror han kunne blir meget dyktig under Janne! Endret 17. September 2009 av Kasper Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Om lynspillerene blir bosmenn, hvem ønsker vi oss? bare knutzon? hva med magne simonsen? er ikke han venstrebeint og back? noe vi savner i laget. Hepp, Det er vel ingen spillere igjen i Lyn troppen som ville vært aktuelle for vår 1. 11'er. Kanskje med unntak av en fit og motivert Wehrman, men han er laaaangt unna toppformen for tiden. Vi har en veldig god spillertropp og selv om spillere som Simonsen, Obifule og Berget sikkert ville kunne tilføre troppen vår bredde så vil det i såfall gå på bekostning av spillere som Mix, Aase, Skjelvik og Gromstad. Dermed høres det i grunn bare kostbart og dumt ut å kaste seg over Lyn kadaveret og kjekle om slintrene med resten av åtseleterene... Nei, la de ånde ut i fred. Skal Stabæk forsterke med etablerte spillere, så må det være spillere som tilfører laget dybde. Spillere med en slik kvalitet at de utforder om en plass i start 11'eren fra første dag og da spillere som helst har bra med internasjonal erfaring. @ringo Men en spiller som Simonsen har jo ikke internasjonal erfaring, men er allikevell en spillertype som vi savner i laget. En back med venstrebein! Han kunne utfordret stenvoll/hedenstad på venstreback. OG hedenstad ville da kanskje få lov å prøve seg andre plasser. Han er jo i bunn og grunn sentral midt!? Han er neppe noen utrolig dyr mann når det gjelder lønn ( i motsetning til en spiller med internasjonal erfaring) og derfor mener jeg at han er en interessant spiller for oss. Det trekker jo ikke ned at han er norsk og fra områder ikke alt for langt unna heller. Er ganske sikker på at Simonsen ikke er venstrebeint. Ingen stor spiller, relativt begrenset teknikk og fart. Før sesongen så jeg flere interessante Lyn spillere som kunne forsterket oss, nå er de fleste borte. En spiller med et høyt høyestenivå og med potenisale er Erling Knudzon. Meget bra fart, kan dra av motspillere og skape overtall. Også en bra kontringsspiller, men er ujevn i prestasjonene (noe som er naturlig med tanke på han som spillertype og alder). Litt usikker på motivasjonen hans til å bli en toppspiller, men for en rimelig penge kunne det vært spennende forsterkning på sikt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
M-A-N 4 569 Del Skrevet 17. September 2009 Del Skrevet 17. September 2009 Jeg ser på Hedenstad som en spiller vi har vært med å fostre opp og er stolt av at han gjør det så bra og anser han som Stabæk-gutt. Det samme gjør jeg med Stenvoll og Stenersen for eksempel. Men jeg må innrømme at jeg ser på en spiller som Hedenstad som en form for import eller kjøp, ??? hehe, ser at det var litt klomsete sagt og formulert. Men poenget er vel at jeg føler spillere som Rogne og Skjønsberg er mer et ekte Stabæk-produkt, enn talenter vi aktivt henter inn (kjøper) fra andre landsdeler. Men jeg kritiserer overhodet ikke at vi gjør det. Synes bare ikke det er så rart at Fagermo reagerer litt, men han uttaler seg veldig voldsomt og uproffesjonelt på mange måter... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Mikki 759 Del Skrevet 18. September 2009 Del Skrevet 18. September 2009 Magne Simonsen er høyrebent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Bendix 64 Del Skrevet 18. September 2009 (endret) Del Skrevet 18. September 2009 (endret) Her er det mange som er meget oppdatert på spillermarkedet. Derfor en liten utfordring. Det gjelder en relativt ung svensk/brasiliansk fotballspiller. Han har spilt for AIK, Djurgården, Hammarby, IFK Malmø. Nå spiller han kun hobby fotball i Oslo sammen med en gammel stjerne fra Stabæk. I tillegg jobber han på Bekkestua. Ringo/Alz osv, vet dere hvem jeg snakker om. Har ikke sett han spille, men ihvertfall at han hadde tilført laget mye på den sosiale siden (som jeg kjenner han fra) Endret 18. September 2009 av Bendix Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå