Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor de statser på Mike Kjølø. Sett inn IA! 100 ganger bedre en gamle treige rustne Mike!

Så lenge IA er høyaktuell for Godset skjønner jeg godt at de heller prioriterer å få Mike i form enn IA.

For alt vi vet kan det være det allerede i morgen offentliggjøres at IA forsvinner.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan Veigar glir inn i midtbanerollen, med tanke på blant annet posisjonering.

Til dere som har sett Felipe Alves: Hvordan passer spillestilen hans inn i en sentral midtbane sammen med Veigar?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som har sett Felipe Alves: Hvordan passer spillestilen hans inn i en sentral midtbane sammen med Veigar?

Fra @ringo tar tempen på Stabæk:

Denne uken skal en brasilianske Felipe Alves de Souza prøvespille for Stabæk. Han er en balanserende midtbanespiller, med blikk, pasningsferdigeter og et tungt skudd. Så ting er i emninga. Samtidig har vi fått høre på forumet at det man også vurderer en Tunisisk spiller. Etter hva vi forstår ønsker mann å fylle på med 1-2 spillere. Etter det vi forstår ønsker man seg en robust defensiv midtbanespiller med gode ballvinner og igangsetteregenskaper.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor de statser på Mike Kjølø. Sett inn IA! 100 ganger bedre en gamle treige rustne Mike!

Så lenge IA er høyaktuell for Godset skjønner jeg godt at de heller prioriterer å få Mike i form enn IA.

For alt vi vet kan det være det allerede i morgen offentliggjøres at IA forsvinner.

Nå er det jo bekreftet og er enig at han ikke skal priorites når han tydeligvis var på vei bort. Men hvorfor Stabæk vil kvitte seg med han kan jeg bare ikke forstå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man gjør så mange bytter i denne kampen. Trodde man spisset startelveren de to siste kampene før sesongen starter. Viktig med selvtillit og et par seiere før alvoret starter. Idag kunne man tatt med seg en sansynlig klar seier og selvtillit, men ender istedenfor opp med usikkerhet etter et 1 - 1 resultat mot middelmodige hønefoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan Veigar glir inn i midtbanerollen, med tanke på blant annet posisjonering.

Budstikka:

35: Felipe Alves sliter litt med å finne seg til rette på banen. Han er flink til å presse, men klarer ikke å treffe medspillerne med pasningene.

82: Felipe Alves har hevet seg utover i kampen og gjort et greit inntrykk etter en fomlete start.

Edit: Ser at det ikke akkurat svarer på spørsmålet ditt...

Festlig at Keller først gikk ut, og så kom innpå igjen ;)

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alves viste spesielt i første omgang at han er trygg med ballen og at han flink til å orientere seg raskt når han får ballen. Han lå veldig dypt i banen og det var tydelig at han skulle være mye borti ballen. Pasningene han slo var stort sett av den enkle og trygge sorten. Spillet var generelt preget av ro.. både på godt og vondt; aksjonsradiusen var ikke spesielt stor (noe den forsåvidt ikke trenger å være for en utpreget ankerrolle) og intensiteten var heller ikke allverdens, selvom han gjorde noen gode defensive ingripner. I andreomgang forsvant han litt og virket sliten etterhvert.

Mitt inntrykk er iallefall at han har mye som må jobbes med, men kan definitivt være en spillertype vi kan ha behov for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at resultatet gikk veien i dag, da det hadde vært positivt med en seier i dag. Imidlertid skal det sies at selvtillitsgevinsten ved å vinne i dag nok hadde vært begrenset. Tipper at laget er sikre nok på hvor de står noen uker før start, uansett om de slår Hønefoss eller ikke. I tillegg tar jeg det at JJ tør å å gjennomføre en del bytter og ikke toppet laget gjennom hele kampen, som et tegn på at han er trygg nok på lagets framgang og status.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at resultatet gikk veien i dag, da det hadde vært positivt med en seier i dag. Imidlertid skal det sies at selvtillitsgevinsten ved å vinne i dag nok hadde vært begrenset. Tipper at laget er sikre nok på hvor de står noen uker før start, uansett om de slår Hønefoss eller ikke. I tillegg tar jeg det at JJ tør å å gjennomføre en del bytter og ikke toppet laget gjennom hele kampen, som et tegn på at han er trygg nok på lagets framgang og status.

Jeg har også en litt ubestemt følelse av at man er på god gli. Byttene gir meg inntrykk av selvsikkerhet, fremfor panikk, uten at jeg helt kan begrunne dette noe særlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alves viste spesielt i første omgang at han er trygg med ballen og at han flink til å orientere seg raskt når han får ballen. Han lå veldig dypt i banen og det var tydelig at han skulle være mye borti ballen. Pasningene han slo var stort sett av den enkle og trygge sorten. Spillet var generelt preget av ro.. både på godt og vondt; aksjonsradiusen var ikke spesielt stor (noe den forsåvidt ikke trenger å være for en utpreget ankerrolle) og intensiteten var heller ikke allverdens, selvom han gjorde noen gode defensive ingripner. I andreomgang forsvant han litt og virket sliten etterhvert.

Mitt inntrykk er iallefall at han har mye som må jobbes med, men kan definitivt være en spillertype vi kan ha behov for.

Han hadde litt mange feilpasninger etter min smak. Samtidig er det tydelig at han må lære seg engelsk rimelig kjapt. Går vi for Alves må vi nok regne med å se han mye på benken i år, han går ikke rett inn i første-elveren ihvertfall. Hadde vær gøy om man fikk formet Alves og tilpasset han Norge, akkurat som Alan.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine tanker etter å ha sett kampen er at vi i 1 omgang når vi spilte med et mulig 1.lag( MMS skal seff med) har vi god kontroll, vi leverer en god omgang med fint spill og overkjører Hønefoss i nesten hele omgangen. Uttellingen er derimot dårlig, Tømmernes burde nok satt 2 av sine stooore sjanser men viser gode tendenser. Veigar og Alan viser klasse og Nanne er effektiv og styrer mye offensivt. God kontroll bakover, Iven flink til å sette i gang spillet og Høiland imponerer på høyre back. Etter byttene i pausen ser vi derimot rotete og usikre ut, vi har lite kreativt spill på midten og ballen går treigt. Defensivt har vi grei kontroll selv om Hønefoss setter en goal, MMS spiller bra sammen med Pontus og bør nok være 1.valg der. På midten sliter vi fælt, Steners beviser at han ikke er et alternativ i 1. elleveren - spiller treigt og mangler de gode pasningene har hadde i sine glansdager. Stenvoll får godkjent mens Ola og Gromstad viser at de er milevis unna spill i TL. Nanne er frustert over at vi står for lavt og skaper lite offensivt, her ser vi viktigheten av Veigar og Somen. Espen O kommer inn kvarteret før slutt for Jan og skaper lite alene, har noen fine fremspill men er nok 4 valg på spissplassen nå i dag..

Alt i alt er grei kamp men som viser at vi sliter uten våre beste

Forza Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt synd med Jan Tømmer, det blir vel høye skuldre når du har spilt mange timer med feite sjanser og ikke klart å sette din første for klubben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt i alt er grei kamp men som viser at vi sliter uten våre beste

Dette vil nok være et problem denne sesongen også. Men utfordringen ville ha vært enda større om JJ ikke turte å eksperimentere i treningskamper mot Adecco-lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes Alves gjorde meget grei figur i 1. omgang jeg. Utover i 2. dabba han litt av, men det er vel ikke det største problemet man kan ha. At han trenger litt tilpasning norsk fotball tror jeg heller er problemet. Vet ikke mye om brasiliansk fotball men etter det jeg så i vinter virker det som om spillet der borte tar tid. Man vil hele tiden etablere seg og opprettholde kontroll når man vinner ball noe som kan resultere i at man raskt vil gå i forsvar med ball og bygge opp et angrep litt tregere (bortsett fra de gangene de jobber mot klokka). Derfor har jeg inntrykk av at intensiteten i Norge er litt raskere og mer jevnt over kampen som gjør at han blir raskere sliten.

At han ikke kommer rett inn i førsteelleveren med en gang ser ikke jeg som noen fare ved en eventuell signering. Man ser jo at han har det som skal til. Ved flere anledninger spilte han fin Stabækfotball i angrep, og han var jo ikke redd for å gå i taklingene.

Når det gjelder kampen virker det som alle byttene i pausen ødela en del... Men som sagt her er det jo godt å se at man ikke er redd for å gjøre bytter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - Hønefoss
  • Opprett ny...