frilin 2 339 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 35 minutter siden, Andreas skrev: Ørjan Hopen sier i podcasten «Heia Fotball» at han jobber mot å kunne gjøre comeback i Eliteserien. Han er for tiden klubbløs. Noen som har noen formening om han? Jeg vet ikke mer om han enn det som har stått i mediene om spilleproblemer og billettsvindel. Han har ifølge seg selv lagt dette bak seg nå. En bra oppsummerende artikkel om det de snakker om i podcasten og: https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Spilleavhengighet-forte-fotballproffen-til-bunnen-Na-skal-en-verdensmester-hjelpe-ham-tilbake-261708b.html Uten at jeg vet noe særlig om typen er utgangspunktet veldig interessant. Jeg tror det fort kunne blitt vinn vinn. Perfekt alder, Lav kostnad for oss, rutine og mer fysikk inn på trening, for så å ta en status i januar/februar om hva som kan aktualisere seg. @ringo har du noen formening om hva slags type han var? Defensivt/offensivt etc. Eneste jeg husker er venstrebeinet egentlig. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 2 timer siden, Andreas skrev: Ørjan Hopen sier i podcasten «Heia Fotball» at han jobber mot å kunne gjøre comeback i Eliteserien. Han er for tiden klubbløs. Noen som har noen formening om han? Jeg vet ikke mer om han enn det som har stått i mediene om spilleproblemer og billettsvindel. Han har ifølge seg selv lagt dette bak seg nå. En bra oppsummerende artikkel om det de snakker om i podcasten og: https://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/Spilleavhengighet-forte-fotballproffen-til-bunnen-Na-skal-en-verdensmester-hjelpe-ham-tilbake-261708b.html Syntes han var en dritgod og spennende spiller da spilte for Sogndal, knallfin pasningsfot, bra skudd, fotballklok men han har tydeligvis mista fokuset på fotballen etterhvert.... tviler sterkt på om han kommer opp på noe fast 11`er i eliteserien... Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 4 timer siden, frilin skrev: Uten at jeg vet noe særlig om typen er utgangspunktet veldig interessant. Jeg tror det fort kunne blitt vinn vinn. Perfekt alder, Lav kostnad for oss, rutine og mer fysikk inn på trening, for så å ta en status i januar/februar om hva som kan aktualisere seg. @ringo har du noen formening om hva slags type han var? Defensivt/offensivt etc. Eneste jeg husker er venstrebeinet egentlig. Tja, om han vil tilbake til Eliteserien så er det jo ikke sikkert Stabæk er rett klubb neste sesong... Men om man tenker litt utenomsportslig først så er første reaksjonen styr unna - det er en ny Onstad historie er jeg redd. Jeg mener han var god og sentral i Levanger i noen sesonger - nå er han i FU-VO ser det ut til. FU-VO er en veldig seriøs breddeklubb hvor ting stort sett er veldig på stell og samtidig er de en liten elefantkirkegård hvor spillere som har forsøkt seg på høyere nivå gjerne dukker opp noen sesonger. Det er nivå 4, tror jeg så steget opp er veldig stort. Vanskelig å vurdere, men det utenomsportslige - jeg mener spillegjeld og svindel er vanskelige å se bort i fra - det går på karakter... Han er ikke like god som Brochmann som vi plutselig ikke hadde bruk for så - naiej fra meg. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
hdaniels 2 359 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Om vi begynner å hente 26 åringer fra 4.div kan vi like gjerne legge ned Akademiet i alle fall. Hopen er/har vært en tvers igjennom useriøs type. Mulig han har endret seg, men han kan ikke endre historien. 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
fyR 1 760 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Han vant vel en Stabæk quiz på et julebord i fjor og premien var vel et sesongkort. ? 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Del Skrevet 19. Oktober 2018 Kan like gjerne være en ny Lumanza-historie som en ny Onstad-historie. Han var ikke noen topp eliteseriespiller da han var på høyden, og kan umulig være bedre nå. Spørsmålet kan da være om de han har vært gjennom har endret han og gitt dispilin og seriøsitet han ikke hadde på den tiden. I så fall burde han ha et visst potensiale. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 21. Oktober 2018 Del Skrevet 21. Oktober 2018 Etter og ha vært på dette julebordet med Hopen å sett han drikke, så tror jeg han kan bli knall hos oss. Men det bør være på pub og tribunen☺️ Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 22. Oktober 2018 Del Skrevet 22. Oktober 2018 10 timer siden, HenkeBoss skrev: Etter og ha vært på dette julebordet med Hopen å sett han drikke, så tror jeg han kan bli knall hos oss. Men det bør være på pub og tribunen☺️ Så etter dine preferanser så burde Nannskog i sin tid også vært på tribunen og puben! Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
HenkeBoss 1 225 Del Skrevet 22. Oktober 2018 Del Skrevet 22. Oktober 2018 10 minutter siden, blaasoldat skrev: Så etter dine preferanser så burde Nannskog i sin tid også vært på tribunen og puben! Det er vel en vesentlig forskjell på nannskog og Hopen som selv uttalte på det julebordet at han har lagt opp som fotballspiller. Så rett etterpå gå til Skeid i 2 div og så gå til 4 divisjon. Og nå ønske seg til eliteserien. De to kan ikke sammenlignes. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
blaasoldat 8 363 Del Skrevet 22. Oktober 2018 Del Skrevet 22. Oktober 2018 11 timer siden, HenkeBoss skrev: Etter og ha vært på dette julebordet med Hopen å sett han drikke, så tror jeg han kan bli knall hos oss. Men det bør være på pub og tribunen☺️ 42 minutter siden, blaasoldat skrev: Så etter dine preferanser så burde Nannskog i sin tid også vært på tribunen og puben! 29 minutter siden, HenkeBoss skrev: Det er vel en vesentlig forskjell på nannskog og Hopen som selv uttalte på det julebordet at han har lagt opp som fotballspiller. Så rett etterpå gå til Skeid i 2 div og så gå til 4 divisjon. Og nå ønske seg til eliteserien. De to kan ikke sammenlignes. Kommenterte bare den setning med at du hadde sett Hopen drikke! Jeg har sett Daniel drikke, som aktiv i Stabæk, ganske så flink til det han å... Bare for å sette uttalelsen i perspektiv! Men jeg er enig i at Hopen har mye annet i bagasjen som gjør prosjekt «eliteserien» vanskeligere enn for mange andre. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
El Stabæk 738 Del Skrevet 15. November 2018 Del Skrevet 15. November 2018 https://www.tv2.no/sport/10218390/ Ruben Kristiansen hadde ikke vært så dumt. Ellrs tror jeg Braathen kunne vært ålreit ved evt. Nedrykk . Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 15. November 2018 Del Skrevet 15. November 2018 Tror kanskje Braathen er på vei hjem til Skeid. Det går iaf. noen rykter om det. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 15. November 2018 Del Skrevet 15. November 2018 Var noen ryker tidligere at Ruben skulle tilbake til Tromsø.. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
kkh94 8 096 Del Skrevet 15. November 2018 Del Skrevet 15. November 2018 https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2017/rydder-opp-etter-opprykket-kvitter-seg-med-fire-spillere_sto7013267/story.shtml?fbclid=IwAR21yY5ep1_ubedq7ZRhxSSEQz6Q6tii3BNmyrIe8uO--zYfdanRiZPQFuM Viking rydder også. Men Ernemann og Kronberg var vel mer interessante for en 2-3 år siden enn de er nå. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Wilmar 1 837 Del Skrevet 16. November 2018 Del Skrevet 16. November 2018 Kan noen være så snill å ta en titt på Ruben Herraiz "Rufo" Alcaraz før RBK eller noen andre tar han? Signerte for Sandefjord i midten av august (kotrakt ut 2019). Har siden spilt 11 kamper for dem og scoret 7. Det er råsterkt! Offensiv spansk spiller (midt/angrep), vestrebent, 25 år. https://www.transfermarkt.com/rufo/leistungsdaten/spieler/247909 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morriz 1 105 Del Skrevet 27. November 2018 Del Skrevet 27. November 2018 Ved et nedrykk så er ikke Wæhler foruten å ta et år til i OBOS, "nå som det er mange lag fra Oslo-området i OBOS, så er det muligheter".https://video.eurosport.no/fotball/jeg-tar-ingen-sorger-pa-forskudd_vid1140145/video.shtml Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
