Andreas 3 497 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Magnus Wolff Eikrem er akkurat løst fra kontrakta...Det haddde funka !Skal ha ta plassen til Hugo da? Kommer aldri til å skje... Hugo er nok et veldig hett salgsobjekt i sommer, og gjør u19- landslaget det bra i u19-EM øker nok markedsverdien enda mer. Så viktig at IA holder øynene åpne for erstattere. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
duckster 942 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Hvis vi har mulighet til å hente Eikrem (som jeg tror er helt usannsynlig) er dette en spiller vi ikke kan si nei til. Tidligere landslagsspiller og masse erfaring. Hadde uten tvil styrket oss. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Han hadde aldri signert en 2-3års kontrakt, men for høst sesongen kan det vaere en liten mulighet.. Kynisme foran romantikk et vel hva som gjelder nå.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Kynisme foran romantikk et vel hva som gjelder nå.. Kroneksemplifisert med at Berg tar over for Ordinas ... får bare håpe at det at vi må betale to hovedtrener- og to assistentlønninger ikke setter begrensninger for det avgjørende vinduet som viser seg fatale 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Magnus Wolff Eikrem er akkurat løst fra kontrakta...Det haddde funka ! Skal ha ta plassen til Hugo da? Kommer aldri til å skje... Lett 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
mbh 8 130 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Magnus Wolff Eikrem er akkurat løst fra kontrakta...Det haddde funka !Skal ha ta plassen til Hugo da? Kommer aldri til å skje...Lett Enig med @ringo ! Hugo er et stort talent, men han dominerer ingen midtbane i ES ennå. Kanskje sammen med en mer rutinert og muskuløs spiller.. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 Husk at Hugo spilte på kant I EM for noen dager siden...trukke det er kun en posisjon han kan bekled hvis han mister den posisjonen han spiller I nå for oss, han har som alle andre godt a konkurranse. Ekke hellig fordi kommer fra akademiet vårt.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 21. Juli 2018 Del Skrevet 21. Juli 2018 1. Eikrem er nok langt over vårt lønnstak. 2. Jeg har sett han i MLS (de få kampene han har spilt) helt ubrukelig innsats og oppførsel, arrogant. Akkurat sånne typer vi ikke trenger. 3. Vi kan ikke bruke penger på spillere med null potensiale for videresalg. 4. Signerer vi Eikrem er det rett i mot hva vi står for... 5. Om Hugo blir solgt, noe jeg ikke tror, så er ikke Eikrem riktig erstatter. 6. Vi må forsterke troppen med en midtstopper, en defensiv midtbane kriger og kanskje en ving (om ikke MN og Kassi kommer tilbake snart). 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 https://www.budstikka.no/sport/stabak-fotball/nadderud-stadion/henning-berg-og-stabak-vurderer-nigerianer/s/5-55-698813 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 https://www.budstikka.no/sport/stabak-fotball/nadderud-stadion/henning-berg-og-stabak-vurderer-nigerianer/s/5-55-698813 Jeg forstår ikke å hente en spiss til, er det for å gi større konkuranse for Aga ? Så han på trening idag, langt fra Boli og Ohi... Egentlig langt fra noe spiller til å styrke start 11`ern... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 En 21 år gammel spiss er vel det absolutt siste vi trenger. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
arni 9 465 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Ohi forsvinner vel i sommer da.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 23. Juli 2018 (endret) Del Skrevet 23. Juli 2018 (endret) Han var trener i Lyn da de hentet Mikel, Ighalo, Ogbuke og noen flere nigerianere. Hentet vel noen til LSK også, bla Nosa og Ujah? Stoler mer på Berg enn forumet når det kommer til nigerianere...🤗 Endret 23. Juli 2018 av Håvard 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Han var trener i Lyn da de hentet Mikel, Ighalo, Ogbuke og noen flere nigerianere. Hentet vel noen til LSK også, bla Nosa og Ujah? Stoler mer på Berg enn forumet når det kommer til nigerianere... Ja , så har du Ezekiel Bala. han spiller i Ålgård...Emmanuel Sarki som spiller i slovakisk annen divisjon Er ganske mange som ikke har lykktes også... Jeg bare kommenterer hva jeg så på trening av spillern i dag.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
