Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dagbladet har samlet en rekke spåmenn og -kvinner som skal tippe tabellen. Stabæk blir generelt tippet høyt opp, og Veigar og Daniel nevnes ofte som toppscorere (ikke så orginalt, men om disse litt alternative folkene faktisk ikke er interessert i fotball...). Verdt å merke seg er at Henning Hay Lee hevder å ha tippet riktig vinner de 9 siste årene, han sier ikke hvem som vinner (for han vil ikke røpe det), men slik jeg leser det, vil gullet gå til LSK eller Stabæk. Han har i hvertfall Nanne som toppscorer

Jeg stirret intenst på mønsteret på tapeten tidligere i kveld, og er 99,% sikker på at det ga meg klar beskjed om hvem som vinner tipeligaen i år. Dette er ingen hvilken som helst tapet, den har nemlig tippet riktig vinner av tippeligaen de siste ni årene. Tapeten sa også at dette ikke er riktig tidspunkt å avsløre det jeg har lært, uklart når det blir, men jeg tror den antydet noe om november... Ellers sa den at Martin Andresen kom til å bli sykemeldt i løpet av årets sesong som følge av stress og utmattelse (og sportslig motgang) det kunne jeg helt fint avsløre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hyggelig at FFK supporterne tipper oss på topp iallefall....

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1425

Hepp,

Synes FFk supporterne fortjener honør for tabelltippingen sin. Ikke nødvendigvis for at de tipper oss på topp, selv om det er veldig hyggelig, men fordi de gir velfunderte og godt underbygde analyser. Jeg har en viss ide om hvor mye arbeid det ligger bak et slikt tips og når man ser hvor slurvete diverse sportsredaksjoner rundt om i medianorge går til verks så er det morro å se at det finnes andre enn oss som også forsøker! Stor takk til FFK supporterene!

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagbla har fått hjelp av orangutangen Sol til å sette opp tabellen (de har på forhånd delt opp i øvre og nedre sjikt). Vi ender på 4. plass. Sportsredaksjonen stiller seg forøvirg bak tipset. :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

Synes FFk supporterne fortjener honør for tabelltippingen sin. Ikke nødvendigvis for at de tipper oss på topp, selv om det er veldig hyggelig, men fordi de gir velfunderte og godt underbygde analyser. Jeg har en viss ide om hvor mye arbeid det ligger bak et slikt tips og når man ser hvor slurvete diverse sportsredaksjoner rundt om i medianorge går til verks så er det morro å se at det finnes andre enn oss som også forsøker! Stor takk til FFK supporterene!

@ringo

Meget, meget bra analyse, uavhengig av hvilken plass de har satt oss på

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hepp,

@ringo

Meget, meget bra analyse, uavhengig av hvilken plass de har satt oss på

Slutter meg til den. Konklusjonen kunne vært 2,3 eller 4. plass. Analysen hadde vært like god uansett. I motsetning til boulevardpressen har de fått med seg både at stallen er styrket og at nøkkelspillere på andre lag er betydelig mer skadeutsatt enn Vigar og Daniel. Selv tror jeg vi har for lavt laveste nivå til å klare gull, men du verden så digg det hadde vært.

Og fotball er jo ikke lett. Se på VIF i kveld som hylles etter at de til slutt klarte å snuble inn et mål mot AaFK. Selv Hødd hadde rundspilt Aalesund i 1. omg så preget de var av premiærnerver

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nils Johan Semb rir igjen:

http://www.dagbladet.no/sport/2008/03/30/530999.html

"Stabæk:

- De har forsterket i 12. time, men jeg tror ikke førsteelleveren blir noe bedre. Det positive er at de er mindre sårbare for skader med Andersson, Tømmernes og Annan i bakhånd. Jeg tror de skal tåle skader på de fleste, men ikke på Daniel Nannskog. Av de fire essene er han verst å erstatte. Nannskog er en type som hele tida ligger på offsidegrensa, som ligger og strekker på motstanderen og alltid kommer til sjanser. Det er ikke så mange av dem."

Bare jeg som ikke forstår logikken? Først tippes ikke Stabæk høyere da man har for tynn stall, så fastholdes tipset fordi ingen av forsterkningene bedrer førsteelleveren?? Var ikke nevnte ellever beste i ligaen?

Latterlig

(Da selvfølgelig sett bort i fra kampen igår)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• 1 år senere...

Tørker støvet av denne igjen:

Dagens VG papir har oss på 4.

Hvilket som vel også er et greit tips.

Men tror det blir som vanlig blir jevnt i toppen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit at folk ikke har store forventninger til oss i år. Topp 5 er bra for en klubb som Stabæk. Holder vi oss i toppen år etter år vil vi med jevne mellomrom kjempe om gull og stort sett være innen rekkeviddet av medalje og Europacup. Da er det morsomt å være Stabæksupporter. Håper vi henger med fra begynnelsen i år i det minste. Bedre å falle ut av gullkampen mot slutten av sesongen enn å drive med den forbanna opphentingen som vi hadde i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt greit at folk ikke har store forventninger til oss i år. Topp 5 er bra for en klubb som Stabæk. Holder vi oss i toppen år etter år vil vi med jevne mellomrom kjempe om gull og stort sett være innen rekkeviddet av medalje og Europacup. Da er det morsomt å være Stabæksupporter. Håper vi henger med fra begynnelsen i år i det minste. Bedre å falle ut av gullkampen mot slutten av sesongen enn å drive med den forbanna opphentingen som vi hadde i fjor.

NEI

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NEI

Normalt ville jeg stilt meg bak Fantomet her, men med tanke på at vi er avhengig av en god start for å sikre at Janne ikke drar til Trondheim så blir denne sesongen litt annerledes...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VGs poengvurderinger for de som ikke gidder å kjøpe papirutgaven:

Keeper: 5,0

Forsvar: 3,0

Midtbane: 4,5

Angrep: 5,0

Benken: 3,5

Trener: 5,0

Ressurser: 3,5

Det fremholdes av VG at JJ situasjonen vil skape uro i Stabæk leiren, hvilket det helt sikkert også vil dersom vi ikke erstatter JJ på minuttet, eller presenterer en kontrakt med hans navnetrekk på.

Men dette må jo gjelde for RBK i vel så stor grad som for oss. Kanskje enda mer, ettersom svenske aviser kan bli utålmodige dersom resultatene der uteblir. Bare se på intervjuet Hamren gjorde med TV 2, etter super-finalen. Vi får se om RBK får samme trekket imorgen eller i overimorgen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VGs poengvurderinger for de som ikke gidder å kjøpe papirutgaven:

Keeper: 5,0

Forsvar: 3,0

Midtbane: 4,5

Angrep: 5,0

Benken: 3,5

Trener: 5,0

Ressurser: 3,5

Det fremholdes av VG at JJ situasjonen vil skape uro i Stabæk leiren, hvilket det helt sikkert også vil dersom vi ikke erstatter JJ på minuttet, eller presenterer en kontrakt med hans navnetrekk på.

Men dette må jo gjelde for RBK i vel så stor grad som for oss. Kanskje enda mer, ettersom svenske aviser kan bli utålmodige dersom resultatene der uteblir. Bare se på intervjuet Hamren gjorde med TV 2, etter super-finalen.  Vi får se om RBK får samme trekket imorgen eller i overimorgen...

Sikkertt ikke, "Hele norges osv...", får vel heller + poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettavisen har oss på en 3. plass, og Hoff er misfornøyd med benken...

Virker ikke som han er helt oppdatert på alt han der, greit at forsvaret ikke har fått satt seg helt ennå, men at vi fortsatt leter DESPERAT etter en venstreback? vel...

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Framgangsmåten

Litt usikker på hvilke kriterier man legger til grunn når man tipper fotball, men hvis man starter på 13.30 i dette klippet, vil man finne en framgangsmåte som funker. I dette tilfellet var han i hvert fall spot on.

Er det på grunn av denne framgangsmåten ss.no tipper så bra hvert år?

Håper ikke jeg har røpet en gedigen yrkeshemmelighet.

(OK, kanskje litt feil tråd)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tv2 har oss på 3. plass, selv om video-analysen er av VIF. Regner med at de retter dette rimelig raskt..

De tror også at vi kan ta medalje tredje året på rad.

edit: Den var de kjappe med å rette opp.

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Petter Myhre prater jo som om det er en selvfølge at Jönsson havner i RBK, og mener at det er skadelig for Stabæk om han er her ut sesongen. Det beste er visst om han drar i sommer både for RævBK og Stabæk.... Jeg tror nesten, hvis det skjer, at jeg gleder meg omtrent like mye til å se det kollektive hakeslippet og vantroen hos TV2s eksperter dersom han ikke ender i RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi egentlig hatt så begredlig sesongoppkjøring? Virker som ekspertene er ekstremt fokusert på La Mange. Kanskje fordi det er de eneste kampene de gidder å se?

Fotballmagasinet.no har oss på 3. plass på treningstabellen. De tar hensyn til motstanderens kvalitet når man får poeng. Rosenborg og LSK er foran. Rett bak oss har vi Odd som får strålende kritikk for sin oppkjøring, men skal vi tro tabellen kan de ikke hatt mye hard motstand. Ellers er Molde langt ned på tabellen på 13. plass, men på tross av det har samtlige eksperter klokketro på Molde. Treningstabellen for 2009 viser dessuten hvor lite denne oppkjøringen egentlig betyr for sluttresultatet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi egentlig hatt så begredlig sesongoppkjøring? Virker som ekspertene er ekstremt fokusert på La Mange. Kanskje fordi det er de eneste kampene de gidder å se?

Fotballmagasinet.no har oss på 3. plass på treningstabellen. De tar hensyn til motstanderens kvalitet når man får poeng. Rosenborg og LSK er foran. Rett bak oss har vi Odd som får strålende kritikk for sin oppkjøring, men skal vi tro tabellen kan de ikke hatt mye hard motstand. Ellers er Molde langt ned på tabellen på 13. plass, men på tross av det har samtlige eksperter klokketro på Molde. Treningstabellen for 2009 viser dessuten hvor lite denne oppkjøringen egentlig betyr for sluttresultatet.

Interessant tabell, merkelig at ekspertene baserer en stor del av sine tabelltips basert på la manga kampene. Vi har sluppet inn 12 mål i treningskampene, der er det kun Tromsø og Molde som har sluppet inn flere. Det er vel dette de fokuserer på med tanke på La-manga, men flott at vi blir undervurdert i forhold til medaljekampen. Jeg mener at vi kan havne på allt fra 1-4 plass.

EDIT: Hva er folks meninger på Myhres tanker om forandring av den bakre fireren?

Endret av Mr.Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
Andre tipper Stabæk
  • Opprett ny...