dirtyharry 279 Del Skrevet 27. November 2018 Del Skrevet 27. November 2018 2 timer siden, Morriz skrev: Ved et nedrykk så er ikke Wæhler foruten å ta et år til i OBOS, "nå som det er mange lag fra Oslo-området i OBOS, så er det muligheter".https://video.eurosport.no/fotball/jeg-tar-ingen-sorger-pa-forskudd_vid1140145/video.shtml Rutine utgått på dato 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Morriz 1 105 Del Skrevet 28. November 2018 Del Skrevet 28. November 2018 har vel gjort det greit for sogndal da? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Petter 5 883 Del Skrevet 28. November 2018 Del Skrevet 28. November 2018 15 minutter siden, Morriz skrev: har vel gjort det greit for sogndal da? Vet ikke hvordan han har gjort det når han har vært på banen, men han har nå ikke spilt mer enn halvparten av kampene i år (14 fra start, 1 byttet inn). Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. November 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. November 2018 I fjor var årets "nye" spillere Lumanza (som hadde trente med oss hele høsten), Ohi (som var en helt annen mann enn i 2016) og Hugo (som kom fra Akademiet). I år har vi sett gjennombruddet til Tobbe og comebacket til Boli. I tillegg har Granli for første gang spilt seg til fast plass, og Hanche har revansjert sin egne sesongåpning. Hvem blir årets "nye" spiller neste år? Ola startet sesongen forrykende. Så ble det mye kamper, og først de siste kampene har han vært tilbake på topp. En vinter mer god trening og to kilo muskler, og plutselig drar han til Ajax i sommer vinduet.. Kassi... Tenk om Kassi kommer tilbake til det han var. Maurtiz Hansen? Har nå tatt steget fra 2. divisjon til Obos. Klarer han Eliteserien? Om Boli blir solgt, er det en spissplass ledig. Hou Sæter. Gutten er bare 20. I den alderen kan en vinter gi en enorm oppsving. Hans største problem er kanskje at det er litt uklart hvilken rolle han skal vokse inn i. Skal han bli sentral midt? Hengespiss? Innoverkant? Hernandez! Akkurat fylt 21, så noen måneder eldre enn Hou Sæter. Forrige vinter var ny for han i Norge. Nå vet han hva han går til. Litt raskere, og god drilling av posisjonering med Henning Berg, så har vi Eliteseriens beste back. Er det ikke veldig mye som minner om Birger Meling i han? Hanche vil jeg egentlig ikke nevne, han slo gjennom i fjor. Men i år har han falt litt tilbake, men neste år? Jeg husker fortsatt kampen mot Odd på Nadderud, der han kledde av Olivier Ocean. En hel sesong på det nivået... Tobbe og Hugo har jeg plassert som "nye" i år og i fjor. Men tar noen av dem steget fra "tenåring på Eliteserienivå" til "bør han være aktuell for landslaget"? En annen joker, men uten kontrakt pr nå, er Bohinen. Kan det være han som blir "2019s Tobbe"? Selv må jeg innrømme at denne Tobias Børkehvafornoe ikke var en jeg tenkte på for et år siden. Er det noen jeg egentlig ikke har tenkt på i det hele tatt, og som plutselig spiller seg inn? Jeg håper at vi av de på listen over finner et par-tre spillere som er i topp elitserieklasse. Og hvor mye kulere er ikke det, enn å drømme om pensjonerte innbyttere fra Sogndal... 21 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 497 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. November 2018 Kongeinnlegg! Del Skrevet 28. November 2018 Litt avhengig kanskje om det blir Obos eller eliteserien, men spillere å se opp for i tillegg til de du nevner: 1. Oscar Aga. 18 år neste år. 14 mål på 21 kamper på nivå 3 i en alder av 17 på et lag som tapte nesten alle kampene og rykket ned. På FIFA er han den norske spilleren med høyest utviklingspotensial. Skal kunne få 80 i rating, og er da to ferdighetspoeng over Joshua King i dag. Spillere på FIFA med 80 i rating er for eksempel Alexandre Pato og Daniel Sturridge. 2. Kristoffer Askildsen. Er vel ikke uten grunn at Berg lot han spille fra Start mot Ranheim? Gjorde en ok kamp og fyller også 18 år neste år. Bra fysikk som kan hjelpe han slik det har hjulpet Børkeeiet. 3. Herman Geelmuyden. Fyller 17 neste år. Hørt mye om, sett lite av på toppnivå. Er vel på tide at han får noen minutter på slutten av kamper og kanskje litt cupspill neste sesong? Kanskje han får vist frem noen spennende glimt. 