stabakpettersen 212 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Godt tenkt Håvard - jeg håper på det samme her!! Prøver å dra på trening i mrg for å kikke litt Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Hva i all verden tenker IAO og HB med!? 21 år gammel spiss fra Nigeria?? Null erfaring fra spill i Europa? Lærte IAO ingenting da han hentet Kineserne!? Det siste vi trenger nå er flere benkeslitere som koster mer $$$$ enn hva de bidrar med... Vi trenger folk som kan gå rett inn på laget og bidra til å redde plassen... Skuffende om dette ender i en signering.... 4 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Enig i at spiss ikke er det vi trenger, men ha nå litt tillit til gutta. Kineserne er åpenbart en egen sak. Hva ligger evt bak? Salg av Ohi vil jo være en åpenbar forklaring. Vi har alle ventet på Kassi, Njie og Gyasi. Ser Berg for seg å bruke Boli, Ohi eller nigerianeren i en annen rolle? Ohi ser jo til tider ut som om han ikke vil spille spiss.. Som en bisetning var det vel en bruker som ivret veldig etter å om skolere Brustad til back, så kanskje Ohi kan bli stopper :-) Skal vi bli et 4-4-2 lag med mindre bruk for en ving som Njie, men med bruk for flere spisser? Who knows. Jeg har ikke sett nigerianeren, så vet ikke noe om han. Kanskje er han bare et så stort talent at vi ikke kan si nei? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Joda mye mulig det, men da tar vi det etter at midtbanen er fyllt opp. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Har vi mulighet til å hente et stort talent, så har vi vel ikke råd til å si nei? Og så er det vel ikke som om vi har et stort luksusproblem i form av målscorere heller. Selv om vi evt. henter en spiss, så betyr nok ikke det at de ikke ser etter midtbanespillere også ... ingen grunn til å freake ut. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 23. Juli 2018 Del Skrevet 23. Juli 2018 Vi har gode nok spisser om de får riktig service. 3 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Flexi Knut 2 632 Del Skrevet 24. Juli 2018 Del Skrevet 24. Juli 2018 Hva i all verden tenker IAO og HB med!? 21 år gammel spiss fra Nigeria?? Null erfaring fra spill i Europa? Lærte IAO ingenting da han hentet Kineserne!? Det siste vi trenger nå er flere benkeslitere som koster mer $$$$ enn hva de bidrar med... Vi trenger folk som kan gå rett inn på laget og bidra til å redde plassen... Skuffende om dette ender i en signering.... Jeg er enig i at vi trenger rutine og kvalitet – men det gjør alle klubber i Eliteserien, og de færreste har råd til det. Stabæk har kun råd til å bruke penger som de kan få igjen senere i form av videresalg. Å hente rutinerte spillere på utløpte kontrakter er stort sett en meget dyr affære og vil ikke kunne dekkes inn ved salg senere. Stabæk må tenke kreativt for å dekke alle utgifter, og hvis vi ser et talent som kan bringe mynt i kassa – bl.a. fordi han har bygd opp et godt rykte i Nigeria – så er vi vel nødt til å kikke på det? Og nigerianere uten erfaring fra Europa er noe ganske annet enn å satse på kinesere – nigerianere er vel de som har sørget for mest mynt i kassa for middels gode europeiske klubber de siste tjue årene. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nr14 Del Skrevet 24. Juli 2018 (endret) Del Skrevet 24. Juli 2018 (endret) Jeg synes nå vi skal tenke litt på å lage et godt fotball lag innimellom all utvikling og videresalg enten det er egne, kinesere eller nigerianere. Endret 24. Juli 2018 av Nr14 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Tom Bruaset 6 552 Del Skrevet 24. Juli 2018 (endret) Del Skrevet 24. Juli 2018 (endret) Tosin Omoyele er Stabæk-aktuell spiller i samme klubb som fostret John Obi Mikel Sammen med landsmannen Aminu Abu (18) prøver nigerianeren Tosin Omoyele (21) å vise seg frem for Stabæk. Er han fra samme klubb som Mikel, ja? Det var jeg ikke klar over, sier Stabæk-sjef Henning Berg. Den tidligere Lyn-treneren har akkurat sett Tosin Omoyele gjennomføre sin andre trening på Nadderud. Da Berg var i Lyn rundt midten av 2000-tallet, var Oslo-klubbens John Obi Mikel i ferd med å slå gjennom i norsk fotball. Mikel kom til Norge fra Plateau United i Nigeria - samme klubb som Omoyele spiller for i dag. Det er en bra klubb, som gjør det bra i Nigeria. Han har god erfaring med seg derfra, virker det som, sier Berg. Omoyele, som skiller seg ut på Stabæk-trening med oransje sko og matchende hanekam på hodet, liker seg i solsteiken på Nadderud. Jeg er glad for å være her, og for å få lov til å prøve å vise meg frem for dem. Jeg liker meg i Norge, alle har vært fantastiske med meg siden jeg kom, sier Omoyele selv. Han håper å bevise talentet sitt for Berg og hans trenerteam. Med hardt arbeid og fokus er alt mulig, men ingenting er klart enda, sier han. LES OGSÅ: Henning Berg og Stabæk vurderer nigerianer Møtende, kjapp spiss Det er vanskelig å ikke se likheter mellom Tosin Omoyele og landsmannen Kelechi Iheanacho, som nå er i Leicester City, etter spill for Man City tidligere. Møtende, kjapp i bevegelsene og med styrke til å holde unna jagende stoppere - en spennende pakke for mange eliteserielag. Jeg spiller midtspiss, og gjør det jeg kan med talentet Gud har gitt meg. Jeg liker å være mobil og jobbe hardt, slik at laget får muligheter til å lage mål. Jeg spiller ikke bare for meg selv, men for hele familien, sier Omoyele. Stabæk har en annen spiss med nigerianske røtter, Ohi Omoijuanfo. Har du snakket med ham? Ohi er en veldig god spiller, og har sagt "bror" til meg siden jeg kom hit, og tatt vare på meg. Det er "family", sier Omoyele. Under innleggsøvelsene på tirsdagens trening var det to spillere som viste seg ekstra frem foran mål - Ohi og Omoyele. LES OGSÅ: Renå Olsen tilbake til Stabæk TALENTER: Tosin Omoyele er i Norge for å vise seg frem for Stabæk, sammen med Aminu Abu (t.v.) TALENTER: Tosin Omoyele er i Norge for å vise seg frem for Stabæk, sammen med Aminu Abu (t.v.) Foto: KNUT BJERKE Ikke til Norge alene Sammen med Omoyele på flyet fra Nigeria satt Aminu Abu. Kantspilleren er bare 18 år, og virket noe mer ukomfortabel med de mest intense balløvelsene under tirsdagens økt. Jeg kan spille både på høyre- og venstrekanten. Jeg kan slå innlegg med begge beina, sier Abu. De to spillerne er fra ulike klubber i hjemlandet. De synes møtet med norsk fotball har vært spennende - men også utfordrende. Vi kommer fra lag i toppdivisjonen i Nigeria, begge to - men nivået i Norge er høyere. Det er mye mer intenst. Hvis du ikke mottar ballen riktig, er det noen over deg med en gang og "tramper over deg". Det gjør at man må jobbe enda hardere. Laget virker veldig bra, og virker bra drillet av treneren, sier Omoyele. Henning Berg syns det er interessant å se de to ungguttene på kloss hold. Det er tidlig å si så mye enda, men det er greit å ha prøvespillere innom oss når kampene er færre, og få sett ordentlig på dem på nært hold, sier Stabæk-trener Henning Berg. Er det de offensive posisjonene som skal styres i sommer? I utgangspunktet ikke. Vi har bra dekning på spissplass, i hvert fall, men tenker kartlegging frem i tid. Endret 24. Juli 2018 av Tom Bruaset 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 24. Juli 2018 Del Skrevet 24. Juli 2018 Midtstopper frigitt av AS Cesena, vokst opp i Inter. Kan spille over hele back-rekka... https://www.transfermarkt.co.uk/isaac-donkor/profil/spieler/240197 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaa_speider 405 Del Skrevet 25. Juli 2018 Del Skrevet 25. Juli 2018 https://www.vg.no/sport/fotball/i/wEjOvn/eikrem-klar-for-molde-hentes-av-solskjaer-for-tredje-gang Han gikk dit alle forventet at han skulle gå, takk gud for at vi ikke kasta bort $$ på han... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 26. Juli 2018 Del Skrevet 26. Juli 2018 Nå begynner jeg å bli utålmodig. Vi skal helst ha inn et par midtbanespillere som har kvalitet og rutine nok til å kunne løfte og bære dette laget utover høsten. Kanskje bør vi ha en Keeper, back eller stopper i tillegg. Men disse spillerbe burde helst stått klare til signering med en gang vinduet åpnet, nå er vi en uke inn og det enest vi har sett er et par Nigerianere med potensial til å bli bra... Vi må ha ferdig vare nå, potensial har vi nok av. 7 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
d*u*b 2 363 Del Skrevet 27. Juli 2018 Del Skrevet 27. Juli 2018 Dette er både en tålmodighetsprøve og en kabal som må legges og mestres. Stakkars IAO sitter med en oppgave der laget skal forsterkes, samtidig som "alle" rundt håper de beste vi har blir solgt. Før noen hentes inn må han få bekreftet hvem som blir, så ikke vi forsterker der vi allerede har kvalitet. Deretter skal disse helst være gratis. Og disse gratisspillerne avventer gjerne tilbud fra andre, litt mer ressurssterke klubber, før de eventuelt skriver under for Stabæk på tampen av vinduet. Men at vi trenger tyngde i midten er det ikke nødvendig å lure på. Håper han har et par skikkelig gode kandidater oppi ærmet som er klare straks. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Håvard 3 323 Del Skrevet 27. Juli 2018 Del Skrevet 27. Juli 2018 Kan jo hende at trenerbyttet har forlenget prosessene? Er jo ikke utenkelig at han vil ha et ord med i spillet... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 008 Del Skrevet 27. Juli 2018 Del Skrevet 27. Juli 2018 Nja, Behovene våre endrer seg jo ikke ved et trenerbytte, nen klart Berg kan jo kjenne til bedre spillere som det er verdt å sjekke ut. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Chr. 9 333 Del Skrevet 27. Juli 2018 Del Skrevet 27. Juli 2018 Nja, Behovene våre endrer seg jo ikke ved et trenerbytte, nen klart Berg kan jo kjenne til bedre spillere som det er verdt å sjekke ut. Unggutten (Andreas, 18?) som trener med laget om dagen er vel Videoton-spiller...? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå