Gå til innhold

Anbefalte innlegg

VIF hadde en god periode på 5 minutter i begynnelsen av 2. omgang. Ellers var de rævva og uengasjerte i alt de gjorde.

Våre beste var Pontus og Keller. Tony fungerte veldig bra som ryddegutt, og Alan briljerte i 2. omgang. Skulle blitt mer, men 1-0 er fortsatt bra med 10 mann i over halve kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Overraskende hvor bra midtbanen fungerte i dag, annan som det defensive leddet få kom forbi og andersson som en slags ballfordeler.

Keller og Alan(som vanlig) god 1 mot 1 i dag syntes jeg og at tømmernes scorer kan gi tegn på at vi får 3 gode spisser i år!

Jon stabil mellom stengene, likevell syntes jeg at Holmvik ikke helt leverte i dag, men men, alltid digg å slå enga!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Overraskende hvor bra midtbanen fungerte i dag, annan som det defensive leddet få kom forbi og andersson som en slags ballfordeler.

Keller og Alan(som vanlig) god 1 mot 1 i dag syntes jeg og at tømmernes scorer kan gi tegn på at vi får 3 gode spisser i år!

Jon stabil mellom stengene, likevell syntes jeg at Holmvik ikke helt leverte i dag, men men, alltid digg å slå enga!

Syntes ikke Holmvik gjorde seg bort. Stenersen viste takter til å bli en fin-fin ressurs utover sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holmvik var da ganske ræva (men det syns jeg jo ofte).

Forreste så var Enga hysterisk dårlige i dag. Gud bedre, har ekspertene virkelig tippet disse foran oss?

Troy Perkins kommer til å bli en artig tilvekst til Tippeligaen, en eksentriker, for å si det pent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stenvoll gikk over på høyre back, Holmvik kom inn på venstre. På midtbanen er jeg ikke sikker på posisjonene, men det er i hvert fall riktige personer som er listet opp.

Er det noen som er helt sikre på at Morten ikke må stå over mot Molde?

Man må kun stå over ved direkte rødt. Budstikka

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forreste så var Enga hysterisk dårlige i dag. Gud bedre, har ekspertene virkelig tippet disse foran oss?

Troy Perkins kommer til å bli en artig tilvekst til Tippeligaen, en eksentriker, for å si det pent.

Ja det så jo ut som Hafslunds bedriftslag spilte mot oss. Det mest positive er jo at vi klarer oss veldig godt uten nøkkelspillere som Henning, Somen og Veigar. Men vet noen om vi mister Morten? Kampen er vel i regi av NFF og da følger vel suspensjonen han inn i TL?

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en kjapp tur innom VPN-forumet (skadefryd-molekylene måtte mates!), og ikke uventet er det fokus på at de selv er dårlige som står sentralt. Stabæk blir riktignok godskrevet som medaljekandidat, men likevel er folket i den leiren noe skuffet. Ikke vanskelig å forstå etter et tap.

Men, det fokuseres på at hvis deres lag var fulltallig, altså inkluderte spillere som nå er på landsen-oppdrag osv, ville dette blitt en annen sak. Ingen ser ut til å ha fått med seg at Stabæk spilte uten Somen, Veigar, Jon-Inge eller Henning. Det råder usikkerhet over hvem Morten er (da han blir utvist), og ellers legges det vekt på at egne feil er grunnen til baklengs. Jan blir ikke omtalt i det heletatt, men Daniel får kreditert en målgivende.

Spørsmålet er da; Er VIF-supporterne i en særklasse uvitende om andre lags spillere, eller er dette en generell standard på supportere. Jeg mener bestemt at jeg har vesentlig bedre oversikt over motstanderne enn det virker som disse folka har. Og vi er vel også det laget som stiller med likest tropp fra år til år de siste 3 årene.

BTW: Pratet med en VIF-bekjent i går, og han mente Vålerenga burde satse mer på Thomas Holm enn det de gjorde i fjor, da han var kritisk til midtbanen i Enga... Jeg ble nødt til å informere ham om at godeste Thomas nå befinner seg i Molde, og ramse opp nye midtbanespiller i klubben hans. hehe

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skjøner at Perkins begynte i mål, han har jo ikke fungerende ben!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg godt fornøyd med generalprøven.. Holder fortsatt en knapp på at Bjørnar i fremtiden hører mer hjemme på midtbanen hvor hans til tider hodeløse inngripner ikke får så store konsekvenser, men utenom det er jeg veldig positiv! Også veldig positivt overrasket over Andersson, tror han kan bli stor med tiden. Mener vi idag slår relativt sterkt tilbake mot folk som sier vi har for tynn stall, jeg tror vi per nå er godt dekket på de fleste posisjoner!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvilke lag de heier på så gir vel det svaret seg selv, ja :lol:

Veldig godt å høre at Morten er tilbake. Bjørnar gjør seg best på kant, men har dessverre (for ham) veldig hard konkurranse der.

Er enig med de som mener Johan er en god tilvekst, og jeg er i tvil om hvor mye Annan får spille i år selv om han også var veldig god i dag - Vi har tross alt 5 (Alan, Somen, Henning, Johan, Keller) veldig bra spillere (6 med Tommy?) fra før av, + Bjørnar som en kurrant innbytter.

Dette kan holde helt inn i år :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsomt å se Andersen Aase og Diskerud (Mix?) i dag, virket uredde og trygge på seg selv begge to. At de kommer inn på et tidspunkt hvor det er litt Hawai har sikkert litt å si, men det skal bli morsomt å følge disse fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet er da; Er VIF-supporterne i en særklasse uvitende om andre lags spillere, eller er dette en generell standard på supportere. Jeg mener bestemt at jeg har vesentlig bedre oversikt over motstanderne enn det virker som disse folka har. Og vi er vel også det laget som stiller med likest tropp fra år til år de siste 3 årene.

hehe morsomt poeng du har der, og ja, jeg tror dette rett og slett er tilfelle? Jeg har vært så uheldig og hatt noen vif supportere som kollegaer i diverse jobber tidligere. Og det er gjennomgående hvor lite opptatt de har vært av å diskutere tippeligaen generelt. Jeg har hatt inntrykk av at de har hatt ett oppriktig og ærlig nedlatende syn på andre lag og deres supportere, og jeg tenker da på andre kollegaer som holdt med andre lag enn Stabæk, også. Tror de er blitt farget av medias i lange tider vedtatte sannhet om at klanen er norges kuleste supportere, men dette har heldigvis endret seg de siste årene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å diskutere VIF supportere langt ut i de sene nattetimer, men min lille erfaring er stikk motsatt. Oppegående fyr, peil på fotball, kjenner til de fleste på Stabæk, og gir kred der kred skal gis. Men, han er kanskje et unntak....

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lest TL-tipset til FHM?

Er mange morsomme kommentarer å lese der, f.eks at vif i 4 runde eller noe henter inn corner og innkast trener! nuvel..

Nuvel, et mannfolkblad som har overskriften "Vil Brann endelig ta seriegull 2008" på forsiden stoler jeg ikke på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lest TL-tipset til FHM?

Er mange morsomme kommentarer å lese der, f.eks at vif i 4 runde eller noe henter inn corner og innkast trener! nuvel..

Nuvel, et mannfolkblad som har overskriften "Vil Brann endelig ta seriegull 2008" på forsiden stoler jeg ikke på...

Kommentarene var til en viss grad morsomme, selv om de naturligvis var dønn useriøse (slik som alt annet i det bladet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen refleksjoner nå som neglspretten har gitt seg:

- Jon var meget bra. Hadde ett eller to upresise utkast (men med meget god mening).

- Pontus er kanongod, og klarer stort sett å "klarere" med en pasning til medspiller.

- Keller var stor, virker raskere enn i fjor, og løper hele kampen.

- Alan er like god som i fjor, vi får håpe han ikke blir slaktet.

- Annan og Andersson virker som gode forsterkninger.

- Bjørnar avgjorde nok kampen om venstre back til fordel for Tom.

- MMS virket utilpass på backen (eller var DFH ganske god?)

- Vi savner VPG som oppspillspunkt og tilrettelegger.

- VIF har ingen offensiv struktur - kanskje de må ha en offensiv mentor for offensiv koordinator Speight?

- Vår stall er dypere enn VIFs.

Ganske optimistisk nå :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DFH går nok mot en god sesong. Jeg synes backspillet i går generelt var slett, når det kom til avlevering av ball. Mye kælking. Dette hjelper når Jon Inge kommer tilbake. Ellers tviler jeg på at Bjørnar starter mot Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest for mange tabloide oppslag?

Ingen "vinner" keeperplassen (Knudsen), stopperplassen (Kjølø), venstrebackplassen (MMS) etter én sterk kamp (eller en som er sterkere enn alternativene).

Men de tre nevnte starter høyst sannsynlig mot Molde. (Ja, mitt tips er at MMS starter på venstreback og Kjølø i midten.) Ikke at jeg håper det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kommentaren var uheldig.

Jeg (over)reagerte på kommentarer mht. hvem som har "avgjort" venstrebackplassen, keeperplassen og andre plasser med like sterk, eller tilnaermet like sterk, dekning.

"Avgjort" var vel ment på relativt kort sikt - og ikke i en overforenklet (tabloid) betydning. Min feil, sannsynligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror vel også det er ganske opplagt at Tom starter mot Molde.

Bjørnar var ikke elendig totalt sett, men i går spilte han seg neppe nærmere noen backplass. Offensivt var han veldig positiv, men i nesten katastrofal defensivt...og som back er primæroppgaven å tette igjen bakover.

Bjørnar spilte seg vel snarere vekk fra backplass i går. Det han viste der var virkelig dårlig. På plussiden viste han at han kan spille en rolle som venstrekant på stabæk. Habil backup på en posisjon vi egentlig bare har alan på.

- Vi savner VPG som oppspillspunkt og tilrettelegger.

Tømmernes og Daniel er vel ganske like som spillertyper, enig i at de to sammen gjør at vi mister noe av dynamikken som Veigar bidrar med på topp. Og etter utvisningen så "forsvant" Veigar sin posisjon på banen. Tror ikke egentlig det er så problematisk når alt kommer til alt. Vi er ikke Lillestrøm, så normalt sett har vi ikke en mann utvist halve kampen. Dessuten viste Andersson tegn på at han kan bidra med en del på de områdene Veigar er god på.

Veldig oppløftende kamp synes jeg. Kanskje noe svakt helt helt i starten, men styrte jo kampen, selv med en mann mindre, mot Enga. For enga sin del håper jeg virkelig de har mer inne enn det de viste i går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Stabæk - VIF
  • Opprett ny...