10 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Andreas 3 497 Del Skrevet 28. November 2018 Del Skrevet 28. November 2018 Også glemte du 1 spiller til også da Odd, Valencic! La oss krysse fingrene for at en vinter med laget og en ny start uten å spille hver eneste kamp med ryggen mot stupet kan få han til å blomstre. 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Offside 4 954 Del Skrevet 28. November 2018 Del Skrevet 28. November 2018 1 minutt siden, Andreas skrev: Også glemte du 1 spiller til også da Odd, Valencic! La oss krysse fingrene for at en vinter med laget og en ny start uten å spille hver eneste kamp med ryggen mot stupet kan få han til å blomstre. Av det jeg har sett så er Valencic en spiller som gleder fans som er glad i kloke, tekniske fotballspillere ... som Tonny Brochmann ... 2 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
odd 18 624 Del Skrevet 28. November 2018 Del Skrevet 28. November 2018 Valencic skulle jeg selvsagt tatt med! Geelmuyden og Pignatel Jensen er vel fortsatt for unge? Tross alt, i pausen mot Godset ble de presentert sammen med de andre gutta som skal spille u16-finale. Oscar Aga, ja. Kanskje er det hans tur til å dra til Strømmen? Eller er han klar? Askildsen har forsvunnet litt bakover i køen. Var han noe mer enn en kriseløsning? Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 Noen som har noen tanker om denne krabaten kunne vært noe for oss? https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/ferdig-i-lillestrom-vondt_lsk_sto7038741/story.shtml LSK snitter visstnok 1,66 poeng med han på banen... jeg lar meg også fortelle at han god på hodet og har en bra pasningsfot... 1 Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Peter 7 449 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 10 minutter siden, @ringo skrev: Noen som har noen tanker om denne krabaten kunne vært noe for oss? https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/ferdig-i-lillestrom-vondt_lsk_sto7038741/story.shtml LSK snitter visstnok 1,66 poeng med han på banen... jeg lar meg også fortelle at han god på hodet og har en bra pasningsfot... Ønsket Ohi lykke til før gårsdagens match mot Aalesund på Instagram i hvert fall. (De har ikke spilt sammen før) Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 Mener å huske han som ganske god ifjor. Får godt skussmål av en kanarikompis som irriterer seg over bruken av Amundsen over Antonijevic. Forresten @ringo. Hva tenker du om Fredrik Carlsen? Begynner å få solid rutine og er en drittsekk på midtbanen (fremdeles ondt blod etter taklingen på Veigar?). Et kjedelig valg som jeg føler er akkurat det vi trenger. Oslogutt som forhåpentligvis ikke hadde dratt igjen etter en halv sesong. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 Pussig at du spør. Jeg satt og tenkte på det på onsdsgen, det var vel en sånn spillertype vi trengte i sommer iaf. Men om han er bedre enn f.eks. Keita (som jeg ikke synes er så veldig bra...) er jeg ikke overbevist om. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
s-simen 1 924 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 Mitt inntrykk av Carlsen er ihvertfall en fyr som springer mye og går helhjerta inn i taklinger. Jeg er også usikker på nivået, men har den følelsen av at han er en spiller man egentlig ikke "legger merke til" om er god - ingen vannvittige pasninger eller vannvittige driblinger, men hel ved. Spillertypen er ihvertfall riktig. 29 år med lang erfaring i Eliteserien, rivjern, ikke høflig, og ikke en klubbnomade. Men jeg har ikke sett nok Obos i år til å si noe om ferdighetsnivået hans i år. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
@ringo 22 006 Del Skrevet 6. Desember 2018 Del Skrevet 6. Desember 2018 Ja det er ontrent likt som jeg vurderer det. Han er vokst opp på opsal og har vært en del av vif i jr. dagene. Har alltid vært en ledertype. Husker jeg og en kompis som er klansmann satt og så vif jr. spille inne i Vallhall og kommentere at vi trodde han kunne nå langt. Men det har vel vært litt skader som har hindret utviklingen. Lenke til innlegg Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå