Petter 5 884 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Er vel en grunn for at Onstad ikke har spilt en treningskamp ennå. Han spilte nesten hele førsteomgangen mot Moss. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
joogs 1 717 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Så Segerström og Rogne ut, Eiriksson og Onstad inn. Jeg vil si vi kom dårlig ut av akkurat det byttet. Daigo ut, Diogo inn :-) Her tror jeg vi kom bedre ut. Pluss IA ut. Jeg vil helst ha enda en midtstopper inn jeg da. Jeg liker Diogo veldig godt, pr i dag er han ikke helt på Daigos nivå syns jeg, men det kan bli veldig veldig bra etterhvert Se heller på det slik: Rogne ut Gromstad inn. Segerstrøm ut Onstad inn Ia ut Bjarni inn. Tror onstad har potesiale til å bli like god som Segers. Husk han var ikke spesieslt god i starten han heller. Med Diogo signering har vi erstattet alle. Mangler likevel kanskje en spiller. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Tja. Jeg vet ikke om jeg vil si at Gromstad er en erstatter for Rogne helt ennå. Han kan for all del bli det, men han har vist i treningskampene nå at det er et stykke igjen. Vi er fortsatt en i manko i forhold til i fjor på en lagdel som heller ikke da var overdrevent stor. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 327 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Tja. Jeg vet ikke om jeg vil si at Gromstad er en erstatter for Rogne helt ennå. Ville du latt Rogne spille fra start i de første kampene i fjorårets serie? Gitt at vi er i preseason ennå, så er vel Gromstad en god erstatter for Rogne. Så gjenstår det bare å se om han leverer når/om han må spille fra start i TL Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Rogne spilte førstelagsfotball for oss i ca 1,5 måneder på sensommeren i fjor. Ellers var han skadet eller benket. Gromstad kan gjøre akkurat samme jobben for oss i år. I sin korte periode som Stabækspiller hadde vel Rogne Høiland eller Segertröm som stopperparter. Gromstad har måtte klare seg med Onstad, Palmi og Skjønsberg... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
VicViper 189 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Er vel en grunn for at Onstad ikke har spilt en treningskamp ennå. Han spilte nesten hele førsteomgangen mot Moss. glemte ordet HEL, beklager... fikk forståelse av at er småskadet, mulig jeg tar feil da. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Er vel en grunn for at Onstad ikke har spilt en treningskamp ennå. Han spilte nesten hele førsteomgangen mot Moss. glemte ordet HEL, beklager... fikk forståelse av at er småskadet, mulig jeg tar feil da. Han kjente et eller annet mot slutten av omgangen, men er klar igjen nå eller i løpet av de nærmeste dagene. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Tja. Jeg vet ikke om jeg vil si at Gromstad er en erstatter for Rogne helt ennå. Ville du latt Rogne spille fra start i de første kampene i fjorårets serie? Gitt at vi er i preseason ennå, så er vel Gromstad en god erstatter for Rogne. Så gjenstår det bare å se om han leverer når/om han må spille fra start i TL Greit at vi er i preseason, men jeg tenkte mest på at Rogne tross alt leverte med en gang han ble kastet inn i fjor. Det har ikke Gromstad gjort. Og hvis han er en like god erstatter, hvorfor fikk Rogne spille i fjor og ikke Gromstad? Nå høres jeg egentlig mye mer negativ ut enn jeg er. Jeg både håper og tror Gromstad tar steget Jeg har bare lyst til at det skal være en hyggelig bonus, og ikke at han MÅ det fordi vi ikke har alternativer. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Zemzemi 236 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Tja. Jeg vet ikke om jeg vil si at Gromstad er en erstatter for Rogne helt ennå. Ville du latt Rogne spille fra start i de første kampene i fjorårets serie? Gitt at vi er i preseason ennå, så er vel Gromstad en god erstatter for Rogne. Så gjenstår det bare å se om han leverer når/om han må spille fra start i TL Greit at vi er i preseason, men jeg tenkte mest på at Rogne tross alt leverte med en gang han ble kastet inn i fjor. Det har ikke Gromstad gjort. Og hvis han er en like god erstatter, hvorfor fikk Rogne spille i fjor og ikke Gromstad? Nå høres jeg egentlig mye mer negativ ut enn jeg er. Jeg både håper og tror Gromstad tar steget Jeg har bare lyst til at det skal være en hyggelig bonus, og ikke at han MÅ det fordi vi ikke har alternativer. Gromstad spilte ikke så mye ifjor på grunn av et tretthetsbrudd, som satte han utenfor lenge. Først mot slutten av sesongen var han i god nok form til å spille. Tror han kan blomstre med mye spilletid. Fin "Gi-alt-holdning" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Alzheimer 2 525 Del Skrevet 7. Februar 2010 Del Skrevet 7. Februar 2010 Bla bla kose kose Rogne kose kose bla bla disse disse Gromstad disse disse bla bla.... Nå høres jeg egentlig mye mer negativ ut enn jeg er. Jeg både håper og tror Gromstad tar steget Jeg har bare lyst til at det skal være en hyggelig bonus, og ikke at han MÅ det fordi vi ikke har alternativer. Javisst. Du høres jævlig negativ ut. Vi disser ikke lojale og trofaste unge og lovende spillere her. Alle vet at unge og lovende spillere varierer i prestasjonene, særlig i innkjøringsfasen på A-laget. Det er nettopp da de trenger mest støtte fra omgivelsene. Disse Gromstad kan du gjøre på VGD om du føler at du absolutt må. Hvem er Rogne og hvorfor nevnes han nå i tråden "nye spillere"? (Nei, ikke svar!) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
frilin 2 339 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Må vel være grenser til hva som kan kalles å disse? Hadde skjønt deg hvis folk hadde skrevet at Gromstad ikke har sjans i havet osv.. Som Belgisk sier er det ingenting som gleder mer enn at en spiller tar steget. Forsvaret vårt er tynt og spørsmålet om Gromstad kan ta rollen som fast stopper i TL er hvertfall for min del fortsatt åpent. EDIT:LEIF Endret 8. Februar 2010 av frilin Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BelgiskBlaa 3 144 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Bla bla kose kose Rogne kose kose bla bla disse disse Gromstad disse disse bla bla.... Nå høres jeg egentlig mye mer negativ ut enn jeg er. Jeg både håper og tror Gromstad tar steget Jeg har bare lyst til at det skal være en hyggelig bonus, og ikke at han MÅ det fordi vi ikke har alternativer. Javisst. Du høres jævlig negativ ut. Vi disser ikke lojale og trofaste unge og lovende spillere her. Alle vet at unge og lovende spillere varierer i prestasjonene, særlig i innkjøringsfasen på A-laget. Det er nettopp da de trenger mest støtte fra omgivelsene. Disse Gromstad kan du gjøre på VGD om du føler at du absolutt må. Åh, så sint da gitt. Hvis du gidder å lese det jeg skrev og som du til og med quotet, så både håper og tror jeg Gromstad tar steget. Litt tidligere i tråden sa jeg også at han for all del kan bli en fullgod erstatter, men at jeg ikke føler han er der helt ennå. Du sier selv at han varierer i prestasjonene foreløpig. Det jeg mente var at han bør få ta steget i ro og mak. Ingenting ville glede meg mer enn om Gromstad blir vår neste Hedenstad, hvis man kan si det sånn. Jeg har aldri ment noe annet, men formulerte meg muligens klønete. Edit: takk frilin Endret 8. Februar 2010 av BelgiskBlaa Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Hepp, Må si jeg meg veldig undrende til denne kritikken av Gromstad og at han i motsetning til Rogne ikke skulle ha levert når han fikk sjansen. Gromstad var vår beste spiller i kampen mot ManU og han gjorde også et godt inntrykk mot Halmstad. At han gjør noen taktiske feilvalg og blir dratt av i løpet av en kamp er helt naturlig. Det skjer med alle spillere. Men at det er et problem, på linje med det Risp viste på forsesongen i fjor, er jeg absolutt ikke enig i. Ut fra det jeg har sett så langt og slik jeg kjenner spillerene fra tidligere, vil jeg bli forundret om Onstad er i stand til å holde Gromstad på benken når vi nærmer oss seriespill. Jeg vurderer også Gromstad til å være en mer interessant og spennende spiller enn Rogne. Rett og slett fordi han har et større register med ballen i beina enn det Rogne har. Så etter min vurdering er han en absolutt fullgod erstatter for Rogne og sannsynligvis vel så det. Men begge er relativt skadeplaget og man vet ikke hvordan slikt slår ut over tid. @ringo Endret 8. Februar 2010 av @ringo 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kihl 184 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 . Jeg vurderer også Gromstad til å være en mer interessant og spennende spiller enn Rogne. Rett og slett fordi han har et større register med ballen i beina enn det Rogne har. Men samtidig mangler han jo en del av de kvalitetene Rogne har og jeg syntes tidvis han spiller på litt for stor risiko.. Men for all del, spillende stoppere er noe vi liker Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blueeagle 16 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 . Jeg vurderer også Gromstad til å være en mer interessant og spennende spiller enn Rogne. Rett og slett fordi han har et større register med ballen i beina enn det Rogne har. Men samtidig mangler han jo en del av de kvalitetene Rogne har og jeg syntes tidvis han spiller på litt for stor risiko.. Men for all del, spillende stoppere er noe vi liker Og så klarer han jo å score flotte mål Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Eiko 28 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Blir mye om de spillerne vi har i nye spillere-tråden. Vi har vel ennå ikke sett Gromstad sammen med JIH, som vil komplettere ham på en helt annen måte enn de andre (mulig unntatt Onstad i form). Da vil Gromstad ha en rask sikringsspiller bak seg, noe som gjør at han kan spille på litt mer risiko enn han bør med f eks MMS som makker. Får vi en firer med (f.v.) Eiriksson/annen ny back - JIH - KOF/TMG/MMS - VEH, tror jeg vil skal bite godt fra oss. Vi blir dog ekstremt avhengige av JIH, og han får jo alltid noen skadeavbrekk. Ønskelisten: - Ny venstre back - Ny rask stopper - Ny kantspiller Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 149 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Hepp, I og med at Gromstad har vist seg frem såpass som han har gjort og Eiriksson evt. kan spille bådet stopper og back tror jeg ikke vi trenger ytterligere forsvarsspillere. (Gitt at vi får til å signere Eiriksson). Håper også at vi signerer Diogo. Anvendelig spiller med gode pasningsferdigheter og som noen andre nevnte en helt rå evne til å få kroppen mellom motstander og ball. Har vi midler og skal ha noe utover dette ønsker jeg meg først og fremst en bakromsspiss med utviklingspotensial. Gjerne en vi kan hanke inn nå og så leie ut til f.eks. Lyn eller Strømmen frem til sommeren slik at han får matching på så høyt nivå som mulig, og så gå inn i stallen vår til høsten når vi begynner å få mer slitasje. @ringo Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
MSL 215 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Jeg må ærlig talt inrømme at etter å ha sett Gromstad i 45 min imot Moss, var min umiddelbare tanke: Hvem F... er Thomas Rogne? Okay, noe tabloid, men inntrykket har befestet seg etter ytterligere 45 min imot Moss og etter United 2 / Halmstad kampene. At vi har hatt to så jevngode stoppere i Jnr. stallen vår bør være ett monument over hvor god jnr. avdelingen er blitt de siste årene. Ikke grunnlag for en debatt om hvem som er best av de to. Samtidig må juniorer matches med fornuft, og ansvaret bør ikke ligge utelukkende på dem. Mao. vi trenger en stopper til, både for topp og bredde i stallen. Eirikson ser spennende ut. Men basert på de tre siste kampene, er det Skjønnsberg som bør føle seg truet i startoppstillingen - ikke Gromstad... Endret 8. Februar 2010 av MSL 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Jeg må ærlig talt inrømme at etter å ha sett Gromstad i 45 min imot Moss, var min umiddelbare tanke: Hvem F... er Thomas Rogne? Okay, noe tabloid, men inntrykket har befestet seg etter ytterligere 45 min imot Moss og etter United 2 / Halmstad kampene. At vi har hatt to så jevngode stoppere i Jnr. stallen vår bør være ett monument over hvor god jnr. avdelingen er blitt er blitt de siste årene. Ikke grunnlag for en debatt om hvem som er best av de to. Samtidig må juniorer matches med fornuft, og ansvaret bør ikke ligge utelukkende på dem. Mao. vi trenger en stopper til, både for topp og bredde i stallen. Eirikson ser spennende ut. Men basert på de tre siste kampene, er det Skjønnsberg som bør føle seg truet i startoppstillingen - ikke Gromstad... Bare for å pirke litt: Gromstad var ikke junior i fjor. Han er andre års senior i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Color Blue 369 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 – Ikke aktuelt med Thomassen-salg Litt gammelt nytt dette men Thomassen selv ønsker i hvert fall å spille i blaatt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
enda en jævla islending 7 501 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Om en på død og liv skal sammenligne Rogne og Gromstad må en også ta i betraktning at Rogne kom inn i startoppstillingen midt i sesongen da laget endelig hadde funnet flyten. Gromstad har kommet inn i en bakre firer bestående av prøvespillere og en unggutt som egentlig er offensiv midtbane. Sett i forhold til det kan han ikke klandres for at alt ikke har stemt hundre prosent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) – Ikke aktuelt med Thomassen-salg Litt gammelt nytt dette men Thomassen selv ønsker i hvert fall å spille i blaatt. Dette med at han selv ønsker å bytte klubb såpass at han sier det til pressen var hvertfall nyheter for meg. Jeg tolker det som at vi er iferd med å bli en reell storklubb - i norsk og skandinavisk målestokk. Selvfølgelig bak RBK og FCK, men deretter er vi nok en av flere om beinet. Synd Royal League gikk i dass - det hadde vært veldig interessant å kunne målt krefter mot FCK, Brøndby, AIK, IFK, Elfsborg osv. i annet enn eventuelle treningskamper... Edit: se bare her: kampref Stb-HBK (postet tidligere) "Över nittio minuter var norrmännen det bättre laget men HBK stod ändå upp mot ett av Nordens bästa fotbollslag." (til tross for at vi bare var ti mann halve kampen, er de fornøyd med hederlig tap mot et såpass bra lag som vårt. Endret 8. Februar 2010 av geirti Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
BlaaDrømArena 84 Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Del Skrevet 8. Februar 2010 (endret) Risp er klubbløs og vil spille gratis for å komme igang med fotballen igjen. Stabæk er ikke interessert. Greit nok. Mer interessant i artikkelen er følgende: Selv om bæringene fikk nei fra Thomas Rogne, mener Schelvan de er godt besatt på midtstopperplass og lar seg ikke friste av Risps minimale lønnskrav. - Vi føler vi har god dekning på midtstopperplass. - Vi håper å få inn en forsvarsspiller eller to før La Manga. Det vi ser etter er en venstreback, sier sportssjef Tom Schelvan til TV 2 Sporten. http://msn.tv2sporte...is-3131004.html Bjarni og en venstreback til da? Endret 8. Februar 2010 av BlaaDrømArena Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
geirti 12 274 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 - Vi håper å få inn en forsvarsspiller eller to før La Manga. Det vi ser etter er en venstreback, sier sportssjef Tom Schelvan til TV 2 Sporten. Bjarni og en venstreback til da? Hvis man skal tillate seg å synse litt, så er det vel slik at man skal ha inn en, og da aller helst en venstrebeint (f.eks. Bjarni). Da har man så det holder, hvertfall fram til neste overgangsvindu. Da vil man kanskje ha fått litt slitasje gjennom drøye fire måneder med seriefotball, og trenger en forsvarsspiller til. Skulle man derimot få en spiller som han FFK-backen til en god pris nå, så har man vel god plass i laget til det også. Per nå har vi vel MMS, VEH, JIH, KFO, TMG, ny venstreback og en Tom Stenvoll som jeg frykter ikke får særlig mange kamper i år, om noen (grunnet knærne). Altså seks forsvarsspillere + en Mix som tidvis kan funke som nødløsning. Da er det klart det er plass til en til, om riktig person banker på. Skulle Tom mot formodning få kroppen til å funke igjen, kan vel det muligens være en ting som gjør at man setter innkjøp av en evt. ny forsvarsspiller litt på vent. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Risp er klubbløs og vil spille gratis for å komme igang med fotballen igjen. Stabæk er ikke interessert. Helt ok. Mener å huske "gillar inte konstgräs" eller noe slikt på bloggen hans. Og da kler han jo ikke blaatt. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Haze 1 749 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 – Ikke aktuelt med Thomassen-salg Litt gammelt nytt dette men Thomassen selv ønsker i hvert fall å spille i blaatt. Ifølge denne artikkelen (som for øvrig er datert i morgen!!!), tok vi visst sølv i fjor... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Kane 129 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 – Ikke aktuelt med Thomassen-salg Litt gammelt nytt dette men Thomassen selv ønsker i hvert fall å spille i blaatt. Ifølge denne artikkelen (som for øvrig er datert i morgen!!!), tok vi visst sølv i fjor... Godt journalistarbeid kan man som alltid stole på, med andre ord..... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabæk_lange 786 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Det er mulig vi har nok forsvarsspillere, men jeg må si at jeg rynker litt på nesen over kvaliteten... Pr dags dato er det kun JIH og VEH som holder Tippeliga-medalje standard, resten er ikke bedre eller dårligere enn forsvarsspillerne i Sandefjord, Hønefoss, Start osv. Jeg mener vi bør ha inn en stopper som holder høy Tippeligaklasse (Segerstrøm) ikke flere "squad-players" Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaamann 1 356 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Det er mulig vi har nok forsvarsspillere, men jeg må si at jeg rynker litt på nesen over kvaliteten... Pr dags dato er det kun JIH og VEH som holder Tippeliga-medalje standard, resten er ikke bedre eller dårligere enn forsvarsspillerne i Sandefjord, Hønefoss, Start osv. Jeg mener vi bør ha inn en stopper som holder høy Tippeligaklasse (Segerstrøm) ikke flere "squad-players" Jeg tror du overdriver hva som kreves av et forsvar for å medalje i Tippeligaen. JIH og VEH holder landslagsstandard, og soleklar "ta gull i Tippeligaen"-standard. Molde, som slo oss i fjor, har vel Forren og Rindarøy som er av nogenlunde samme klasse, ellers er det klassiske "squad-players" bak. Dersom vi får inn en dugelig-god venstreback, har vi kanskje landets beste høyreback i VEH, og landslagsstopper JIH. Så kan TMG-KFO-MMS slåss om den siste stopperplassen (og/eller steppe inn på den andre stopperplassen, MMS også på backene. Jeg tror vi har forsvar bra nok til å ta medalje i Tippeligaen, men det fordrer lite skader, og RBKs forsvar er noen hakk hvassere. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Blaakjempe 579 Del Skrevet 8. Februar 2010 Del Skrevet 8. Februar 2010 Edman ferdig i Wigan Han er vel diskutert tidligere i tråden, men nå er han fristilt. Fin fot og masse rutine, men skal innrømme at det ikke hadde gjort noe med en venstreback ala Eiriksson heller! Fysikk er en mangelvare i laget særlig etter at Keller dro. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå